DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Onverdoofd slachten

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
AuteurBericht
Miep
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptyma 20 jun 2011, 20:43

Ach, de links staan er niet. ik weet niet waarom. Het ging om een stuk van powned en een artikel in het NRC. Maar het is ook wel algemeen bekend. Overigens vind ik daar op zich niets van, voor de goede orde. Maar ik snap wel dat het lastig is als je voor iets stemt dat voor je geldschieter een heel belangrijk punt is. Maar tegen stemmen past weer niet in je diervriendelijke programma. Hij moet ook om zijn geloofwaardigheid denken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptyma 20 jun 2011, 21:12

Wipje schreef:
Hoe je mensen moet noemen die zomaar voor de lol een koe doodschieten weet ik niet meer, er schieten allerlei namen door mijn hoofd. Van zwaar geestesziek tot sadistisch.

Hieronder de link van Dit was het nieuws. Jammer dat ze die ene kwakbol vergaten te kelen toen hij nog hersens hád als kind. Gatverdamme wat een stelletje etc... Die lul van het programma Max is niet wijzer, dat wist ik al veel langer. Stakker.

http://www.rtl.nl/xl/#/u/1016f02c-a3ce-7ee1-edeb-1afe23088947/

Het lukt me niet om direct te linken. Tjaa misschien?

Wipje, ik heb het gezien en mijn gal liep er van over. Wat een stelletje eikels. Ook de opmerking van Jan Slagter (de lul van Max) over de handicap van Lucille Werner (Lingo) schoot bij mij in het verkeerde keelgat. Hij verzocht hetgeen hij gezegd had uit de uitzending weg te laten. Helaas voor hem staat alles op beeld.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptyma 20 jun 2011, 21:17

Miep schreef:



Ik lees je vraag nu pas agaath. Wilders partij wordt gefinancierd door rijke, veelal Amerikaanse, joden ( zie o.a. de links hierboven). Het is dan natuurlijk niet handig om te bijten in de hand die je voedt. De PVV zit daardoor in een lastig parket en dat leidt tot discussies in de partij. En dan krijg je rare kromme uitspraken, zoals dat halal slachten erger is dan koosjer slachten. De vraag is of ze principieel genoeg zijn om tegen het ritueel slachten te stemmen, wat logisch is gezien hun wens van een dierenpolitie, of dat ze toch voor het geld kiezen. Ik ben benieuwd.

Welke veelal rijke Amerikaanse Joden Miep? Kom eens met namen van deze veelal rijke Amerikaanse Joden?
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptyma 20 jun 2011, 21:25

Ja, agaath,die stonden dus in die links Laughing

Maar vind je het vervelend dat dit wordt gezegd? Het geeft toch niks? Of wist je het niet?
Er is binnen de partij nu een fikse discussie over en die verklaring dat koosjer niet erg is en halal wel, rammelt toch aan alle kanten?
Als je googlet op Wilders en financiers of fondsenwerving, dan kom je wel namen tegen. Ik wil ze wel overschrijven hoor, want linken lukt me niet. Maar dan wel morgen, want ik ga nu naar bed. Misschien dat iemand anders wel wat links hierover kan plakken? Die van het NRC daarin stonden ook namen en bedragen van iemand die een getal van meer dan zes nullen had overgemaakt aan de pvv. Het is makkelijk te vinden en het NRC is toch een serieuze krant.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptyma 20 jun 2011, 21:43

Miep schreef:
Ja, agaath,die stonden dus in die links Laughing

Maar vind je het vervelend dat dit wordt gezegd? Het geeft toch niks? Of wist je het niet?
Er is binnen de partij nu een fikse discussie over en die verklaring dat koosjer niet erg is en halal wel, rammelt toch aan alle kanten?
Als je googlet op Wilders en financiers of fondsenwerving, dan kom je wel namen tegen. Ik wil ze wel overschrijven hoor, want linken lukt me niet. Maar dan wel morgen, want ik ga nu naar bed. Misschien dat iemand anders wel wat links hierover kan plakken? Die van het NRC daarin stonden ook namen en bedragen van iemand die een getal van meer dan zes nullen had overgemaakt aan de pvv. Het is makkelijk te vinden en het NRC is toch een serieuze krant.

Naar nrc.nl kun je gewoon linken hoor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptydi 21 jun 2011, 07:23

Agaath, het was een heel vieze toespeling op gevoelens van verdriet bij miljoenen dierenvrienden. Die trend zet zich voort. Er schijnt al een voorstel klaar te liggen dat het verschil in lijden tussen verdoofd en onverdoofd geslacht vee gelijk wordt gesteld. Zonder dit nader te omschrijven, het gepeupel hoeft helemaal niet te weten hoe vee wordt afgemaakt. Men acht het onwenselijk dat iedereen zich maar bemoeit met hun manier van afmaken van dieren die van ons allemaal zijn.

Er verandert dus absoluut niets, de PvdD wordt weer eens voor gek gezet. Zag jij tijdens een debat hoe die viezerd van Graus Marianne Thieme voor schut zette en de lachers op zijn hand had?

Hier is een link over geldschieters. Ik hoop dat die wet erdoor gedrukt wordt. Heel soms heeft de PvdA wel goede invallen.

Denk dat je de 1e link bedoelt miep:

http://www.nujij.nl/politiek/powned-pvv-verdeeld-over-ritueel-slachten-vanwege.11990538.lynkx

https://www.youtube.com/watch?v=2umcBAgN8hw

http://weblogs.nrc.nl/media/2010/11/12/powned-en-wnl-zijn-het-felst-op-de-pvv/

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptydi 21 jun 2011, 08:10

Het gaat allemaal om één ding, geld. Al gelezen dat de kamerleden onbeperkt mogen eten voor 7 euro?! Erg hè. met zo'n salaris je vol kunnen vreten voor 7 euro per dag onbeperkt wie kan dat? En wat erger is er zijn mensen die naar voedselbanken moeten, en daar maar één maaltijd kunnen krijgen. Er moet eens een goede opstand komen tegen die misbruikers en sadisten. Waarom geen in- vitro vlees, echt vlees zonder dierenleed, nou omdat dat veel te veel gaat kosten, ook de geld- schietende vriendjes. Stelletje hypocrieten. Als het ooit de spuigaten uit zal lopen, of als de mens eindelijk bewust wordt wat hij zijn mede bewoners op de planeet aandoet, en er dan de verantwoordelijke op aanspreekt, zeggen ze vast: "Wir haben es nicht gewußt"
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptydi 21 jun 2011, 08:23

Dat is nog niets Falerie. We zagen gisteren een debat over de interne kosten van de Tweede Kamer. De coffe corner had de meeste aandacht. Dat kost 'maar' 960 euro per maand, en moet er wel komen. Vooral het inleveren van stoomgoed had priotiteit bij het damesclubje.

Een discussie over het al dan niet gebruiken van biologische producten gaf de illusie dat de dames echt bezorgd zouden zijn over het wel en wee van dieren.

De enige zinnige opmerking kwam van een PVV'er die stelde dat het afgelopen moet zijn met voorkeur voor vrouwen bij sollicitaties. Zoals hij al zei, vrouwen zijn hier al lang niet meer in de minderheid, maar juist in de meerderheid. Was ik het mee eens.
De rest? Schandalig dat op kosten van belastingcenten een hele lange dag is gesproken over de kleuren van het interieur, de hoeveelheid die sommige kamerleden naar binnen schrokken en de kleuren van leeuwen.

En we kunnen er helaas niets aan doen.Waar je ook op stemt, het is echt allemaal tuig van de richel onbetrouwbare domme mensen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptydi 21 jun 2011, 08:55

Precies wat je zegt, Wipje, wie gaat er nu een hele dag over zoiets praten?! Laten ze dat in hun vrije tijd doen. En die "stomme" en onbetrouwbare mensen zitten wel aan de top en beslissen over jou leven, denk mede dankzij dat glibberige en onbetrouwbare, achterbakse, leugengedrag dat ze de top bereikt hebben. Ze belazeren ook nog eens hun kiezers met valse beloften, als ze eenmaal daar zitten waar ze willen zitten i.v.m salaris, zijn ze die beloften "opeens" vergeten, of is het erg moeilijk omdat er zoveel tegenstand is, zeggen ze met een traan in de ogen. Wederom glashard liegen. Ze hebben het zo goed voor met ons, met zichzelf en hun portemonnee zullen ze bedoelen. Trouwens zou ook wel willen dat ik op mijn werk de was zou kunnen laten doen, of stomen, en laten strijken. Welke werkende moeder zou dat niet willen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptydi 21 jun 2011, 11:41

Dit las ik in de Telegraaf, bekijk het filmpje. Zeggen ze nog dat een dier geen gevoel en verstand heeft. Onverdoofd slachten
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptydi 21 jun 2011, 13:48

Falerie, wat ontzettend goed verwoord. Dat D' 66 en Groen Links ook afhaken en voor onverdoofd slachten stemmen wist ik al, en had dat ook verwacht. Ze heulen met iedereen mee, hebben de grootste bek maar als het echt aankomt op HULP voor en rechten van dieren haken ze af.
Nogmaals, het wetenschappelijk rapport dat dieren erg veel onnodige pijn moeten lijden wordt opeens weersproken en geminimaliseert. In Koran of Torah staat NERGENS dat verdoofd vlees NIET GEGETEN mag worden. Het is weer net zoals veel andere onnodige vreemde rites en gebruiken, doordrukken van een mening die nergens op slaat, misbruiken van een geloof.

De gevoelens van dierenvrienden? Ach ze moeten niet zo zeuren hoorde ik bij Kn.&Br. De SGP en CU zijn er toch ook voor om dieren te treiteren en tergen voor ze dood moeten? In de bijbel staat al helemaal niets over het eten van verdoofd vlees, omdat in de tijd dat bijbel etc. (over)geschreven werd nog geen verdoving bestond!
Allemaal onzin om geld macht en eigenzinnige sadistische mensen hun zin te geven, het heeft niets te maken met welke religie/geloof dan ook.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptydi 21 jun 2011, 13:53

@ Falerie, dit schaap verdient een gouden stoel in de hemel. Very Happy Maar uiteindelijk zullen ze het schaap te pakken hebben gekregen en alsnog geslacht.

Voor de goede orde en dat weet Wipje ook wel ben ik een enorme dierenvriend en lid van verschillende organisaties die zich het dierenleed aantrekken. Bij voorbeeld van 'Varkens in nood'. Soms durf ik niet naar de filmpjes te kijken omdat ze zo gruwelijk zijn.

Dit is zo'n filmpje.



Als wij al vlees en/of kip eten is het al jaren en jaren biologisch.
Wat ik vaak hoor, dat mensen zeggen: 'het is zo duur', maar je hoeft toch geen pond vlees te eten per dag? Een ons is voldoende lijkt mij.
Als ik in de supermarkt kip en/of karbonaadjes zie voor € 2.98 per kilo, dan ik zie in gedachten de legbatterijen en de megastallen waar de varkens geen kant op kunnen.

In Rotterdam zit een heel goede biologische slager/poulier van De Groene Weg. Aangezien ik regelmatig in Rotterdam kom, neem ik mijn koelbox mee (met voldoende koelpatronen natuurlijk Wink ) en sla voor een poosje in.

http://www.degroeneweg.nl/



Laatst aangepast door Agaath op di 21 jun 2011, 14:05; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptydi 21 jun 2011, 13:54

@ Wipje, ik zat nog te 'tikken' en had jij al gepost! Embarassed

Hoe is het in jullie dierenasiel?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptydi 21 jun 2011, 14:09

Agaath, heb jij gisteravond Knevel & Brink gezien waar dat w..f zat, eigenares van een megastal? Daar had iemand stiekem foto's gemaakt en lagen er dooie biggen in de prullenbak. Ze was woest omdat iemand zomaar naar binnen was gegaan, en dat varken had natuurlijk net toevallig een miskraam gehad. Ze is nu bij de herhaling van dat programma.
Varkens vastgektend, en ze hebben het toch zo goed volgens dat rotw..f. Ze vinden het heerlijk volgens die vrouw om zo te leven. Raar he, dat ze varkens verstaat als ze dat tegen haar vertellen.

Op het asiel is alles in orde, tenminste, vorige week toen we er waren wel. Toen was er een klas voor excursie. Wel druk met katten, mensen nemen soms niet de moeite de katten te neutraliseren zodat overal kittens zijn. Maar, ze werken daar met veel liefde voor de dieren.

Bij de Groene Weg kochten wij ook altijd spullen, heel goede zaak daar, ze hebben er van alles. Van biologisch vlees tot bankstellen. Ben het volledig met je eens over vlees, zo doen wij het ook. Dan blijft het ook lekker, en niet 'gewone' voeding die er elke dag bijhoort. Want dat hoeft helemaal niet. Tof van je om het hier zo neer te zetten.

Onverdoofd slachten - Pagina 13 289704
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptydi 21 jun 2011, 14:25

Wipje, ik heb de uitzending niet gezien, maar ik ga even naar beneden om naar de herhaling te kijken, hoewel mijn bloed dan zal koken.
Trouwens, wij eten ook geen kalfs en/of lamsvlees.

Bij het dierenasiel bij ons in de buurt worden weer veel katten en honden gedumpt. Weet je, ik begrijp het gewoonweg niet waarom mensen een huisdier nemen en het dan klakkeloos dumpen. Dat gaat er bij mij nog steeds niet in. Het zijn ook mensen die kinderen hebben en vragen zij zich niet af wat de kinderen 'voelen' als hun hond of kat er na de vakantie er niet meer is?
Ik mag me gelukkig prijzen dat ons poezenkind naar onze zoon gaat als wij met vakantie gaan.
Misschien zet ik hier het verhaal nog wel een keer neer over de poes die wij nu hebben en mishandeld is door haar vorige 'baasjes'.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptydi 21 jun 2011, 14:39

ER was toen ik dat stukkie typte net een herhaling van Knevel en v.d. Brink, hoop dat je het gezien hebt. Mijn bloed kook ook. Lams- en kalfsvlees eten wij ook niet, 2x per week vlees, en dan nog weinig. Vergat ik nog. We kopen ons vlees bij een zorgboerderij verderop, daar hebben ze eigen vee, waar ze heel goed voor zorgen. Lekker in de wei, goed voer en lang leven.

Gelukkig is niet alles ellende bij de DB, er zijn steeds meer mensen die de asielen weten te vinden. Daar eerst heen gaan voor ze een huisdier aanschaffen. Je krijgt er, buiten het dier voorlichting over de verzorging en behoeftes van het dier.
Mensen die hun dier gewoon laten lopen begrijp ik ook niet, net zomin als consumeren van halal- of vee industrie vlees. Ik wil er ook geen begrip voor hebben. In deze tijd met alle publicatie daarover kan je nooit waarmaken dat je nergens van wist.

Verheug me al over je stukkie ove die poes.

Heb nog een link over ritueel slachten, ik vond het een goed artikel.

http://www.wmbrabant.dierenbescherming.nl/nieuws/bericht/14544

Nu sluit ik af, het is hier een zwijnenstal (hoe komen ze aan die uitdrukking, zwijnen zijn best slimme en schone dieren als ze de kans krijgen).
Ben nu echt weg, tot morgen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptydi 21 jun 2011, 15:43

Ik heb die Annechien ten Have-Mellema gezien bij Knevel en Van de Brink. Wat een naar mens.Shocked Zij heeft geen enkele empathie met haar dieren.
Zij moesten haar eens een poosje in een te krap hokje zetten zonder enige vrijheid. Eens kijken of zij dan anders piept.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptywo 22 jun 2011, 12:25

Het debat is vanavond heb ik begrepen, zal wel spannend zijn denk ik.

Kalfs- en lamsvlees komt hier ook niet op tafel overigens.
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptywo 22 jun 2011, 12:47

Kalfsvlees, dat begrijp ik nog. Zeker als het om kistkalveren gaat. Maar bij mijn weten hebben lammeren een goed leven. Waarom is dat dan erger dan het eten van koeien- of kippenvlees? Of komt het omdat het een jong dier betreft? Ik begrijp het even niet, dus wie praat me bij?
Ben zelf overigens niet zo'n vleeseter.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptywo 22 jun 2011, 12:49

Hier ook geen kalfsvlees en praktisch nooit lamsvlees. Als ik lam koop dan is het van vrij lopend, biologisch, etc. etc. maar het is echt zelden, misschien een of twee keer per jaar. Vlees eten we 2-3 keer per week en de rest van de week kip, kalkoen, vis, en een paar vegetarische maaltijden met bonen en rijst, of italiaans, etc.

Wij hebben totaal 6 honden gehad in 28 jaar, waarvan we er 3 nog hebben. Het waren allemaal "specials". Drie kwamen van onetische fokkers en zaten maar zo'n beetje aan een touw, in een hok, achterin de tuin, etc. Drie kwamen uit het asiel waarvan 1 al twee keer geplaatst en weer terug gebracht was (hij is 9 jaar bij ons geweest en toen van ouderdom en diabetes overleden), 1 hebben we 2 jaar geleden uit het asiel gehaald (bleek later die dag dat hij "aan de beurt" was om te laten inslapen omdat hij er al 4 maanden had gezeten) en hij is een schat, en 1 hebben we nu 1 1/2 jaar (die was bijna omgekomen van de honger, ze had veel te jong puppies en liep los) en is ook helemaal gewend. Het is een huis vol maar het zijn mijn maatjes Onverdoofd slachten - Pagina 13 795966 Het leuke is wanneer je mensen tegenkomt en ze halen de honden aan en merken dan op dat ze zo lief en mooi zijn. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptywo 22 jun 2011, 13:22

Het gaat er bij mij niet alleen om dat een dier een goed leven heeft gehad, maar kalveren en lammeren zijn "kindertjes". Dat is mijn reden om ze niet te willen eten, ze hebben nog geen of nauwelijks een leven gehad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptywo 22 jun 2011, 14:20

wo 22 jun 2011, 15:50
| lees voor

Dier bedwelmen mag, maar is niet koosjer AMSTERDAM - „Bij de koosjere slacht is altijd een dierenarts aanwezig. Wij zijn er van overtuigd dat het dier binnen een aantal seconden het bewustzijn verliest. Als dat niet het geval is, kunnen wij leven met het feit dat het dier alsnog wordt bedwelmd. Maar dan is het niet geschikt voor de koosjere consumptie.”


Dat zei Ronnie Eisenmann van de Joodse Gemeente Amsterdam woensdag in een reactie op het voorstel van SGP, CDA en de ChristenUnie dat rituele slacht wat hen betreft is toegestaan mits daar een dierenarts bij is en het dier alsnog wordt bedwelmd als het na 45 seconden nog niet het bewustzijn heeft verloren.

Ook vinden de christelijke partijen dat er alleen ritueel geslacht mag worden als daar een vergunning voor is gegeven. Alleen een slachthuis dat voldoet aan strikte voorwaarden krijgt zo'n vergunning en de slachters moeten voldoen aan eisen van bekwaamheid. De Joodse Gemeente Amsterdam maakt zich over die vergunning geen zorgen. „Aan de eis dat een slachter goed moet zijn opgeleid, voldoen wij of kunnen we voldoen.”

Het zal er echt om gaan spannen met de stemming vanavond
Persoonlijk vind ik dat er teveel vlees gegeten word en dat ook het verdoofde slachten niet vrij is van kwelling .
Net zo goed als het houden van de dieren op een wijze is die me verschrikkelijk lijkt voor het dier
Maar voor mij hoop ik echt dat men vanavond voor het wetsvoorstel gaat stemmen
Niet alleen voor de dieren maar omdat ik wars ben van die uitzonderingen in de wet omtrent het geloof
Of de wetten die er komen door het geloof , zoals je nu merkt met het verkopen van hun ziel aan de duivel door de vvd
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptywo 22 jun 2011, 17:12

wo 22 jun 2011, 18:37
| lees voor

Compromis over ontheffing voor rituele slacht DEN HAAG - PvdA, VVD, D66 en GroenLinks zijn het er woensdag over eens geworden dat een ontheffing kan worden gevraagd op een verbod op het onverdoofd slachten. De ontheffing kan alleen worden verleend als bij de manier van ritueel slachten niet meer dierenleed is dan bij de gewone slacht, meldt Stientje van Veldhoven (D66).


De partijen (samen goed voor een meerderheid van 81 zetels) dienen het voorstel woensdagavond in tijdens het debat in de Tweede Kamer over het voorstel waarmee de Partij voor de Dieren (PvdD) een einde wil maken aan het onverdoofd slachten. Door de uitzondering in de wet mogen islamitische en joodse slachters nu nog zonder verdoving slachten, waardoor de dieren volgens Marianne Thieme (PvdD) extra pijn en stress ervaren. Van Veldhoven verwacht dat Thieme (PvdD) deze aanvulling verweeft in haar eigen voorstel.


Met andere woorden er verandert dus niets
Wat een stel laffe honden en dat noemt zich volksvertegnwoordigers

En wederom bepalen gelovigen hoe en wat

Deze kant van het geloof en dan heb ik het niet over de islam in het bijzonder
Puur het geloof op zich,maakt dat ik persoonlijk echt heel veel afkeer krijg van zowel de mensen die er mee schermen als het geloof in het bijzonder


Laatst aangepast door Tjaa op wo 22 jun 2011, 17:53; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptywo 22 jun 2011, 17:28

Wat raar. Verdoven pas als het dier niet snel genoeg dood is. Eer die verdoving werkt is het stomme beest al gecrepeerd met veel pijn en ellende. Een dierenarts zal dan alleen direct in het hart kunnen spuiten en dan duurt het nog wel een minuut voor de dood intreedt. Er zijn ook dierenartsen die AB voorschrijven aan vee industrie dieren, en dierenartsen die niet van dieren houden. Weer een voorstel van deze partijtjes waar nogal wat naiviteit in zit.

Wat mij zo bezighoudt is als dit wetsvoorstel er niet doorkomt is het volgende: hoe wil men het dan zien als dierenbeulen paarden of andere dieren met messen bewerken zoals al vaker voorkwam? Misschien horen die beulen wel bij een bepaalde sekte en dan mág het toch van de wet? Het is een extreem voorbeeld maar toch.

Clineke, top zoals jullie met dieren omgaan.
Kalfs- en lamsvlees is niet veel jonger dan plofkip. Daarom eten wij ook alleen biologische kip, heel af en toe is hartstikke duur. Die mogen twee maandjes langer leven. We hebben laatst een kip van 6 jaar!!! naar de achterbuurman verplaatst. Die heeft een gigantisch mooi vogelverblijf in de vrije natuur. In onze ren werd het beestje kapot gepikt door twee jonge kippen. De oude leeft nog steeds. Kippen in de veeindustrie (plofkippen) leven 6 tot 12 weken.

Tjaa, ik moet er nu even niet aan denken, anders word ik veel te kwaad. Stelletje misbaksels en leugenachtige schijnheilige verrotte ...et...etc...

------------------------------------------------------------
Heel even off topic:
Wie weet hoe ik dubbele puntjes op letters krijg, kan de combinatie niet meer vinden, en steeds kopieren naar Word is lastig?[u]


Laatst aangepast door Wipje op wo 22 jun 2011, 17:29; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptywo 22 jun 2011, 17:29

Mijn afkeer groeit juist voor mensen die hun principes verloochenen teneinde macht te verwerven, dan wel te behouden. Dat iemand gelooft, dat respecteer ik. Dat je vanuit dat geloof het voor je zelf rechtvaardigt dat je een dier ritueel mag slachten, dat respecteer ik ook nog wel ( wat dus niet het zelfde is als het ermee eens zijn, even voor de duidelijkheid). Maar als de regering van je land zegt dat het is verboden, dan zul je daar v.w.b. je geloof een oplossing voor moeten zoeken. Ik kan wel geloven dat je poedelnaakt naar de Hema moet gaan, maar wetten staan dat in de weg ( wat een gemis voor de omgeving is in dit geval Wink ) en daar heb ik me aan te houden. Ben je voor, dan is dat zo. Is dat een meerderheid, dan hebben we dat te accepteren. Maar is de meerderheid echter tegen rituele slacht ( en feitelijk ís dat het geval), maar leveren ze hun standpunt in uit angst om kiezers, of geld, of macht te verliezen, dan ben je een opportunist. En vind ik je ongeloofwaardig, onbetrouwbaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptywo 22 jun 2011, 17:34

En even een technisch tussendoortje voor Wipje.
Je typt een trema, HOUDT DE TOETS INGEDRUKT en vervolgens de e. Voor de "streepjes" geldt: eerst het accent intoetsen ( voor de accenaigu deze ' en voor de accent grave deze `) en dan de e of a .
Probeer maar en schrijf even een stukkie vól accènten, oké?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptywo 22 jun 2011, 17:45

Het rotste vind ik dat deze afslachting van levend vee niets te maken heeft met wat voor geloof dan ook. Nergens in de bijbel koran of thora staat dat een dier niet verdoofd mag worden, dat hebben de mensen er zelf van gemaakt. Ritueel slachten kan best mét verdoving, ze kunnen niet hard maken dat het van een geloof moet. Het is puur een actie van een kleine groep extreem fanatieke mensen (gelovigen vind ik een te flatteus woord voor deze ' mensen') die hun eigen principes niet los willen laten.
Gelovigen zijn er wel degelijk die humaan en begaan zijn met dierenlijden.

Maar zoals al veel vaker hier gezegd, de wet en regering moest zich heel erg ver houden van religies en geloven. Dan was de wet onaantastbaar, maar nu laat de overheid zich wel degelijk leiden door sentimentele en kortzichtige standpunten van een kleine groep domme mensen die niet verder kijken dan tradities van 300o jaar oud.

Dank je wel Miep, maar trema's gaan niet, wel aanhalingstekens etc.

Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptywo 22 jun 2011, 17:51

Je gebruikt het aanhalingsteken " , SHIFTTOETS vasthouden en de e eronder: ë
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptywo 22 jun 2011, 17:58



Onverdoofd ritueel slachten blijft toegestaan, als de slachtmethode aantoonbaar geen extra dierenleed veroorzaakt. Dat is de strekking van een akkoord dat VVD, PvdA, GroenLinks en D66 vanavond hebben bereikt.

Volgens de partijen blijf het verbod op onverdoofd ritueel slachten, maar is er ruimte voor uitzonderingen. D66-Kamerlid Stientje van Veldhoven: “als er bij bijvoorbeeld een kip een methode is waarbij aantoonbaar geen extra dierenleed wordt veroorzaakt, dan kan voor vijf jaar een ontheffing worden verleend”

‘Partijen willen aantonen dat verbod niet gaat over godsdienstvrijheid’

Volgens politiek verslaggever Derk Stokmans van NRC Handelsblad, willen de partijen met het akkoord aantonen dat het verbod gaat over dierenwelzijn en niet over godsdienstvrijheid:


“Deze vier partijen willen aantonen dat het ze niet te doen is om de godsdienstvrijheid in te perken. Die suggestie werd gewekt doordat het steeds over ritueel slachten ging. Nu zijn ze van mening dat dat best kan, mits dieren niet meer lijden dan bij verdoofd slachten. Tegelijkertijd vinden de partijen dat dit niet aangetoond kan worden. De partijen leggen met dit akkoord over het amendement de bewijslast bij de religieuze groepen die zeggen dat ritueel onverdoofd slachten beter is voor het dierenwelzijn. Die moeten dat wetenschappelijk bewijzen, hoe dat moet is nog niet duidelijk.”

BRON: NRC.NL
CURSIVERING IS VAN MIJ.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptywo 22 jun 2011, 19:52

Miep schreef:
Mijn afkeer groeit juist voor mensen die hun principes verloochenen teneinde macht te verwerven, dan wel te behouden. Dat iemand gelooft, dat respecteer ik. Dat je vanuit dat geloof het voor je zelf rechtvaardigt dat je een dier ritueel mag slachten, dat respecteer ik ook nog wel ( wat dus niet het zelfde is als het ermee eens zijn, even voor de duidelijkheid). Maar als de regering van je land zegt dat het is verboden, dan zul je daar v.w.b. je geloof een oplossing voor moeten zoeken. Ik kan wel geloven dat je poedelnaakt naar de Hema moet gaan, maar wetten staan dat in de weg ( wat een gemis voor de omgeving is in dit geval Wink ) en daar heb ik me aan te houden. Ben je voor, dan is dat zo. Is dat een meerderheid, dan hebben we dat te accepteren. Maar is de meerderheid echter tegen rituele slacht ( en feitelijk ís dat het geval), maar leveren ze hun standpunt in uit angst om kiezers, of geld, of macht te verliezen, dan ben je een opportunist. En vind ik je ongeloofwaardig, onbetrouwbaar.

Daarom zei ik ook wat een stel laffe honden
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptywo 22 jun 2011, 20:19

Thieme: voorstel absoluut geen compromis DEN HAAG - Marianne Thieme, Kamerlid voor de Partij van de Dieren, ziet het voorstel van D66, PvdA, GroenLinks en VVD over het onverdoofd slachten absoluut niet als een compromis. De partijen werden het woensdag eens dat een ontheffing kan worden gevraagd van een verbod op het onverdoofd slachten als een manier van ritueel slachten niet meer dierenleed veroorzaakt dan de gewone slacht.


Foto: Fred Steenman Thieme: „Als er bewijzen komen dat het dierenleed bij een andere manier van ritueel slachten niet aanwezig is, wat ik nadrukkelijk niet verwacht, dan zijn we voor ontheffing. Maar hier geloof ik niet in, deze bewijzen komen er niet.”

Of ze gaat instemmen met de aanpassingen in het voorstel, wilde Thieme woensdagavond voor het debat nog niet zeggen.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptywo 22 jun 2011, 21:18

Miep schreef:
Je gebruikt het aanhalingsteken " , SHIFTTOETS vasthouden en de e eronder: ë

Bij mij werkt dat anders:
Je gebruikt het aanhalingsteken " en tikt dan bijvoorbeeld de e. Echter, de shifttoets, nodig voor het aanhalingsteken. NIET vasthouden want dan wordt de E een hoofdletter. Dus "shift + aanhalingsteken", shift loslaten MAAR GEEN SPATIE GEBRUIKEN en dan onmiddellijk de e tikken. Op de plek waar je het aanhalingsteken hebt geplaatst zie je dan nog niets omdat je de spatiebalk niet gebruikt. Tik je dan de e dan verschijnen het aanhalingsteken en de e tegelijkertijd, dan krijg je dus niet "e, maar ë.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptywo 22 jun 2011, 21:20

Tjaa schreef:
wo 22 jun 2011, 15:50
| lees voor

Dier bedwelmen mag, maar is niet koosjer AMSTERDAM - „Bij de koosjere slacht is altijd een dierenarts aanwezig. Wij zijn er van overtuigd dat het dier binnen een aantal seconden het bewustzijn verliest. Als dat niet het geval is, kunnen wij leven met het feit dat het dier alsnog wordt bedwelmd. Maar dan is het niet geschikt voor de koosjere consumptie.”


Dat zei Ronnie Eisenmann van de Joodse Gemeente Amsterdam woensdag in een reactie op het voorstel van SGP, CDA en de ChristenUnie dat rituele slacht wat hen betreft is toegestaan mits daar een dierenarts bij is en het dier alsnog wordt bedwelmd als het na 45 seconden nog niet het bewustzijn heeft verloren.

Ook vinden de christelijke partijen dat er alleen ritueel geslacht mag worden als daar een vergunning voor is gegeven. Alleen een slachthuis dat voldoet aan strikte voorwaarden krijgt zo'n vergunning en de slachters moeten voldoen aan eisen van bekwaamheid. De Joodse Gemeente Amsterdam maakt zich over die vergunning geen zorgen. „Aan de eis dat een slachter goed moet zijn opgeleid, voldoen wij of kunnen we voldoen.”


Enig idee hoelang 45 seconden duren als je veel pijn hebt?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Emptywo 22 jun 2011, 22:00

Veel te lang Beekje!
Onderstaande link zegt precieshoe het in de praktijk toegaat. Niks 45 seconden en al helemaal geen respect. Het filmpje kan je beter niet zien, daar is het te gruwelijk voor. Maar het is wel waar en echt gefilmd: Straks meer nieuws over onverdoofd slachten Ned. 1


-----------------------------------------------
Miep en Beekje bedankt. het is gelukt met de beekje methöde!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 13 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Onverdoofd slachten
Terug naar boven 
Pagina 13 van 17Ga naar pagina : Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: