DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Onverdoofd slachten

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydi 28 jun 2011, 15:39

Maar er zitten wel weer een heleboel uitzonderingen achter uit achterhaalde geschriften waarin niets staat over verdoving omdat men daar in die tijd nog nooit van had gehoord.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin



Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydi 28 jun 2011, 16:42

Ten eerste moet de eerste kamer het nog goedkeuren , Die zal wel weer met wat europese wetten aan komen zeilen
Ten tweede vind ik het een waardeloze wet , want die vrijstellingen zullen bij de vleet gegeven gaan worden , wat ik je op een briefje geef
Ten derde had het meer effeect als het op europees (minimaal) nivo was geweest , nu gaat men met de hele industrie in het gevolg naar het buitenland
Ten vierde was het beter geweest om veel meer aan het dieren lijden te doen
Ten vijfde tis een wassen neus dit gedoe , helaas voor de dieren , maar men heeft in den haag geen rechte rug

Dus juich niet te vroeg Falerie
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydi 28 jun 2011, 17:00

Zolang er geen Europese regelgeving is en er geen strikt verbod komt, komt er weinig van terecht, je krijgt weer slachtpartijen in badkamers, tuintjes of op balkons. Het gemekker, sorry voor de woordspeling, over het geloof dat aan verdoofd slachten in de weg staat moet maar eens afgelopen zijn, de Joden halen er voortdurend WOII bij, toen was er ook een verbod, maar je kunt het toen en nu op geen enkele manier met elkaar vergelijken. Oude boeken zijn achterhaald, dat geldt voor alle oude boeken. Een god die wil dat dieren voor zijn gerief en zijn meerdere eer en glorie lijden is een sadistische god en een potentiële seriemoordenaar, ongeacht hoe hij wordt genoemd. Moslims zijn sowieso niet lief voor dieren "het zijn "maar" beesten", voorbeelden genoeg gezien in Turkije. Godsdienstvrijheid dient gewoon buiten beschouwing te blijven, ze hebben hier genoeg vrijheid, meer dan in hun eigen land.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydi 28 jun 2011, 17:54

Hé bah!!! Maar je zult wel gelijk krijgen Tjaa...... Ik heb net pas het hele artikel gelezen, daar had ik net geen tijd meer voor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydi 28 jun 2011, 21:16

Marijke schreef:
De kans op kruisbesmetting bij fabrieksproducten is zo goed als nihil. Door alle mogelijke contacten met ... op de verpakking te vermelden dekken fabrikanten zich in tegen klachten. De enige manier om besmetting van welke aard dan ook te voorkomen is, alles zelf maken van verse producten, bij voorkeur uit eigen tuin of volkstuin maar die moet dan wel weer in een gebied liggen waar geen verkeer is (zware metalen), waar je zeker weet dat je buurman geen pinda's kweekt of met gif spuit, waar niemand organische mest gebruikt (salmonella) en ga zo maar door. Goed beschouwd kun je eigenlijk niets meer eten zonder het risico te lopen op een dodelijke aandoening.

Het lijkt erop dat mijn verhaal hier een beetje belachelijk wordt gemaakt. De kans is misschien klein (maar daar kunnen jij noch ik goed over oordelen) maar zeker niet zo goed als nihil. Door slordigheid bij fabrikanten/producenten sterven er onnodig mensen. Iets dat met wat meer oplettendheid gemakkelijk voorkomen zou kunnen worden.

P.S. Lees eens de ingrediëntenlijsten van bijvoorbeeld Quorn en Valess. Alleen al als ingrediënt zijn andere allergenen gebruikt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydi 28 jun 2011, 21:21

Trouwens, als de kans op kruisbesmetting zo goed als nihil zou zijn, zouden fabrikanten zich niet hoeven in te dekken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydi 28 jun 2011, 21:29

Fabrikanten van magnetronovens zetten in de gebruiksaanwijzing dat je er de poes of de hond niet in mag drogen, iemand is ooit zo stom geweest. Fabrikanten van was- en droogapparatuur idem, ook dat je kinderen uit de buurt moet houden. Kruisbesmetting kan ook plaatsvinden in een supermarkt. Een pot met iets waarvoor mensen allergisch kunnen zijn is gesneuveld bij het vakkenvullen, er zijn sporen van bijv. pindakaas terechtgekomen op de potten jam die ernaast staan, niemand weet daarvan, alleen de vakkenvuller maar die heeft inmiddels zijn handen gewassen (in onschuld) en de scherven onder zijn nagels vandaan gepeuterd, de jampotjes heeft hij met een keukenpapiertje schoongemaakt. Als ik op de markt verse vis koop is de kans dat die vis met mosselen en andere schelpdieren in aanraking is geweest ook niet uit te sluiten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydi 28 jun 2011, 21:44

Dat van die magnetrons e.d. is niet te vergelijken. Die trend is over komen waaien uit Amerika, waar een grote claimcultuur heerst.

Natuurlijk komt kruisbesmetting ook in winkels en supermarkten voor, maar de kans van het gebroken potje pindakaas is vele malen kleiner dan bijvoorbeeld broodproducten die in de winkel gezellig in de zelfde oven worden gebakken en daarna gezellig dicht tegen elkaar aan in het schap worden gelegd. Iemand die ernstig allergisch is, zal iets dergelijks niet kopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydi 28 jun 2011, 21:45

Over vis gesproken: ik stond vanmorgen bij Alcampo (grote super) te kijken bij die een soort gebak van dat bladerdeeg. Verschillende soorten. De ingredienten was een waslijst aan bloem etc. en nummers etc. en als toevoeging stond er dat er ook kon inzitten o.a. lactose, soja en pescado (spaans) voor vis.
Ook heb ik wel gezien dat er in de verpakte vleeswaar suiker zit. o.a. een pakje ham (inclusief suiker) Je zal er niet dood aan gaan, maar ik zit wel sinds eind 2007 onder de vlekken. Een soort psoriasis zegt de dermatologe.... Het jeukt gelukkig niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydi 28 jun 2011, 21:45

Maar dat weet iedereen. Als ik allergisch zou zijn voor bijv. sesamzaad zou ik geen brood kopen bij een bakker die in de winkel afbakt. Niet dat verpakt brood een garantie is, maar het risico is iets kleiner.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydi 28 jun 2011, 21:47

Trijntje, ook in soep uit blik zit suiker, bijv. in tomatensoep, dat haalt het zuur eruit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydi 28 jun 2011, 21:48

Trijntje, er zijn voedselallergiën waaraan mensen wel (kunnen) overlijden. Als je er vanaf komt met alleen maar bultjes, mag je van geluk spreken. Waarmee ik uiteraard jouw probleem niet wil bagatelliseren. Want vlekken op je huid is niet leuk om mee te leven en als bultjes ook nog eens jeuken als de spreekwoordelijke pest, dan is dat voor de persoon in kwestie toch een doffe ellende.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydi 28 jun 2011, 21:51

Marijke schreef:
Trijntje, ook in soep uit blik zit suiker, bijv. in tomatensoep, dat haalt het zuur eruit.
ik kan me voorstellen dat ze suiker toevoegen voor de tomaten (zuur) maar vis in gebak en suiker in de ham? nou ja als je alles gaat lezen brrrrrr.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydi 28 jun 2011, 21:54

ik wens jullie trouwens weltrusten. ik ga poging wagen om te slapen. Onverdoofd slachten - Pagina 16 524757
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydi 28 jun 2011, 21:56

Met een pinda allergie heb je het moeilijk in Nederland, met een mossel-allergie heb je een probleem in mediterrane landen, met een soja-allergie moet je Aziatische landen mijden, ben je allergisch voor varkensvlees, ga dan niet naar Duitstalige landen, zomaar even een filosofietje. Wie allergisch is voor kaas kan naar China, daar kennnen ze het nauwelijks.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydi 28 jun 2011, 21:57

Voor mij ook bedtijd, er bovenop maar, met een badlaken want het wordt een klam zweterig nachtje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydi 28 jun 2011, 23:20

Marijke schreef:
Met een pinda allergie heb je het moeilijk in Nederland, met een mossel-allergie heb je een probleem in mediterrane landen, met een soja-allergie moet je Aziatische landen mijden, ben je allergisch voor varkensvlees, ga dan niet naar Duitstalige landen, zomaar even een filosofietje. Wie allergisch is voor kaas kan naar China, daar kennnen ze het nauwelijks.

nou marijke ik heb in china toch best wel regelmatig kaas gegeten
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptywo 29 jun 2011, 06:28

Misschien dat er in sommige streken wel meer kaas wordt gemaakt en gegeten dan vroeger, het is natuurlijk een enorm land maar tot voor een aantal jaren geleden werden er in China weinig zuivelproducten gebruikt, vooral koeienmelk en de producten die daarvan worden gemaakt. Toen zuivel er werd gepromoot werden de zuivelproducten hier meteen duurder omdat er zo veel werd geëxporteerd. Mijn buurvrouw, ook Chinees en dol op kaas, nam eens kaas mee toen ze op familiebezoek ging bij een oom en tante, ze vonden het niet lekker. Hier op de markt zijn het soms prachtige taferelen als er een groepje Chinese toeristen bij een kaasboer staat, ze willen wel alles proeven maar er is er maar zelden eentje bij die een stukje kaas koopt, voor een tussendoortje lopen ze meestal door naar een poelier die gegrillde kippenpoten verkoopt of naar een viskraam met gebakken vis. Patat zie ik ze ook nooit eten eigenlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptywo 29 jun 2011, 12:38

Nou ja, daar mis je uiteindelijk niets aan (wat voedingswaarde betreft). Daarnet zijn er weer studieresultaten gepubliceerd dat de gewone aardappel de grootste boosdoener is in obesitas. Het is een snelle glycemische verbrander (insuline piek en dal) en in de vorm van chips en patat is het funest voor de gezondheid. Nog erger dan frisdrank, ijs, en gebak/koek. Wij eten ongeveer 3 dagen per week aardappelen (met schil zonder jus, slechts beetje halvarine) maar niet meer dan 1 per persoon, de rest is andere groenten. Op andere dagen diverse granen (quinoa, zilvervliesrijst, gort, etc.), bonen, zoete aardappelen, e.d.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptywo 29 jun 2011, 12:42

Wij eten niet veel aardappelen, ik neem een enkele keer weleens een frietje mee voor mezelf, kinderportie. Met een kilo piepers doe ik bijna een maand.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptywo 29 jun 2011, 14:27

Ik heb me even kapot zitten ergeren aan dat mens bij Knevel en Van den Brink. Voor de honderdduizendzoveelste keer werd WOII er weer bijgehaald, leve Johan Derksen die haar mooi pareerde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydo 30 jun 2011, 10:19

Erg he? Een keiharde tante die behoorlijk oordeelde over anderen. En zeker over het vee. Overtuigd dat de pijn 'maar heel eventjes' zou duren.
Een heel naar mens vind ik het.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydo 30 jun 2011, 10:25

Ik vraag me af of ze het net zo over denkt als haar galblaas (ze liep nogal over van gal) zonder verdoving wordt verwijderd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydo 30 jun 2011, 10:29

Onverdoofd slachten - Pagina 16 159168
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydo 30 jun 2011, 10:29

Beekje schreef:
Marijke schreef:
De kans op kruisbesmetting bij fabrieksproducten is zo goed als nihil. Door alle mogelijke contacten met ... op de verpakking te vermelden dekken fabrikanten zich in tegen klachten. De enige manier om besmetting van welke aard dan ook te voorkomen is, alles zelf maken van verse producten, bij voorkeur uit eigen tuin of volkstuin maar die moet dan wel weer in een gebied liggen waar geen verkeer is (zware metalen), waar je zeker weet dat je buurman geen pinda's kweekt of met gif spuit, waar niemand organische mest gebruikt (salmonella) en ga zo maar door. Goed beschouwd kun je eigenlijk niets meer eten zonder het risico te lopen op een dodelijke aandoening.

Het lijkt erop dat mijn verhaal hier een beetje belachelijk wordt gemaakt. De kans is misschien klein (maar daar kunnen jij noch ik goed over oordelen) maar zeker niet zo goed als nihil. Door slordigheid bij fabrikanten/producenten sterven er onnodig mensen. Iets dat met wat meer oplettendheid gemakkelijk voorkomen zou kunnen worden.

P.S. Lees eens de ingrediëntenlijsten van bijvoorbeeld Quorn en Valess. Alleen al als ingrediënt zijn andere allergenen gebruikt.

Nee, ik maak geen enkel verhaal belachelijk. Er zijn ontzettend veel mensen allergisch voor net zo ontzettend veel dingen maar je wilt niet weten hoeveel mensen plotseling allergisch zijn voor bepaalde dingen, simpelweg omdat dat beter klinkt dan "lust ik niet". Zo ken ik er in mijn kringetje twee maar ik durf er heel wat onder te verwedden dat ik niet de enige ben die zulke mensen in de familie- of kennissenkring heeft. Als je dan gaat doorvragen hebben ze geen flauw benul van allergieën van welke aard dan ook.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydo 30 jun 2011, 12:27

Beekje schreef:
Trijntje, er zijn voedselallergiën waaraan mensen wel (kunnen) overlijden. Als je er vanaf komt met alleen maar bultjes, mag je van geluk spreken. Waarmee ik uiteraard jouw probleem niet wil bagatelliseren. Want vlekken op je huid is niet leuk om mee te leven en als bultjes ook nog eens jeuken als de spreekwoordelijke pest, dan is dat voor de persoon in kwestie toch een doffe ellende.

Ik heb dus een "soort psoriasis" volgens de dermatologe komt het niet van de pillen en niet van het eten........... Dusss waar dan van????? Denk dat ze het zelf ook niet weten want er is een "tiefus" verscheidenheid aan allergieën en probeer maar eens de juiste te vinden. Ik heb "Elocom" creme gekregen mag 10 tot 15 dagen smeren. Lijkt wat minder te worden maar ja na die 15 dagen??? Moet het wel vet houden met creme iedere dag.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydo 30 jun 2011, 12:38

Jaap heeft ook psoriasis maar dat werd getriggerd door zijn pillen tegen HB, nu hij andere medicijnen heeft is het zo goed als verdwenen maar het blijft sluimeren. Van de dermatoloog begreep ik dat iedereen het in aanleg bij zich heeft.

Ik heb een neef die allergisch is voor alles wat hij niet lust en ik heb een nicht die allergisch is voor garnalen, behalve wanneer ze in stukjes gehakt in een salade zitten. Het komt erop neer dat ze het gewoon enge beestjes vindt, als je allergisch bent voor hele garnalen ben je dat ook voor garnalen die aan mootjes zijn gehakt. Ik ben niet dol op vanille (de lucht ervan), kan makkelijk zeggen dat ik er allergisch voor ben als iemand na het eten vanillevla als toetje serveert maar een goeie crème brulée vind ik toch wel erg lekker. Als ik langs een poffertjeskraam loop word ik bijna onpasselijk van die zoete geur.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydo 30 jun 2011, 12:46

Psoriasis is een chronische auto-immuun ziekte van de huid die, evenals eczeem, ook vaak samen gaat met bronchitis en asthma. Een vererging van eczeem of psoriasis kan wel door allergieen, stress, bepaalde drugs, etc. veroorzaakt worden, zoals all auto-immuun ziekten. Mijn schoonmoeder had problemen met bronchitis, haar zoon had psoriasis, en mijn Gerrit en Katrien hebben ook een gevoelige huid die snel uitslaat maar gelukkig geen eczeem of psoriasis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydo 30 jun 2011, 12:48

Het wordt niet altijd meteen herkend omdat het soms maar om kleine plekjes gaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydo 30 jun 2011, 12:54

Ja, klopt, en het komt en het gaat... Hier kun je cortisone zalf (lichte dosis) gewoon bij de drogist halen dus veel mensen smeren dat erop en huppekee.. Tenzij je het in ernstige mate hebt is dat dan ook meestal voldoende, tot het weer terug komt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydo 30 jun 2011, 13:08

Die zalf kreeg Jaap ook maar daar krijg je weer een dunne huid van, gevolg: andere klachten. Sommige middelen zijn erger dan de kwaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptydo 30 jun 2011, 23:33

Wat je hier bij de drogist koopt is maximaal 1% hydrocortisone en dat kun je vrij lang gebruiken voor je huid zou verdunnen vandaar dat het gewoon bij de drogist te koop is. Maar goed, het werkt dan ook alleen voor het kleinere, niet zo heel ernstige werk. Psoriasis vraagt het grotere geschut op voorschrift.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptyvr 01 jul 2011, 21:57

Hier kun je die crème alleen op doktersrecept krijgen. Het helpt tegen eczeem, maar de huid wordt er langzaam aan toch dunner van. Hoe vaker je het gebruikt, hoe dunner je huid ongemerkt wordt. En met vaker gebruiken bedoel ik niet hele periodes achter elkaar, maar gewoon kort om de grootste eczeemklachten te laten verdwijnen. En dun smeren uiteraard.

Maar na een aantal jaren heeft het toch invloed op de huid en komt het eczeem sneller terug. Als je die hydrocortisone zalf te vaak gebruikt werkt het niet meer. Je moet er daarom erg terughoudend mee zijn.

En nee Marijke, ik heb het niet over allergiën als "lust ik niet". Omdat er mensen zijn die het woord op deze manier gebruiken worden de echte allergiepatiënten vaak niet geloofd. Begrijpelijk, maar heel vervelend als het om jezelf gaat.

Ik heb het over ernstige voedselallergiën van het soort dat mensen (kunnen) overlijden als ze het zouden eten. Sterker nog, zouden kunnen overlijden als ze er slechts een spoortje van binnenkrijgen.

Helaas hebben fabrikanten hier in Nederland doorgaans maling aan. In sommige andere landen gaan fabrikanten hier veel serieuzer mee om.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Emptywo 19 okt 2011, 09:21

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 16 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Onverdoofd slachten
Terug naar boven 
Pagina 16 van 17Ga naar pagina : Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: