DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Onverdoofd slachten

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptyza 25 jun 2011, 15:43

Heel gezellig. Ik denk dat ik straks maar een boterham met pindakaas neem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptyza 25 jun 2011, 19:55

Marijke schreef:
Heel gezellig. Ik denk dat ik straks maar een boterham met pindakaas neem.
Daar word je groot en sterk van.....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptyza 25 jun 2011, 20:00

Het werd mokkataart. Het Franse gebak is meer dan verschrikkelijk lekker maar ik had vorige week ineens zin in de mokkataart van mijn eigen bakker. Ik schaam me dood, in de loop van de dag heb ik hem helemaal in mijn uppie opgevroten, 't is (was) een schnitt, geen enorme taart, dat scheelt. Als ik vannacht misselijk word weet ik in ieder geval wat daar de reden van is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptyza 25 jun 2011, 20:04

Das nogal een groot verschil héé! Wel lekker zeker?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptyza 25 jun 2011, 20:05

trijntje39 schreef:
Marijke schreef:
Heel gezellig. Ik denk dat ik straks maar een boterham met pindakaas neem.
Daar word je groot en sterk van.....
Dus dik en misselijk !!! Ha ha die Marijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptyza 25 jun 2011, 20:06

Afschuwelijk verschrikkelijk overweldigend lekker. Ik had hem natuurlijk ook meteen op mijn buikje kunnen plakken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptyza 25 jun 2011, 20:18

Daar ben ik eigenlijk wel blij om, dat er hier geen banketbakkers zitten. Wat er in de supermarkt wordt "gebakken" is heel gemakkelijk te weerstaan. De donuts shop in New Jersey was wel goed maar die zit hier niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptyza 25 jun 2011, 20:19

Je kunt altijd nog zelf gaan bakken. Wil je het recept voor mokkacrème? Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptyza 25 jun 2011, 21:05

Bakken doe ik ook al heel lang niet meer want we zijn maar samen en who needs it... Heb niet eens bloem, suiker etc. in huis. Bakblikken liggen achterin het kasje met een laag stof.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptyza 25 jun 2011, 21:08

Bij mij ook, koken doe ik graag maar bakken? Eg nie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptyzo 26 jun 2011, 19:05

Tjaa schreef:
1 dag in de week , vlees OF vis , ( niet beide) vind ik meer dan voldoende
Dat scheelt , als iedereen dat ging doen , miljoenen slachtingen
Vlees is nu in het westen elke dag weer een soort feestje
En geen levensbehoefte

Van de politiek hoeven we niet veel te verwachten omtrent snelle hervormingen
Die steunt nog steeds de vleesindustrie

Maar wij ,het gepeupel ( zoals ze over ons denken ) kunnen wel degelijk het verschil uitmaken tusen dag en nacht
Even rug rechten met zijn allen , het egoisme in de mens overboord gooien en het kan zo gepiept zijn


Voor sommige mensen is vlees wel degelijk een levensbehoefte. Lang niet iedereen verdraagt vleesvervangers als soja, peulvruchten, noten en zuivel. Klein weetje, ook de pinda is een peulvrucht.

Kip is toch net zo goed vlees, of telt dat niet mee? En vis, welke vis? Soorten die met uitsterven worden bedreigd of vissen die gekweekt zijn met antibiotica en/of zware metalen? Eet smakelijk.....

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptyzo 26 jun 2011, 19:38

Maar niet iedereen verdraagt hetzelfde niét. De één kan wel peulvruchten eten, de ander niet, weer een ander is allergisch voor paddenstoelen, een uitstekende vleesvervanger, de volgende kan niet tegen soja of kaas, een ander griezelt van eieren maar met een beetje kennis van zaken en fantasie is er voor elk wat wils. Kip en vis bevatten weinig ijzer, paddenstoelen bevatten dat wel. Maximaal twee eieren per week is een achterhaald gegeven, eieren bevatten veel proteïne.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptyzo 26 jun 2011, 20:11

Dat is misschien wel waar, maar veel producten, dus ook vleesvervangers, zijn kruisbesmet met andere allergenen. Omdat productielijnen nu eenmaal voor meer soorten worden gebruikt of vlak naast elkaar staan. En bij elke productielijn werken mensen die door de hele fabriek lopen.

Als je bijvoorbeeld denkt dat Quorn (een soort schimmel, dus een paddenstoelachtige) een goede vervanger is, lees dan voor de grap eens de ingrediëntenlijst en de lijst met mogelijke allergenen. Wedden dat je wel iets tegenkomt als peulvruchten, soja, noten en/of pinda? Om over zuivel (koemelkeiwitten, lactose) nog maar te zwijgen.

Overigens zijn het niet de allergiepatiënten die geen kennis van zaken hebben, maar de fabrikanten. Of ze weten het wel maar het kan ze niet schelen. Als het maar verkoopt.

Als men vleesvervangers wil gaan gebruiken ipv vlees en men wil dat stimuleren, dan zullen er productielijnen moeten komen die met geen mogelijkheid met kruisbesmetting in aanraking kunnen komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptyzo 26 jun 2011, 20:34

De kans op kruisbesmetting bij fabrieksproducten is zo goed als nihil. Door alle mogelijke contacten met ... op de verpakking te vermelden dekken fabrikanten zich in tegen klachten. De enige manier om besmetting van welke aard dan ook te voorkomen is, alles zelf maken van verse producten, bij voorkeur uit eigen tuin of volkstuin maar die moet dan wel weer in een gebied liggen waar geen verkeer is (zware metalen), waar je zeker weet dat je buurman geen pinda's kweekt of met gif spuit, waar niemand organische mest gebruikt (salmonella) en ga zo maar door. Goed beschouwd kun je eigenlijk niets meer eten zonder het risico te lopen op een dodelijke aandoening.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptyma 27 jun 2011, 08:13

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptyma 27 jun 2011, 08:14

Vlees gaat me niet voor niets steeds meer tegenstaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptyma 27 jun 2011, 09:43

Onbegrijpelijk dat in vitro vlees nog steeds niet te koop is. Tegen biologisch vlees was de eerste tijd ook weerzin omdat mensen dachten dat het vlees meer bacteriën zou bevatten.
Je zou bijna denken dat de machtige vleesindustrie kunstvlees tegenwil houden.
Voor mij heeft deze vleesvervanger alleen maar voordelen:

http://www.groenkennisnet.nl/Pages/In-vitrovlees.aspx
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptyma 27 jun 2011, 09:51

Kost teveel en levert te weinig op. Het is allemaal een geldkwestie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptyma 27 jun 2011, 20:29

ELSEVIER.NL

WeblogAfshin Ellian

Hoofdelijke stemming gewenst bij slachtingwet

maandag 20 juni 2011 09:12




Een schaap wordt geslacht voor het islamitische offerfeest

Het is de Partij voor de Dieren gelukt om al een aantal weken Nederland bezig te houden met dieren. Niet onbegrijpelijk! Maar het is niet de verdienste van de Partij voor de Dieren. Want zonder de PVV zou er geen meerderheid bestaan voor een fanatiek debat over de slachting van dieren.

Het is een zeer emotioneel vraagstuk. Het gaat om het doden van levende wezens. Niet zomaar doden, maar de massale slachting van dieren voor consumptie.

Dit is sowieso al een moreel vraagstuk aan het worden: mogen we dieren fokken om ze massaal te doden? Het is een belangrijk vraagstuk, waarvan velen de omvang niet willen inzien.

Denkers
Er zijn denkers die het doden van dieren voor de consumptie verwerpelijk vinden. Vanuit dit perspectief gezien dienen we met zo’n allen vegetarisch te worden.

Deze denkers willen dit morele concept niet via wetgeving of geweld opleggen aan de burgers. Ze willen de burgers overtuigen van een vegetarische manier van leven.

Het zijn respectabele denkers die op democratische wijze een discussie willen ontketenen over het welzijn van dieren en de morele verantwoordelijkheid van mensen ten opzichte van dieren.

Opleggen
Maar er is ook een andere groep vegetariërs. Zij willen het vegetarisme aan de hele samenleving opleggen. Deze figuren komen in de nabijheid van totalitaire politici.

Zo vond Adolf Hitler dat alle Duitsers vegetarisch moeten worden. In zijn visie zou dit een statelijke aangelegenheid zijn. Een dergelijk totalitaire figuur kennen we gelukkig niet meer in het debat over dieren en vegetarisme.

De discussie gaat nu over de slachting van dieren voor de consumptie. Onmiddellijk geef ik hier toe: ik vind het zielig. Ik heb ooit een echte kip gezien die zonder kop rondliep. Zij was net geslacht, maar toch kon ze nog lopen. Een afschuwelijk waarneming. Daarvan krijg je echt nachtmerries.

Schapen
Ook schapen kijken angstig wanneer een paar van hun kameraden door de slager worden geslacht. Om maar te zwijgen van de konijnen en lammetjes.

Nu gebeurt het allemaal machinaal. Toch blijft het een moreel vraagstuk of wij eigenlijk gerechtigd zijn om dieren zo wreed te doden om ze vervolgens op te eten.

De meeste mensen, ik ook, eten vlees. En het is ook nog eens lekker. Wat moeten we doen? Totalitair handelen en dus het consumeren van vlees gaan verbieden? Dit is niet echt een optie. Dan moeten we de behandeling van dieren zodanig inrichten, dat de dieren zo min mogelijk leed toegebracht wordt. We moeten ons dus meer bekommeren om het dierenwelzijn: minder massaproductie, meer ruimte voor dieren et cetera.

Humaniteit
De Mozaïsche wetten en tradities aangaande de slachting van dieren waren bedoeld om dieren met inachtneming van enig respect voor het leven en humaniteit te behandelen en te slachten. De mens dient respect te hebben voor levende wezens.

Dezelfde gedachte is overgenomen door de islam. Wellicht voldoet deze traditie niet meer aan onze manier van denken in de 21ste eeuw over dieren en dierenwelzijn.

Maar als we deze traditie gaan verbieden, kan deze groep mensen (orthodoxe joden en moslims) zijn vlees niet meer in Nederland kopen. Dan zou het vanuit het buitenland kunnen worden geïmporteerd. Een groot dilemma voor velen.

Sympathie
Ondanks mijn sympathie voor het standpunt dat de dieren niet onverdoofd mogen worden geslacht, vind ik het moeilijk om zonder politiek en maatschappelijk dringende redenen aan mensen te vragen om hun principiële leefwijze te veranderen, die al eeuwen lang aanvaardbaar wordt geacht. En het gaat hier om een minderheid.

Wat is de oplossing? Ieder van ons moet naar zijn eigen geweten handelen en een afweging maken.

Fractiediscipline
In het parlement moet hoofdelijk worden gestemd. Laat dus bij dit vraagstuk de fractiediscipline los. Ik vermoed dat bij een hoofdelijke stemming een serieus deel van VVD, PVV, en PvdA tegen deze wet zal stemmen.

Een partij voor dieren moet ook oog hebben voor mensen. Per slot van rekening is de mens ook een dier met specifieke behoeftes.

Afshin Ellian



En toch...heeft hij ook wel een punt. Interessant stuk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptyma 27 jun 2011, 20:45

Hij heeft zeker een punt en dat stemt tot nadenken. Ik denk dat je heel gezond kunt eten, zonder vlees, als je kijkt wat een herbivoor zoal eet. Ook herbivoren hebben behoefte aan proteïnen en ijzer, dat halen ze uit andere voedingsstoffen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptydi 28 jun 2011, 05:25

Deels leidt een overbevolkte wereld tot meer vraag en aanbod. Om aan de vraag te voldoen zien we liever niet hoe men omgaat met het aanbod.

Toch vind ik dieren bij het volle bewustzijn open snijden niet meer van deze tijd. Met de huidige verdovingstechnieken kan het beter. Indien mensen willen vasthouden aan een geloof uit een door hun zelf geïnterpreteerd boekje, prima. Maar niet meer in het Nederland van anno 2011.

We kunnen de vleesindustrie aanpakken door het vlees duurder te maken en tevens een bewustwording bij de klant op te wekken niet elke dag meer vlees te eten. Er bestaan genoeg vleesvervangende producten die idem erg lekker zijn. Of de introductie van insectenvlees, zoals sprinkhanen. Erg voedzaam en goed bereid nog lekker ook.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptydi 28 jun 2011, 09:10

Afshin Ellian zegt dat we ook oog moeten hebben voor mensen. Er zijn organisaties (denkers noemt hij ze) die er van uitgaan dat een beter leven bij de mens zorgt voor een beter leven bij dieren. Daar hoort volgens mij het verbod op onverdoofd slachten bij, hij spreekt dus zichzelf tegen.

Ik ga met Marcos mee. Als je zoveel geld hebt dat je vlees kunt kopen zou dat uitsluitend biologisch moeten zijn, of vleesvervangers. Overigens, twee dagen per week zonder vlees of vis is voor iedereen mogelijk. Er is veel goede voeding met veel ijzer en vit. B, denk aan verse spinazie, bruine/witte bonen kikkerwerwten etc. Daar zijn best lekkere dingen van te maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptydi 28 jun 2011, 13:56

Slachtverbod gaat CDA slopen
Mooi, nog even op de valreep voor het grote Kamerreces het CDA opblazen. Ook dat kan. Het zit zo: de christenen van het CDA gaan waarschijnlijk voor het verbod op onverdoofd slachten stemmen. Mede daardoor gaat dat verbod er komen. Tot zover all quiet on the western front. Maar omdat onverdoofd slachten helemaal niet mag van de onzichtbare baardmansen in de hemels, zijn alle religekkies momenteel woest en zijn de joden en moslims in de politiek ineens de grootste vrienden (haha, opportunisme en hypocrisie, je verwacht het niet). Ook in het autistische bolwerk Eindhoven. In de gemeenteraad aldaar barst het van de joden en moslims met namen als: Ibrahim Wijbenga (CDA), Mohammed Chahim, Karim Ajouaou, Neco Kaygisiz en Abdel Tijani (PvdA) (haha allochtonen bij de PvdA, je verwacht het niet). In een open brief aan staatssecretaris Henk Bleker van boerenzaken eisen drammen stellen de gekwetste reli's dat een verbod op het extra martelen van dieren zonder praktische noodzaak een "onaanvaardbare inbreuk" is op de vrijheid van Godsdienst. En aangezien dat verbod er toch wel gaat komen, bijvoorbeeld omdat de spijswetten uit het Oud Testamentische Bijbelboek Deuteronomium alleen van toepassing waren op het prehistorische woestijnleven en heden ten dage dus volstrekt zinloos zijn, zit Eindhoven straks met boze bestuurders. Waarvan er een van het CDA is. En boze CDA'ers kan het CDA (-3 zetels) nu even niet gebruiken. Vooral niet als ze de publiciteit zoeken. Dat wordt kortom weer een prachtige crisispanieksoap. Als het mee zit melden ook Ferrier en Koppejan zich en kunnen wij weer lekker aan de crisisdebatten. Maargoed, dat wordt na het reces. Leer ons de Kamer kennen. En dan nu: beestjes onverdoofd de strot afsnijden. Ja, sorry, vrijheid van godsdienst hè. Ja, sorry, religie is vrede hè. Mêêêêh.

http://www.geenstijl.nl/
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptydi 28 jun 2011, 13:57

Overigens vind ik Afshin Ellian dit keer geen punt hebben
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptydi 28 jun 2011, 15:25

Ben helemaal blij!!!!!!! Onverdoofd slachten - Pagina 15 134792 http://www.telegraaf.nl/binnenland/10105081/__Kamer_achter_verbod_onverdoofd_slachten__.html?p=1,1

Lees dat ze wel mogen slachten als ze kunnen aantonen dat het dier niet lijdt. Zou niet weten hoe ze dat kunnen aantonen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptydi 28 jun 2011, 15:39

Maar er zitten wel weer een heleboel uitzonderingen achter uit achterhaalde geschriften waarin niets staat over verdoving omdat men daar in die tijd nog nooit van had gehoord.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptydi 28 jun 2011, 16:42

Ten eerste moet de eerste kamer het nog goedkeuren , Die zal wel weer met wat europese wetten aan komen zeilen
Ten tweede vind ik het een waardeloze wet , want die vrijstellingen zullen bij de vleet gegeven gaan worden , wat ik je op een briefje geef
Ten derde had het meer effeect als het op europees (minimaal) nivo was geweest , nu gaat men met de hele industrie in het gevolg naar het buitenland
Ten vierde was het beter geweest om veel meer aan het dieren lijden te doen
Ten vijfde tis een wassen neus dit gedoe , helaas voor de dieren , maar men heeft in den haag geen rechte rug

Dus juich niet te vroeg Falerie
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptydi 28 jun 2011, 17:00

Zolang er geen Europese regelgeving is en er geen strikt verbod komt, komt er weinig van terecht, je krijgt weer slachtpartijen in badkamers, tuintjes of op balkons. Het gemekker, sorry voor de woordspeling, over het geloof dat aan verdoofd slachten in de weg staat moet maar eens afgelopen zijn, de Joden halen er voortdurend WOII bij, toen was er ook een verbod, maar je kunt het toen en nu op geen enkele manier met elkaar vergelijken. Oude boeken zijn achterhaald, dat geldt voor alle oude boeken. Een god die wil dat dieren voor zijn gerief en zijn meerdere eer en glorie lijden is een sadistische god en een potentiële seriemoordenaar, ongeacht hoe hij wordt genoemd. Moslims zijn sowieso niet lief voor dieren "het zijn "maar" beesten", voorbeelden genoeg gezien in Turkije. Godsdienstvrijheid dient gewoon buiten beschouwing te blijven, ze hebben hier genoeg vrijheid, meer dan in hun eigen land.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptydi 28 jun 2011, 17:54

Hé bah!!! Maar je zult wel gelijk krijgen Tjaa...... Ik heb net pas het hele artikel gelezen, daar had ik net geen tijd meer voor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptydi 28 jun 2011, 21:16

Marijke schreef:
De kans op kruisbesmetting bij fabrieksproducten is zo goed als nihil. Door alle mogelijke contacten met ... op de verpakking te vermelden dekken fabrikanten zich in tegen klachten. De enige manier om besmetting van welke aard dan ook te voorkomen is, alles zelf maken van verse producten, bij voorkeur uit eigen tuin of volkstuin maar die moet dan wel weer in een gebied liggen waar geen verkeer is (zware metalen), waar je zeker weet dat je buurman geen pinda's kweekt of met gif spuit, waar niemand organische mest gebruikt (salmonella) en ga zo maar door. Goed beschouwd kun je eigenlijk niets meer eten zonder het risico te lopen op een dodelijke aandoening.

Het lijkt erop dat mijn verhaal hier een beetje belachelijk wordt gemaakt. De kans is misschien klein (maar daar kunnen jij noch ik goed over oordelen) maar zeker niet zo goed als nihil. Door slordigheid bij fabrikanten/producenten sterven er onnodig mensen. Iets dat met wat meer oplettendheid gemakkelijk voorkomen zou kunnen worden.

P.S. Lees eens de ingrediëntenlijsten van bijvoorbeeld Quorn en Valess. Alleen al als ingrediënt zijn andere allergenen gebruikt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptydi 28 jun 2011, 21:21

Trouwens, als de kans op kruisbesmetting zo goed als nihil zou zijn, zouden fabrikanten zich niet hoeven in te dekken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptydi 28 jun 2011, 21:29

Fabrikanten van magnetronovens zetten in de gebruiksaanwijzing dat je er de poes of de hond niet in mag drogen, iemand is ooit zo stom geweest. Fabrikanten van was- en droogapparatuur idem, ook dat je kinderen uit de buurt moet houden. Kruisbesmetting kan ook plaatsvinden in een supermarkt. Een pot met iets waarvoor mensen allergisch kunnen zijn is gesneuveld bij het vakkenvullen, er zijn sporen van bijv. pindakaas terechtgekomen op de potten jam die ernaast staan, niemand weet daarvan, alleen de vakkenvuller maar die heeft inmiddels zijn handen gewassen (in onschuld) en de scherven onder zijn nagels vandaan gepeuterd, de jampotjes heeft hij met een keukenpapiertje schoongemaakt. Als ik op de markt verse vis koop is de kans dat die vis met mosselen en andere schelpdieren in aanraking is geweest ook niet uit te sluiten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptydi 28 jun 2011, 21:44

Dat van die magnetrons e.d. is niet te vergelijken. Die trend is over komen waaien uit Amerika, waar een grote claimcultuur heerst.

Natuurlijk komt kruisbesmetting ook in winkels en supermarkten voor, maar de kans van het gebroken potje pindakaas is vele malen kleiner dan bijvoorbeeld broodproducten die in de winkel gezellig in de zelfde oven worden gebakken en daarna gezellig dicht tegen elkaar aan in het schap worden gelegd. Iemand die ernstig allergisch is, zal iets dergelijks niet kopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Emptydi 28 jun 2011, 21:45

Over vis gesproken: ik stond vanmorgen bij Alcampo (grote super) te kijken bij die een soort gebak van dat bladerdeeg. Verschillende soorten. De ingredienten was een waslijst aan bloem etc. en nummers etc. en als toevoeging stond er dat er ook kon inzitten o.a. lactose, soja en pescado (spaans) voor vis.
Ook heb ik wel gezien dat er in de verpakte vleeswaar suiker zit. o.a. een pakje ham (inclusief suiker) Je zal er niet dood aan gaan, maar ik zit wel sinds eind 2007 onder de vlekken. Een soort psoriasis zegt de dermatologe.... Het jeukt gelukkig niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 15 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Onverdoofd slachten
Terug naar boven 
Pagina 15 van 17Ga naar pagina : Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: