DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Er is meer tussen hemel en aarde

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptywo 15 jun 2011, 11:52

Wipje schreef:
Heb er na die ene keer speciaal op gelet, maar niet meer gemerkt. Ik dacht echt dat er een kat onder het bed zat, maar er was helemaal niets of niemand te zien. En daarbij, zelfs voor de hond zou zo'n duw nog te zwaar zijn.

Iemand vertelde dat ze geesten van de trap af ziet lopen. Die is heel spiritueel, hoort ook allerlei overleden mensen die haar raad geven. Ze gelooft ook in ruimtewezens. Het zal best, maar dat is voor mij net een brug te ver. Ze legt ook handen op. Dat voelt warm aan, maar mijn handen zijn ook wel eens heet, dan spoel ik ze koud af. Een hete kruik heeft toch hetzelfde effect, of zie ik dat ook verkeerd?

Falerie en Marya, Ring ook, gaan er zo ontspannen mee om, dat kan ik niet hoor, ik vind het heel eerlijk gezegd onzin. Maar ja die druk was er wel degelijk. En dat groeien, gaat dat vanzelf, en moet je daar zelf niets aan doen?

Die druk, Wipje, doet me er aan denken dat ik een tijd geleden, een tik tegen de onderkant van mijn bed kreeg, vlak onder mijn kussen! Ik vond dat heel vreemd, en is trouwens ook maar 1 keer gebeurd. Ik heb een polyether matras, dus een veer kan ook niet gesprongen zijn.
Ik heb rare dingen meegemaakt en ik sta er niet open voor.
Wanneer je dat niet wilt, kun je je daar voor afsluiten.
Ik ben daar niet zo ontspannen in hoor, want ik krijg er de zenuwen van.
Er is soms iets om me heen, en dan denk ik, ga weg en dan gaat het ook weg, Het helpt Very Happy
En wat die geesten betreft: Wij zijn nooit alleen, maar daar denk ik maar niet te diep over na Rolling Eyes Durf ik niet meer alleen thuis te zijn Very Happy
Ik ben er heel veel mee bezig geweest, maar nu vind ik het wel genoeg.
Ik weet voorlopig even voldoende.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptywo 15 jun 2011, 11:54

Ik vind tegenwoordig niets meer vreemd, Wipje, dus wat je vertelt, geloof ik best wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptywo 15 jun 2011, 12:17

Op Libelle zijn we er een tijd mee bezig geweest, en daar is me een herrie om geweest, dat wil je niet weten Very Happy Voor en tegenstanders. Het leken de politieke topics wel.
En vooral Joseph Rulof gaf veel emoties.
Nu wil ik wel graag die serie van hem lezen, maar ik moet daar ff wat steviger voor in m'n schoenen staan. Je moet er best al wel wat vanaf weten hoor, voordat je daaraan begint.
Zonder dat lijkt het hocuspocus Wink Maar ik geloof wel in wat hij (via via) beschrijft.
Ik heb al stukjes gelezen op internet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptywo 15 jun 2011, 13:00

Wipje, nooit bang zijn voor de mening van anderen. Diegenen die zich minder voelen dan jij zullen altijd roddelen en proberen je neer te halen. Diegenenen die zich beter voelen dan jij doen dat ook met het doel om hun eigen positie te versterken. Diegenen die jou behandelen als een gelijkwaardige en jou respecteren en liefhebben precies zoals je bent zullen je nooit moedwillig kwetsen. Dat zijn de enigen wiens meningen voor jou van belang zijn. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptywo 15 jun 2011, 14:24

Clineke schreef:
Wipje, nooit bang zijn voor de mening van anderen. Diegenen die zich minder voelen dan jij zullen altijd roddelen en proberen je neer te halen. Diegenenen die zich beter voelen dan jij doen dat ook met het doel om hun eigen positie te versterken. Diegenen die jou behandelen als een gelijkwaardige en jou respecteren en liefhebben precies zoals je bent zullen je nooit moedwillig kwetsen. Dat zijn de enigen wiens meningen voor jou van belang zijn. Wink

Prachtig gezegd, Clineke! Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 129659 Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 134792

Wipje omdat ik weet, wist ik al direct toen mensen het over orbs en meer van die onzin dingen spraken alsof het "geesten" waren, gewoon hun fantasie verhalen zaten op te dissen. Zo zie ik dat ook bij sommige helderzienden, een keer ging ik naar zo'n beurs, wat een ellende zie je daar. Buitenaards leven is er natuurlijk, het enige is dat wij ze niet kunnen zien, hele andere trilling, en soms trillen ze wel op de juiste frequentie, vaak als er een defect is, en de mens bombardeert ze natuurlijk direct als het even kan, wat de boer niet kent dat lust hij niet. Trouwens je lichaam komt wel van deze aarde, maar je ziel, geest, energie, of hoe je het ook wil noemen komt ook niet van de aarde.

Wist je trouwens dat de energie helemaal niet de ik is die je nu bent, we denken dat wij dit zijn, we vereenzelvigen ons ermee, maar we zijn van een groter geheel, en er bestaat geen ik. Er blijft wel een trilling van je lichaam die je bewoont hebt bestaan, en misschien worden veel energieën die mens zijn geweest en niet goed kunnen begrijpen hoe het zit, in deze illusie gehouden tot de energie zelf verder wil. En dan in die realiteit voor zichzelf de hemel, of de hel, kunnen scheppen.

Denk dat als je nog in de illusie wereld na het stoffelijke verkeerd dat je dan misschien contact kunt maken met de aarde energie en met iemand die daar gevoeliger, meer ontwikkeld in is dan een ander dit dat dan op kan vangen, een helderziende.

Denk dat zo veel boeken zoals die van Jozef Rulof tot stand zijn gekomen. Niet verkeerd, iedereen gelooft wat hij wil geloven, gelooft dat waar hij zich bij thuis voelt, maar bedenk wel dat het met een nog steeds "menselijke blik" is, en dat dingen aan de andere kant zo waargenomen worden, geïnterpreteerd. En dat de illusie oneindig kan zijn, en hoger en lager, allemaal menselijke uitdrukkingen, waarden.

Een hele fijne avond.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptywo 15 jun 2011, 17:16

Orbs bestaan.
Dat er mensen zijn, die er in fantasie mee aan de haal gaan, zal ongetwijfeld waar zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptywo 15 jun 2011, 17:44

Wij hebben voor ons gevoel onze moeder in een 'orb' gezien toen we de binnenkant van de deksel van haar kist aan het bewerken waren met wensen, plaatjes, tekeningen etc...
We zijn er allemaal écht van overtuigd dat ze kwam kijken of we 't allemaal wel mooi deden Very Happy

Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Deksel_klein

Als we de foto in beeld helemaal uitvergroten, zitten er hele mooie spiralen in de orb! Ik heb ze al vaker op de foto gehad, maar nooit bij iedereen. Soms hangen er vele orbs om één persoon heen als ik foto's maak, alsof het een soort geesten zijn om iemand die het moeilijk heeft extra te ondersteunen ofzo...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptywo 15 jun 2011, 18:11

Mootje,
Probeer een volgend keer, eens, om terug te gaan naar die momenten, en te voelen wat er voor sfeer of energie hing.

Orbs kun je zien en/of voelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin



Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptywo 15 jun 2011, 18:28

Weet niet of het hier onder valt maar er zijn mensen die wel meer kunnen zien dan anderen
maar ook gebeurtenissen die toch wel iets anders zijn dan normaal
Waarbij ik niet meer geloof in een figuur als God maar meer in de mensen die je nabij zijn

Zal twee gebeurtenissen vertellen wat op mij indruk heeft gemaakt

Ik was een jaar of 10 dat mijn broer ziek was geworden door de ziekte van weil, ook wel rattenziekte genoemd
Opgedaan met zwemmen in besmet open water in het amsterdamse bos
Nu dus ongeveer 40 jaar geleden en toen was de kans dat je aan de ziekte overleed groter dan nu met de huidige wetenschap
Hoewel je er tegenwoordig ook nog steeds aan kan overlijden
In elk geval was het zo dat mijn ouders naar het ziekenhuis waren geroepen omdat het heel slecht ging met hem ( hij was in coma geraakt ) en de kans dat hij zal overlijden reeel was, omdat de doktoren niets meer konden doen
Die avond , mijn moeder was best wel gelovig, heeft mijn moeder uren op een grasveld gezeten en gebeden en hulp gevraagd
Wat ze precies heeft gezegd dat weet ik niet , wel zoals ik al zei , gevraagd om niet nog een kind van haar weg te nemen
Mijn ouders hun eerste kindje was overleden op 3 jarige lft aan buikvliesontsteking ( in 1947)
Overigens leek mijn dochter op die lftd ontzettend veel op mijn zusje op die lftd ( die ik nooit heb gekend maar wel van fotos)
Mijn dochter was twee en mijn ex komt met haar beneden na haar aangekleed te hebben met een wit strikje in der haar en een wit jurkje aan , precies zoals mijn zusje gekleed en uitzag op de foto die bij mijn ouders thuis op de muur hing.
Het was als 1 druppel water , erg spooky
Heb maar gevraagd of ze wat anders aan wil doen en het strikje uit haar haar wil halen , omdat anders mijn ouders dit niet konden trekken
Maar ik dwaal af Smile

Ongeveer 1 uur nadat mijn moeder op het grasveld heeft gezeten kwamen de doktoren naar hun toe om te vertellen dat wat er nu gebeurde in hun ogen een wonder was
Mijn broer was zo hersteld dat hij rechtop in bed zat , al wat te eten had gekregen en een paar dagen later al naar huis kon
Kan je nagaan hoe snel want toen mijn ouders werden geroepen was hij in coma geraakt en opgegeven
En lag hij al 14 dagen in het ziekenhuis


Een ander voorval was toen mijn moeder overleed
Het was half januari dat ze begraven is
Die dag was het koud , mistig en viel er hagel en sneeuw
Geen lekker weer om iemand weg te brengen
Mijn moeder werd om twaalf uur begraven en geloof het of niet , maar om 12 uur braken de wolken
Ging de zon schijnen , was de mist die er al de hele ochtend hing verdwenen en werd het zelfs beetje warm
Wij ( gezin ) hebben dat als heel bijzonder ervaren , vooral omdat toen alles voorbij was rond een uur of twee , de mist weer kwam opzetten en de zon weer weg was

Het zal me in elk geval altijd bij blijven
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptywo 15 jun 2011, 18:40

Heel mooi, Tjaa, dat je broer uit zijn coma kwam. Ik geloof zeker in de kracht van het gebed.
Wonderen bestaan.

Het doorbreken van de zon tijdens de kou en mist bij de begrafenis van je moeder is natuurlijk een grote troost. Ze was toen even héél dicht bij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptywo 15 jun 2011, 18:43

@Marya: klopt wat je zegt over dat gevoel, wij hadden namelijk allemaal het idee dat er 'iemand' bij ons was toen, een soort warmte. De dagen daarna was die warmte helemaal weg, maar die avond van die foto was het er wél...

@Tjaa: inderdaad bijzonder. Zowel van je dochter (lijkt wel een reïncarnatie van je zus zo), het aanroepen van je moeder van een hogere macht die ineens overklaarbaar hielp en de zon bij de uitvaart van je moeder... Misschien liet ze op die manier 'zien' dat ze een zonnige hereniging met haar dochter had; wie zal het zeggen...

Hoewel ik katholiek ben opgevoed geloof ik niet in een God ofzo. Ik geloof liever in 'de mens'; de mens die zich niet verschuilt achter een God om je daarachter te kunnen verschuilen m.b.t. gebruiken, gewoontes, uitspraken e.d. Gewoon 'de mens' die zelf nadenkt over zijn/haar eigen leven en zijn/haar naasten en hoe dit allemaal zo vredelievend mogelijk met elkaar samen te laten leven.

@Falerie: je beweert dat buitenaards leven een feit is. Ik ben er een die het eerst met eigen ogen gezien moet hebben, dus kan wat dat betreft enkel over mijn gevoel praten. Ondanks dat ik niet echt gekke dingen heb gezien, gaat het er bij mij niet in dat er van ál die planeten in het heelal enkel de aarde bewoners heeft...

@Miep: ik denk hetzelfde als jij: als je je ervoor open stelt, dan word je er waarschijnlijk gevoeliger voor. Maar je moet er dan wel voor waken niet ineens denken dingen te 'zien', die wellicht een hele realistische verklaring hebben.

@Wipje: niet bang zijn voor hetgeen wat je voelt; zie het als een gave en probeer het positief te gebruiken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptywo 15 jun 2011, 18:49

Ik ga er van uit, dat de mensheid al op andere planeten heeft geleefd.
De mensheid evolueert, eerst in lichaam, en daarop aansluitend in geestelijke zin.

Als 'we' het hebben over God, dan geloof ik in het goddelijke in de mens. Dus niet God als mens, als persoon, als de enige God, maar de mens, die het goddelijke, de Liefde met een hoofdletter in zich draagt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptywo 15 jun 2011, 18:55

Ik geloof ook wel in reïncarnatie, dat de mens elk leven een stukje 'groeit'... maar of dat ook op andere planeten is geweest, dat weet ik niet. Ik denk nl. dat dat een andere levensvorm is, en dat de evolutie op aarde door de grondstoffen etc. 'de mens' heeft gecreëerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptywo 15 jun 2011, 19:07

Ik geloof ook in reïncarnatie, Mootje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptywo 15 jun 2011, 21:19

Mooi verhaal Tjaa! Zelf voel ik niets bij orbs, nooit gedaan ook. Laatst zag ik op discovery dat het stof was. Heb het op internet opgezocht en dit gevonden. : Orbs 1 en dit: orbs 2

Heb wel eens een "geest" op een foto gezien, maar die zagen en niet uit als een orb.

Over reïncarnatie kom ik nog wel eens deze dagen op terug.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptydo 16 jun 2011, 07:29

Ik geloof ook in reïncarnatie. Het is een komen en gaan op deze aardbol.
Niet dat je als dier terugkomt, maar wel dat je geestelijk steeds verder groeit en daar de nodige levens en ervaringen voor nodig hebt. Dat zou dan verklaren waarom mensen zulke vreselijke ervaringen kunnen hebben maar dat dat een reden zou kunnen hebben.
Niet altijd, want mensen kunnen ook door hun eigen doen en laten een hel voor zichzelf creëren, tenzij dat ook weer een ervaring op zich moet zijn. Vind ik wel heel moeilijk te peilen.

Heel bijzonder, Tjaa, over je broer en moeder.
Ik geloof ook niet zozeer in een God, maar meer in energie wat om ons heen is.
En ook dat elk mens wel een beschermengel of gids, hoe mensen dat ook willen noemen, heeft. Misschien zelfs meerderen.
Dat je om hulp kunt vragen via je gedachten (bidden) en bijv. ook problemen soms moet loslaten, want anders ben je niet te bereiken voor hulp. Je bent dan "geblokkeerd" en afgesloten voor hulp.
Dat de hulp dan via andere mensen komt, geloof ik ook wel.
Alleen zien mensen dat niet altijd.
Er wordt iemand naar je toegestuurd, of komt op je pad, die je verder kan helpen,
maar wanneer mensen daar niet open voor staan (of het valt niet op), wordt er niets met die hulp gedaan.
Dat maakt van mij toch wel een gelovig mens, maar niet een traditionele met al die kerkelijke gewoontes en zeker niet met God op een wolkje.
God is positieve energie voor mij en dat zit in iedereen en overal in de natuur.


Ik geloof ook in orbs, Mootje. Echt heel mooi vind ik dat.
Ik heb ze zelf nog nooit gezien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptydo 16 jun 2011, 15:32

Ring schreef:

God is positieve energie voor mij en dat zit in iedereen en overal in de natuur.


God is dus niet een persoon, engel met bonus punten o.i.d.
God- of hoe je de energie ook wilt noemen is alles.

Stel dat alles in één keer gebeurt, want tijd bestaat immers niet, hoe zit het dan met reïncarnatie.
Heb daar wel mijn gedachten bij, maar ik kan me niet goed bedenken hoe ik dit hier goed op kan schrijven zodat het te begrijpen valt. Zal er nog over nadenken.

Doordat ik zoveel kwakzalvers heb gezien, het ook echt zie doordat ik meer zie, ben ik vrij kritisch geworden.
Ben niet zo snel overtuigd, of goedgelovig.




Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptydo 16 jun 2011, 16:47

Mooie verhalen staan hier zeg! Ook ik weet zeker dat er meer is tussen hemel en aarde!
Ik heb zelf al verschillende ervaringen hiermee gehad, en ook geloof ik dat er na de dood nog iets anders is.
Ben al eens een keer bij een paragnost geweest, het was frappant wat die man allemaal wist.!
Zelfs mijn man die van het paranormale niets wil weten die zegt er niet in te geloven, moest zijn mening bijstellen.
Er zijn ook altijd engelen om ons heen, maar ze kunnen je alleen steunen, als je er zelf een puinhoop van maakt gaan ze weg.
Ook heb ik al eens meegemaakt dat mijn overleden zusje hier in huis was, en dat was een heel fijne ervaring. Ze zei dat ze het goed maakte waar ze was.
Groetjes Denise.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptydo 16 jun 2011, 16:52

ik heb jaren geleden een paar dagen in coma gelegen en gek het was een hele vredige tijd

verder voel ik dingen aan bijv als ik een huis binnenkom voel ik aan of het goed is of slecht
ook was ik op een geven moment in een hele oude kasteeltoren in frankrijk en daar kreeg ik het ontzettend koud en voelde me ziek worden, ben naar buiten gelopen en toen was het over
de beheerster die alles zag heeft me toen verteld dat een belangrijk frans persoon er opgehangen was in die toren, als ik daar aan denk bbbrrr mijn man en kinderen hadden nergens last van
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptydo 16 jun 2011, 19:09

Hey Denise, wat een mooie ervaring dat van je zus! En de "engelen" die bij je zijn verlaten je niet en nooit hoor. Als je een puinhoop maakt van je leven, dit kan op allerlei manieren zijn, heeft dit alleen invloed op je eigen energie, je beleving ook van je werkelijkheid, hier en in een "volgend" bestaan. Alles wat je een ander aandoet, doe je, jezelf aan. Als de mens eerst verblijft in de omgeving die zijn energie schept samen met andere energieën, dan komt er een terug blik, zoals ook veel mensen die bijna dood zijn geweest vertellen, en dan voel je wat je de ander aan gedaan hebt, je voelt het echt, zo echt dat het bijna lijkt of dat je het zelf bent, het jezelf aandoet, en dat is ook zo. Wij zijn allemaal druppels van die ene energie, meeste noemen de energie God.

Er zijn ook energieën die aan de aarde energie blijft hangen als het ware, dat zijn ook vaak energieën die kwaad in zich hebben, en wil je kwaad handelen, dan verandert je trilling en worden deze energieën, zielen, aangetrokken. Ze kunnen zelfs bij je blijven hangen, je beïnvloeden, al is het soms minimaal omdat je zelf goed kunt aarden, als je kwaad wil, trek je kwaad aan, met soms alle nare gevolgen van dien. Het blijven hangen gebeurt vaak omdat die energieën geen afscheid willen/kunnen nemen van de aarde, hangen bijvoorbeeld erg aan materie/geld, of dergelijk, ze kunnen de andere werkelijkheid vaak niet zien en begrijpen, willen het niet en daardoor niet kunnen zien.

Mooie gedachtewisselingen hier!

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptydo 16 jun 2011, 19:35

Ik heb ervaring met engelen; volgens mij heb ik dat hier al eens verteld, een poos geleden.
Ik heb de mooiste ervaring ooit eens op de radio verteld. In dat programma deden ze een oproep aan mensen, om hun engelenervaring of ervaring met wonderen te vertellen. Toen zat er priester bij de presentatrice, en die had de nodige scepsis bij mijn verhaal.
Ja, ja, de man had kennelijk zelf nog nooit een dergelijke intense ervarnig gehad, en voelde zich waarschijnlijk aangetast in zijn gezag.

Ook heb ik een bijna/dood/ervaring gehad...
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptydo 16 jun 2011, 19:40

Citaat :
God is dus niet een persoon, engel met bonus punten o.i.d.

Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptyvr 17 jun 2011, 07:11

Laughing Wink

Ach ja Marya, wat de boer niet kent... Zal eens terug lezen of ik je verhaal over de engelen kan terug vinden. En hoe was je BDE ervaring? Gertine zou jij mij meer willen vertellen over je coma?

Lieve groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptyvr 17 jun 2011, 07:25

Falerie,
Ik wil er best over vertellen, maar heb er nu de tijd niet voor, heb het vandaag druk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptyvr 17 jun 2011, 10:02

Goeiemorgen. Toen ik het stukje geschreven en geplaatst had moesten we weg, en steeds liep ik er over te denken van o jee, had ik dat er wel zo op kunnen zetten? Als ik jullie reacties lees word ik warm vanbinnen. Wat fijn dat er zoveel gelijkgestemde mensen hier zijn. Dank je wel allemaal voor het begrip en de goeie adviezen. Die kan ik trouwens wel gebruiken, leer ook veel van jullie.

Marya, ik denk ook dat ik wel iets thelepatisch in me heb. Maar dergelijke gaven werden in onze familie gezien als gekte. Daar hoort een geschiedenis bij maar die kan ik hier niet neerzetten, of we moeten er een VIP topic van maken.

Miep, dank je wel, jij hebt ook een eerlijke en objectieve mening waar ik me vaak in vinden kan, net zoals in de mening van heel veel mensen hier.

Ring, raar gevoel is dat he? Wij hebben ook geen veren in het matras. Ik heb heel vaak het gevoel dat er iemand meekijkt als ik kook of andere dingen doe. Ik vind dat niet storend, besef ook lieve overledenen soms bij me zijn.
Weet je dat ik dat topic bij Libelle indertijd ook geopend heb? 'Geesten, zin of onzin.' Toen was het Manuele dacht ik die de boel verziekte. Een eigen mening ventileren was er niet bij daar.
Toen een dierbaar familielid overleed en ik gruwelijk huilde ’s morgens in bed zat ze op de rand van mijn bed. Later heb ik nagevraagd bij mensen die het wisten, wat ze droeg, en het was precies zoals ik haar gezien had. Ze gaf me een aanwijzing hoe ik verder moest.

Er overleed een katje hier waar ik een enorm sterke band mee had. Dat diertje was mishandeld, en heeft gevochten voor haar leven. Toen we haar hadden begraven en ik huilend bij het grafje stond waaide er een krulletje van haar vacht voorbij. Ze was nooit buiten geweest, en verhaarde niet. Dit soort dingen maak ik vaak mee, maar durf het soms amper te vertellen, nog steeds de angst voor gek te worden verklaard. Ik ga Joseph Rulof lezen, maar nu nog niet.

Clineke, het is zoals je zegt. Alleen kan ik er nog steeds niet boven staan als mensen leugens over me vertellen. Ik maak gelukkig niet meer de fout om er naartoe te gaan om verhaal te halen. Wat een begrip hier, ben er stil van. (En dat wil wat zeggen).

Falerie, jij hebt veel verstand van het bovennatuurlijke. Ik denk ook dat je gelijk hebt. Voor de gein zeg ik wel eens ik ben de reïncarnatie van een kat omdat ik die zo goed aanvoel.

Mootje, ik geloof direct wat je vertelt, wat een prachtige ervaring voor jullie. Marya, jij hebt volgens mij ook veel verstand van deze dingen. Ik ben ook gelovig opgevoed. Hoewel er veel negatieve aspecten waren, ben ik wel blijven geloven in God. Niet de boosaardige God die straft, maar een heel groot licht wat bemoedigd en waar ik kracht uitput. De beschrijving van Falerie hierover zo voel ik het ook. Mijn geloof in mensen is niet zo sterk, omdat er natuurlijk veel negatieve ervaringen van mensen zijn geweest. Ik probeer ook om die gave te gebruiken maar weet nooit wat een goede ervaring is of toch gekte. Dat is er zo ingehamerd bij me dat ik het nog amper los kan laten.

Tjaa, ik heb kippenvel als ik het lees van je broer, wat een bemoedigende ervaring. Schitterend hoe het zonnetje doorbrak als het ware om jullie te verwarmen en te troosten.

Denise, mijn man geloofde er ook niet in, tot die waterkoker steeds weer opnieuw aansloeg. Hij heeft een fluitketel gekocht. Mooi dat verhaal van je zusje.

Gertine, wat een ervaringen. Denk jij dat het door dat coma is gekomen? Net zoals Marya door die val? Hub had vroeger een orgel en waar we toen woonden kon ik daar niet naast zitten. Het was veel te koud, terwijl het in de kamer toch 23 graden was.

Kon, zoals gezegd een paar dagen niet reageren heb het nu in één keer gedaan en hoop dat ik niemand vergeten ben. Geweldig al die mooie verhalen, ik ben er heel blij mee.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptyvr 17 jun 2011, 15:39

Wipje: dat wat ik zeg daar "geloof" ik in, dit houdt echter niet in dat het "de waarheid" is o.i.d.

Net kreeg ik door dat ik iets verkeerd had gezegd hier, namelijk bijna alle energieën verblijven na dit stoffelijke in de illusie werkelijkheid tot de energie/zielen groep waartoe ze behoren klaar zijn met incarneren, pas dan kan die energie zich verplaatsen naar een andere werkelijkheid. Je engelen zijn dat deel van je energie die dat al weet, snapt, denk ik, en je probeert te sturen, te helpen, eigenlijk uit "eigen belang", om zo verder te kunnen gaan, dit is even eenvoudig gezegd, uitgelegd, tijd bestaat niet en ik kan er uitgebreider over vertellen, maar dit vind ik nu te vermoeiend, sorry.

Soms ontmoet je, je eigen energie die in een stoffelijk lichaam is. Deze relatie hoeft niet liefdevol te zijn, want hier speelt het verhaal stoffelijk, ego mee. Vaak laat die persoon je niet koud, al is soms door het koken van woede. Wink Mooi verhaal van je kat en van je overleden familie-lid.

Kom ook van de oude garde van de Libelle. Kan me niets herinneren van een topic zoals die van jou, maar ik zal vast mee gekletst hebben toen. Het is vervelend dat het topic toen verpest is. Maar waardoor precies? Door ego's met lange tenen die niet tegen "tegenstand" konden? Of echt asociaal gescheld, op het topic en misschien wel privé? Dat is echt niet leuk. Zelf heb ik mij nooit aan Manuela, en types zoals manuela, geërgerd. Vraag je af als je, je ergert aan iemand waarom je, je zo ergert. En misschien krijg je dan een inzicht, vooral in jezelf, waar "manuela" dan aan mee gewerkt heeft, bewust, of onbewust. Even voor de goede orde: ik ben manuela niet. Smile

Lieve groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptyvr 17 jun 2011, 16:11

Falerie, zelf heb ik ook iets fout gezegd, of bedoelde dat anders. Ik geloof wel in een God, groot licht e.d., maar zal niemand veroordelen die dat niet doet. Dat is ieders persoonlijke mening. Ik erger me ook nooit als mensen geloven bespotten en kan hartelijk lachen om grappen daar over. De echte kerkleden, daar heb ik soms wel moeite mee om de kortzichtigheid waar ze voor staan. Al zijn ook daar uitzonderingen.

Het was voor zover ik weet niet alleen Manuela, kan me herinneren dat iemand begon met belachelijk maken en vervolgens bewijzen vragen. Dat kon natuurlijk niemand en daar pakte ze op. Elfje was er bij, Ring en nog veel meer. Het was een bezield groepje waar we allemaal veel kwijt konden, hier en daar nogal privé. Als dat belachelijk wordt gemaakt stopt het, omdat kwetsen van gevoelens soms heel diep kan gaan. Het is wel een jaar of wat geleden, een eind voor alle narigheid met dat kijk forum.

Kan dus rustig zeggen verdraagzaam te zijn, en geen schuld te hebben aan het stoppen van dat topic, ik bemoeide me er niet meer mee.

Lieve groetjes terug, en bedankt voor je uitleg, daar heb ik geen verstand van energieeen, engelen etc., zegt me niet zo veel. Hopelijk leg je het nog eens uit, Ring Mootje Marya, jullie zijn haast experts. Fijne avond!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptyvr 17 jun 2011, 16:59

Oh, daar staat me wat van bij, Wipje, bij dat topic. Jij hebt dat geopend?
Wie was jij dan bij Libelle? Of was je ook onder de naam Wipje.
Daarna kwam Het Hiernamaals, en toen werd het nog een graadje erger volgens mij bom
Was jij daar ook bij? Ja, Elfje weet ik ook nog.

Ik zie hier prachtige beschrijvingen voorbij komen, maar daar kom ik later op terug, want ik ga nu ff wat anders doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptyvr 17 jun 2011, 19:49

Wipje,

Wat ik vertel, of wat ik weet, is alleen vanuit eigen ervaring. Ik heb er dus niet zozeer verstand van, maar ik wéét wat er is/kan zijn.
Als kind werden mijn ervaringen ontkend, en nu ben ik zo sterk, dat ik me door (nog) onwetende mensen, niet negatief laat beïnvloeden.

De engelenervaring vertel ik nog, maar nu even niet, ik ben een beetje moe na vandaag.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptyvr 17 jun 2011, 20:16

falerie
wij, mijn man en ik, hebben in 1987 een zeer ernstig auto ongeluk gehad toen we op vakantie in oosterijk waren, van het ongeluk zelf weet ik niets wat ik weet is van de rapporten die ik gelezen heb en dat het frontaal tegen een truck met oplegger was die aan het passeren was op een smalle weg waar niet gepasseerd mocht worden

ik werd pas na drie dagen wakker in een ziekenhuis in de buurt waar het gebeurde, mijn man nog iets later, in de tijd dat ik in coma lag heb ik wel dingen gehoord en ook gevoeld, het was helemaal geen nare evaring voelde eigenlijk heel vredig

wipje nee die gevoelens heb ik altijd gehad, als kind kon ik al dingen voelen


Laatst aangepast door gertine op za 18 jun 2011, 05:33; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptyvr 17 jun 2011, 20:21

Ik heb hier van de week een beetje terug zitten lezen en kan niet ontkennen dat ik onder de indruk ben van jullie verhalen en ervaringen. Het toeval wil, dat ik in de vakantie een boek heb gelezen wat me nog steeds bezig houdt. Misschien kennen jullie het: "Engelen in mijn haar" van Lorna Byrne.
Nuchtere ik had nooit gedacht dat ik het uit zou gaan lezen maar het ging me steeds meer boeien. Hier een korte beschrijving:
http://www.bruna.nl/boeken/engelen-in-mijn-haar-9789049200787
Toeval of geen toeval, de dag nadat ik het uit had, zaten we 's morgens buiten koffie te drinken (vóór het terras van onze stacaravan) en toen werden we plotseling bezocht door een soort kanarie. Hij ging op de rand van ons terras zitten en heeft ons een tijd aan zitten kijken. Daarna kwam hij gedurende een aantal dagen steeds even langs, fladderde eerst even voor mijn gezicht (op nog geen meter afstand), deed dat daarna bij mijn man en ging dan weer een poosje op de ballustrade naar ons zitten kijken.
Nog in de ban van dat boek, ging ik toch nadenken over bepaalde 'boodschappen' die we in ons leven krijgen (maar die we vaak niet zien of door hebben).

Tijdens het teruglezen van jullie stukjes, schoten mij ook regelmatig herinneringen te binnen die stof tot nadenken geven maar die zijn soms te herkenbaar om ze hier in onbesloten omgeving neer te zetten.

Telepathie ervaar ik ook regelmatig en mijn man en ik hebben dat ooit eens uitgeprobeerd bij het spelletje mastermind: door sterk te denken aan wat de ander neer gaat zetten, was het voor ons al snel niet leuk meer om dit spel te spelen want het kwam vaak ook uit!

Gertine, mijn man heeft als kind dezelfde comaervaring gehad als jij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptyza 18 jun 2011, 10:09

Ring, postvak nieuw bericht! :10: Bij dat volgende topic was ik niet,
was er weer een poosje uit. Hoe zou het met Elfje zijn?
Verhip, blijft de smily dinges hangen, tekst loopt er onderdoor.

Dus jij kent dat ook Marya, ontkenning als kind. Denk dat dat vaker voorkwam bij onze generatie dan nu. Maar goed ook. In Het zesde zintuig ging een paragnost met kinderen aan de gang, die verschijningen hadden. Zo sterk als jij ben ik nog lang niet, ik laat me vaak van de sokken praten. Komt goed als ik er aan gewend ben.

Gertine, het lijkt me een heel bijzondere ervaring, en dat je dingen hoorde. Een wonder dat jullie het hebben overleefd.

Falerie, wat mij zo intrigeert: zouden die energieen zich bewust zijn van hun bestaan? Daar ben ik veel mee bezig. Moet haast wel, anders kunnen ze niet aanwezig zijn.

Sienna, ik heb er over gedacht om te vragen dit een VIP topic te maken, dan kunnen we wat vrijer praten. Denken jullie er ook zo over, laat effe weten dan vraag ik het aan Tjaa.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptyza 18 jun 2011, 12:26

Als jullie willen dat er meer 'buitenstaanders' komen praten hier, dan moet je het laten staan. Verder heb ik er persoonlijk geen bezwaar tegen wanneer het in de VIP geplaatst wordt. Het praat wel wat makkelijker dan.

Nog even terugkomend op mijn vorige stukje: na dat boek, las ik "De Celestijnse belofte" van James Redfield, een avonturenroman met behoorlijk wat diepgang, oude wijsheden en spirituele ervaringen. Ook weer toeval? Ik pluk gewoon een boek uit mijn stapel bookazines. Die neem ik altijd mee op vakantie en de ongelezen exemplaren laat ik daar achter voor de volgende keer. Er ligt inmiddels een behoorlijke stapel.
Degenen die ik gelezen heb of niet wil lezen, neem ik weer mee terug om er een ander plezier mee te doen.
De moeder van mijn schoonzoon is erg spiritueel gericht en deze 2 boeken heb ik haar inmiddels beloofd. Als er hier iemand in geïntresseerd is, vraag ik ze wel weer terug om ze door te sturen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Emptyza 18 jun 2011, 14:22

Even lezen hier, na een dag van winkelen, pfffffffffff
Ben wél lekker geslaagd, samen met mijn dochter.

@Wipje,
Dat mijn ervaringen, die ik als kind had, werden ontkend, was niet goed voor mij. Het is wel goed gekomen, ik kan er gewoonweg niet meer omheen, en ik heb een paar sceptische wetenschappers om me heen.
Het gaat er ook niet om,wat ánderen denken of geloven, maar welke ervaringen je zelf hebt meegemaakt.

@Sienna,
De CelestijnseBelofte heb ik ook jaren terug gelezen. Maar ook bv Neale Donald Walsh, en Gary Zukav.
Van Jozef Roluf heb ik een behoorlijk aantal boeken gelezen.
Al die boeken kwamen precies op tijd op mijn pad, ze vielen in de goede grond.

Wie ook leuk om te lezen is, is Shirley MacLaine, te beginnen met "Op glad ijs". Spriitueel en goed te lezen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Er is meer tussen hemel en aarde   Er is meer tussen hemel en aarde - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Er is meer tussen hemel en aarde
Terug naar boven 
Pagina 3 van 10Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: