DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Hoofddoekprijs 2011

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 10:46

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 14:05; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 11:06

Fleur41 schreef:
Pagan schreef:
@ FleurIk lees de krant en verwijs naar het grote kindermisbruik schandaal, vertel me niet dat je dat hebt gemist!

Verder komt je opmerking nogal persoonlijk over, ik kan onder elke posting van jou wel zetten of je daar ervaring mee hebt. Alleen is de ervaring van 1 iemand niet bepaald maatgevend. Het komt op mij iig nogal lullig over in een politieke discussie.

Jij spreekt vanuit jouw perceptie. Waarom zou ik niets persoonlijks mogen zeggen. Kan je daar niet tegen?
Ik schrijf niet dat je iets niet mag zeggen, ik schrijf wat ik er van vind. Of ik daar niet tegen kan, vind ik offtopic en alweer provocerend. Ik schreef al, het past niet in een politieke discussie.
Het komt allemaal een beetje zuigerig over en ik leen me daar niet voor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 11:08

Fleur... , dan moet je je ook afvragen wat heeft het christendom bijgedragen in Europa en de rest van de wereld. Dat is ook niet zoń mooi plaatje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 11:08

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 14:05; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 11:10

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 14:06; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 11:11

Ik ook...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 11:12

Het heeft er bovendien niets mee te maken, het gaat erom of je alleen bepaalde mensen gaat verbieden een bepaald hoofddeksel te dragen. En nog wel omdat je vindt dat ze niet mogen denken/geloven wat ze zelf willen.
helemaal eens met wat Pootje zegt in haar posting van 11.01.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 11:12

'School mag eisen stellen aan hoofddoek'
Uitgegeven: 25 januari 2011 12:06
Laatst gewijzigd: 25 januari 2011 12:05

UTRECHT - Scholen mogen eisen stellen aan de manier waarop leerlingen hun hoofddoek dragen. Dat blijkt uit een uitspraak die de Commissie Gelijke Behandeling (CGB) dinsdag heeft gedaan.

© ANPDe uitspraak gaat over het Gerrit Rietveld College in Utrecht. Dat stelde met ingang van dit schooljaar nieuwe kledingregels in.

Die hielden onder meer in dat moslima’s wel een hoofddoek mogen dragen, maar dat die 90 procent van het gezicht moet vrijlaten. Zo mag hij niet de wenkbrauwen of de kin bedekken.




Pony

Circa vijftig leerlingen weigerden de regel echter op te volgen. De school stapte vervolgens naar de commissie, omdat zij graag wilde weten of de voorschriften zijn geoorloofd.

De commissie oordeelt nu dat dat het geval is, onder meer omdat de eisen gelden voor alle leerlingen. Zo is het ook verboden om een pony te dragen die de ogen bedekt.

Bron: NU.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 11:16

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 14:06; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 11:18

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 14:06; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 11:20

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 14:06; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 11:22

Fleur41 schreef:
pootje schreef:
Fleur... , dan moet je je ook afvragen wat heeft het christendom bijgedragen in Europa en de rest van de wereld. Dat is ook niet zoń mooi plaatje.

Maar daar ben ik het wel mee eens. Überhaupt elke religie mag van mij de container in. Ik heb er niets mee. het zijn voor mij sprookjes, of verhaaltjes van toverkollen.

Het enige wat ik er mee kan, is te kijken of er een metafoor in te vinden is voor de mens.

Hier ben ik het helemaal mee eens. De bijbel en wat voor religieus boek zijn allemaal opgeschreven in een bepaalde periode en vaak ook nog verhalen van mens tot mens over eeuwen heen. En dat is dus ook precies wat het zijn. Verhalen, bedoelt om er een moraal uit te halen net als uit sprookjes. Je moet het niet zien als een richtlijn om naar te leven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 11:24

De koran wordt echter wel als de enige richtlijn beschouwd. Een eigen interpretatie is een zonde, het is immers het woord van Allah.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 11:26

Ik vind geen religieuze uitingen in een openbare functie iets heel anders dan in een openbaar gebouw.
Ik vind het heel normaal dat ik als rechter neutraal gekleed ben. Als ik als toeschouwer in de rechtbank zit of naar de bieb ga, wens ik er toch uit te zien als ik zelf wil, zolang dat binnen onze wet valt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 11:35

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 14:07; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 12:26

Pagan: het verschil is (denk ik) dat jij de hoofddoek beschouwd als onderdeel van kleding, als slechts een lapje stof. En veel andere mensen beschouwen het als een symbool. Een symbool waarvan wereldwijd een heel negatief beeld is ontstaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 12:50

Nee hoor, het maakt mij niet uit hoe het wordt beschouwd, het gaat mij er om dat je niet eenzijdig een kledingstuk of religieus kledingstuk gaat verbieden in een democratie.
Een burka kan met wat fantasie onder bepaalde regels vallen, de VVD noemt bijv. de bivakmuts in een adem met de burka. Daar kan ik me wat bij voorstellen. Als je niet naakt over straat mag, waarom dan wel helemaal bedekt. Maar dan geldt het voor iedereen, want dus ook voor andere bedekkingen.
Als je wilt discussieren over een hoofddoekverbod, dan ook voor keppeltjes en mijters. Dat vind ik dus zeker in openbare functies, geen uiterlijk vertoon dat de neutraliteit aantast.
Ik schreef al eerder als je een regel alleen voor bepaalde mensen of gelovigen laat gelden, verkwansel je de democratie en heeft de godsdienst gewonnen.
Maar ik neem aan dat het hier nooit zover kan komen met een liberale partij in de regering.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 13:01

Fleur41 schreef:
Marijke1 schreef:
De koran wordt echter wel als de enige richtlijn beschouwd. Een eigen interpretatie is een zonde, het is immers het woord van Allah.

Als wij onze rechten nu niet verdedigen dan staat onze kinderen nog een berg ellende te wachten. Kijk maar even op naar Tunesie, daar vecht men zich vrij. Dat lijkt zo, maar wacht maar tot het duiveltje uit het doosje komt.
Tot op heden heeft men de Islam daar kunnen beteugelen, maar dat is vanaf de opstand 'afgelopen'.

Wordt de bijbel dan niet gezien als het boek van God???
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 13:06

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 14:07; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : t vergeten)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 13:21

pootje schreef:
Fleur41 schreef:
Marijke1 schreef:
De koran wordt echter wel als de enige richtlijn beschouwd. Een eigen interpretatie is een zonde, het is immers het woord van Allah.

Als wij onze rechten nu niet verdedigen dan staat onze kinderen nog een berg ellende te wachten. Kijk maar even op naar Tunesie, daar vecht men zich vrij. Dat lijkt zo, maar wacht maar tot het duiveltje uit het doosje komt.
Tot op heden heeft men de Islam daar kunnen beteugelen, maar dat is vanaf de opstand 'afgelopen'.

Wordt de bijbel dan niet gezien als het boek van God???

Christenen gebruiken de bijbel als richtlijn, Moslims leven letterlijk naar de voorschriften en de ge- en verboden van de koran. Het christendom staat open voor vernieuwing (kijk bijvoorbeeld eens naar alle bijbelvertalingen), de Islam staat daar niet voor open omdat aan het woord van Allah niet mag worden getornd. Vertalingen van de koran worden niet erkend, ook al zijn ze honderd keer bestudeerd.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 18:17

Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 19:30

Het meisje is zonder aanwijsbaar en duidelijk motief begonnen de hoofddoek te gaan dragen
Als antwoord waarom, geeft ze aan "omdat het in de Koran staat
Haar vader was er niet mee eens in eerste instantie en er ook niet gelukkig mee dat ze de hoofddoek gaat dragen.
Maar staat wel achter de beslissing van zijn dochter
(vorige week al een interieuw gezien op RTVnh)

Wat ik mij oprecht over verbaas en zal blijven verbazen en ook pissig om kan worden
1 waarom is dat meisje opeens de hoofddoek gaan dragen
Ze weet dat ze op een katholieke school zit, wat ik me overigens ook over verwonder omdat ze moslim zijn.
2 ze wist al dat petjes etc verboden is op school
3 ze kon er op rekenen dat dit niet getolereerd werd ( uitspraak van haar vader)
4 en dat is waar ik , als het op mijn school zou gebeuren en directeu was
Heel boos om worden dit provocerend gedrag.
5 de uitspraak van een of discrim bureautje

probeer maar eens op een moslim school zonder hfddoek of uiterlijke kenmerken te werken
En dat moet getolereerd worden

14 jaar , nog niet eens droog achter de oren
Amper in staat om te lezen en dan al alles kunnen weten (denkt ze)
Door wie en door wat is ze met deze omslag begonnen
Het staat in de Koran is niet voldoende , want dat staat er al 1500 jaar in
( niet waar ,)dus waarom dan niet je hele leven al zo ding op
Dat boek is duizenden jaren geleden geschreven en tot voor kort was het geen isseu
Ze gaan maar in afghanistan zo wijs doen

De hoofdoek wordt misbruikt en gebruikt
En ben voorstander om dit in ruimtes, openbaar en achter de schermen , van de overheid te verbieden

Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 19:34

Pagan schreef:
Nee hoor, het maakt mij niet uit hoe het wordt beschouwd, het gaat mij er om dat je niet eenzijdig een kledingstuk of religieus kledingstuk gaat verbieden in een democratie.
Een burka kan met wat fantasie onder bepaalde regels vallen, de VVD noemt bijv. de bivakmuts in een adem met de burka. Daar kan ik me wat bij voorstellen. Als je niet naakt over straat mag, waarom dan wel helemaal bedekt. Maar dan geldt het voor iedereen, want dus ook voor andere bedekkingen.
Als je wilt discussieren over een hoofddoekverbod, dan ook voor keppeltjes en mijters. Dat vind ik dus zeker in openbare functies, geen uiterlijk vertoon dat de neutraliteit aantast.
Ik schreef al eerder als je een regel alleen voor bepaalde mensen of gelovigen laat gelden, verkwansel je de democratie en heeft de godsdienst gewonnen.
Maar ik neem aan dat het hier nooit zover kan komen met een liberale partij in de regering.

Wel als de draagster het als een vorm van onderwerping aan haar gedragingen / normen misbruikt
Zoals het 14 jarige meisje
En met haar heeeeel veel van dit soort mensen ( de misbruik)om zich privileges toe te eigenen uit naam van Allah
Daarom buiten af met die hap en doe maar gewoon
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 19:45

'School mag eisen stellen aan hoofddoek'

UTRECHT - Scholen mogen eisen stellen aan de manier waarop leerlingen hun hoofddoek dragen. Dat blijkt uit een uitspraak die de Commissie Gelijke Behandeling (CGB) heeft gedaan.

De uitspraak gaat over het Gerrit Rietveld College in Utrecht. Dat stelde met ingang van dit schooljaar nieuwe kledingregels in. Die hielden onder meer in dat moslima's wel een hoofddoek mogen dragen, maar dat die 90 procent van het gezicht moet vrijlaten. Zo mag hij niet de wenkbrauwen of de kin bedekken.

Pony
Circa vijftig leerlingen weigerden de regel echter op te volgen. De school stapte vervolgens naar de commissie, omdat zij graag wilde weten of de voorschriften zijn geoorloofd. De commissie oordeelt nu dat dat het geval is, onder meer omdat de eisen gelden voor alle leerlingen. Zo is het ook verboden om een pony te dragen die de ogen bedekt. (ANP/AK)
25/01/11 12u08
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 20:08

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 14:07; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 20:51

Voorlopig denk ik dat we dit maar moeten beschouwen als het gedrag van een vervelende puber met een paar vette puisten op haar voorhoofd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 22:59

Tjaa schreef:
Pagan schreef:
Nee hoor, het maakt mij niet uit hoe het wordt beschouwd, het gaat mij er om dat je niet eenzijdig een kledingstuk of religieus kledingstuk gaat verbieden in een democratie.
Een burka kan met wat fantasie onder bepaalde regels vallen, de VVD noemt bijv. de bivakmuts in een adem met de burka. Daar kan ik me wat bij voorstellen. Als je niet naakt over straat mag, waarom dan wel helemaal bedekt. Maar dan geldt het voor iedereen, want dus ook voor andere bedekkingen.
Als je wilt discussieren over een hoofddoekverbod, dan ook voor keppeltjes en mijters. Dat vind ik dus zeker in openbare functies, geen uiterlijk vertoon dat de neutraliteit aantast.
Ik schreef al eerder als je een regel alleen voor bepaalde mensen of gelovigen laat gelden, verkwansel je de democratie en heeft de godsdienst gewonnen.
Maar ik neem aan dat het hier nooit zover kan komen met een liberale partij in de regering.

Wel als de draagster het als een vorm van onderwerping aan haar gedragingen / normen misbruikt
Zoals het 14 jarige meisje
En met haar heeeeel veel van dit soort mensen ( de misbruik)om zich privileges toe te eigenen uit naam van Allah
Daarom buiten af met die hap en doe maar gewoon
Ik vind het geweldig als een kind van 14 de moeite neemt om voor een bepaald recht op te komen. Ik zou ook in staat zijn om een hoofddoek op te zetten op zo'n katholieke school.Is wel eens goed voor die Volendammers wat frisse inbreng.
Mijn kinderen zouden die moeite nooit nemen, die roepen thuis genoeg, maar zouden dit nooit doordrijven. Ik vond dat zeilmeisje ook super.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 23:01

Tjaa schreef:
'School mag eisen stellen aan hoofddoek'

UTRECHT - Scholen mogen eisen stellen aan de manier waarop leerlingen hun hoofddoek dragen. Dat blijkt uit een uitspraak die de Commissie Gelijke Behandeling (CGB) heeft gedaan.

De uitspraak gaat over het Gerrit Rietveld College in Utrecht. Dat stelde met ingang van dit schooljaar nieuwe kledingregels in. Die hielden onder meer in dat moslima's wel een hoofddoek mogen dragen, maar dat die 90 procent van het gezicht moet vrijlaten. Zo mag hij niet de wenkbrauwen of de kin bedekken.

Pony
Circa vijftig leerlingen weigerden de regel echter op te volgen. De school stapte vervolgens naar de commissie, omdat zij graag wilde weten of de voorschriften zijn geoorloofd. De commissie oordeelt nu dat dat het geval is, onder meer omdat de eisen gelden voor alle leerlingen. Zo is het ook verboden om een pony te dragen die de ogen bedekt. (ANP/AK)
25/01/11 12u08
Grappig precies wat ik zei over bijv. over burka en bivakmuts, een verbod geldt voor iedereen, niet alleen voor bepaalde mensen of godsdiensten.
En het is geen hoofddoekjesverbod, ik vind het een prima compromis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 23:05

Pagan schreef:
Tjaa schreef:
Pagan schreef:
Nee hoor, het maakt mij niet uit hoe het wordt beschouwd, het gaat mij er om dat je niet eenzijdig een kledingstuk of religieus kledingstuk gaat verbieden in een democratie.
Een burka kan met wat fantasie onder bepaalde regels vallen, de VVD noemt bijv. de bivakmuts in een adem met de burka. Daar kan ik me wat bij voorstellen. Als je niet naakt over straat mag, waarom dan wel helemaal bedekt. Maar dan geldt het voor iedereen, want dus ook voor andere bedekkingen.
Als je wilt discussieren over een hoofddoekverbod, dan ook voor keppeltjes en mijters. Dat vind ik dus zeker in openbare functies, geen uiterlijk vertoon dat de neutraliteit aantast.
Ik schreef al eerder als je een regel alleen voor bepaalde mensen of gelovigen laat gelden, verkwansel je de democratie en heeft de godsdienst gewonnen.
Maar ik neem aan dat het hier nooit zover kan komen met een liberale partij in de regering.

Wel als de draagster het als een vorm van onderwerping aan haar gedragingen / normen misbruikt
Zoals het 14 jarige meisje
En met haar heeeeel veel van dit soort mensen ( de misbruik)om zich privileges toe te eigenen uit naam van Allah
Daarom buiten af met die hap en doe maar gewoon
Ik vind het geweldig als een kind van 14 de moeite neemt om voor een bepaald recht op te komen. Ik zou ook in staat zijn om een hoofddoek op te zetten op zo'n katholieke school.Is wel eens goed voor die Volendammers wat frisse inbreng.
Mijn kinderen zouden die moeite nooit nemen, die roepen thuis genoeg, maar zouden dit nooit doordrijven. Ik vond dat zeilmeisje ook super.

Voor je recht opkomen is prima
Maar dan wel strijden voor een recht die je een ander ook gunt
En in dit geval gaat dat niet op en valt het onder provoceren en pist ze hiermee buiten de paden
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 23:13

Ik ben het niet met je eens Tjaa. Zij provoceert niet ze heeft gelijk gekregen en kwam dus terecht voor haar recht op. Wat mij betreft ook als ze niet in het gelijk was gesteld. Het Don Bosco college provoceert door de uitspraak van de commissie naast zich neer te leggen.
Ik snap niet wat je bedoelt met "strijden voor een recht dat je een ander ook gunt", ik heb niet gelezen dat ze een proces is begonnen tegen het dragen van mijters of kruissymbolen, maar ik heb me niet 100% ingelezen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptydi 25 jan 2011, 23:21

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 14:07; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptywo 26 jan 2011, 07:04

De uitspraak van de Commissie voor Gelijke Behandeling is niet bindend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptywo 26 jan 2011, 08:42

dan zouden ook islamitische scholen provoceren. daar worden niet-moslima's gedwongen een hoofddoek te dragen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Emptywo 26 jan 2011, 09:28

En het feit dat docenten die in het dagelijks leven geen hoofddoek dragen gedwongen worden dat wel te doen, op straffe van ontslag.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hoofddoekprijs 2011
Terug naar boven 
Pagina 3 van 8Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Winter 2011-2012

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: