DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende

Als Willem A koning wordt , dan is Maxima automatisch Koningin
Ja, ik ben voor laat haar maar koningin zijn
Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Vote_lcap33%Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Vote_rcap
 33% [ 10 ]
Nee, ik ben tegen
Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Vote_lcap20%Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Vote_rcap
 20% [ 6 ]
Weet niet
Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Vote_lcap0%Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Maakt mij niet uit
Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Vote_lcap20%Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Vote_rcap
 20% [ 6 ]
Weg met het koninghuis
Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Vote_lcap27%Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Vote_rcap
 27% [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 30
 

AuteurBericht
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 09:58

vr 13 mei 2011, 10:40
| lees voor

Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin DEN HAAG - Een Kamermeerderheid van in ieder geval VVD, CDA, SP, D66, ChristenUnie en SGP vindt dat prinses Máxima gewoon koningin moet worden zodra haar man Willem-Alexander koning wordt. PvdA, GroenLinks en de Partij voor de Dieren hadden er vrijdag in de GPD-bladen voor gepleit om Máxima niet automatisch koningin te laten worden. Dat zou niet van deze tijd zijn.


Foto: Foto Anko Stoffels Maar de regeringspartijen VVD en CDA en de christelijke partijen ChristenUnie en SGP houden vast aan de traditie dat de vrouw van de koning koningin is. Andersom is dat niet het geval. Prins Claus bleef prins toen Beatrix koningin werd.

De SP en D66 vinden het geen zaak om principieel over te doen, maar sluiten zich aan bij het kamp dat Máxima koningin wil laten worden. „Veel Nederlanders vinden het leuk dat Máxima koningin wordt en er is geen reden om te breken met de tradities”, aldus SP-Kamerlid Ronald van Raak.


Vind het leuk om hier een poll aan vast te plakken of het werkelijk zo is
Scroll een klein stukje naar boven en klik op het antwoord wat je het meest aanstaat Smile
Vergeet niet op het woord stem te klikken
Je hoeft niet je mening te geven , mag wel ..


Laatst aangepast door Tjaa op vr 13 mei 2011, 12:11; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 10:04

Maakt mij niet uit
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 12:14

Vind haar wel grappig , alleen sommige uitspraken vind ik dom van haar
Zoals "er zijn geen nederlanders
Had ze in argetinie ook niet hoeven te flikken
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 13:42

Ik weet niet goed wat verstandig is. Wat gebeurt er dan als Willem-Alexander iets overkomt? Blijft Maxima dan koningin of wordt hij opgevolgd door Amalia?

Tjaa, waar kun je stemmen? Hierboven lukt het niet....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 14:10

Volgens mij is er iets mis met het stemmen ik kan niet stemmen.

Ik vind het wel leuk als ze koningin gaat worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 14:25

Oeps ... Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin 598352

NU kan het wel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 14:33

Even een vraagje tussendoor: krijgt zij net zoveel geld als prinses of als koningin? Of zit er verschil tussen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 15:05

Waarom de vrouw wel koningin,
en de mannen prins ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 18:26

Marya schreef:
Waarom de vrouw wel koningin,
en de mannen prins ?
Volgens mij is dat grotendeels een gevoel uit vroeger tijden. Toen er nog geen gelijke rechten waren tussen man en vrouw, stond de koning automatisch boven de koningin. Misschien bestaat dat gevoel nog steeds enigszins en heeft men er daarom geen moeite mee om Maxima de titel koningin te geven. Andersom zou dat wellicht op meer tegenstand stuiten.

Beekje heeft daar wel een punt: hoe zit het dan met de opvolging als WA iets overkomt. In deze tijd zouden de koning en koningin gelijkwaardig zijn. Dat klopt niet omdat WA dan de regerende vorst is. Hoewel ik het Maxima wel gun, zou die titel in dat opzicht niet op zijn plaats zijn. Misschien zou er zelfs een grondwetswijziging voor nodig zijn.

Ik heb nog niet gestemd, moet er even over nadenken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 18:37

Ik heb geen idee Marya, maar ik ben nu eenmaal niet koningsgezind. Wie is Maxima dan helemaal? Rolling Eyes Dit koningshuis stoelt nergens meer op. Ik heb het al eerder hier en daar vermeld en herhaal het maar nog eens.
Wie weet worden de mensen die het huidige koningshuis een warm hart toedragen wakker.

Prins Hendrik ‘de frivole’. Meerdere buitenechtelijke kinderen. Prins Bernhard, oud SS’er en op zijn minst twee buitenechtelijke kinderen. Lockheedaffaire. Evil or Very Mad

Prins Claus, lid van de Hitlerjugend en het Jungvolk. Niet van koninklijken bloede.

Maxima, dochter van Jorge Zorreguieta, staatssecretaris van Landbouw was tijdens de militaire juntaregering, ook wel bekend als de vuile oorlog van Jorge Videla in Argentinië (april 1976 tot en met maart1981), waarbij enkele duizenden tegenstanders van het militaire regime gedwongen verdwenen of in gevangenissen geïnterneerd werden.
Kan het arme kind ook niets aan doen, maar zij is niet van koninklijken bloede.

Mabel, het vroegere vriendinnetje van Klaas Bruinsma. Niet van koninklijken bloede.

De overige prinsessen zijn niet van koninklijken bloede.

Kan men spreken van een koninklijk huis? In mijn optiek niet.

Als ik er alleen maar aan denk, toen WO-II uitbrak en het koningshuis de pleitvaart nam naar Engeland en Canada, met hun hele hebben en houwen. Nee, zij waren beslist niet voor volk en vaderland.
Ik zie in gedachten de foto voor me toen Bernhard Juliana en hun kinderen Beatrix, Irene en Margriet na de bevrijding van het vliegveld afhaalde. De volgevreten snuitwerken, terwijl in de hongerwinter de mensen bij bosjes van honger en ontbering stierven. Hoe hypocriet? Evil or Very Mad
Daarnaast verwekte de prins twee buitenechtelijke kinderen:

Alicia de Bielefeld (1952) bij een Duitse pilote. Dit werd pas na Bernhards overlijden bekend.
Alexia Grinda (1967) bij zijn Parijse maîtresse Hélène Grinda.

De buitenechtelijke kinderen van Oranje en Nassau
Of deze buitenechtelijke kinderen altijd kunnen worden toegeschreven aan de betreffende personen is soms de vraag.
Buitenechtelijke kind van Willem van Oranje (1533-1584):
Justinus van Nassau (1559-1631): zoon uit een kortstondige relatie met Eva Eliver (Elinx).
Buitenechtelijke kinderen van Maurits, Graaf van Nassau (1567- 1625):

Willem LaleLecq (1601-1627): zoon met Margaretha van Mechelen.
Lodewijk van Nassau (1602-1665): zoon met Margaretha van Mechelen.
Maurits van Nassau (1604-1617): zoon met Margaretha van Mechelen.
Elisabeth van Nassau (1611-1679): dochter met Ursula de Rijck.
Carel van Nassau (rond 1612-1637): zoon met Joghen Arentsdochter van Alphen.
Anna van Nassau (?-1673): dochter met Cornelia Jacobsdochter.
Carel Maurits van Nassau (rond 1616-rond 1646): zoon met Anna van de Kelder.
Eleonora van Nassau (rond 1620-1693/1703): dochter met Deliana de Backer.
Buitenechtelijke kind van Frederik Hendrik (1584-1647):

Frederik van Nassau-Zuylenstein (1623/1624-1672): zoon met Margaretha Catharina Bruyns.
Buitenechtelijke kind van Willem II, stadhouder van Holland (1626-1650):

Onbekende zoon (1646-?): er wordt beweerd dat Willem II dit kind bij mejuffrouw Bruinier verwekte.
Buitenechtelijke kind van Willem IV, stadhouder van Friesland (1711-1751):

Willem Hendrik van Nieuwkerke (rond 1750-1821): vermoedelijke zoon van Willem IV met een onbekende vrouw.
Buitenechtelijke kinderen van koning Willem I (1772-1843):

Elisabeth Ludovica Albertina Fitten (1808-1889): waarschijnlijk een dochter van Willem I met Henriette Adriana Ludovica Flora, Gravin van Oultremont de Wegimont. Na zijn troonsafstand is hij met haar getrouwd.
Peter Heinrich Fitten (?-1889): waarschijnlijk een zoon van Willem I en Henriette d' Oultremont de Wegimont.
Buitenechtelijke kinderen van koning Willem II (1792-1849):

Willem Joseph Andries Jonckbloet (1817-1885): zoon met Susanna Diehl.
Willem van Gurp (1818-?): vermoedelijke zoon van Willem II met Keetje van Raamsdonk.
Willem der Nederlanden (1818-1902): zoon met Marianne von Evers.
Marianne der Nederlanden (1820-1900): dochter met Marianne von Evers.
Cornelia Vogel (?-?): vermoedelijk dochter van Willem II met een onbekende vrouw.
Willem Frederick van Dijck (1825-1879): zoon met Dorothea van Dijck.
Buitenechtelijke kind van prinses Marianne (1810-1883):

Johannes Willem van Reinhartshausen (1849-1861): zoon met haar stalmeester Johannes van Rossum.
Buitenechtelijke kinderen van koning Willem III (1817-1890):

Hendricus Hermanus Bonnekamp (1836-?): zoon met Hendrica Marya Bohnenkamp.
Matje Wetteraouw (1839-?): dochter met Gerritje te Hope.
Johannes Doncker (1843-?): zoon met Charlotte de Muynck.
Matthijs van Gaalen (1852-1890): zoon met Lena van Staalduinen.
Jacob Rampen (1852-1919): zoon met Aaltje de Leeuw.
Dirk van der Ende (1853-1929): zoon met Willemina Baauw.
Steven Gerrit van der Kreeft (1855-1924): zoon met Amalia Veronica van Appel.
Paulus Hoynck van Papendrecht (1857-1920): zoon met Paulina Susanna Cornelia Hoynck van Papendrecht.
Buitenechtelijke kinderen van prins Hendrik (1876-1934) (echtgenoot van Koningin Wilhelmina):

Christina Margaretha Abbo (1907-1945): vermoedelijke dochter van prins Hendrik en Wilhelmina Marya Wenneker.
Edith Marya Abbo (1910): vermoedelijke dochter van prins Hendrik en Wilhelmina Marya Wenneker.
Willem Wenneker (1916-1916): vermoedelijke zoon van prins Hendrik en Wilhelmina Marya Wenneker.
Albrecht Willem Wenneker (1918) (later zou hij Pim Lier heten): vermoedelijke zoon van prins Hendrik en Wilhelmina Marya Wenneker.
Alida Wilhelmina Martina Lier (1922): vermoedelijke dochter van prins Hendrik en Wilhelmina Marya Wenneker.
Marya Suzanna Cornelia Lier (1922): vermoedelijke dochter van prins Hendrik en Wilhelmina Marya Wenneker.
Jan Batholomeus Poortman (1915-1929): vermoedelijke zoon van prins Hendrik en Elisabeth van Bork.
Catherine Duplessis (1911): vermoedelijke dochter van prins Hendrik en Gertrude Duplessis.
Anna Helena Greven (1921-1990): vermoedelijke dochter van prins Hendrik en Alice Louise van Hemert.
Buitenechtelijke kinderen van prins Bernhard (1911-2004):

Alicia von Bielefeld (1954): dochter met een onbekende vrouw.
Alexia Grinda-Lejeune (1967): dochter met Hélène Grinda.
Buitenechtelijke kind van prins Carlos (1970) (de zoon van prinses Irene):

Carlos Hugo Roderik Sybren Klynstra (1997): zoon met Brigitte Klynstra. Carlos erkende het kind niet.

Bronnen: Wikipedia en www.rijckaert.nl.
copyright 2011 steemers.nlcopyright 2011 steemers.nl


Een koningshuis om trots op te zijn met straks Willem Alexander de onnozele als koning op te troon? De hemel verhoede het.
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 19:16

Ik denk dat Marya gelijk heeft. Een man stond boven de vrouw. Als Hendrik koning zou zijn geworden na de kroning van Wilhelmina dan zou hij "hoger" zijn geweest dan de wettelijke vorstin. Daarom werden de echtgenoten van de opeenvolgende koninginnen "slechts" prins.
Toen Willem III destijds met Emma trouwde werd zij wel koningin, maar niet de wettelijke troonopvolger. Na zijn overlijden werd zij koningin-regentes tot Wilhelmina 18 werd. Het is bij wet zo geregeld dat slechts de kroonprins(es) de koning kan opvolgen.
Maxima kan dus koningin worden, maar de wet geeft haar minder bevoegdheden dan de huidige koningin. Het is dus een soort "eretitel", zonder de rechten die voor de erfelijke koning geldt.
Of zij koningin wordt is dus slechts een "gevoels"kwestie. Mensen vinden het kennelijk leuk om een koning en koningin te hebben. Dat het wellicht is achterhaald door de emancipatie moge zo zijn, maar is niet het hele koningshuis en de erfelijke opvolging achterhaald en niet van deze tijd? Zolang wij toch vasthouden aan het koningshuis heb ik ook geen bezwaar tegen Maxima als koningin.
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 19:18

Sorry, ik las per abuis de bijdrage van sienna.50 als die van marya, zie ik net.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 19:43

Geeft niet, Miep. Het gaat tenslotte om de inhoud.
Maar je hebt gelijk, dit is al eerder voorgekomen en daar is dus al in de wet voorzien: in het geval van Maxima kan het dan een soort eretitel zijn maar zij is dan geen troonopvolger.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 19:48

@ Miep, waarom geen bezwaar tegen Maxima als koningin? Waarop baseert zij deze rechten? Is zij van koninklijke bloede? Willem Alexander heeft slechts een piepklein druppeltje koninklijk bloed. Te weinig om aandacht aan te besteden.
Nee, het koningshuis afschaffen is voor mij het beste. Scheelt weer een slok op een borrel wat het de belastingbetaler aangaat. Kijk eens wat zij krijgen aan 'salaris', terwijl zij tot één van de rijkste koningshuizen behoren. Ik zou me, als ik hun was kapot schamen om te teren op de zak van de belastingbetaler.
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 20:01

Omdat het hele koningshuis een achterhaalde instelling is, agaath. Ik ben er niet zo zeker van dat onze W.A. wel zo'n zuiver koninklijk bloed heeft. Er zijn ook hartnekkige geruchten dat Wilhelmina helemaal niet van Willem III is. Hij zou door syfilis onvruchtbaar zijn geweest en Emma zou dus niet door hem maar door iemand anders zijn bevrucht, ten einde het koningshuis niet te laten uitsterven.
Maar als we dan het sprookje toch in stand willen houden, dan mag Máxima van mij net zo goed ook koningin zijn. Ik vind het standpunt van die linkse partijen in deze een beetje bespottelijk. Ga je druk maken over iets anders, denk ik dan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 20:14

Is een presidentschap goedkoper dan een monarchie ?

Zo ja, moet de keuze voor de monarchie of president alleen afhangen van de financieën.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 20:24

Ik vind niet dat Maxima gezien haar familie-verleden koningin moet worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 20:27

Het zou m.i. moeten afhangen van de kwaliteiten. Een president kost ongetwijfeld ook een hoop geld. Alleen..deze kan wel worden gekozen en evt. worden ontslagen of niet herkozen bij gebleken ongeschiktheid. Beatrix doet het volgens mij heel goed en het "sprookje"van het koningshuis kan in de contacten met het buitenland wel degelijk in ons voordeel uitpakken.
Maar stel dat zo'n Laurent als in België de troonopvolger zou zijn. Dan ben je als land toch mooi in de aap gelogeerd met zo'n joker als koning. Ik vind Máxima echt heel leuk en ik denk dat ze een fantastische koningin zal zijn en ik denk dat W.A het ook wel aardig zou kunnen doen. Maar het hele idee dat je zo'n functie krijgt alleen vanwege het feit dat je toevallig in die wieg bent geboren is volkomen uit de tijd. Het is een functie met veel privileges. Daar moeten op zijn minst hoge prestaties en veel competenties tegenover staan. Het kost nl. genoeg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 20:29

Ik vind het echt belachelijk dat iemand door geboorte zeggenschap over een land heeft, al is het nog zo summier.
En als Maxima koningin wordt, vind ik dat Alexander prins moet blijven, als we dan toch zo traditioneel zijn...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 20:30

Marya schreef:
Is een presidentschap goedkoper dan een monarchie ?

Zo ja, moet de keuze voor de monarchie of president alleen afhangen van de financieën.

Natuurlijk is een presidentschap goedkoper dan een monarchie. Kijk eens in wat voor stulpjes de leden van het koninklijkhuis wonen waar zij geen cent huur voor hoeven te betalen en de kosten van het onderhoud, de koninklijke stallen, de reizen die zij maken, bedienden etc. etc. die door ons worden betaald.
Een president kunnen wij, indien hij ons niet aanstaat zelf kiezen in tegenstelling tot een koningin of koning die mij door de strot wordt geduwd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 20:39

Waarom zouden we een koning en een koningin willen hebben? Wat is er mis met een koning en een prinses? Aangetrouwde mannen brengen het nooit verder dan prins, waarom zou dat andersom anders zijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
m.
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 20:41

@Ik vind niet dat Maxima gezien haar familie-verleden koningin moet worden.@

Haha, als het om een verdacht familieverleden gaat is Maxima's familie niets vergeleken met die van haar man ( voorouders in wiens naam kolonialen zijn onderdrukt en er verdiend is aan slavernij, vader die lid was van Hitlerjeugd, opa betrokken bij omkopingsaffaire, schoonzus was liefje van crimineel, tante praat met bomen, andere tante betrokken bij belastingfraude enzovoort, enzovoort) . Dan kunnen we de hele monarchie wel opdoeken.
Van mij hoeft het niet trouwens. Ik vind ze wel prima die Oranjes! Je zal maar opgescheept komen te zitten met Sarkozy..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 20:41

Nu hebben wij geen achterlijk koningshuis (vind ik dan) dus wat dat betreft denk ik wel dat het losloopt.
Ik denk wel dat je als kroonprins of prinses in je rol groeit.
Mits je daarin goed wordt begeleid natuurlijk...
Dat vind ik in vergelijking met presidentschap weer een voordeel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 20:42

Beekje schreef:
Waarom zouden we een koning en een koningin willen hebben? Wat is er mis met een koning en een prinses? Aangetrouwde mannen brengen het nooit verder dan prins, waarom zou dat andersom anders zijn?

Zo denk ik er ook over.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Emptyvr 13 mei 2011, 20:47

Agaath schreef:
Marya schreef:
Is een presidentschap goedkoper dan een monarchie ?

Zo ja, moet de keuze voor de monarchie of president alleen afhangen van de financieën.

Natuurlijk is een presidentschap goedkoper dan een monarchie. Kijk eens in wat voor stulpjes de leden van het koninklijkhuis wonen waar zij geen cent huur voor hoeven te betalen en de kosten van het onderhoud, de koninklijke stallen, de reizen die zij maken, bedienden etc. etc. die door ons worden betaald.
Een president kunnen wij, indien hij ons niet aanstaat zelf kiezen in tegenstelling tot een koningin of koning die mij door de strot wordt geduwd.

Ik ben wel met je eens Agaath, dat we een president zelf kunnen kiezen, maar ik ben al niet zo blij met de gekozen premier. En dat bedoel ik niet specifiek met het oog op Rutte, maar met oog op het verschijnsel premier. Meestal vallen ze aardig tegen als ze eenmaal op die plek zitten.

Tot nu toe is de koningin de enige stabiele factor geweest in alle regeringen.


Laatst aangepast door Beekje op vr 13 mei 2011, 20:49; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin   Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Kamermeerderheid: Máxima wordt koningin
Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Kannibaal wordt aangegeven door maaltijd

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: Polls-
Ga naar: