DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Verborgen vrouwen

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18 ... 31  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 10:27

Tjaa schreef:
mop schreef:
Pagan Verborgen vrouwen - Pagina 5 129659 Verborgen vrouwen - Pagina 5 724505

Zo geweldig was de posting van pagan niet
beetje politiek correct geklets

het onderscheid tussen vrijheid en menswaardig bestaan word hiermee op de helling gegooid
Het is grappig dat mannen denken te kunnen bepalen dat een hoofddoek wel of geen vrijheid bepaalt voor vrouwen. Van moslimmannetjes moet je 'm opzetten van anti-liberale westerse mannetjes moet je 'm afzetten.
Vrijheid heeft met zelf denken en met vrijheid van meningsuiting te maken. En als een vrouw wenst te geloven dat haar godsdienst voorschrijft dat ze een hoofddoek op moet is dat haar zaak, net zoals vrouwen die denken dat ze op zondag niet mogen winkelen van hun god of abortus mogen plegen etc.
Zolang mensen zich aan de wet houden, moeten ze prive zelf weten wat ze doen.
Praten over godsdiensten en de belachelijke kanten er van ter discussie stellen, dat is altijd goed. Maar zodra je mensen iets gaat verbieden, dat hun eigen zaak is, heeft de godsdeisnt gewonnen van de democratie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 10:30

Tjaa schreef:
mop schreef:
Pagan Verborgen vrouwen - Pagina 5 129659 Verborgen vrouwen - Pagina 5 724505

Zo geweldig was de posting van pagan niet
beetje politiek correct geklets

het onderscheid tussen vrijheid en menswaardig bestaan word hiermee op de helling gegooid
Nou zeg, die is op het randje, zo ga je niet met een damesmening om hoor Verborgen vrouwen - Pagina 5 116482
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 10:34

mop schreef:
Als je niet ergens begint,kom je nergens Trijntje.
Maar is mijn probleem niet,ik ben ergens begonnen met 4 uren per week en heb dat door doorzetten zover door kunnen bouwen dat ik na 3 jaar één fulltime baan heb.
En dat was ook in een tijd dat er grote werkloosheid was.

Maar Mop de werkloosheid is nog nooit zo groot geweest als nu. Het is een enorm probleem om werk te vinden. Er zullen ook wel best vrouwen zijn die erin slagen om een baantje te bemachtigen. Maar om dan te zeggen "alle vrouwen ga werken" gaat me een beetje te ver. Dat zal niet lukken en dan zijn er weer andere problemen die de kop op steken: o.a. waar laat je je kinderen. Je kan niet gaan werken en dan je loon gelijk naar de kinderopvang brengen.
Maar dit is een beetje off-topic. Het gaat tenslotte om de hoofddoek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 10:36

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 12:32; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 10:37

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 12:33; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 10:48

Zou jij dat doen Fleur?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 10:52

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 12:33; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 10:56

Dus Trijntje uit jou woorden begrijp ik,ik niet laat een ander maar mooi voor mij zorgen.
Jij kan dan later wel eens mooi op jou neus gaan kijken.
Net zoals Fleur al schrijft waarom niet?
Moet deze maatschappij maar blijven zorgen voor de vrouwen die verborgen willen blijven binnen de muren van hun huis,en een ander zich te pletter blijven werken om hun luxe leventje te blijven verzorgen?
De maatschappij veranderd en een ieder word geacht voor zichzelf te kunnen zorgen niet de maatschappij Trijntje tijd om wakker te worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 11:06

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 12:33; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 11:08

Je begrijpt iets anders uit mijn woorden dan de juiste.
Mop, ik heb 33 jaar gewerkt en mijn kinderen zijn nooit alleen geweest (ik bedoel dus :zonder oppas) waarvoor ik moest betalen. Ik had een administratieve opleiding. Maar toen de kindjes geboren waren ben ik er een jaar of 5 uit geweest. Echtgenoot liep ploegendienst. Ik ben weer begonnen met smiddags kantoren schoonmaken (als er middagdienst was had ik dus een betaalde oppas) dat heb ik 3 1/2 jaar gedaan en toen kon ik een baantje vinden smorgens van 8 - 12 uur administratief (wat ik het liefste doe) en later kon dat uitgebreid worden naar hele dagen kantoorwerk. Die mogelijkheden waren er dus. Maar of dat nu nog zo is????
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 11:11

Fleur mijn kinderen hebben nooit de zorg van een ander nodig gehad,ik heb in die tijd altijd partime gewerkt.
Een Vuitton tas heb ik nooit gehad en zal ik ook nooit begeren.
Ben een gewone hardwerkende vrouw in een huurwoning die blij is haar eigen broek te kunnen ophouden.
Dus waarom jou oordeel als niks je van mij weet?
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 11:13

Bedankt Trijntej voor je duidlijkheid,zo zie je maar dat jij en ik niet zoveel verschillen.
Waar een wil is,is een weg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 11:15

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 12:33; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 11:16

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 12:33; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 11:19

Begin jaren 80 ook niet!
En net zoals Trijntje ben ik ook begonnen met werk dat nu mijn voorkeur had maar mij niet heeft tegen gehouden,uiteindelijk kom je toch wel terecht waar je dan wel wilt zijn.
Een positive instelling geeft een mens krscht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 11:20

Nee het werk ligt idd niet voor het oprapen en daarom kan men niet zo maar zeggen dat de vrouwen moeten gaan werken.

En n u ga ik eten maken doeiiii
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 13:24

En dan klagen we over de Poolse vrouwen die hier wel werken No
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 13:26

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 12:34; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 14:00

Het zou mooi zijn als er werk zou zijn voor iedereen, dus ook voor 50-55 plussers die hun baan om welke reden dan ook zijn kwijtgeraakt. Maar man of vrouw, op die leeftijd wil men je niet meer, al solliciteer je je 10 slagen in de rondte.

Als iemand niet betaald gaat werken omdat hij/zij zich dat kan veroorloven, uit eigen middelen dan wel de middelen van een echtgenoot of echtgenote (ja dat komt ook voor), waarom zou dat dan niet mogen? Eigen keuze, we leven in een vrij land, toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 14:06

trijntje39 schreef:
Nee het werk ligt idd niet voor het oprapen en daarom kan men niet zo maar zeggen dat de vrouwen moeten gaan werken.

En n u ga ik eten maken doeiiii

Waarom dan de man niet thuis ?

wat ga je voor eten maken ?
cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 14:07

mop schreef:
En dan klagen we over de Poolse vrouwen die hier wel werken No

Ligt eraan in welke tak Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 14:19



--------------------------------------------------------------------------------

trijntje39 schreef:
Nee het werk ligt idd niet voor het oprapen en daarom kan men niet zo maar zeggen dat de vrouwen moeten gaan werken.

En n u ga ik eten maken doeiiii


Waarom dan de man niet thuis ?

wat ga je voor eten maken ?

Ja wat is er mis met delen,of hebben de mannen de touwtjes hier nog helemaal in hun handen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 14:39

Als je dus liever kookt dan buitenshuis werkt, moet je eigenlijk een baan zoeken van bijv. Tjaa, want hij bepaalt dat je dan onderdrukt wordt.
Ik ga straks koken met een hoofddoek op, schort voor, slavenarmband om, lekker puh en dat maak ik helemaal zelf uit.
Zolang ik niemand tot last ben, geen uitkering heb, geen wetten overtreed, moet ik alles wat ik doe zelf weten, al laat ik me elke avond aan het plafond ophijsen met alleen een doekje op mn kop.


Laatst aangepast door Pagan op zo 13 feb 2011, 14:48; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 14:45

Verborgen vrouwen - Pagina 5 159168 Verborgen vrouwen - Pagina 5 724505 Verborgen vrouwen - Pagina 5 795966 voor Pagan
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 14:48

Dank je Mopje, na die knuffel kan ik er extra tegenaan als ik straks weer sta te sloven, hihi.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 14:54

Beekje schreef:
Het zou mooi zijn als er werk zou zijn voor iedereen, dus ook voor 50-55 plussers die hun baan om welke reden dan ook zijn kwijtgeraakt. Maar man of vrouw, op die leeftijd wil men je niet meer, al solliciteer je je 10 slagen in de rondte.

Als iemand niet betaald gaat werken omdat hij/zij zich dat kan veroorloven, uit eigen middelen dan wel de middelen van een echtgenoot of echtgenote (ja dat komt ook voor), waarom zou dat dan niet mogen? Eigen keuze, we leven in een vrij land, toch?

Ik bedoel hiermee dat je niet zomaar kunt bepalen "ik ga werken", want, zoals Trijntje terecht opmerkt, het werk ligt niet voor het oprapen. Werk/een baan, je moet het maar kunnen vinden én aangenomen worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 15:57

Beekje ik ontneem niemand de vrijheid waar voor de persoon kiest.
Dat doet de regering wel,met alle regelingen die al door gevoerd zijn.
En dan komen er nog velen van de koude kermis thuis,dan merken ze dat niet al die weelde kunnen dragen van wat ze dachten dat het wel zo zou zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 16:03

Graag gedaan Pagan,en wens je sterkte met slovn straks Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 16:14

mop schreef:
Beekje ik ontneem niemand de vrijheid waar voor de persoon kiest.
Dat doet de regering wel,met alle regelingen die al door gevoerd zijn.
En dan komen er nog velen van de koude kermis thuis,dan merken ze dat niet al die weelde kunnen dragen van wat ze dachten dat het wel zo zou zijn.

Waarom ga je niet in op de eerste alinea van mijn posting?
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 19:48

Wil ik wel Beekje,mijn positieve insteek ook in deze is,je gewoon niet laten stoppen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 20:41

Ik vind dat iedere vrouw er zelf voor moet kunnen kiezen of ze wel of niet buiten de deur werkt. Uiteraard als het mogelijk is om te kiezen. Ik heb zelf altijd een partime baan gehad toen de kinderen naar school gingen. Maar als ze uit school kwamen was ik thuis. In sommige gevallen kon mijn lief thuis zijn als ik het niet haalde. Mijn kinderen zijn nooit naar de kinderopvang geweest. Maar als moeders en vaders daarvoor kiezen moeten ze dat ook zelf kunnen beslissen.
Ik ben nooit een onderdanig tiepje geweest, zo ongeveer het tegendeel, maar mijn partner houdt ook wel van een pittig iemand. In het verleden stormde het ook wel regelmatig hier in huis. We hebben de balans wel gevonden op een gegeven moment en respecteren elkaars meningen. Soms moet erover gepraat worden, soms vallen er wat harde woorden, maar we komen er altijd uit.
Verborgen vrouwen - Pagina 5 857697 :SUN34: Verborgen vrouwen - Pagina 5 493756
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 21:00

Pagan schreef:
Als je dus liever kookt dan buitenshuis werkt, moet je eigenlijk een baan zoeken van bijv. Tjaa, want hij bepaalt dat je dan onderdrukt wordt.
Ik ga straks koken met een hoofddoek op, schort voor, slavenarmband om, lekker puh en dat maak ik helemaal zelf uit.
Zolang ik niemand tot last ben, geen uitkering heb, geen wetten overtreed, moet ik alles wat ik doe zelf weten, al laat ik me elke avond aan het plafond ophijsen met alleen een doekje op mn kop.

je maakt er weer heel wat anders van dan ik met de opmerking aan trijntje heb bedoeld

dus die knuffel heb je niet verdiend
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyzo 13 feb 2011, 21:38

Nog een keer:

"Het zou mooi zijn als er werk zou zijn voor iedereen, dus ook voor 50-55 plussers die hun baan om welke reden dan ook zijn kwijtgeraakt. Maar man of vrouw, op die leeftijd wil men je niet meer, al solliciteer je je 10 slagen in de rondte."

Iedereen die hier zegt dat elke vrouw maar moet gaan werken weet niet wat ie zegt. Een baan néém je niet, die moet je zien te krijgen, ook als man. En als je boven een bepaalde leeftijd bent kun je het wel vergeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Emptyma 14 feb 2011, 07:15

Beekje ik geef aan dat volgens dit kabinet dat iedereen in zijn eigen onderhoud moet kunnen voorzien,anders zetten ze je wel aan het werk met alleen een uitkering.
Dus ga daar vragen waar het werk is en of dat ook voor iemand is die de 50 al gepasserd is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 5 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Verborgen vrouwen
Terug naar boven 
Pagina 5 van 31Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18 ... 31  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: