DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
AuteurBericht
Gast
Gast




Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.   Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Emptydo 10 nov 2011, 16:21

Tjaa, lees het bericht van Beekje nou (nog) eens goed. Zij verwoord het veel beter dan ik, maar 't komt dichtbij wat ik bedoel.
Het is niet alleen zullie.....!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.   Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Emptydo 10 nov 2011, 16:55

beekje heeft het uitstekend verwoord !
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.   Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Emptydo 10 nov 2011, 18:25

Tjaa schreef:
Tis duidelijk Gossa dat je het niet wilt inzien waar de angels zitten in de maatschappij
Eigen belang of ?/
In elk geval ja, ik en met mij miljoenen die er totaal geen debet aan hebben worden bestraft

En nee ik steek geen hand in eigen boezem voor de huidige situatie

of wat Tjaa?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.   Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Emptydo 10 nov 2011, 20:30

Voor alle duidelijkheid herhaal ik mijn stukje hier nog een keer. Goed lezen verheldert misschien ieders blik? Ik vind wel dat er vele medeschuldigen zijn. Met de vinger naar een ander wijzen is me te gemakkelijk, je moet ook je eigen rol in het geheel erkennen. En als het voor jou echt niet opgaat, dan gaat het wel voor heel veel andere mensen op. Persoonlijk vind ik mezelf ook iemand die heel veel en heel vaak rekening houdt met anderen, soms zelfs teveel, ik cijfer me nogal gemakkelijk weg ten behoeve van een ander. Ik merk echter wel aan de dagelijkse wereld om me heen, dat heel veel mensen (veel te veel in mijn optiek) anders zijn, heel erg egoïstisch en ik-gericht. Uitsluitend aan zichzelf denken.


Beekje schreef:
Ik ga wel met je mee Tjaa, met WE bedoelde ik niet zozeer onszelf of het volk (zoals dat genoemd wordt), maar WE als land, als Europese eenheid, als wereld. Omdat WE allemaal gewoon mensen zijn die toevallig nu leven.

Natuurlijk kun je met je vinger blijven wijzen naar de schuldigen, veel verder zul je daarmee niet komen, omdat de schuldigen dat niet zo zien en dus niet zelf zullen bedenken dat zij moeten veranderen.

De maatschappij is veel te ik-gericht geworden, iedereen (uitzonderingen daargelaten) denkt (vrijwel) uitsluitend aan zichzelf en zijn eigen wereldje (dierbaren, huis, auto, vakantie). IEDEREEN doet dat, niet uitsluitend beursspeculanten, bankiers, politici, noem maar op. Ook de gewone man denkt (vrijwel) uitsluitend aan zichzelf.

Om het land/de wereld te redden zouden alle mensen de handen ineen moeten slaan, dat is iets dat niet of veel te weinig gebeurt. Niemand heeft meer zin om een ander te helpen. Nogmaals, de goeden niet te na gesproken, gelukkig zijn die mensen er ook nog anders zou de wereld wel heel erg snel naar de knoppen gaan.

Vroeger was er een gezegde : "Verbeter de wereld, begin bij jezelf". Dit stukje moeten we niet vergeten, hoe men tegenwoordig met elkaar omgaat is heel anders dan de periode na de oorlog, om maar een voorbeeld te geven. "Men" is te bezitterig geworden, te egoïstisch. Zolang "IK" het maar goed heb kan het "ME" niet schelen dat de buren/anderen verzuipen.

En nee, natuurlijk heb ik het in de laatste alinea niet over mezelf, ik spreek in het algemeen.

Kortom, iedereen is medeschuldig aan de huidige maatschappij. Het zou enorm schelen als iedereen ook de hand in eigen boezem wil steken en niet alleen naar anderen zou wijzen.

Politici werken volgens hun overtuiging, dat dus niet de overtuiging van het volk hoeft te zijn. Doorgaans zitten er teveel mensen in de politiek die niet zelf hebben ondervonden hoe het is om aan de onderkant van de maatschappij te leven. Omdat ze die ervaring niet hebben denken ze er te gemakkelijk over. Hier zou een cursus of een paar maanden leven van een bijstandsuitkering heel goed tot inzichten kunnen leiden.

Maar vergis je niet in het gedrag van mensen tegenover elkaar. Dat zie je dagelijks om je heen. Er is geen respect meer, er is geen vriendelijkheid meer, er is geen drang meer om anderen te helpen. Liever loopt men weg van een situatie die onverkwikkelijk is of komt agressief voor zichzelf op. Daarbij wordt er niet nagedacht over wat men anderen aandoet met dit gedrag.

Eigenlijk zouden mensen heropgevoed moeten worden. Dit geldt uiteraard lang niet voor iedereen, maar wel voor velen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.   Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Emptydo 10 nov 2011, 20:38

Mensen vinden het raar als je makkelijk klaarstaat voor anderen. Ik woon in een dorp in de stad, een tamelijk uniek stukje. Hier helpt iedereen elkaar en dat vinden we heel normaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.   Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Emptydo 10 nov 2011, 21:17

Ik zit te denken om mijn spaarvarken om te zetten in Noorse kronen of zo, iemand een andere tip?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.   Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Emptyvr 11 nov 2011, 07:19

Zwitserse Franken?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.   Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Emptyvr 11 nov 2011, 10:44

Ja is ook een idee, maar ik denk dat het sowieso duur is om zoiets te doen, met koersverschillen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.   Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Emptyvr 11 nov 2011, 12:32

Net hoorde ik op de radio dat de Zwitserse franken aan de euro gekoppeld is en het daarom niet (meer) raadzaam is om je geld daar neer te zetten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.   Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Emptyvr 11 nov 2011, 12:41

Dan maar naar China.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.   Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Emptyvr 11 nov 2011, 12:47

Ik denk dat geen enkele munt sterk genoeg is in deze roerige tijden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.   Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Emptyvr 11 nov 2011, 13:22

Geld afschaffen en ruilhandel promoten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.   Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Emptyvr 11 nov 2011, 13:33

Haha, terug naar de oertijd? Ik denk dat het niets uitmaakt of je ruilt of betaalt met geld. Geld is immers een ruilmiddel? Bij ruilhandel moet er nog veel meer worden gehandeld omdat iedereen dan aan de ruilmiddelen eenzelfde waarde toe moet kennen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.   Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Emptyvr 11 nov 2011, 13:37

Het zal een beetje moeilijk zijn je ouwe fiets in te ruilen tegen een Mercedes maar na een paar jaar komt het allemaal vanzelf in evenwicht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.   Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Emptyvr 11 nov 2011, 13:40

Ja, omdat er dan een nieuw ruilmiddel is uitgevonden: geld!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.   Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Emptyvr 11 nov 2011, 13:41

pale
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.   Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Emptyvr 11 nov 2011, 14:17

Je kunt investeren in beleggingsfondsen van andere landen als je meer vertrouwen hebt in die economie. Er zijn er plenty en via het internet kun je zien hoe ze presteren. Pas op met China want daar zijn OOK problemen in opkomst (zie mijn posting een paar paginas terug).

Ruilhandel is niet haalbaar om redenen die Beekje al aangaf. Geld en een waarde standaard zijn er juist om betaling eerlijk en gemakkelijk te maken. Rente is er om risico aanvaarding en investering te "betalen" en is daarmee ook gereedschap om de economie te besturen (contrary to what Janneke gelooft Cool ) Ik denk dat we het met geld moeten blijven doen voorlopig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.   Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Emptyzo 13 nov 2011, 23:50

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.   Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Emptyma 14 nov 2011, 16:25

Tjaa, ik heb het hele filmpje bekeken, en je zou het toch zo naar alle partijen moeten sturen. Kunnen ze wat van leren. Zij hebben een visie die de regering duidelijk niet heeft op dit moment. En niet alleen in Nederland.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.   Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Emptywo 07 dec 2011, 15:23


dinsdag 6 december 2011 10:11 /25 reacties

Standard & Poor's terecht sceptisch over AAA-rating



Standard & Poor's waarschuwt voor een verlaging van de kredietwaardigheid van Nederland. Niet vreemd, want linksom of rechtsom betalen de AAA-landen voor de eurozondaars

Door Michiel Dijkstra

Standard & Poor's verlaagde eind november

Kredietbeoordelaar Standard & Poor’s heeft aangekondigd te onderzoeken of zes Europese landen hun goudgerande AAA-status, het veiligste kredietoordeel, nog wel verdienen.

Ook Nederland wordt onder de loep gelegd en kan worden teruggezet naar AA. Pijnlijk: de AAA-status is een sieraad waarmee politici graag pronken.

Scheuren
Maar de aankondiging is terecht. Nederland maakt nu eenmaal deel uit van de eurozone. Die monetaire unie vertoont steeds meer scheuren; een aantal landen – Griekenland voorop – kan de schulden niet meer betalen.

Steeds vaker moeten daarom AAA-landen bijspringen. Doen ze dat niet, dan kunnen noodlijdende landen hun schulden niet langer betalen, wat resulteert in flinke verliezen voor banken die aan hun uitleenden. Ook dan moeten de AAA-landen flink geld bijlenen om die banken te ondersteunen

Of het nou landen zijn die worden gesteund, of de banken, beide scenario’s hebben grote gevolgen voor iedereen die schuldpapier van Duitsland, Nederland of Frankrijk bezit.

Inzichten
De Duitse bondskanselier Angela Merkel en de Franse president Nicolas Sarkozy smeden plannen om schuldencrises voortaan te voorkomen. En in Spanje en Italië gaan de regeringen voortvarend te werk om uitgaven terug te dringen.

Er valt bovendien heel wat op de inzichten van kredietbeoordelaars af te dingen. Zo waren ze in het verleden veel te positief in hun oordeel over Amerikaanse hypotheekproducten. Die gaven ze een AAA-status, terwijl ze achteraf waardeloos bleken.

Maar dat Standard & Poor’s bezitters van Europese staatsobligaties waarschuwt, is logisch. Alleen de allerveiligste beleggingen krijgen AAA. Door toedoen van zijn Zuid-Europese buren, is de Nederlandse schuld dat niet meer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.   Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank. - Pagina 7 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Lees en huiver, haal je spaargeld van de bank.
Terug naar boven 
Pagina 7 van 7Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: ALGEMEEN-
Ga naar: