DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Hoofddoekprijs 2011

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
AuteurBericht
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Emptyma 31 jan 2011, 11:10

Er zullen best mensen zijn voor wie het geloof een troost is. Als je stevig gelooft in een hiernamaals en ervan overtuigd bent dat iemand van wie je afscheid moest nemen in de hemel komt heb je daar misschien eerder vrede mee maar als je dag in dag uit je uiterste best doet om toch vooral maar geen zonde te begaan, of zelfs maar aan iets zondigs te denken (die leuke buurman of buurvrouw) dan wordt het een zware last.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Emptyma 31 jan 2011, 11:11

Luna schreef:
godsdienst is nog altijd opium voor het volk

Geld ook. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Emptyma 31 jan 2011, 11:43

Ben het eens met het artikel.
Maar religie en geloof zou ook uit de politiek geweerd moeten worden. Wat mensen privé willen, denken of doen moet ook privé blijven.
Zoals nu dat Rouvoet hoe -respectabel die man ook is- eist dat zondags de winkels dicht moeten blijven, en dat mensen niet zelf mogen beslissen of ze abortus of euthaenasie willen vind ik fout.
Of je nu voor of tegen iets bent, de mens zou zelf moeten beslissen mits er geen belemmeringen zijn als dementie of anders.
Partijen die nu beslissingen nemen uit hoofde van hun persoonlijke religie in feite beslissingen voor mensen die niet religieus zijn, en dus heel anders denken. Dat geeft aanleiding tot haat en (terechte) onvrede.
Overigens is een Openbare school niet per sé gevrijwaard van kindermisbruik, op welk gebied dan ook.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Emptyma 31 jan 2011, 11:55

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 14:14; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Emptyma 31 jan 2011, 12:48

In SA word je al bijna gestenigd als je je buurman aankijkt door het horretje van je burka.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Emptyma 31 jan 2011, 13:39

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 14:15; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Emptyma 31 jan 2011, 15:19

Marijke1 schreef:
In SA word je al bijna gestenigd als je je buurman aankijkt door het horretje van je burka.
Nieuw: de boerka-speld Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 159168

Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Hair-clip-on-hair

Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Hair-clip-on-hair_1
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Emptyma 31 jan 2011, 15:25

O, die wil ik hebben, waar is ie te koop?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Emptyma 31 jan 2011, 15:26

Of kan dat niet in peper en zout-grijs?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Emptyma 31 jan 2011, 15:27

Marijke1 schreef:
Ben het helemaal eens met de schrijver van dat artikel.

Ik ben een voorstander van openbare scholen zonder godsdienstlessen, wèl lessen over godsdiensten in het algemeen omdat religie nou eenmaal deel uitmaakt van het leven, daarbij plaats ik atheïsme ook even onder de noemer religie. Je kunt kinderen wel leren wat een bepaalde religie inhoudt, dat het christendom is gebaseerd op de bijbel, de islam op de koran, het jodendom op de torah enzovoort. Daarbij past wel enige uitleg want alleen met die mededeling kan niemand iets. Wellicht helpt het ook om kinderen al op jonge leeftijd respect voor elkaars geloof op te leren brengen
Ik ben ook een groot voorstander van het afschaffen van bijzonder onderwijs.
ook vraag ik me af wat er zou gebeuren als je de vrijheid van godsdienst afschaft. Ik vind het nl. vreemd dat gelovige mensen andere/meer rechten hebben dan niet-gelovige mensen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Emptyma 31 jan 2011, 15:30

Vrijheid van godsdienst afschaffen past niet in het vrije westen, daarvan is alleen sprake in landen met een achterlopende cultuur waar mensen met een afwijkende en vredelievende godsdienst hun leven niet zeker zijn.
Dat gelovigen meer rechten hebben dan ongelovigen is inderdaad een feit en dat is voor een seculier land als Nederland nogal beschamend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Emptyma 31 jan 2011, 16:04

ik ben ook voorstander voor het afschaffen van scholen van welk geloof dan ook gewoon allemaal naar de zelfde school en het vak geloof gaat dan maar in de eigen tijd facultatief maar ja ik heb nou een maal het vreemde idee dat ik geloof als een hobby zie
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 - Pagina 8 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hoofddoekprijs 2011
Terug naar boven 
Pagina 8 van 8Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Winter 2011-2012

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: