DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Verborgen vrouwen

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 20 ... 31  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 11:38

Marya schreef:
Pagan schreef:
Ik vind het zoooo ongeemancipeerd om vrouwen belachelijk te maken om wat ze om wat voor reden dan ook op hun kop hebben. Net zoiets als je in Nederland een generatie gaat uitlachen omdat ze zorgen dat de piepers voor mannetje op tijd op tafel staan. Iedereen moet zelf weten waar ie zich goed bij voelt, dat is geemancipeerd. Ik heb er nog nooit in m n leven ook maar bij stilgestaan dat ik niet gelijkwaardig ben aan een ander, het komt niet eens in m'n hoofd op. Misschien maak ik me er daarom niet druk om. Een hoofddoek zie ik net zoals een keppeltje of een kruis om de nek, ja ik snap niet dat iemand dat nodig vind, maar daarom moet iedereen dat evengoed zelf weten, mijn maatstaven zijn gelukkig niet heilig, anders ben ik net zo'n idioot als een paus of een imam. Hoofddoekvrouwen die echt onderdrukt worden help je zeker niet met ze belachelijk te maken en vrouwen die 'm opzetten uit provocatie sterk je er alleen mee. (de Hema vond ik trouwens altijd al een beetje een goedkope winkel)

Ik vind, dat we moeten uitkijken idd, dat we vrouwen niet belachelijk maken omdat ze met hun hoofd bedekt gaan.
Dat is nl de verkeerde reden.
Die verkeerde reden komt voort uit het niet goed weten/verwoorden van de juiste reden.

Ik wéét niet of dat zo is, Pagan, dat een hoofddoek gelijk is aan een keppeltje of een kruisje. Misschien wel in het openbare leven, buiten op straat, maar op de werkplek vind ik dat anders. Bovendien is het zo, dat in veel kringen wordt gezegd, dat een hoofddoek niet persé een uiting is van dat geloof.

Als ik een modezaak heb, en ik wil een onderdrukte moslima die die hoofddoek uit onderdrukking draagt, niet aannemen als verkoopster, moet ik dat récht hebben.


Pagan, nu schiet het me opeens te binnen......, vind je die cartoon die ik plaats, verkeerd ? Ik vind nl, dat dit moet kunnen.
Ik weet niet welke kringen dat zijn die dat zeggen over een hoofddoek, maar het gaat er natuurlijk om dat moslims dat zelf wel zo zien. Er zal in de bijbel en in de thora wsch. ook niet staan dat je een kruis om moet hangen of een keppetlte op moet. Maar als iemand dat doet om z'n godsdienst te eren, moet ie dat zelf weten.
Jouw cartoon had ik nog niet gezien, heb even teruggekeken en ik vind m wel grappig, maar al had ik dat niet gevonden, van mij mag elke cartoon altijd en overal geplaatst worden. En als iemand een cartoon smakeloos vindt, mag hij daar iets van zeggen.
Een winkelier mag van mij aannemen wie die wilt, maar voor mij staan een hoofddoek en een kruis en een keppel op hetzelfde level.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 11:41

Yoky schreef:
Ik denk dat in een modezaak gewoon kleding moet worden gedragen, die ze zelf verkopen?

Daar vind ik het ook niet passen, als iemand zich helemaal inwikkelt, een bijpassende leuke hoofddoek, alla, maar niet die hele handel.

Zo kun je er bij de politie enz. ook niet bijlopen.
Ik zag laatst bij de H&M een vlotte meid achter de kassa met een hoofddoek, ik dacht nog leuk dat ze hier geemancipeerd omgaan met kleding.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 12:05

Pagan schreef:
Marya schreef:
Pagan schreef:
Ik vind het zoooo ongeemancipeerd om vrouwen belachelijk te maken om wat ze om wat voor reden dan ook op hun kop hebben. Net zoiets als je in Nederland een generatie gaat uitlachen omdat ze zorgen dat de piepers voor mannetje op tijd op tafel staan. Iedereen moet zelf weten waar ie zich goed bij voelt, dat is geemancipeerd. Ik heb er nog nooit in m n leven ook maar bij stilgestaan dat ik niet gelijkwaardig ben aan een ander, het komt niet eens in m'n hoofd op. Misschien maak ik me er daarom niet druk om. Een hoofddoek zie ik net zoals een keppeltje of een kruis om de nek, ja ik snap niet dat iemand dat nodig vind, maar daarom moet iedereen dat evengoed zelf weten, mijn maatstaven zijn gelukkig niet heilig, anders ben ik net zo'n idioot als een paus of een imam. Hoofddoekvrouwen die echt onderdrukt worden help je zeker niet met ze belachelijk te maken en vrouwen die 'm opzetten uit provocatie sterk je er alleen mee. (de Hema vond ik trouwens altijd al een beetje een goedkope winkel)

Ik vind, dat we moeten uitkijken idd, dat we vrouwen niet belachelijk maken omdat ze met hun hoofd bedekt gaan.
Dat is nl de verkeerde reden.
Die verkeerde reden komt voort uit het niet goed weten/verwoorden van de juiste reden.

Ik wéét niet of dat zo is, Pagan, dat een hoofddoek gelijk is aan een keppeltje of een kruisje. Misschien wel in het openbare leven, buiten op straat, maar op de werkplek vind ik dat anders. Bovendien is het zo, dat in veel kringen wordt gezegd, dat een hoofddoek niet persé een uiting is van dat geloof.

Als ik een modezaak heb, en ik wil een onderdrukte moslima die die hoofddoek uit onderdrukking draagt, niet aannemen als verkoopster, moet ik dat récht hebben.


Pagan, nu schiet het me opeens te binnen......, vind je die cartoon die ik plaats, verkeerd ? Ik vind nl, dat dit moet kunnen.
Ik weet niet welke kringen dat zijn die dat zeggen over een hoofddoek, maar het gaat er natuurlijk om dat moslims dat zelf wel zo zien. Er zal in de bijbel en in de thora wsch. ook niet staan dat je een kruis om moet hangen of een keppetlte op moet. Maar als iemand dat doet om z'n godsdienst te eren, moet ie dat zelf weten.
Jouw cartoon had ik nog niet gezien, heb even teruggekeken en ik vind m wel grappig, maar al had ik dat niet gevonden, van mij mag elke cartoon altijd en overal geplaatst worden. En als iemand een cartoon smakeloos vindt, mag hij daar iets van zeggen.
Een winkelier mag van mij aannemen wie die wilt, maar voor mij staan een hoofddoek en een kruis en een keppel op hetzelfde level.
Maar juist niet álle moslims zien die hoofddoek als het geloofssymbool. Dat vind ik een belangrijk punt. Wij, hier in het westen, moeten dan ook niet meegaan in de eis van het recht op het dragen van een hoofddoek als geloofsuiting in het arbeidsproces.
Iemand, die zijn geloof wil eren, en dat áf wil dwingen, moet geremd worden. Er zijn in Nederland meer dan genoeg middelen om "geloof te eren", zonder dat dit ten koste gaat van een ander's manier van leven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 12:12

Maar dat gaat toch ook op voor christenen en joden? Niet elke christen heeft een kruis om en niet elke jood heeft een keppeltje op. Bovendien is het niet meegaan in een eis, het is ONZE vrijheid van godsdienst die dat toestaat. Stem op een partij die de vrijheid van godsdienst wilt laten vallen i.p.v. een partij die vrouwen minderwaardig toespreekt met kopvoddentax ed. Denk je nou echt dat het mij interesseert of iemand een hoofddoek op heeft bij de Hema achter de kassa? Ik denk hoogstens, meid ga doorleren zodat je achter de kassa vandaan komt, maar ook dat moet iedereen zelf weten, ze werkt iig! Mijn manier van leven wordt niet aangetast door de hoofddoek van een ander. Ik vraag me af: bij wie wel?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 12:16

Pagan schreef:
Yoky schreef:
Ik denk dat in een modezaak gewoon kleding moet worden gedragen, die ze zelf verkopen?

Daar vind ik het ook niet passen, als iemand zich helemaal inwikkelt, een bijpassende leuke hoofddoek, alla, maar niet die hele handel.

Zo kun je er bij de politie enz. ook niet bijlopen.
Ik zag laatst bij de H&M een vlotte meid achter de kassa met een hoofddoek, ik dacht nog leuk dat ze hier geemancipeerd omgaan met kleding.
o maar een hoofddoek vind ik niet erg hoor
maar de rest bah
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 12:19

ik ben in heel wat moslim landen geweest, ik heb met een imam in turkmenistan gesproken met onze vrouwelijke gids in oezbekistan en beiden zeiden ze dat het in europa erg extreem is in die landen lopen de moslima's niet met een hoofddoek alleen als ze de moskee ingaan

ik heb in casablanca gewinkeld en amper een hoofddoek gezien
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 12:29

Dit lichaam …

T.J. VOSJE - 13 MAART 2011


Integratie? Het licht springt op groen, ik geef gas en besef dat zij en ik elkaar nooit zullen verstaan…


Dit lichaam ...

Ik ben 50. Mijn lichaam is 50.

Ik houd van mijn lichaam. Het heeft geleefd, genoten en geleden. Een halve eeuw, altijd al, hield ik van mijn lichaam. Ook al als 14 jarige, misschien juist wel toen ik begreep dat het niet voldoet aan de normen van de catwalk. Ook als twintiger, vruchtbaar en zwanger en nu middelbaar en vol. Het is wit en romig. Als je van slagroom houdt, houd je van mijn lichaam. Iedere tien jaar een cupje meer.

Ik draag sieraden om die liefde te tonen en te voelen. Ik kies kleding die dit lichaam beschermen en nog mooier maken. Het dient mij. Het heeft lief en liefgehad. Het heeft kinderen gedragen, gebaard en gevoed. De mannen waar ik mee slaap houden van dit lichaam. Dit lichaam. Ik ben dit lichaam. De woning van mijn ziel. Het voertuig van mijn geest.

Ik woon al een paar jaar niet meer in de grote stad, maar ik kom er nog geregeld. Mijn vrienden wonen er. Zo ook dit weekend.

Er steken twee vrouwen over. Ze duwen ieder een wandelwagen met een peuter. Zwarte, flapperende gedaanten in de wind. Gehuld in een kledingstuk waar ik de naam niet van ken. Is het een boerka of een chador? Nee, die is blauw, toch? Waarom blauw en niet groen of rood of een andere kleur?
Ik ken deze vrouwen nog van toen ik dagelijks door deze straten fietste. Ook toen duwden ze een peuter. Ze vallen me op want zoveel boerka’s zijn er zelfs niet in deze oude wijk.

Ik voel een onoverbrugbare kloof tussen mij en deze zwarte kraaien. Ook al dragen ze onder die lange, zwarte, alles bedekkende tent een sprookjesgewaad uit duizend en één nacht, dan nog lijken deze vrouwen andere wezens dan ik. Ik sta voor het stoplicht en zoek peinzend naar gelijkenis.
Ik haal me mijn moeder, mijn oma en mijn opoe voor de geest. Die reeks vrouwen waaruit ik voortkom als het laatste poppetje uit een Russische Matrioshka.
Opoe die nog klederdracht droeg. Een wit kapje, haar borsten verpakt in felgekleurde bloemenprint en het bovenste stukje van haar mollige rug sexy bloot onder het grote gouden slot van de kralen die ook haar moeder al had gedragen. Onder haar rok, rond haar heupen droeg ze een opgerolde handdoek zodat ze breder leek en haar rok heen en weer wiegde onder het lopen. Ze vertelde me van het kanten randje aan haar lange onderbroek toen ze eindelijk een ‘groot’ meisje was en volwassen onderkleding aan mocht. Trots op haar vrouw zijn.

Mijn oma, die haar dikke haar overdag in een opgerolde vlecht droeg en ’s nachts in een lange losse zodat ze voor mij leek op een oud klein meisje. Ik zag hoe opa naar haar keek en ik leerde dat dit mooi en goed was. Mijn moeder die me deze heerlijke erfenis meegaf naar de toekomst die dus dit jaar een halve eeuw oud is geworden. Ik die net zo vrij ben als de mannen om mij heen. Ik die de trotse bezitter ben van mijn eigen seksualiteit. Ik die me beschermt en veilig voel hier achter het stuur wachtend voor het stoplicht.

Oh ik weet dat gesluierde vrouwen beweren dat ze dit echt zelf willen. Dat die zwarte tent vrije keus is. Geen noodzaak of plicht. Dat dit hen juist bevrijdt. Ergens vaag vermoed ik wat ze bedoelen. Onder zo’n tent ben je anoniem en niet langer verantwoordelijk voor wat dat lichaam met die zo vrouwelijke vormen doet met de mannen om je heen. Dat lichaam met die seksualiteit dat de eer van je man, je vader, je stam vertegenwoordigt. Dat lichaam dat maagdelijk moet blijven tot het overgaat als bezit van de ene man naar de andere. De ene familie naar de andere. Dat lichaam, bezit van de groep.

Integratie? Het licht springt op groen, ik geef gas en besef dat zij en ik elkaar nooit zullen verstaan…

T.J. Vosje


home archief auteurs doneer contact HVV-TV






bron: het vrije volk
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 12:49

Reactie op de post van MArijke 10.53 uur

Het was ook ironisch bedloeld Marijke. Hoewel ze zich met een demonstratie zelfstazndig opstellen blijkt het toch alleen maar om het dragen van een kopvod te gaan?
Heb het al vaker gezegd, al draagt iemand zijn dekbed om zich heen en een bos veren op zijn hoofd, het interessert me weinig.
Maar zodra het er om gaat aandacht te eisen om een geloof gaan bij mij de haren recht overeind.
Hoofddoekjes die vroeger hier werden gedragen waren voor het beschermen van een watergolf, vrouwen uit die tijd sloofden in het huishouden omdat er gewoon weinig emancipatie was. Men was te druk om het land op te bouwen na de oorlog. Die vrouwen hadden geen eigen inkomen, waren afhankelijk van hun man.
Ben het volledig met je eens.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 12:51

Hoofddoekjes waren ook een tijdje in de mode in de jaren '60. Misschien is het hier onder de moslima's inmiddels een modeverschijnsel, in hun "eigen" land, waar ze één keer per jaar naartoe gaan met vakantie en waar ze van de hele cultuur niets begrijpen, niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 12:53

Mooi Luna, en heel erg waar.

Ik zie het toch meer als doordrammen Marijke, want de hoofddoek bij moslima's is niet verplicht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 12:56

Nee, maar omdat mannen zeggen dat het verplicht is nemen ze dat kennelijk klakkeloos aan, de imam kan het weten maar die zegt toch altijd dat allah het het beste weet. Kijk maar op de site van de cyberimam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 12:57

http:// home. ansaar.nl/ index.php?option=com_content&view=article&id=197:is-het-niet-dragen-van-een-hoofddoek-een-grote-zonde&catid=47:kleding-a-uiterlijk

spatie weghalen achter // achter home. en achter .nl/
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 12:59

Pagan schreef:
Maar dat gaat toch ook op voor christenen en joden? Niet elke christen heeft een kruis om en niet elke jood heeft een keppeltje op. Bovendien is het niet meegaan in een eis, het is ONZE vrijheid van godsdienst die dat toestaat. Stem op een partij die de vrijheid van godsdienst wilt laten vallen i.p.v. een partij die vrouwen minderwaardig toespreekt met kopvoddentax ed. Denk je nou echt dat het mij interesseert of iemand een hoofddoek op heeft bij de Hema achter de kassa? Ik denk hoogstens, meid ga doorleren zodat je achter de kassa vandaan komt, maar ook dat moet iedereen zelf weten, ze werkt iig! Mijn manier van leven wordt niet aangetast door de hoofddoek van een ander. Ik vraag me af: bij wie wel?

Er zitten nuances in vrijheid van godsdienst, vind ik.
Ja, er IS hier vrijheid van godsdienst. Zoals ik vaker zeg, niemand hoeft hier (meer) naar een schuilkerk.
Het gaat mij erom, dat die hoofddoek ge-, of liever gezegd misbruikt wordt om zich af te zetten tegen het westerse.

Mijn manier van leven wordt ook niet aangetast door de hoofddoek van de ander, maar wél als ik weet, dat die hoofddoek wordt gebruikt om bepaalde "rechten/eisen" door te drukken.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 13:12

Het laatste ben ik het helemaal mee eens, Marya!

verder mag van mij iedereen op en aan wat ie wil, daarom leven we goddank in vrijheid, maar het kan de andere kant opgaan en dát is hetgene dat iedereen tegenstaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 13:41

gertine schreef:
ik ben in heel wat moslim landen geweest, ik heb met een imam in turkmenistan gesproken met onze vrouwelijke gids in oezbekistan en beiden zeiden ze dat het in europa erg extreem is in die landen lopen de moslima's niet met een hoofddoek alleen als ze de moskee ingaan

ik heb in casablanca gewinkeld en amper een hoofddoek gezien

Precies zoals mijn grootmoe en moeder 50 jaar geleden ook deden als ze naar de kerk gingen
Daarbuiten ging die gelijk weer af.
Later met de opkomst van het onderwijs is het geloof meer op de achtergond geraakt en de wetenschap op de voorgrond
Waarbij ik niet wil zeggen dat wie gelooft niet ontwikkeld is, maar er word anders mee omgegaan
Meer realistischer

Ik vind het verontrustend dat het juist de derde en 4 generatie, die hier in het westen is opgegroeid terug grijpen naar het geloof om hun indentiteit te laten gelden.

En daarbij onder het mom van vrijheid van godsdienst weer zaken terug brengen die onze voorouders en ouders juist met wisselend succes hebben bevochten.
Om de verkeerde druk die op mensen wordt uitgeoefend onder het mom en vanuit het geloof , om daar een eind aan te maken en hebben gemaakt .
Ik geloof niet zo dat voor deze generatie het geloof voor hun de drijfveer is , geloof eerder dat ze met hunzelf geen raad weten

Vind het daarom niet verstandig om daar aan toe te geven en blijf vinden dat wij meer de normen en waarden die met veel pijn zijn ontstaan daar aan vast moet houden
En geen uitzonderingen te maken onder het mom van het geloof

Een meisje van 15 , in het westen opgegroeid en die al een paar jaar op een christelijke school zit , wordt beloond in haar tirannieke gedrag om toe te staan dat ze misschien straks als uitzondering op de regel een hoofddoekje op mag.
Je geeft daarmee hele verkeerde signalen af
En wat zal de volgende stap worden?
En het gaat niet om het hoofdoekje , het gaat om dat je als maatschappij voor iedereen de grote gemene deler moet bewandelen wil je niet vervallen in een stammenoorlog.
De uitzondering om haar toe te laten staan het doekje te dragen en petjes af moeten geeft voer om de petjes drager weer te laten radicaliseren

Hoe groter de diversiteit in de samenstelling van de bevolking , hoe minder uitzondering regels er moeten zijn.
Geloof is een gevoelskwestie en mag je niet opdringen aan de maatschappij
Als een bedrijf geen petjes, hoofddoekjes etc op de werkplek wil moet daar geen heisa om hoeven te ontstaan en al zeker niet een boycot.
Een openbare instelling zoals de overheid heeft dezelfde plicht daarin tegenover elke vorm van uiting in het geloof
En al dat gelul omtrent racisme en discriminatie is al helemaal uit den boze want daarmee zet je gelijk een stop op een discussie of /en opvoeding
Het is al zowieso moeilijk om met iemand te praten die volop met de koran /bijbel in zijn hand in het leven staat en alleen dat wat in de boeken staat wil leven
Voor deze mensen is er maar 1 waarheid en wie dat niet zo vind is een ....
De in veruit grote minderheid in onze huidige maatschappij mag niet de grootste invloed hebben op de leef gewoontes van de meerderheid
Als 5 vrouwen niet tegelijkertijd willen zwemmen met mannen( om maar een voorbeeld aan te halen ) moet je niet die 95 mannen en vrouwen het zwembad uit sturen .


De opstand en afkeer tegen de Islam komt niet door Fortuin of wilders
Dat komt omdat die groep zichzelf rechten toeeigend en eist onder het mom van het geloof
Een kind die je niet corrigeert en maar zijn gang laat gaan wordt naarmate die ouder wordt onhandelbaarder
Totdat , als je niet ingrijpt , er helemaal geen controle meer over is en/of er bij het kind zelf ook geen controle meer inzit.
Je wil niet weten hoe het op veel scholen en het uitgaansleven nu al toegaat
De splijting onder de jongeren tussen bevolkingsgroepen is volop aan de gang , temeer er vanuit de "zogenaamde"Islam aanhangers ook veel fysiek en verbaal geweld wordt gebruikt
Waarbij ik dus even teruggrijp naar mijn opmerking een kind die niet gecorrigeerd word etc

Het zogenaamde politieke correctheid om alles maar toe te laten onder het mom van democratie en vrijheid is onzin.
En ik vind daarom ook de opmerking die ik eens ergens las wel een hele goede

Om vrijheid te hebben, moet je soms vrijheid beperken, om de vrijheid te behouden

Op facebook lees je veel reacties van jongeren die dezelfde strekking hebben als welk ik nu neerzet
Een reactie die is ontstaan bij de huidige generatie omdat de afgelopen 40- jaar teveel is toegelaten en er geen maatschappelijke druk is geweest omtrent de integratie en teveel gepamperd
Waarbij vele nu de boot hebben gemist en zich gaan afzetten, maar niet meer in staat zijn te kijken naar de kansen die ze zelf hebben laten liggen

ik ben optimist over de toekomst, als ik kijk naar de bevolkingscijfers dan zie ik dat binnen een 10 à 20 tal jaren de meerderheid van de -18 jarigen in de steden zal allochtoon zijn, een deel daarvan zal moslim zijn, een markt dus... en tot dan, kijk ik naar hoe jullie in de geschiedenisboeken terechtkomen in de verdomde hoek, en fluit ik rustig deze melodie

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 13:59

Ik vind het verontrustend dat het juist de derde en 4 generatie, die hier in het westen is opgegroeid terug grijpen naar het geloof om hun indentiteit te laten gelden.(einde citaat tjaa)


dit concludeert martin bosma ook in zijn boek 'de schijn-elite' en onderbouwt dat ook met data.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 14:02

De opstand en afkeer tegen de Islam komt niet door Fortuin of wilders
Dat komt omdat die groep zichzelf rechten toeeigend en eist onder het mom van het geloof
(einde citaat tjaa)

en een regering die toegeeft aan die eisen, daarbij geholpen door de zwaar gesubsidieerde linkse industrie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 14:21

gertine schreef:
ik ben in heel wat moslim landen geweest, ik heb met een imam in turkmenistan gesproken met onze vrouwelijke gids in oezbekistan en beiden zeiden ze dat het in europa erg extreem is in die landen lopen de moslima's niet met een hoofddoek alleen als ze de moskee ingaan

ik heb in casablanca gewinkeld en amper een hoofddoek gezien
Jouw post was me ontgaan...

Wat jij zegt is tekenend.

Veel moslims, die hier naartoe zijn gekomen, hebben niet dié ontwikkeling/evolutie doorgemaakt in het land en de cultuur van herkomst, en houden zich vast aan het oude, veilige, bekende. Hierin óók nog eens gesteund door het pamperende westen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 14:55

Marijke schreef:
http:// home. ansaar.nl/ index.php?option=com_content&view=article&id=197:is-het-niet-dragen-van-een-hoofddoek-een-grote-zonde&catid=47:kleding-a-uiterlijk

spatie weghalen achter // achter home. en achter .nl/

Pure propaganda en bangmakerij

Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 17:02

Verborgen vrouwen - Pagina 10 Amster10


De foto is neergezet om aan de boycot oproep mensen te laten zien hoe mensen over de boycot denken
Er zijn best wel wat discussie's op facebook

De tekst die er bij stond was

Vanochtend (zondag) 11.58 Amsterdam voor de hema , wij nederlanders houden van de hema
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 17:19

Vanochtend (zondag) 11.58 Amsterdam voor de hema , wij nederlanders houden van de hema.

Zoals die was Tjaa en niet zoals die dreigt te worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 17:57

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptyzo 13 maa 2011, 18:03

Ach, iedere gek heeft zijn gebrek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptydi 15 maa 2011, 07:32

VVD wil verbod op hoofddoek voor medewerker stadhuis

dinsdag 15 maart 2011 07:41

VVD-Tweede Kamerlid Jeanine Hennis wil dat stadhuismedewerkers geen hoofddoekjes of andere religieuze symbolen dragen. 'Alle religies zijn daarbij voor mij gelijk. Universiteiten, scholen, ook daarover zou ik in alle rust het debat willen voeren,' aldus Hennis.


Dat zegt het liberale Kamerlid dinsdag in een interview met dagblad De Pers.


Kerk en staat
Het VVD-Kamerlid stelt: 'Het debat: wanneer draag je de hoofddoek? Dat zou ik graag voeren. Een meer beschouwend debat over de scheiding van kerk en staat.'

Volgens haar wordt dit bemoeilijkt door christelijke partijen. Die 'beschouwen dat gelijk als een aantasting van de vrijheid van godsdienst'.


PVV
In de campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen op 2 maart stelde PVV-lijsttrekker voor de Eerste Kamer Machiel de Graaf dat hoofddoekjes verboden moeten worden in provinciehuizen. De gedoogpartner van het minderheidskabinet van VVD en CDA kreeg hierop veel kritiek. Niet alleen van oppositiepartijen GroenLinks en de ChristenUnie, maar ook van regeringspartij CDA.

Volgens Hennis is de angst voor aantasting van de vrijheid van godsdienst in Nederland onzin. 'Want de vrijheid van godsdienst is in zo veel andere artikelen geregeld: de vrijheid van vergadering, de vrijheid van meningsuiting. In feite is het artikel waarin die vrijheid van godsdienst is vervat overbodig.'


Turkije
Het VVD-Kamerlid wijst erop hoe het er in andere landen aan toe gaat als het gaat om een hoofddoekverbod in publieke ruimtes. 'Soms denk ik, als ik kijk naar hoe het tot voor kort in Turkije was: waar hébben we het over? Wat doen we hier toch moeilijk met z’n allen.'

En Hennis vervolgt: 'Of kijk hoe Frankrijk daarmee omgaat, waar de hoofddoek verboden is op openbare scholen. Onze verzuilingsgeschiedenis zorgt er mede voor dat we van die krampachtige debatten hebben af en toe. De christelijke partijen drukken daar een flinke stempel op. Dat kunnen we niet ontkennen.'

Door Arne Hankel

bron: elsevier
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptydi 15 maa 2011, 07:34

Hier op het stadhuis zie je bijna alleen maar hoofddoekjes, tenminste, dat was de laatste keer dat ik er was het geval. Ongeveer de helft gehoofddoekt, de andere helft Surinaams, Antilliaans, Hindoestaans en man. De enige Nederlander die er nog werkt is mijn neef.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptydi 15 maa 2011, 07:39

ik wil het liefst geholpen worden door iemand zonder hoofddoek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptydi 15 maa 2011, 07:40

Dan heb je hier weinig kans te worden geholpen in sommige winkels.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptydi 15 maa 2011, 07:41

Straks kom ik op de markt weer hordes mannen tegen die net uit de nachtdienst komen, vrouw met tassen en kinderwagen netjes een paar pasjes achter de man.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptydi 15 maa 2011, 07:42

religie en religieuze symbolen horen niet thuis in de publieke ruimte.
het is goed dat de vvd die discussie wil
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptydi 15 maa 2011, 07:45

Verborgen vrouwen - Pagina 10 Afrikaanderplein-markten-in-rotterdam-2(p:best2stay,item,1058)(c:0)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptydi 15 maa 2011, 07:46

Dit is niet in Istanbul maar in Rotterdam, de markt op het Afrikaanderplein (zuid).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptydi 15 maa 2011, 07:46

laat me raden waar...?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptydi 15 maa 2011, 07:47

Dat vertelde ik precies op het moment dat jij het vroeg Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Emptydi 15 maa 2011, 07:53

Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 10 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Verborgen vrouwen
Terug naar boven 
Pagina 10 van 31Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 20 ... 31  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: