DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Verborgen vrouwen

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 20 ... 31  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyza 12 maa 2011, 20:35

Heb ik ook al aan gedacht, ik denk dat ik hem op strijkdroog zet, dan even met manlief oprekken en dubbelgeslagen over een rekje hangen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyza 12 maa 2011, 20:47

zo dit is een onderwerp wat eigenlijk goed bij libellemeisjes past
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyza 12 maa 2011, 20:52

Marijke, ik dacht even dat je manlief wilde oprekken, goddank is het een sprei... Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyza 12 maa 2011, 20:57

Ik weet natuurlijk niet wát voor een sprei het is, maar ik zou em niet nát ophangen. Dat zal én erg zwaar zijn, én erg langzaam drogen, én uitrekken?

Idd strijkdroog in de droger, eventueel dan meteen strijken ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyza 12 maa 2011, 21:05

Meteen strijken? Bejjemal? 2 x 2,5 meter en dan om een uur of half elf? Hij zit nu in de droger. Als ik hem verpest krijgt ze wel een nieuwe van me.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyza 12 maa 2011, 21:12

Marijke schreef:
Meteen strijken? Bejjemal? 2 x 2,5 meter en dan om een uur of half elf? Hij zit nu in de droger. Als ik hem verpest krijgt ze wel een nieuwe van me.
Verborgen vrouwen - Pagina 9 159168

Verborgen vrouwen - Pagina 9 A014

Verborgen vrouwen - Pagina 9 A026
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyza 12 maa 2011, 21:18

gertine schreef:
zo dit is een onderwerp wat eigenlijk goed bij libellemeisjes past

En hartstikke off topic maar onder een sprei kan een vrouw zich ook goed verbergen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyza 12 maa 2011, 21:29

Twee gaatjes erin en je hebt een burka....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyza 12 maa 2011, 21:36

Verborgen vrouwen - Pagina 9 2008-2_inditgevaleenpre
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyza 12 maa 2011, 21:49

lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyza 12 maa 2011, 21:53

Verborgen vrouwen - Pagina 9 Images?q=tbn:ANd9GcTcZZXaiWPsPiGotLh-h4TXRVVw0yqFWXHvtroO890SRwnhvgLM3A.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyza 12 maa 2011, 22:05

:dlaugh:
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyza 12 maa 2011, 23:15

Verborgen vrouwen - Pagina 9 19059510

Verborgen vrouwen - Pagina 9 18586610

Met dat grijs geblokte sjaaltje om der nek is de dame waar het mee is begonnen
Ik zal niet zeggen wat ik van haar uitstraling vinid
Maar heb niet de indruk dat het om het geloof gaat
Meer om de boel over te nemen

Overigens moeten ze ook eens zo flink zijn om tegen hun kerels in te gaan
en zich niet zo moeten laten brainwashen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyza 12 maa 2011, 23:34

Aan het gezicht te zien zijn deze dames niet zo bang uitgevallen.
Ze weten donders goed dat in Nederland kopvodden niet hoeven, ze willen dat zelf.
Wel makkelijk je hoeft nooit naar de kapper scheelt weer pleurie's.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyza 12 maa 2011, 23:49

Ik vind het zoooo ongeemancipeerd om vrouwen belachelijk te maken om wat ze om wat voor reden dan ook op hun kop hebben. Net zoiets als je in Nederland een generatie gaat uitlachen omdat ze zorgen dat de piepers voor mannetje op tijd op tafel staan. Iedereen moet zelf weten waar ie zich goed bij voelt, dat is geemancipeerd. Ik heb er nog nooit in m n leven ook maar bij stilgestaan dat ik niet gelijkwaardig ben aan een ander, het komt niet eens in m'n hoofd op. Misschien maak ik me er daarom niet druk om. Een hoofddoek zie ik net zoals een keppeltje of een kruis om de nek, ja ik snap niet dat iemand dat nodig vind, maar daarom moet iedereen dat evengoed zelf weten, mijn maatstaven zijn gelukkig niet heilig, anders ben ik net zo'n idioot als een paus of een imam. Hoofddoekvrouwen die echt onderdrukt worden help je zeker niet met ze belachelijk te maken en vrouwen die 'm opzetten uit provocatie sterk je er alleen mee. (de Hema vond ik trouwens altijd al een beetje een goedkope winkel)
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyzo 13 maa 2011, 00:01

In principe heb ik ook geen moeite met een doek
Tis ook omderhand een symbool geworden voor de voor en tegen standers

Waarom ik dit absurd vind
Als een iman oproept om ons honden te vinden , of een leerkracht aangeklaagd wordt omdat hij in zijn les een uitleg geeft over ham , om maar een voorbeeeld te noemen,dan wordt er geen boycot op poten gezet en aktie gevoerd
Dan blijft het ijzig stil
En hoor ik kreten we zijn niet verantwoordlijk voor de individu

Nou deze dame was ook een individu die haar recht via de rechter had moeten laten lopen
Net zoals de meeste of zoals die egyptische meneer ook heeft gedaan
Nee nu word er gelijk een campagne op poten gezet
De hema geboycot en wat al niet meer

beetje eenzijdig gedoe

Pas als ze ook vanuit de gemeenschap hun stem laten horen omtrent de wandaden die vanuit de islam gebeurt richting om het zo te zeggen het westen dan vind ik het geloofwaardig.
nu niet

Overigens worden petten, mutsen , keppeltjes etc bij veel bedrijven ook niet geaccepteerd
ga jij maar eens werken met een bivakmuts op
Je gezicht is op dezelfde manier bedekt
Geloof moet geen uitzonderingspositie krijgen in dat soort regels
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyzo 13 maa 2011, 00:14

De vrijheid die we hebben gekregen is gebaseerd op wetten en regels
Niet op de macht van de sterkste
Dat was in 1500 toen elke landlord bij wijze van spreken nog het naburig dorp aanviel om zijn macht uit te breiden

En of je bij die rechterlijke macht momenteel vraagtekens kan zetten , is niet het isseu
Een boycot en protest mars voor een individu is een vorm van chantage.

Als ze structureel wat willen veranderen dan moeten ze bij de politiek zijn
Voor het individu , zoals nu met dit personeelsconflict , bij de rechter
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyzo 13 maa 2011, 09:02

Deels Tjaa. Maar alles begint natuurlijk met de eigen wil van deze geemancipeerde vrouwen die vrijwillig een hoofddoek dragen om te laten zien dat ze moslima zijn.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyzo 13 maa 2011, 09:53

Maar waarom moet je je geloof of cultuur zo nadrukkelijk uitdragen? Vind ik trouwen ook van een keppeltje of een enorm kruis. De emancipatie is niet aan de nonnen voorbijgegaan, tenminste, in Nederland. Ze dragen geen habijt meer en ook geen kapjes. Homo's die er bewust nichterig bijlopen vind ik ook irri, ik loop ook niet met een bordje op mijn buik met de tekst "ik ben hetero en atheïst". Geloof zit van binnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyzo 13 maa 2011, 09:55

ik vind geloof toch iets moeilijks
ik wil altijd zekerheid voor ik iets kan geloven
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyzo 13 maa 2011, 10:01

Mee eens. Geloven is niet hetzelfde als zeker weten. Ik geloof dat het gaat regenen omdat ik dikke wolken zie maar het kan ook droog blijven omdat heel in de verte een stukje blauwe lucht te zien is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyzo 13 maa 2011, 10:43

Pagan schreef:
Ik vind het zoooo ongeemancipeerd om vrouwen belachelijk te maken om wat ze om wat voor reden dan ook op hun kop hebben. Net zoiets als je in Nederland een generatie gaat uitlachen omdat ze zorgen dat de piepers voor mannetje op tijd op tafel staan. Iedereen moet zelf weten waar ie zich goed bij voelt, dat is geemancipeerd. Ik heb er nog nooit in m n leven ook maar bij stilgestaan dat ik niet gelijkwaardig ben aan een ander, het komt niet eens in m'n hoofd op. Misschien maak ik me er daarom niet druk om. Een hoofddoek zie ik net zoals een keppeltje of een kruis om de nek, ja ik snap niet dat iemand dat nodig vind, maar daarom moet iedereen dat evengoed zelf weten, mijn maatstaven zijn gelukkig niet heilig, anders ben ik net zo'n idioot als een paus of een imam. Hoofddoekvrouwen die echt onderdrukt worden help je zeker niet met ze belachelijk te maken en vrouwen die 'm opzetten uit provocatie sterk je er alleen mee. (de Hema vond ik trouwens altijd al een beetje een goedkope winkel)

Ik vind, dat we moeten uitkijken idd, dat we vrouwen niet belachelijk maken omdat ze met hun hoofd bedekt gaan.
Dat is nl de verkeerde reden.
Die verkeerde reden komt voort uit het niet goed weten/verwoorden van de juiste reden.

Ik wéét niet of dat zo is, Pagan, dat een hoofddoek gelijk is aan een keppeltje of een kruisje. Misschien wel in het openbare leven, buiten op straat, maar op de werkplek vind ik dat anders. Bovendien is het zo, dat in veel kringen wordt gezegd, dat een hoofddoek niet persé een uiting is van dat geloof.

Als ik een modezaak heb, en ik wil een onderdrukte moslima die die hoofddoek uit onderdrukking draagt, niet aannemen als verkoopster, moet ik dat récht hebben.


Pagan, nu schiet het me opeens te binnen......, vind je die cartoon die ik plaats, verkeerd ? Ik vind nl, dat dit moet kunnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyzo 13 maa 2011, 10:56

luna schreef:
ik wil alleen een schoonmaakster zonder hoofddoek


Mijn oma zaliger, deed met de halfjaarlijkse schoonmaak, juist altijd een hoofddoek om....tegen het stof....
wat een ellende, alle stoelen in de gang, heel het huis op z'n kop....iedereen moest komen helpen...
ook toen opa en oma nog maar met z'n tweeen waren, hoe bedoel u, emancipatie?
Oma wist donders goed wat ze deed, bedenk ik me nu Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyzo 13 maa 2011, 11:21

[quote="Marya"]
Pagan schreef:


Als ik een modezaak heb, en ik wil een onderdrukte moslima die die hoofddoek uit onderdrukking draagt, niet aannemen als verkoopster, moet ik dat récht hebben..

ik vind een hoofddoek in modezaak verschrikkelijk vooral degene zich ook helemaal bedekt een lange broek daarover een lange jurk en niet een hofddoek alleen maar ook nog een shawl om de hals iets om het voorhoofd en dan de hoofddoek
zo iemand staat er bij ons bij M&S
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyzo 13 maa 2011, 11:36

Ik denk dat in een modezaak gewoon kleding moet worden gedragen, die ze zelf verkopen?

Daar vind ik het ook niet passen, als iemand zich helemaal inwikkelt, een bijpassende leuke hoofddoek, alla, maar niet die hele handel.

Zo kun je er bij de politie enz. ook niet bijlopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyzo 13 maa 2011, 11:38

Marya schreef:
Pagan schreef:
Ik vind het zoooo ongeemancipeerd om vrouwen belachelijk te maken om wat ze om wat voor reden dan ook op hun kop hebben. Net zoiets als je in Nederland een generatie gaat uitlachen omdat ze zorgen dat de piepers voor mannetje op tijd op tafel staan. Iedereen moet zelf weten waar ie zich goed bij voelt, dat is geemancipeerd. Ik heb er nog nooit in m n leven ook maar bij stilgestaan dat ik niet gelijkwaardig ben aan een ander, het komt niet eens in m'n hoofd op. Misschien maak ik me er daarom niet druk om. Een hoofddoek zie ik net zoals een keppeltje of een kruis om de nek, ja ik snap niet dat iemand dat nodig vind, maar daarom moet iedereen dat evengoed zelf weten, mijn maatstaven zijn gelukkig niet heilig, anders ben ik net zo'n idioot als een paus of een imam. Hoofddoekvrouwen die echt onderdrukt worden help je zeker niet met ze belachelijk te maken en vrouwen die 'm opzetten uit provocatie sterk je er alleen mee. (de Hema vond ik trouwens altijd al een beetje een goedkope winkel)

Ik vind, dat we moeten uitkijken idd, dat we vrouwen niet belachelijk maken omdat ze met hun hoofd bedekt gaan.
Dat is nl de verkeerde reden.
Die verkeerde reden komt voort uit het niet goed weten/verwoorden van de juiste reden.

Ik wéét niet of dat zo is, Pagan, dat een hoofddoek gelijk is aan een keppeltje of een kruisje. Misschien wel in het openbare leven, buiten op straat, maar op de werkplek vind ik dat anders. Bovendien is het zo, dat in veel kringen wordt gezegd, dat een hoofddoek niet persé een uiting is van dat geloof.

Als ik een modezaak heb, en ik wil een onderdrukte moslima die die hoofddoek uit onderdrukking draagt, niet aannemen als verkoopster, moet ik dat récht hebben.


Pagan, nu schiet het me opeens te binnen......, vind je die cartoon die ik plaats, verkeerd ? Ik vind nl, dat dit moet kunnen.
Ik weet niet welke kringen dat zijn die dat zeggen over een hoofddoek, maar het gaat er natuurlijk om dat moslims dat zelf wel zo zien. Er zal in de bijbel en in de thora wsch. ook niet staan dat je een kruis om moet hangen of een keppetlte op moet. Maar als iemand dat doet om z'n godsdienst te eren, moet ie dat zelf weten.
Jouw cartoon had ik nog niet gezien, heb even teruggekeken en ik vind m wel grappig, maar al had ik dat niet gevonden, van mij mag elke cartoon altijd en overal geplaatst worden. En als iemand een cartoon smakeloos vindt, mag hij daar iets van zeggen.
Een winkelier mag van mij aannemen wie die wilt, maar voor mij staan een hoofddoek en een kruis en een keppel op hetzelfde level.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyzo 13 maa 2011, 11:41

Yoky schreef:
Ik denk dat in een modezaak gewoon kleding moet worden gedragen, die ze zelf verkopen?

Daar vind ik het ook niet passen, als iemand zich helemaal inwikkelt, een bijpassende leuke hoofddoek, alla, maar niet die hele handel.

Zo kun je er bij de politie enz. ook niet bijlopen.
Ik zag laatst bij de H&M een vlotte meid achter de kassa met een hoofddoek, ik dacht nog leuk dat ze hier geemancipeerd omgaan met kleding.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyzo 13 maa 2011, 12:05

Pagan schreef:
Marya schreef:
Pagan schreef:
Ik vind het zoooo ongeemancipeerd om vrouwen belachelijk te maken om wat ze om wat voor reden dan ook op hun kop hebben. Net zoiets als je in Nederland een generatie gaat uitlachen omdat ze zorgen dat de piepers voor mannetje op tijd op tafel staan. Iedereen moet zelf weten waar ie zich goed bij voelt, dat is geemancipeerd. Ik heb er nog nooit in m n leven ook maar bij stilgestaan dat ik niet gelijkwaardig ben aan een ander, het komt niet eens in m'n hoofd op. Misschien maak ik me er daarom niet druk om. Een hoofddoek zie ik net zoals een keppeltje of een kruis om de nek, ja ik snap niet dat iemand dat nodig vind, maar daarom moet iedereen dat evengoed zelf weten, mijn maatstaven zijn gelukkig niet heilig, anders ben ik net zo'n idioot als een paus of een imam. Hoofddoekvrouwen die echt onderdrukt worden help je zeker niet met ze belachelijk te maken en vrouwen die 'm opzetten uit provocatie sterk je er alleen mee. (de Hema vond ik trouwens altijd al een beetje een goedkope winkel)

Ik vind, dat we moeten uitkijken idd, dat we vrouwen niet belachelijk maken omdat ze met hun hoofd bedekt gaan.
Dat is nl de verkeerde reden.
Die verkeerde reden komt voort uit het niet goed weten/verwoorden van de juiste reden.

Ik wéét niet of dat zo is, Pagan, dat een hoofddoek gelijk is aan een keppeltje of een kruisje. Misschien wel in het openbare leven, buiten op straat, maar op de werkplek vind ik dat anders. Bovendien is het zo, dat in veel kringen wordt gezegd, dat een hoofddoek niet persé een uiting is van dat geloof.

Als ik een modezaak heb, en ik wil een onderdrukte moslima die die hoofddoek uit onderdrukking draagt, niet aannemen als verkoopster, moet ik dat récht hebben.


Pagan, nu schiet het me opeens te binnen......, vind je die cartoon die ik plaats, verkeerd ? Ik vind nl, dat dit moet kunnen.
Ik weet niet welke kringen dat zijn die dat zeggen over een hoofddoek, maar het gaat er natuurlijk om dat moslims dat zelf wel zo zien. Er zal in de bijbel en in de thora wsch. ook niet staan dat je een kruis om moet hangen of een keppetlte op moet. Maar als iemand dat doet om z'n godsdienst te eren, moet ie dat zelf weten.
Jouw cartoon had ik nog niet gezien, heb even teruggekeken en ik vind m wel grappig, maar al had ik dat niet gevonden, van mij mag elke cartoon altijd en overal geplaatst worden. En als iemand een cartoon smakeloos vindt, mag hij daar iets van zeggen.
Een winkelier mag van mij aannemen wie die wilt, maar voor mij staan een hoofddoek en een kruis en een keppel op hetzelfde level.
Maar juist niet álle moslims zien die hoofddoek als het geloofssymbool. Dat vind ik een belangrijk punt. Wij, hier in het westen, moeten dan ook niet meegaan in de eis van het recht op het dragen van een hoofddoek als geloofsuiting in het arbeidsproces.
Iemand, die zijn geloof wil eren, en dat áf wil dwingen, moet geremd worden. Er zijn in Nederland meer dan genoeg middelen om "geloof te eren", zonder dat dit ten koste gaat van een ander's manier van leven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyzo 13 maa 2011, 12:12

Maar dat gaat toch ook op voor christenen en joden? Niet elke christen heeft een kruis om en niet elke jood heeft een keppeltje op. Bovendien is het niet meegaan in een eis, het is ONZE vrijheid van godsdienst die dat toestaat. Stem op een partij die de vrijheid van godsdienst wilt laten vallen i.p.v. een partij die vrouwen minderwaardig toespreekt met kopvoddentax ed. Denk je nou echt dat het mij interesseert of iemand een hoofddoek op heeft bij de Hema achter de kassa? Ik denk hoogstens, meid ga doorleren zodat je achter de kassa vandaan komt, maar ook dat moet iedereen zelf weten, ze werkt iig! Mijn manier van leven wordt niet aangetast door de hoofddoek van een ander. Ik vraag me af: bij wie wel?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyzo 13 maa 2011, 12:16

Pagan schreef:
Yoky schreef:
Ik denk dat in een modezaak gewoon kleding moet worden gedragen, die ze zelf verkopen?

Daar vind ik het ook niet passen, als iemand zich helemaal inwikkelt, een bijpassende leuke hoofddoek, alla, maar niet die hele handel.

Zo kun je er bij de politie enz. ook niet bijlopen.
Ik zag laatst bij de H&M een vlotte meid achter de kassa met een hoofddoek, ik dacht nog leuk dat ze hier geemancipeerd omgaan met kleding.
o maar een hoofddoek vind ik niet erg hoor
maar de rest bah
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyzo 13 maa 2011, 12:19

ik ben in heel wat moslim landen geweest, ik heb met een imam in turkmenistan gesproken met onze vrouwelijke gids in oezbekistan en beiden zeiden ze dat het in europa erg extreem is in die landen lopen de moslima's niet met een hoofddoek alleen als ze de moskee ingaan

ik heb in casablanca gewinkeld en amper een hoofddoek gezien
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyzo 13 maa 2011, 12:29

Dit lichaam …

T.J. VOSJE - 13 MAART 2011


Integratie? Het licht springt op groen, ik geef gas en besef dat zij en ik elkaar nooit zullen verstaan…


Dit lichaam ...

Ik ben 50. Mijn lichaam is 50.

Ik houd van mijn lichaam. Het heeft geleefd, genoten en geleden. Een halve eeuw, altijd al, hield ik van mijn lichaam. Ook al als 14 jarige, misschien juist wel toen ik begreep dat het niet voldoet aan de normen van de catwalk. Ook als twintiger, vruchtbaar en zwanger en nu middelbaar en vol. Het is wit en romig. Als je van slagroom houdt, houd je van mijn lichaam. Iedere tien jaar een cupje meer.

Ik draag sieraden om die liefde te tonen en te voelen. Ik kies kleding die dit lichaam beschermen en nog mooier maken. Het dient mij. Het heeft lief en liefgehad. Het heeft kinderen gedragen, gebaard en gevoed. De mannen waar ik mee slaap houden van dit lichaam. Dit lichaam. Ik ben dit lichaam. De woning van mijn ziel. Het voertuig van mijn geest.

Ik woon al een paar jaar niet meer in de grote stad, maar ik kom er nog geregeld. Mijn vrienden wonen er. Zo ook dit weekend.

Er steken twee vrouwen over. Ze duwen ieder een wandelwagen met een peuter. Zwarte, flapperende gedaanten in de wind. Gehuld in een kledingstuk waar ik de naam niet van ken. Is het een boerka of een chador? Nee, die is blauw, toch? Waarom blauw en niet groen of rood of een andere kleur?
Ik ken deze vrouwen nog van toen ik dagelijks door deze straten fietste. Ook toen duwden ze een peuter. Ze vallen me op want zoveel boerka’s zijn er zelfs niet in deze oude wijk.

Ik voel een onoverbrugbare kloof tussen mij en deze zwarte kraaien. Ook al dragen ze onder die lange, zwarte, alles bedekkende tent een sprookjesgewaad uit duizend en één nacht, dan nog lijken deze vrouwen andere wezens dan ik. Ik sta voor het stoplicht en zoek peinzend naar gelijkenis.
Ik haal me mijn moeder, mijn oma en mijn opoe voor de geest. Die reeks vrouwen waaruit ik voortkom als het laatste poppetje uit een Russische Matrioshka.
Opoe die nog klederdracht droeg. Een wit kapje, haar borsten verpakt in felgekleurde bloemenprint en het bovenste stukje van haar mollige rug sexy bloot onder het grote gouden slot van de kralen die ook haar moeder al had gedragen. Onder haar rok, rond haar heupen droeg ze een opgerolde handdoek zodat ze breder leek en haar rok heen en weer wiegde onder het lopen. Ze vertelde me van het kanten randje aan haar lange onderbroek toen ze eindelijk een ‘groot’ meisje was en volwassen onderkleding aan mocht. Trots op haar vrouw zijn.

Mijn oma, die haar dikke haar overdag in een opgerolde vlecht droeg en ’s nachts in een lange losse zodat ze voor mij leek op een oud klein meisje. Ik zag hoe opa naar haar keek en ik leerde dat dit mooi en goed was. Mijn moeder die me deze heerlijke erfenis meegaf naar de toekomst die dus dit jaar een halve eeuw oud is geworden. Ik die net zo vrij ben als de mannen om mij heen. Ik die de trotse bezitter ben van mijn eigen seksualiteit. Ik die me beschermt en veilig voel hier achter het stuur wachtend voor het stoplicht.

Oh ik weet dat gesluierde vrouwen beweren dat ze dit echt zelf willen. Dat die zwarte tent vrije keus is. Geen noodzaak of plicht. Dat dit hen juist bevrijdt. Ergens vaag vermoed ik wat ze bedoelen. Onder zo’n tent ben je anoniem en niet langer verantwoordelijk voor wat dat lichaam met die zo vrouwelijke vormen doet met de mannen om je heen. Dat lichaam met die seksualiteit dat de eer van je man, je vader, je stam vertegenwoordigt. Dat lichaam dat maagdelijk moet blijven tot het overgaat als bezit van de ene man naar de andere. De ene familie naar de andere. Dat lichaam, bezit van de groep.

Integratie? Het licht springt op groen, ik geef gas en besef dat zij en ik elkaar nooit zullen verstaan…

T.J. Vosje


home archief auteurs doneer contact HVV-TV






bron: het vrije volk
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyzo 13 maa 2011, 12:49

Reactie op de post van MArijke 10.53 uur

Het was ook ironisch bedloeld Marijke. Hoewel ze zich met een demonstratie zelfstazndig opstellen blijkt het toch alleen maar om het dragen van een kopvod te gaan?
Heb het al vaker gezegd, al draagt iemand zijn dekbed om zich heen en een bos veren op zijn hoofd, het interessert me weinig.
Maar zodra het er om gaat aandacht te eisen om een geloof gaan bij mij de haren recht overeind.
Hoofddoekjes die vroeger hier werden gedragen waren voor het beschermen van een watergolf, vrouwen uit die tijd sloofden in het huishouden omdat er gewoon weinig emancipatie was. Men was te druk om het land op te bouwen na de oorlog. Die vrouwen hadden geen eigen inkomen, waren afhankelijk van hun man.
Ben het volledig met je eens.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Emptyzo 13 maa 2011, 12:51

Hoofddoekjes waren ook een tijdje in de mode in de jaren '60. Misschien is het hier onder de moslima's inmiddels een modeverschijnsel, in hun "eigen" land, waar ze één keer per jaar naartoe gaan met vakantie en waar ze van de hele cultuur niets begrijpen, niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 9 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Verborgen vrouwen
Terug naar boven 
Pagina 9 van 31Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 20 ... 31  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: