DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Onverdoofd slachten

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 17  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptydo 21 apr 2011, 20:58

Ruwweg, dieren die niet uitsluitend planten eten zijn onrein, zowel voor Joden als voor Moslims. Roofdieren mogen niet gegeten worden, aaseters ook niet (bijv. paling).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptydo 21 apr 2011, 21:04

In principe zullen koeien ook af en toe wel vlees eten, ik denk dat ze soms best wel insecten (spinnen, teken) binnen zullen krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyvr 22 apr 2011, 19:36

Jammer dat biologische producten zo duur zijn beekje. Arbeidsintensief is daarvan denk ik de hoofdzaak. Biologische kasgroentes zijn minder duur. De biologische veeboeren trachten ziektes met homeopatische middelen op te lossen, maar soms is er toch iets chemisch nodig.
Men zegt dat met de gifstof die in groenten (ook biologische) gevonden zijn, biologisch dus niet gezonder is. Vlees van biologische aard is wel gezonder omdat dat geen AB bevat.

Als je echt helemaal zeker wilt zijn geen overmaat van AB of gif door bemesting binnen te krijgen moet je geen vlees eten of ecologisch vlees. Bij die leefwijze wordt de eigen cirkel rond gemaakt. Mest van de eigen ecologisch gehouden dieren, dan is er buiten natuurlijk de troep in de lucht geen enkele chemische toevoeging meer, en dat is het mooist. Maar, onbetaalbaar.

Het fijne van rein vlees weet ik niet precies. Wel dat runderen geiten etc. geen bloed meer mogen bevatten voor ze gegeten worden. Vandaar het doodbloeden, als er nog een spoortje bloed te vinden is na het verbloeden wordt het dier weggegooid. Dus, als je het zo bekijkt is ritueel onverdoofd slachten helemaal onnodig.

Koeien geiten etc. zijn grazers die geen dierlijke voeding eten.

Varkens ziet men als onrein omdat dat alles eters zijn.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyvr 22 apr 2011, 21:46

Geen vlees eten is geen optie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyvr 22 apr 2011, 21:52

Ik eet wel vlees, maar biologisch, ook biologische vleeswaren en biologische groente. Het is inderdaad duurder, maar je hoeft toch geen kilo vlees per dag te eten? 75 gram vlees per dag is voldoende en dat kan de kop niet kosten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyvr 22 apr 2011, 22:10

Ik eet zo vaak mogelijk biologisch vlees, maar helaas is het niet altijd mogelijk. Vervangers als vis en eieren zijn wel mogelijk. Bij vis let ik erop dat het duurzaam is gevangen. Bij eieren eet ik het liefst vrije uitloop, maar als ik op al die dingen let, dan eet ik wel een stuk duurder dan wanneer ik er af en toe niet op let. Bovendien moet ik al op zoveel dingen letten die het leven een stuk duurder maken, dat ik er niet altijd op kàn letten of iets biologisch is of ecologisch verantwoord. Ik ben vaak al blij als ik iets vind dat we allemaal kunnen eten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyvr 22 apr 2011, 22:12

Wat kost een liter gewone halfvolle melk? Ik weet dat niet eens meer omdat wij geen gewone melk kunnen gebruiken. Ik weet wel wat vervangers, die wij mogen en kunnen gebruiken, per liter kosten, namelijk € 2,10.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyza 23 apr 2011, 16:49

Nog even over rein en onrein.
Ik ben dan met name geïnteresseerd, wát in een religie als geestelijk onrein wordt gezien.

Ik kwam dit tegen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reiniging_(religie)


Ik kan me herinneren, dat in de RKkerk er ook regels goldden voor de "onreine" vrouw.

http://www.bijbel.net/wb/?j=lv%2012
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyza 23 apr 2011, 17:35

Beekje, in alle religies komt het reinigen voor. Meestal is het enkel nog symbolisch, zoals inderdaad een priester zijn vingers in een bakje water doopt en soms giet iemand er water overheen voor hij brood en wijn aanraakt. Als je er zin in hebt, hier staat de betekenis van de rk kerk zo'n beetje zoals het eeuwen geleden gebeurde.

http://www.bijbel.net/wb/?j=lv%200

Bij dopen wordt ook water gebruikt, in de meeste religies, er zijn bijv. in de Pinkstergemeente en Baptistenkerk gewoontes om iemand helemaal kopje onder te laten gaan ter doop. Als je er zin in hebt, onderstaand gaat zo'n beetje over dieren en slachten.

http://www.bijbel.net/wb/?j=ex%2012&hr=1831&b=dieren,slachten#v1831

In de hedendaagse christelijke kerken zien ze onverdoofd slachten als iets wat lang geleden gebeurde, het hoeft dus niet meer.



Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyza 23 apr 2011, 19:01

Er staat alleen iets over slachten, er staat niets over wel of niet verdoven, niet in de Willibrordvertaling en niet in de Nieuwe Bijbelvertaling. Ik ga er dan ook vanuit dat verdoven niet verboden is. Ik denk dat er niets over is geschreven omdat verdoven in die tijd nog niet mogelijk was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyza 23 apr 2011, 19:08

Over geen enkele nieuwe verworvenheid staat iets in welk heilig boek dan ook. Verdoving staat niet in de bijbel, koran of torah, TV, mobieltjes, computers, vliegtuigen, auto's, fietsen bromscooters, navigatie-apparatuur, camera's, radio, er wordt met geen woord over gerept. Daarom zijn die dingen niet verboden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyza 23 apr 2011, 20:48

Klop beekje.
Waar haar je het vandaan Marijke.
Er staat ook niets over insectenverdelging, terwijl het toen ze door de woestijn liepen best gejeukt zal hebben onder de lange rokken. Douches bestonden ook nog niet. Ik hoorde oit een dominee vertellen dat er wel vlooien waren :003: en op zondag mocht er zelfs niet gekrabd worden Onverdoofd slachten - Pagina 9 250393
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyza 23 apr 2011, 20:58

Yek. Als ik wil krabben, dan krab ik, ongeacht dag of tijdstip. Orthodoxe Joden zetten vroeger vaak vóór het begin van de sabbath het eten in de oven, dat bleef dan de hele nacht staan op de laagste temperatuur. Doodeng. Nu kunnen ze het anders doen, met een tijdschakelaar.

Ik heb dat ooit een imam horen zeggen. In de Islam mogen geen afbeeldingen van mensen of dieren worden gemaakt, dat is om te voorkomen dat ze worden aanbeden (vgl. de aanbidding van het gouden kalf maar dat moet je zien als een metafoor). Allah en Mohamed mogen ook niet worden afgebeeld omdat niemand weet hoe ze eruit zien. Daarentegen is het maken van foto's niet verboden, ook al vindt niet iedereen dat leuk. Heel vroeger mochten wel afbeeldingen van dieren worden gemaakt, dat vind je nog terug in antieke tapijten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyzo 24 apr 2011, 19:30

http://www.dierenrechten.net/blog.htm
Hier kan ik me goed in vinden. De schrijver is historicus, en dat is te merken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyzo 24 apr 2011, 19:35

Dat zouden meer mensen moeten lezen, het zet tenminste aan tot nadenken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyzo 24 apr 2011, 19:43

Vind ik ook. De meeste mensen willen of durven er niet over na te denken. Die laten zichzelf liever iets voorliegen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptydi 26 apr 2011, 19:54

Sorry, mij ontbreekt voortdurend de tijd en/of de fut om hele lappen tekst te lezen Onverdoofd slachten - Pagina 9 291118
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptywo 27 apr 2011, 08:40

Ken ik Beekje. Dit stuk zegt eigenlijk precies wat hier over het algemeen gezegd wordt: kerk en staat gescheiden, komen vergelijkingen met bijbelverhalen en noodzaak rit. slacht, t.o.v. de tijd van nu.
Ben weg, fijne dag verder.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyvr 29 apr 2011, 19:50

'PvdA had moslims moeten spreken over slacht'
Uitgegeven: 29 april 2011 21:46
Laatst gewijzigd: 29 april 2011 21:46

HOOFDDORP - De PvdA in de Tweede Kamer had moslims moeten raadplegen voordat zij zich uitsprak voor een verbod op onverdoofd ritueel slachten. Dat is niet gebeurd. Dit terwijl moslims een belangrijk onderdeel van de achterban van de partij zijn.
© ANPDat zei Yassin Elforkani, jongerenimam en woordvoerder over dit onderwerp van meerdere moslimorganisaties, vrijdagavond.

Hij deed zijn uitspraken tijdens een debat over het dreigende verbod op onverdoofd ritueel slachten, in moskee Ar-Rahman in Hoofddorp. Daar waren zo'n 150 moslims op afgekomen.



''De grootste verrassing is dat de PvdA, die wij allemaal hoog hebben zitten, daarachter staat'', aldus Elforkani. ''Het kan niet zo zijn dat de PvdA, die meestal stemmen krijgt van moslims en andere minderheden, zo'n wetsvoorstel steunt zonder de achterban te raadplegen.''

De jongerenimam zei dat een verbod op onverdoofd ritueel slachten voor moslims ''een groot probleem'' is. Volgens hem is de politiek met het onderwerp omgegaan ''alsof men boodschappen aan het doen is, alsof het helemaal niet belangrijk is''.


Noord-Holland

Ook Gohdar Massom, PvdA-Statenlid in Noord-Holland, leverde kritiek op zijn Tweede Kamerfractie. ''Ik heb alle begrip voor uw teleurstelling'', sprak hij de zaal toe.

''U heeft de PvdA altijd geholpen. Maar u bent niet de enige die zich overvallen voelt. Ook binnen de PvdA voelt men zich overvallen.''

''Ik ben tegen het voorstel'', zei Massom verder. ''Ik vind vrijheid van religie heel belangrijk.'' Hij riep de Tweede Kamerfractie op om zich er sterk voor te maken een stemming over het onderwerp nog twee jaar uit te stellen.


Teleurstelling

PvdA-Tweede Kamerlid Tjeerd van Dekken zou aanvankelijk ook naar het debat komen, maar zag daar uiteindelijk toch vanaf. Dit leidde tot teleurstelling bij veel van de aanwezigen.

Zo ook bij Tom Horn, fractievoorzitter van de PvdA in Haarlemmermeer. ''Het is spijtig dat de landelijke politiek, en mijn partij in het bijzonder, niet aanwezig is.''


Meerderheid

In de Tweede Kamer ontstond onlangs een meerderheid die af wil van de uitzondering in de wet waardoor joodse en islamitische slachters dieren zonder verdoving ritueel mogen slachten.

Ook de PvdA steunt een voorstel hierover van de Partij voor de Dieren. Dit heeft de fractie de nodige kritiek opgeleverd. Eerder uitte de PvdA in Amsterdam bijvoorbeeld al haar ongenoegen.

© ANP

Bron: NU.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyvr 29 apr 2011, 20:18

'k wilde dit stuk net plaatsen, had het nog niet gezien Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyvr 29 apr 2011, 20:42

De PVV en griezel Graus zouden zich beter hier mee kunnen bemoeien. Of moeten straks de animal cops toezicht gaan houden in slachthuizen als daar dieren onaanvaardbaar getergd worden voor ze eindelijk doodgaan?
Dergelijke rotklussen moeten nu nog door de LID AID worden gedaan, en dat zal wel zo blijven als Graus zijn speelgoedje heeft gekregen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyvr 29 apr 2011, 20:55

vr 29 apr 2011, 20:46 | 86 reacties
| lees voor

Clash in PvdA om slachtverbod AMSTERDAM - PvdA'er Myriam Bergervoet dreigt haar partij te verlaten als de landelijke PvdA-fractie niet voor een verbod op onverdoofd ritueel slachten stemt. "De Amsterdamse fractie laat de oren teveel hangen naar onze religieuze achterban", zegt het woedende Amsterdamse raadslid.


Bergervoet is een dag nadat de partij discussieerde over de slacht nog steeds woedend op haar partijgenoten, zo laat ze weten tegenover AT5. Die woede gaat zo ver dat het raadslid er nu mee dreigt haar lidmaatschap in de wilgen te hangen. "Als de landelijke PvdA-fractie niet meestemt met een voorstel van de Partij van de Dieren om het ritueel slachten te verbieden zeg ik mijn lidmaatschap op."

Godsdienstvrijheid

Bergervoet vindt dat haar eigen PvdA 'selectief winkelt in het begrip godsdienstvrijheid.' Volgens het raadslid is de Amsterdamse PvdA-fractie alleen maar tegen het verbod op onverdoofd ritueel slachten omdat ze bang is voor de electorale gevolgen: "De Amsterdamse fractie laat de oren teveel hangen naar onze religieuze achterban."

Blanco

Bergervoet is niet de eerste PvdA'er die met 'sancties' dreigt. Het Limburgse Statenlid Selçuk Öztürk wilde blanco stemmen bij de verkiezingen voor de Eerste Kamer als de PvdA tegen een verbod zou stemmen.

Achterban

Volgens jongerenimam Yassin Elforkani had de PvdA in de Tweede Kamer moslims moeten raadplegen voordat zij zich uitsprak voor een verbod op onverdoofd ritueel slachten, omdat moslims een belangrijk deel uitmaken van de achterban.

Hij deed zijn uitspraken tijdens een debat over het dreigende verbod op onverdoofd ritueel slachten, in moskee Ar-Rahman in Hoofddorp. Daar waren zo'n 150 moslims op afgekomen. „De grootste verrassing is dat de PvdA, die wij allemaal hoog hebben zitten, daarachter staat”, aldus Elforkani. „Het kan niet zo zijn dat de PvdA, die meestal stemmen krijgt van moslims en andere minderheden, zo'n wetsvoorstel steunt zonder de achterban te raadplegen.”

Overvallen

Ook Gohdar Massom, PvdA-Statenlid in Noord-Holland, leverde kritiek op zijn Tweede Kamerfractie. „Ik heb alle begrip voor uw teleurstelling”, sprak hij de zaal toe. „U heeft de PvdA altijd geholpen. Maar u bent niet de enige die zich overvallen voelt. Ook binnen de PvdA voelt men zich overvallen.”

„Ik ben tegen het voorstel”, zei Massom verder. „Ik vind vrijheid van religie heel belangrijk.” Hij riep de Tweede Kamerfractie op om zich er sterk voor te maken een stemming over het onderwerp nog twee jaar uit te stellen.

Wetsvoorstel

In de Tweede Kamer ontstond onlangs een meerderheid die af wil van de uitzondering in de wet waardoor joodse en islamitische slachters dieren zonder verdoving ritueel mogen slachten. Ook de PvdA steunt een voorstel hierover van de Partij voor de Dieren. Dit heeft de fractie de nodige kritiek opgeleverd. Eerder uitte de PvdA in Amsterdam bijvoorbeeld al haar ongenoegen.

Bron: Telegraaf
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyza 07 mei 2011, 12:00

za 07 mei 2011, 13:26 | 2 reacties
| lees voor

PvdA'er haalt uit naar Thieme EINDHOVEN - De Eindhovense PvdA-fractie gaat op initiatief van raadsleden Ertan Isik en Hafid Bouteibi actievoeren tegen het verbod op ritueel slachten. "Het is hypocriet, ze is populistisch en dat gaat over de ruggen van de moslims in Nederland", aldus Isik.


Foto: anp De Tweede Kamer lijkt zo'n verbod in te willen voeren en houdt op 25 mei een hoorzitting. Voor die tijd wil de Eindhovense PvdA een manifest rondsturen, waaraan zes moskeeën zullen meeschrijven.

Hypocriet

Raadslid Iskik haalt hard uit naar initiatiefneemster Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren. "Het is hypocriet, ze is populistisch en dat gaat weer over de ruggen van de moslims in Nederland."

Allah

Volgens Isik is ritueel slachten juist diervriendelijk. "Er is geen sprake van dierenleed. De Islam schrijft heel duidelijk voor hoe het dier behandeld moet worden bij de slacht. Het uitgangspunt is dat er zo min mogelijk lijden en pijn moet zijn. Het ritueel bestaat al 1400 jaar en wordt voorgeschreven door Allah. Hij weet beter dan mevrouw Thieme of dieren al dan niet lijden", aldus het raadslid tegen Omroep Brabant.

Verdeling

Dat een eventueel verbod over ritueel slachten voor verdeling binnen de partij zorgt, bleek al eerder, toen het Amsterdamse Myriam Bergervoet de partij dreigde te verlaten als de Kamerfractie voor het verbod stemde. Het Limburgse Statenlid Selçuk Öztürk dreigde juist blanco te stemmen bij de verkiezingen voor de Eerste Kamer als de PvdA tégen een verbod zou stemmen.

De schrijvers van de bijbel en koran liggen in een deuk boven dat er duizenden jaren later nog om wordt gepraat, gevochten en al wat niet meer
Terwijl het bedoeld was als sprookjesboek voor het slapen gaan.
Zullen wel balen dat ze de rechten niet hebben geclaimd toen , liepen gillend binnen anders.
Overigens wordt het eens tijd dat mensen met een geloof zichzelf niet boven de wet blijven plaatsen, omdat het in een of ander boek staat
van welk geloof dan ook , Tis 2011 niet jaar nul
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyza 07 mei 2011, 12:06

Ik begin een beetje (veel) genoeg te krijgen van die lui met hun alles overheersende godsdienst. Nee, da's geen mooi Nederlands maar dat spreken zij ook niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyza 07 mei 2011, 12:45

1400 Jaar geleden bestond er nog geen verdoving, daarom vind ik het niet vergelijkbaar.

Je zou de uitspraak van raadslid Iskik ook om kunnen draaien. Dieren kunnen immers niet meepraten om te vertellen waar hun voorkeur naar uitgaat?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyza 07 mei 2011, 13:43

Diervriendelijk. Hoe durft dat gekke mens dat te zeggen? Ze ontkent dan nog steeds dat dieren pijn kennen en angst. 1400 jaar geleden werd een dier geofferd. Dat is op zich al achterlijk natuurlijk. Maar de duizenden dieren die er nu doodgemarteld worden zijn toch echt om op te vreten. Doekje voor het bloeden dat ze de armen ook een stukkie geven.
Je zult zien dat ze het weer voor elkaar krijgen en dieren hebben nu eenmaal geen inspraak, precies zoals je zegt beekje.
Waar zijn toch de Rechten van het dier in onze ontwikkelde beschaafde maatschappij.

O ja, de echte Nederlander bestaat niet volgens Maxima. Daar klopt geen moer van. Ritueel slachten werd toen er nog geen allochtonen hier waren op veel beperktere schaal gedaan, waarbij wel degelijk alle regels in acht konden worden genomen.


Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyza 07 mei 2011, 13:58

Laat Thieme en Isik maar even flink discussiëren. Misschien leer ik er nog wat van ?

Laten ze dan wel even een paar punten meenemen.

Wát is "zo min mogelijk pijn" ?

Wát is "onrein" .

En laten ze asjeblieft met de juiste argumentatie komen, en niet met doekjes voor het bloeden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyza 07 mei 2011, 14:10

Mooie woordspeling, die doekjes voor het bloeden.
Onrein is onder andere niet uitgebloed. De voorstanders van ritueel slachten vinden dat zij de enige juiste argumentatie hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyza 07 mei 2011, 14:59

Ja Marijke, dat vond ik ook "doekjes voor het bloeden".

Ik word er af en toe niet góed van.


af en toe ?
dat is een understatement
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyza 07 mei 2011, 15:05

Ik hoor in mijn omgeving steeds meer mensen zeggen dat ze minder vlees eten en dat is niet omdat ze het niet kunnen betalen, per slot van rekening zijn vleesvervangers net zo duur. Ik heb er ook steeds meer moeite mee, niet zozeer met gevogelte om de één of andere duistere reden en ook niet met wild. Ik weet het, het is een beetje krom.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptyza 07 mei 2011, 15:09

Het lijkt misschien krom, omdat je er over nadenkt.

Ik eet bv helemaal geen varkensvlees meer. Dat komt niet voort uit ratio, maar uit het luisteren naar mijn lichaam. Ik lúst het niet meer.
Terug naar boven Ga naar beneden
m.
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptydo 09 jun 2011, 16:14


Goh, ook de VVD gaat inzien hoe hypocriet de weerstand tegen het onverdoofd slachten is.
Volkskrant 09-06-2011, pagina 4
Steun voor verbod onverdoofd slachten kalft steeds verder af
JANNY GROEN
AMSTERDAM
Het verzet groeit bij de achterban van partijen die het initiatiefwetsvoorstel steunen van de Partij voor de Dieren (PvdD) voor een verbod op de onbedwelmde slacht. Dinsdag keerde ook de VVD-fractie van de Provinciale Staten Noord-Holland zich tegen het wetsvoorstel.
Die fractie wil dat de politiek zich eerst richt op de misstanden in de industriële slacht. Daar wordt volgens de fractie veel meer leed veroorzaakt dan tijdens het slachtproces in de rituele slacht. De PvdD wil een verbod, omdat de rituele slacht de dieren extra pijn zou bezorgen.

Eerder al verzetten VVD-prominent Frits Bolkestein en de liberale senator Eduard Asscher zich tegen het verbod. Zij willen de aloude traditie van vooral het kosjere slachten in Nederland beschermen. De VVD-fractie in Amsterdam is verdeeld, evenals die van de PvdA in de hoofdstad en in tal van andere steden. Eind mei sprak het ledencongres van D66 zich uit tegen het verbod. Bij de achterban van GroenLinks rommelt het.

'Dit onderwerp is te groot en te beladen om daarin geen positie in te nemen', zegt Cees Loggen, voorzitter VVD-fractie van de Provinciale Staten Noord-Holland. Het raakt aan zowel de religieuze vrijheid als aan de keuzevrijheid van het individu. Bovendien vindt zijn fractie dat met twee maten wordt gemeten.

Op grond van wetenschappelijke rapporten rekent Loggen voor dat het bij ongeveer 10 procent van de bedwelmingen in de vleesindustrie mis gaat. 'Deze 10 procent staat alleen al in Nederland gelijk aan 20 miljoen dieren en is daarmee vele malen groter dan het aantal dieren dat door onbedwelmde slacht wordt gedood. Waarom dan slechts ingrijpen bij de rituele sector?'

Op verzoek van verontruste partijleden hield GroenLinks eind mei in Utrecht een bijeenkomst. De algemene opinie was dat het verbod disproportioneel is en daarmee een stap te ver gaat. 'Je tornt aan de godsdienstvrijheid ten behoeve van enkele seconden winst in de pijnbeleving van dieren', zeggen de critici.

'Twee fundamentele punten - diversiteit en dierenwelzijn - spelen een rol', zegt GroenLinks senator Ruard Ganzevoort, die het debat die avond leidde. 'Beide liggen de partij na aan het hart. Die twee schuren.'

De Tweede Kamerfracties van VVD, PvdA en D66 schaarden zich dit voorjaar achter de PvdD. Met ook de steun van SP, PVV en GroenLinks is er een ruime Kamermeerderheid voor het wetsvoorstel. Op 16 juni houdt de Tweede Kamer een hoorzitting over de rituele slacht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptydo 09 jun 2011, 19:11

Het ís ook hypocriet, maar ik vind niet dat wanneer er misstanden voorkomen ( op veel grotere schaal) bij het "normale"slachten, je "dus" maar het rituele slachten moet toestaan. Ik vind dat je toezicht moet houden op álle vormen van dierenmishandeling en moet ingrijpen waar dit voorkomt. Als er een strafwet komt t.a.v. dierenleed tijdens de slacht ondervang je alles en lijkt het er niet op dat je vooral de moslims of joden wilt pesten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Emptydo 09 jun 2011, 19:49

Precies,, tis hetzelfde als maar hij zei het ook

Alle vormen die niet door de beugel kunnen aanpakken , of het nu onder geloof valt of niet
Geen uitzonderingsposities
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten - Pagina 9 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Onverdoofd slachten
Terug naar boven 
Pagina 9 van 17Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 17  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: