DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Er is meer tussen hemel en aarde

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyvr 17 jun 2011, 15:39

Wipje: dat wat ik zeg daar "geloof" ik in, dit houdt echter niet in dat het "de waarheid" is o.i.d.

Net kreeg ik door dat ik iets verkeerd had gezegd hier, namelijk bijna alle energieën verblijven na dit stoffelijke in de illusie werkelijkheid tot de energie/zielen groep waartoe ze behoren klaar zijn met incarneren, pas dan kan die energie zich verplaatsen naar een andere werkelijkheid. Je engelen zijn dat deel van je energie die dat al weet, snapt, denk ik, en je probeert te sturen, te helpen, eigenlijk uit "eigen belang", om zo verder te kunnen gaan, dit is even eenvoudig gezegd, uitgelegd, tijd bestaat niet en ik kan er uitgebreider over vertellen, maar dit vind ik nu te vermoeiend, sorry.

Soms ontmoet je, je eigen energie die in een stoffelijk lichaam is. Deze relatie hoeft niet liefdevol te zijn, want hier speelt het verhaal stoffelijk, ego mee. Vaak laat die persoon je niet koud, al is soms door het koken van woede. Wink Mooi verhaal van je kat en van je overleden familie-lid.

Kom ook van de oude garde van de Libelle. Kan me niets herinneren van een topic zoals die van jou, maar ik zal vast mee gekletst hebben toen. Het is vervelend dat het topic toen verpest is. Maar waardoor precies? Door ego's met lange tenen die niet tegen "tegenstand" konden? Of echt asociaal gescheld, op het topic en misschien wel privé? Dat is echt niet leuk. Zelf heb ik mij nooit aan Manuela, en types zoals manuela, geërgerd. Vraag je af als je, je ergert aan iemand waarom je, je zo ergert. En misschien krijg je dan een inzicht, vooral in jezelf, waar "manuela" dan aan mee gewerkt heeft, bewust, of onbewust. Even voor de goede orde: ik ben manuela niet. Smile

Lieve groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyvr 17 jun 2011, 16:11

Falerie, zelf heb ik ook iets fout gezegd, of bedoelde dat anders. Ik geloof wel in een God, groot licht e.d., maar zal niemand veroordelen die dat niet doet. Dat is ieders persoonlijke mening. Ik erger me ook nooit als mensen geloven bespotten en kan hartelijk lachen om grappen daar over. De echte kerkleden, daar heb ik soms wel moeite mee om de kortzichtigheid waar ze voor staan. Al zijn ook daar uitzonderingen.

Het was voor zover ik weet niet alleen Manuela, kan me herinneren dat iemand begon met belachelijk maken en vervolgens bewijzen vragen. Dat kon natuurlijk niemand en daar pakte ze op. Elfje was er bij, Ring en nog veel meer. Het was een bezield groepje waar we allemaal veel kwijt konden, hier en daar nogal privé. Als dat belachelijk wordt gemaakt stopt het, omdat kwetsen van gevoelens soms heel diep kan gaan. Het is wel een jaar of wat geleden, een eind voor alle narigheid met dat kijk forum.

Kan dus rustig zeggen verdraagzaam te zijn, en geen schuld te hebben aan het stoppen van dat topic, ik bemoeide me er niet meer mee.

Lieve groetjes terug, en bedankt voor je uitleg, daar heb ik geen verstand van energieeen, engelen etc., zegt me niet zo veel. Hopelijk leg je het nog eens uit, Ring Mootje Marya, jullie zijn haast experts. Fijne avond!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyvr 17 jun 2011, 16:59

Oh, daar staat me wat van bij, Wipje, bij dat topic. Jij hebt dat geopend?
Wie was jij dan bij Libelle? Of was je ook onder de naam Wipje.
Daarna kwam Het Hiernamaals, en toen werd het nog een graadje erger volgens mij bom
Was jij daar ook bij? Ja, Elfje weet ik ook nog.

Ik zie hier prachtige beschrijvingen voorbij komen, maar daar kom ik later op terug, want ik ga nu ff wat anders doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyvr 17 jun 2011, 19:49

Wipje,

Wat ik vertel, of wat ik weet, is alleen vanuit eigen ervaring. Ik heb er dus niet zozeer verstand van, maar ik wéét wat er is/kan zijn.
Als kind werden mijn ervaringen ontkend, en nu ben ik zo sterk, dat ik me door (nog) onwetende mensen, niet negatief laat beïnvloeden.

De engelenervaring vertel ik nog, maar nu even niet, ik ben een beetje moe na vandaag.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyvr 17 jun 2011, 20:16

falerie
wij, mijn man en ik, hebben in 1987 een zeer ernstig auto ongeluk gehad toen we op vakantie in oosterijk waren, van het ongeluk zelf weet ik niets wat ik weet is van de rapporten die ik gelezen heb en dat het frontaal tegen een truck met oplegger was die aan het passeren was op een smalle weg waar niet gepasseerd mocht worden

ik werd pas na drie dagen wakker in een ziekenhuis in de buurt waar het gebeurde, mijn man nog iets later, in de tijd dat ik in coma lag heb ik wel dingen gehoord en ook gevoeld, het was helemaal geen nare evaring voelde eigenlijk heel vredig

wipje nee die gevoelens heb ik altijd gehad, als kind kon ik al dingen voelen


Laatst aangepast door gertine op za 18 jun 2011, 05:33; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyvr 17 jun 2011, 20:21

Ik heb hier van de week een beetje terug zitten lezen en kan niet ontkennen dat ik onder de indruk ben van jullie verhalen en ervaringen. Het toeval wil, dat ik in de vakantie een boek heb gelezen wat me nog steeds bezig houdt. Misschien kennen jullie het: "Engelen in mijn haar" van Lorna Byrne.
Nuchtere ik had nooit gedacht dat ik het uit zou gaan lezen maar het ging me steeds meer boeien. Hier een korte beschrijving:
http://www.bruna.nl/boeken/engelen-in-mijn-haar-9789049200787
Toeval of geen toeval, de dag nadat ik het uit had, zaten we 's morgens buiten koffie te drinken (vóór het terras van onze stacaravan) en toen werden we plotseling bezocht door een soort kanarie. Hij ging op de rand van ons terras zitten en heeft ons een tijd aan zitten kijken. Daarna kwam hij gedurende een aantal dagen steeds even langs, fladderde eerst even voor mijn gezicht (op nog geen meter afstand), deed dat daarna bij mijn man en ging dan weer een poosje op de ballustrade naar ons zitten kijken.
Nog in de ban van dat boek, ging ik toch nadenken over bepaalde 'boodschappen' die we in ons leven krijgen (maar die we vaak niet zien of door hebben).

Tijdens het teruglezen van jullie stukjes, schoten mij ook regelmatig herinneringen te binnen die stof tot nadenken geven maar die zijn soms te herkenbaar om ze hier in onbesloten omgeving neer te zetten.

Telepathie ervaar ik ook regelmatig en mijn man en ik hebben dat ooit eens uitgeprobeerd bij het spelletje mastermind: door sterk te denken aan wat de ander neer gaat zetten, was het voor ons al snel niet leuk meer om dit spel te spelen want het kwam vaak ook uit!

Gertine, mijn man heeft als kind dezelfde comaervaring gehad als jij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 10:09

Ring, postvak nieuw bericht! :10: Bij dat volgende topic was ik niet,
was er weer een poosje uit. Hoe zou het met Elfje zijn?
Verhip, blijft de smily dinges hangen, tekst loopt er onderdoor.

Dus jij kent dat ook Marya, ontkenning als kind. Denk dat dat vaker voorkwam bij onze generatie dan nu. Maar goed ook. In Het zesde zintuig ging een paragnost met kinderen aan de gang, die verschijningen hadden. Zo sterk als jij ben ik nog lang niet, ik laat me vaak van de sokken praten. Komt goed als ik er aan gewend ben.

Gertine, het lijkt me een heel bijzondere ervaring, en dat je dingen hoorde. Een wonder dat jullie het hebben overleefd.

Falerie, wat mij zo intrigeert: zouden die energieen zich bewust zijn van hun bestaan? Daar ben ik veel mee bezig. Moet haast wel, anders kunnen ze niet aanwezig zijn.

Sienna, ik heb er over gedacht om te vragen dit een VIP topic te maken, dan kunnen we wat vrijer praten. Denken jullie er ook zo over, laat effe weten dan vraag ik het aan Tjaa.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 12:26

Als jullie willen dat er meer 'buitenstaanders' komen praten hier, dan moet je het laten staan. Verder heb ik er persoonlijk geen bezwaar tegen wanneer het in de VIP geplaatst wordt. Het praat wel wat makkelijker dan.

Nog even terugkomend op mijn vorige stukje: na dat boek, las ik "De Celestijnse belofte" van James Redfield, een avonturenroman met behoorlijk wat diepgang, oude wijsheden en spirituele ervaringen. Ook weer toeval? Ik pluk gewoon een boek uit mijn stapel bookazines. Die neem ik altijd mee op vakantie en de ongelezen exemplaren laat ik daar achter voor de volgende keer. Er ligt inmiddels een behoorlijke stapel.
Degenen die ik gelezen heb of niet wil lezen, neem ik weer mee terug om er een ander plezier mee te doen.
De moeder van mijn schoonzoon is erg spiritueel gericht en deze 2 boeken heb ik haar inmiddels beloofd. Als er hier iemand in geïntresseerd is, vraag ik ze wel weer terug om ze door te sturen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 14:22

Even lezen hier, na een dag van winkelen, pfffffffffff
Ben wél lekker geslaagd, samen met mijn dochter.

@Wipje,
Dat mijn ervaringen, die ik als kind had, werden ontkend, was niet goed voor mij. Het is wel goed gekomen, ik kan er gewoonweg niet meer omheen, en ik heb een paar sceptische wetenschappers om me heen.
Het gaat er ook niet om,wat ánderen denken of geloven, maar welke ervaringen je zelf hebt meegemaakt.

@Sienna,
De CelestijnseBelofte heb ik ook jaren terug gelezen. Maar ook bv Neale Donald Walsh, en Gary Zukav.
Van Jozef Roluf heb ik een behoorlijk aantal boeken gelezen.
Al die boeken kwamen precies op tijd op mijn pad, ze vielen in de goede grond.

Wie ook leuk om te lezen is, is Shirley MacLaine, te beginnen met "Op glad ijs". Spriitueel en goed te lezen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 14:31

Marya, kun jij die prachtige ervaring met je moeder en zusje niet eens vertellen?
Jij hebt ook Jozef Rulof gelezen? Had je bij Het Hiernamaals op Libelle moeten zijn.
Die man is daar zo vreselijk afgekraakt.
Er was daar een Gerard en hij was een grote fan van Rulof. Hij werd zowat voor gek verklaard.
Fijn dat je geslaagd bent met je dochter! Het is topsport, dat winkelen met al dat geloop, maar wel een leuke!

Wipje, wat mij betreft mag iedereen het lezen, en niet apart gezet, dit topic.
Maar aan de andere kant, omdat jij het hebt geopend, moet je natuurlijk van jezelf uitgaan waar je het wilt hebben.

Wat een vreselijk ongeluk, Gertine en jullie allebei in coma. Je hebt er dus wel wat van gemerkt, van die comatijd. Het had iets vredigs? Een hele aparte ervaring dus.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 14:36

Ik ken die boeken niet, Sienna, maar heb dat stukje gelezen bij die link.
Ken jij dat boek over die vrouw die een bijna doodervaring had en meegenomen is naar hogere sferen? Zij mocht het onthouden van "haar begeleider", want meestal wordt het geheugen gewist met dit soort ervaringen. Zij heeft er een boek over geschreven, maar ik heb het nog niet gelezen. Een vroegere buurvrouw had het boek en ik zou het lenen, maar het is er niet van gekomen. Komt nog wel, maar ik weet de naam niet meer.
Mooi van die kanarie, of zo'n soort vogeltje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 14:41

Falerie, goede uitleg van die energieën en dat incarneren.

Denise, nu je makkelijker met de computer om kan gaan, kun je dat verhaal nog eens uitgebreid vertellen met die ervaring met je zus? Daar staat me wat van bij, dat jij dat had meegemaakt.
Je kunt het nu tegen ons "zeggen" Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 14:44

quote Wipje
Dus jij hebt hetzelfde meegemaakt als Marya? Dat het werd ontkend in je jeugd?
Heel jammer vind ik dat, als je nog kind bent.
Tegenwoordig wordt het wel serieuzer opgevat en gelukkig is er veel meer openheid voor dit soort ervaringen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 15:13

Aha ! Ring ! Jij weet dus dat ik het al eens heb geplaatst.
Maar oké, ik zal het nog eens vertellen. Waarschijnlijk dan vanavond, als ik wat rustiger zit.

Volgens mij heb ik ooit wel eens op die Gerard gereageerd; ik weet dat hij Rulof las, of kende.

Even nog over "geesten die zich bewust zijn dat ze dáár zijn". De ene is het zich bewust, de ander niet. Maar ook dát verandert, doordat de geest verder evolueert.

W.b. het meelezen hier. Wipje, als jij er (VIP) voor wil, dan kan ik me dat voorstellen. Voor mij hoeft het niet, want wát ik vertel, zijn mijn eigen ervaringen, en ik weet dat ik geen zwever ben. Ik ben ongevoelig geworden voor mensen, die alles in twijfel of zelfs in het belachelijke trekken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 15:27

Marya schreef:

...
W.b. het meelezen hier. Wipje, als jij er (VIP) voor wil, dan kan ik me dat voorstellen. Voor mij hoeft het niet, want wát ik vertel, zijn mijn eigen ervaringen, en ik weet dat ik geen zwever ben. Ik ben ongevoelig geworden voor mensen, die alles in twijfel of zelfs in het belachelijke trekken.
Het meelezen zou ook niet zo'n punt zijn voor de meesten, denk ik. Volgens mij gaat het meer om het vertellen van ervaringen en daarmee het blootgeven van privégegevens van jezelf en je naasten.

De boeken die jullie hier noemen, heb ik geen van allen gelezen. Zulke boeken zou ik nooit zomaar gekocht hebben. Het was meer het toeval dat ik genoemde boeken tussen de bookazines had zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 15:28

Gertine: heb je tijdens je coma meer meegemaakt? Dus meer dan horen wat er werd gezegd in de kamer? En een geest = energie. Boeken hebben mij wel geholpen om bepaalde dingen in te zien. Emed van mevrouw Mulder- Schalekamp was het eerste boek wat ik las (ik was toen ongeveer een jaar of zestien) en wat met het spirituele te maken had. Vond het een heerlijk boek, vol met avonturen van Emed. Daarvoor las ik veel over astrologie, en handlijnkunde. Deepak Chopra, Gary Zukav, las, en lees ik ook graag. Van de Celestijnse belofte heb ik alleen de film gezien, het zien van de aura's en hoe dat weergegeven werd vond ik erg goed nagemaakt, zo zie ik het ongeveer ook namelijk. De boeken van Jozef Rulof heb ik niet gelezen. Hoop ook dat het goed gaat met elfje, het laatste wat ik van haar las was dat ze borstkanker had.

Het programma van Liesbeth van Dijk, Wipje, heeft voor veel verandering gezorgd denk ik, kinderen komen er mee, schamen zich niet, en de ouders nemen de kinderen serieuzer.
Dat van een soort keurmerk voor een goede helderziende vond ik wel goed gevonden van haar.

Heb niet zo'n behoefte om met een select groepje virtueel over spiritualiteit te praten. Dit doe ik regelmatig met een groep in rl.

Lieve groetjes





Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 15:49

Nu je het over kinderen hebt, Falerie, ik kan dit hier wel kwijt:
Op een avond, enkele weken nadat mijn schoonmoeder was overleden, had mijn dochter haar ruim 2-jarig dochtertje naar bed gebracht. Toen ze daarna de trap afliep, hoorde ze de kleine meid roepen: "oma, kom maar tevoorschijn, hoor!".
Ik weet eigenlijk niet of mijn dochter er later nog naar heeft gevraagd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 17:53

Kleine kinderen, maar ook grotere, kunnen goed de energieën zien en voelen.
Mooi...., Sienna.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 18:06

Een van mijn ervaringen met een engel:


Het was koud, winter, er lag sneeuw, en het had gevroren.
Mijn moeder, mijn kleine zusje in de wandelwagen en ik, gingen lopend naar mijn oma en opa. Dat was een flinke wandeling, die door een groot park in Den Haag voerde.

Op een gegeven moment kwamen we bij een hoog voetgangersbruggetje. We kenden de weg, en het bruggetje goed, we kwamen er vaker. We lopen de brug op, maar door gladheid schuift de wandelwagen (zo'n ouderwetse hoog op grote wielen) weg, en gaat kantelen. Ónder de brug lag een dun laagje ijs. Het was een gevaarlijke situatie.
Vanuit het niets is daar een man met witte baard, in een bruine pij, met sandalen aan, en staan we aan de overkant. Er wordt geen woord gesproken, er is alleen maar Licht, en hij verdwijnt weer in het niets.
Geen enkel spoor in de sneeuw.........
Mijn moeder en ik hebben dit allebei zeer bewust ervaren, en vanaf dat moment is mijn moeder ook anders gaan denken en voelen over wat ik al eerder aan mijn ouders en grootouders had verteld.
Ik zag voordien (dit ook even aan Sienna) bv ook mijn overgrootmoeder, die ik als jong meisje had gekend, en waarmee ik een heel goeie band had.

De engel manifesteerde zich nu als man in een pij, maar ze kunnen zich ook op een andere manier manifesteren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 18:14

Wat een mooie ervaring, Marya. Dit zou zo in het boek "Engelen in mijn haar" hebben kunnen staan.
Liepen jullie door het Zuiderpark in den Haag? Zo ja, dan heb je waarschijnlijk niet ver bij mij vandaan gewoond. In mijn jeugd ben ik veel in dat park geweest.

Ik vraag me af of kleindochter zich haar ervaring nog herinnert. Lijkt me niet want ze was toen net 2 jaar (nu ruim 4 1/2).

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 18:21

Ja Sienna, we liepen door het Zuiderpark. Zeg maar vanaf Moerwijk naar het eind van de Zuiderparklaan.

Als je er veel bent geweest, dan ken je ook dat bruggetje.
Misschien hebben wij er wel samen geschaatst !

Kan goed hoor, dat je kleindochter het zich herinnert. Ze spreekt dat niet uit, zomaar, vanuit het niets, behálve als ze weer zo'n contact heeft.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 18:42

Ik zal mijn dochter morgen eens vragen of ze er weleens over heeft gesproken met de kleine meid, Marya.

Wij woonden tot mijn 13e jaar op de Hengelolaan en ik zat in de Tinaarlostraat op school. Een beetje andere zijde dus. Maar ik heb heel wat afgeschaatst daar. Mijn vader heeft op het laatst nog in de Moerwijk gewoond (S.Burgerhartweg). Ken je vast wel.
We komen nu niet veel meer in den Haag. Er woont alleen nog een tante van mij (Loosduinen).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 19:03

sienna.50 wat een prachtige en pure ervaring! En van jou ook Marya!
Marya je hebt gelijk dat ook grotere kinderen met deze gave naar voren komen.

Prachtig wat hier allemaal geschreven wordt!
Heb nu geen tijd meer, misschien later op de avond.

Lieve groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 19:21

Ik kom nog veel in Den Haag. Mijn vader is ruim 3 jaar geleden verhuisd van de Erasmusweg naar een ander gedeelte, richting Kijkduin.
Op de Sara Burgerhartweg woonde een schoolvriendin van mij in die hoge flat.

En Loosduinen (Losdûn) ken ik ook redelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 19:28

Ja, in die hoge flat woonde mijn vader ook. Er schijnt nu een supermarkt voor gekomen te zijn. Mijn vader woonde op de onderste verdieping dus dat zou aardig wat uitzicht weggenomen hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 19:56

Ik kom nooit meer in die buurt, maar ik weet wel, dat daar idd een supermarkt is gekomen.
Kun jij je de zaak van Badoux herinneren ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 20:32

De naam Badoux zegt me niks, Marya. Maar behalve naar mijn vader, kwam ik bijna nooit in Moerwijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 21:03

Geen spiritueel nieuws meer. Een dialoog over Den Haag.
Wel leuk als je dingen gemeen hebt!

Lieve groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 21:10

Oké Sienna..

Om terug te komen op het topiconderwerp.....

Ongeveer 5 jaar geleden zat ik bij mijn oudste dochter in de auto. Zij zwanger, en haar dochtertje, mijn kleindochter zat achterin.
Vlak na het oprijden van de snelweg wilde ze een auto plus aanhanger gaan inhalen. Dus zo'n beetje van 80km p/u naar 110km per uur. Opeens krijg ik het beeld van een scharende auto+aanhanger, en zeg hard, duidelijk, "REMM".
Ze lúistert, en meteen daarop gaat die auto + aanhanger slingeren, scharen.
We komen op de snelweg tot stilstand, op 5 cm afstand van de geschaarde auto én op 5 cm afstand van de vangrail.
We stonden in de buurt van een aquaduct, en terwijl ik 112 belde, want we stonden zéér gevaarlijk, met langsrazend verkeer, zag ik even voorbij dat aquaduct een politiewagen op de vluchtstrook. Ik keek naar die politieman, en hij zag me, kwam achteruit rijdend naar ons toe, en heeft alles in goede banen geleid, zelfs ook met mijn mobiel de 112 mevrouw ingelicht.


Godzijdank, dat ik dat beeld kreeg, meteen kalm maar duidelijk reageerde, en dat mijn dochter luisterde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyza 18 jun 2011, 21:11

Falerie schreef:
Geen spiritueel nieuws meer. Een dialoog over Den Haag.
Wel leuk als je dingen gemeen hebt!

Lieve groetjes
Terwijl jij dit schreef, was ik een ervaring aan het delen......
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyzo 19 jun 2011, 07:55

Dat zijn toch ervaringen waar je kippevel van krijgt?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyzo 19 jun 2011, 08:12

het is jaren geleden zeker meer dan 44 jaar, mijn zoon was een kleine baby
ik was met mijn ouders en zusje een paar dagen in de eifel in duitsland, op een middag gingen we wandelen, mijn zoon lag in een kinderwagen, het was heerlijk weer en we liepen langs een smalle 2 baans weg, opeens greep mijn vader de kinderwagen beet sleurde hem zijpad in en riep dat we hem moesten volgen, hij rende met de wagen onder zijn arm naar beneden en wij erachter aan
op de plaats waar we anders gelopen zouden hebben knalden een vrachtwagen en een auto op elkaar waarvan delen in het rond vlogen de ravage was best groot gelukkig waren er geen ernstige gewonden poeh als wij daar gelopen hadden??
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyzo 19 jun 2011, 08:32

Wat goed van jouw vader, Gertine. Hij zag het ook aankomen!
Dat was echt eng, wat er had kunnen gebeuren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Emptyzo 19 jun 2011, 15:40

Heel mooi, Gertine, dat ook jouw vader voorvoelde ! én handelde !
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 4 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Er is meer tussen hemel en aarde
Terug naar boven 
Pagina 4 van 10Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: