DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Onverdoofd slachten

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
AuteurBericht
Miep
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptywo 22 jun 2011, 17:34

En even een technisch tussendoortje voor Wipje.
Je typt een trema, HOUDT DE TOETS INGEDRUKT en vervolgens de e. Voor de "streepjes" geldt: eerst het accent intoetsen ( voor de accenaigu deze ' en voor de accent grave deze `) en dan de e of a .
Probeer maar en schrijf even een stukkie vól accènten, oké?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptywo 22 jun 2011, 17:45

Het rotste vind ik dat deze afslachting van levend vee niets te maken heeft met wat voor geloof dan ook. Nergens in de bijbel koran of thora staat dat een dier niet verdoofd mag worden, dat hebben de mensen er zelf van gemaakt. Ritueel slachten kan best mét verdoving, ze kunnen niet hard maken dat het van een geloof moet. Het is puur een actie van een kleine groep extreem fanatieke mensen (gelovigen vind ik een te flatteus woord voor deze ' mensen') die hun eigen principes niet los willen laten.
Gelovigen zijn er wel degelijk die humaan en begaan zijn met dierenlijden.

Maar zoals al veel vaker hier gezegd, de wet en regering moest zich heel erg ver houden van religies en geloven. Dan was de wet onaantastbaar, maar nu laat de overheid zich wel degelijk leiden door sentimentele en kortzichtige standpunten van een kleine groep domme mensen die niet verder kijken dan tradities van 300o jaar oud.

Dank je wel Miep, maar trema's gaan niet, wel aanhalingstekens etc.

Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptywo 22 jun 2011, 17:51

Je gebruikt het aanhalingsteken " , SHIFTTOETS vasthouden en de e eronder: ë
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptywo 22 jun 2011, 17:58



Onverdoofd ritueel slachten blijft toegestaan, als de slachtmethode aantoonbaar geen extra dierenleed veroorzaakt. Dat is de strekking van een akkoord dat VVD, PvdA, GroenLinks en D66 vanavond hebben bereikt.

Volgens de partijen blijf het verbod op onverdoofd ritueel slachten, maar is er ruimte voor uitzonderingen. D66-Kamerlid Stientje van Veldhoven: “als er bij bijvoorbeeld een kip een methode is waarbij aantoonbaar geen extra dierenleed wordt veroorzaakt, dan kan voor vijf jaar een ontheffing worden verleend”

‘Partijen willen aantonen dat verbod niet gaat over godsdienstvrijheid’

Volgens politiek verslaggever Derk Stokmans van NRC Handelsblad, willen de partijen met het akkoord aantonen dat het verbod gaat over dierenwelzijn en niet over godsdienstvrijheid:


“Deze vier partijen willen aantonen dat het ze niet te doen is om de godsdienstvrijheid in te perken. Die suggestie werd gewekt doordat het steeds over ritueel slachten ging. Nu zijn ze van mening dat dat best kan, mits dieren niet meer lijden dan bij verdoofd slachten. Tegelijkertijd vinden de partijen dat dit niet aangetoond kan worden. De partijen leggen met dit akkoord over het amendement de bewijslast bij de religieuze groepen die zeggen dat ritueel onverdoofd slachten beter is voor het dierenwelzijn. Die moeten dat wetenschappelijk bewijzen, hoe dat moet is nog niet duidelijk.”

BRON: NRC.NL
CURSIVERING IS VAN MIJ.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin



Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptywo 22 jun 2011, 19:52

Miep schreef:
Mijn afkeer groeit juist voor mensen die hun principes verloochenen teneinde macht te verwerven, dan wel te behouden. Dat iemand gelooft, dat respecteer ik. Dat je vanuit dat geloof het voor je zelf rechtvaardigt dat je een dier ritueel mag slachten, dat respecteer ik ook nog wel ( wat dus niet het zelfde is als het ermee eens zijn, even voor de duidelijkheid). Maar als de regering van je land zegt dat het is verboden, dan zul je daar v.w.b. je geloof een oplossing voor moeten zoeken. Ik kan wel geloven dat je poedelnaakt naar de Hema moet gaan, maar wetten staan dat in de weg ( wat een gemis voor de omgeving is in dit geval Wink ) en daar heb ik me aan te houden. Ben je voor, dan is dat zo. Is dat een meerderheid, dan hebben we dat te accepteren. Maar is de meerderheid echter tegen rituele slacht ( en feitelijk ís dat het geval), maar leveren ze hun standpunt in uit angst om kiezers, of geld, of macht te verliezen, dan ben je een opportunist. En vind ik je ongeloofwaardig, onbetrouwbaar.

Daarom zei ik ook wat een stel laffe honden
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptywo 22 jun 2011, 20:19

Thieme: voorstel absoluut geen compromis DEN HAAG - Marianne Thieme, Kamerlid voor de Partij van de Dieren, ziet het voorstel van D66, PvdA, GroenLinks en VVD over het onverdoofd slachten absoluut niet als een compromis. De partijen werden het woensdag eens dat een ontheffing kan worden gevraagd van een verbod op het onverdoofd slachten als een manier van ritueel slachten niet meer dierenleed veroorzaakt dan de gewone slacht.


Foto: Fred Steenman Thieme: „Als er bewijzen komen dat het dierenleed bij een andere manier van ritueel slachten niet aanwezig is, wat ik nadrukkelijk niet verwacht, dan zijn we voor ontheffing. Maar hier geloof ik niet in, deze bewijzen komen er niet.”

Of ze gaat instemmen met de aanpassingen in het voorstel, wilde Thieme woensdagavond voor het debat nog niet zeggen.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptywo 22 jun 2011, 21:18

Miep schreef:
Je gebruikt het aanhalingsteken " , SHIFTTOETS vasthouden en de e eronder: ë

Bij mij werkt dat anders:
Je gebruikt het aanhalingsteken " en tikt dan bijvoorbeeld de e. Echter, de shifttoets, nodig voor het aanhalingsteken. NIET vasthouden want dan wordt de E een hoofdletter. Dus "shift + aanhalingsteken", shift loslaten MAAR GEEN SPATIE GEBRUIKEN en dan onmiddellijk de e tikken. Op de plek waar je het aanhalingsteken hebt geplaatst zie je dan nog niets omdat je de spatiebalk niet gebruikt. Tik je dan de e dan verschijnen het aanhalingsteken en de e tegelijkertijd, dan krijg je dus niet "e, maar ë.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptywo 22 jun 2011, 21:20

Tjaa schreef:
wo 22 jun 2011, 15:50
| lees voor

Dier bedwelmen mag, maar is niet koosjer AMSTERDAM - „Bij de koosjere slacht is altijd een dierenarts aanwezig. Wij zijn er van overtuigd dat het dier binnen een aantal seconden het bewustzijn verliest. Als dat niet het geval is, kunnen wij leven met het feit dat het dier alsnog wordt bedwelmd. Maar dan is het niet geschikt voor de koosjere consumptie.”


Dat zei Ronnie Eisenmann van de Joodse Gemeente Amsterdam woensdag in een reactie op het voorstel van SGP, CDA en de ChristenUnie dat rituele slacht wat hen betreft is toegestaan mits daar een dierenarts bij is en het dier alsnog wordt bedwelmd als het na 45 seconden nog niet het bewustzijn heeft verloren.

Ook vinden de christelijke partijen dat er alleen ritueel geslacht mag worden als daar een vergunning voor is gegeven. Alleen een slachthuis dat voldoet aan strikte voorwaarden krijgt zo'n vergunning en de slachters moeten voldoen aan eisen van bekwaamheid. De Joodse Gemeente Amsterdam maakt zich over die vergunning geen zorgen. „Aan de eis dat een slachter goed moet zijn opgeleid, voldoen wij of kunnen we voldoen.”


Enig idee hoelang 45 seconden duren als je veel pijn hebt?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptywo 22 jun 2011, 22:00

Veel te lang Beekje!
Onderstaande link zegt precieshoe het in de praktijk toegaat. Niks 45 seconden en al helemaal geen respect. Het filmpje kan je beter niet zien, daar is het te gruwelijk voor. Maar het is wel waar en echt gefilmd: Straks meer nieuws over onverdoofd slachten Ned. 1


-----------------------------------------------
Miep en Beekje bedankt. het is gelukt met de beekje methöde!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyvr 24 jun 2011, 13:18

Wipje schreef:


Miep en Beekje bedankt. het is gelukt met de beekje methöde!

Graag gedaan Wipje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyvr 24 jun 2011, 13:52

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyvr 24 jun 2011, 18:07

Het is wel degelijk een verbod geworden Beekje, ritueel slachten mag niet meer zonder uitzonderingen. Dat is jammer, maar ik denk dat het nooit te bewijzen is dat onverdoofd net zo pijnloos is als verdoofd slachten. En dat bewijs moet wel geleverd worden, willen ze doorgaan met dieren martelen.
Al zullen er wel illegale slachtingen blijven voor de sadisten die dat leuk vinden.

http://nos.nl/audio/250488-thieme-geweldig-dat-je-80-procent-van-de-kamer-achter-je-krijgt.html
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyvr 24 jun 2011, 21:58

Maar ik begrijp dat het kabinet nog geen standpunt heeft ingenomen. Deze wet zal eerst nog door de Eerste Kamer moeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyza 25 jun 2011, 06:47

Ik hoop dat de hele discussie en alles daar omheen ertoe leidt dat veel meer mensen minder of geen vlees gaan eten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyza 25 jun 2011, 09:16

Uiteindelijk is dat de allerbeste oplossing.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyza 25 jun 2011, 09:22

Als dan de bio-industrie ook even een ommezwaai maakt en bijvoorbeeld onderzoek gaat doen naar goede en smakelijke vleesvervangers in plaats van het neerzetten van al maar meer megastallen zijn we weer een stapje verder op de goede weg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyza 25 jun 2011, 11:18

En als je het al niet wil doen vanwege het dierenleed dan is het feit dat de vleesindustrie een enorme grondstoffenvreter is, misschien ook een argument. Het wereldvoedselprobleem zou in één klap zijn opgelost als we geen vlees meer zouden eten. Eén kilo vlees produceren kost ongeveer 7 kilo aan graan of tarwe. Hoeveel mensen kunnen eten van 7 kilo tarwe? En van 1 kilo vlees? Het zou ook een eind maken aan het ongecontroleerd kappen van de regenwouden t.b.v. landbouwgrond en daarmee ook het milieu helpen.
Helemaal stoppen is een utopie. maar wat bewuster een vleesloze dag invoeren lijkt me voor iedereen haalbaar. Alternatieven genoeg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyza 25 jun 2011, 11:21

Helemaal mee eens maar hoe maak je de mensen meer bewust? Het enige wat (heel misschien) helpt is om een stukje vlees, om het even wat voor vlees, twee keer zo duur te maken, misschien dat een aantal mensen dan naar een alternatief gaat zoeken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyza 25 jun 2011, 11:24

1 dag in de week , vlees OF vis , ( niet beide) vind ik meer dan voldoende
Dat scheelt , als iedereen dat ging doen , miljoenen slachtingen
Vlees is nu in het westen elke dag weer een soort feestje
En geen levensbehoefte

Van de politiek hoeven we niet veel te verwachten omtrent snelle hervormingen
Die steunt nog steeds de vleesindustrie

Maar wij ,het gepeupel ( zoals ze over ons denken ) kunnen wel degelijk het verschil uitmaken tusen dag en nacht
Even rug rechten met zijn allen , het egoisme in de mens overboord gooien en het kan zo gepiept zijn



Laatst aangepast door Tjaa op za 25 jun 2011, 11:33; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyza 25 jun 2011, 11:31

Vergeleken met andere landen eten we in Nederland niet eens zo heel veel vlees. Als je ziet wat je in Duitsland op je bord krijgt word je onpasselijk, in Frankrijk valt het doorgaans wel mee, behalve wanneer er wordt gebarbecued want dan hangen ze ook met gemak een heel dier aan het spit, ik werd eerverleden week kotsmisselijk bij een vriendin toen er een half bokje in losse onderdelen, inclusief kop, op de bbq ging, ik heb er geen hap van gegeten maar één van de andere gasten heeft een halve kop zitten uitschrapen, ik ben naar binnen gegaan toen hij bezig was. Ze heeft ook nog een varkentje in de vrieskist. Bokjes zijn sowieso geen lang leven beschoren, er wordt steeds meer geitenkaas gemaakt en gegeten en bokjes leveren nou eenmaal geen melk, die gaan al snel naar de slacht in het buitenland of hier naar de islamitische slagers. In Turkije eten ze ontzettend veel vlees, dat was het eerste wat me opviel toen ik er voor het eerst kwam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyza 25 jun 2011, 12:51

Best te doen hoor en voordeliger ook. Er zijn plenty granen, zaden, bonen, etc. te koop en als je even erop let dat je ze op tijd in de week zet, meteen een grote hoeveelheid tegelijk, en dan in porties invriezen, dan is dat een prima idee. Wij eten ook praktisch geen vleeswaren meer. Wat daar ingaat aan nitrieten en toevoegsels wil je niet weten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyza 25 jun 2011, 13:57

Met een broodje met vleeswaren of worst doen ze me geen plezier, ik ben een echte kaaskop, er gaat niets boven een broodje of boterham met lekkere boerenkaas, oude of zeer belegen, dat brokkelt net iets minder.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyza 25 jun 2011, 14:16

In de link zijn twee onderwerpen te lezen

De column van Drs B Smalhout en over de school met de rouwstoet

http://www.geenstijl.nl/archives/images/bilaltelegrof.pdf

Beide zitten opmerkelijke opmerkingen tussen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyza 25 jun 2011, 14:26

Lees dit net vanmiddag op de Psoriasis-site:



Huidziekten? Eet minder rood vlees



Dat mensen die veel rood vlees (vooral
rundvlees) eten, geen goede bijdrage leveren aan hun gezondheid,
vermoedden we al. Tot nu toe werd dit vooral in verband gebracht met
hartkwalen, hoge bloeddruk, cholesterolgehalte en overgewicht. Steeds
meer echter wordt duidelijk dat rood vlees ook slecht is voor mensen met
huidaandoeningen zoals eczeem en psoriasis. Dat komt omdat rood vlees
slechte, verzadigde vetten bevat. Deze vetten kunnen onder andere
ontstekingen van de huid veroorzaken waarvoor mensen met huidziekten
weer extra gevoelig zijn. Het is dus verstandig om rood vlees zoveel
mogelijk te vervangen door gezondere proteïneproducten zoals vis, kip en
vegetarische producten.


Nieuwsarchief


« Terug
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyza 25 jun 2011, 15:16

Rood vlees is ook een veroorzaker van darmkanker.
He...gezellig topic... Crying or Very sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyza 25 jun 2011, 15:43

Heel gezellig. Ik denk dat ik straks maar een boterham met pindakaas neem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyza 25 jun 2011, 19:55

Marijke schreef:
Heel gezellig. Ik denk dat ik straks maar een boterham met pindakaas neem.
Daar word je groot en sterk van.....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyza 25 jun 2011, 20:00

Het werd mokkataart. Het Franse gebak is meer dan verschrikkelijk lekker maar ik had vorige week ineens zin in de mokkataart van mijn eigen bakker. Ik schaam me dood, in de loop van de dag heb ik hem helemaal in mijn uppie opgevroten, 't is (was) een schnitt, geen enorme taart, dat scheelt. Als ik vannacht misselijk word weet ik in ieder geval wat daar de reden van is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyza 25 jun 2011, 20:04

Das nogal een groot verschil héé! Wel lekker zeker?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyza 25 jun 2011, 20:05

trijntje39 schreef:
Marijke schreef:
Heel gezellig. Ik denk dat ik straks maar een boterham met pindakaas neem.
Daar word je groot en sterk van.....
Dus dik en misselijk !!! Ha ha die Marijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyza 25 jun 2011, 20:06

Afschuwelijk verschrikkelijk overweldigend lekker. Ik had hem natuurlijk ook meteen op mijn buikje kunnen plakken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyza 25 jun 2011, 20:18

Daar ben ik eigenlijk wel blij om, dat er hier geen banketbakkers zitten. Wat er in de supermarkt wordt "gebakken" is heel gemakkelijk te weerstaan. De donuts shop in New Jersey was wel goed maar die zit hier niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyza 25 jun 2011, 20:19

Je kunt altijd nog zelf gaan bakken. Wil je het recept voor mokkacrème? Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Emptyza 25 jun 2011, 21:05

Bakken doe ik ook al heel lang niet meer want we zijn maar samen en who needs it... Heb niet eens bloem, suiker etc. in huis. Bakblikken liggen achterin het kasje met een laag stof.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 14 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Onverdoofd slachten
Terug naar boven 
Pagina 14 van 17Ga naar pagina : Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: