DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Onverdoofd slachten

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2, 3 ... 9 ... 17  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptydo 07 apr 2011, 19:53

do 07 apr 2011, 18:33 | 124 reacties | lees voor

Meerderheid voor verdoofd ritueel slachten

DEN HAAG - De PvdA twijfelt niet langer en steunt het voorstel van Marianne Thieme (Partij voor de Dieren, PvdD) om een einde te maken aan het onverdoofd ritueel slachten van dieren. Met de PvdA erbij is er een ruime meerderheid in de Tweede Kamer voor, want eerder schaarden PVV, SP, GroenLinks en D66 zich al achter de PvdD.





[url=https://opruiming.actieforum.com/javascript:fotovenster("http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00817/Marianne_Thieme_817148d.jpg","Marianne%20Thieme ","fotopersbureau%20Dijkstra ",200,132);]Onverdoofd slachten Marianne_Thieme_817148d [/url]Marianne Thieme Foto: fotopersbureau Dijkstra



Thieme wil af van de uitzondering in de wet die het joodse en islamitische slachters toestaat dieren zonder verdoving te slachten. Volgens wetenschappers en dierenartsen hebben dieren die zo worden gedood extra stress en pijn.
CDA, ChristenUnie en SGP willen geen verbod op het onverdoofd ritueel slachten. Ook de VVD twijfelt, omdat een verbod de vrijheid van godsdienst zou raken.
De Kamer praat volgende week over het voorstel van Thieme.


bron: telegraaf



ik vind het goed dat er een eind komt aan onverdoofd slachten.
ten tijde van mohammed bestond de verdoving niet.

tegenwoordig heeft elke moslim een mobieltje. kijkt via de schotel tv. rijdt auto.
en als het goed is kan hij lezen en schrijven.
zaken die mohammed nooit gekend heeft.
de vooruitgang heeft in de tussentijd niet stilgestaan. zoals blijkt.
en dat geldt ook voor het verdoofd slachten. ook dat is een zaak van de vooruitgang!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptydo 07 apr 2011, 20:05

Helemaal mee eens, Luna. Alleen de gedachten al dat die beestjes zo moeten lijden! Daar word ik gewoon opstandig van.

Dat de SGP dat verbod niet wil, kan ik me nog enigszins indenken want het is net zo kortzichtig als het niet mogen inenten van hun kinderen. Maar van het CDA, de Christenunie en de VVD begrijp ik het niet!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptydo 07 apr 2011, 20:09

sienna.50 schreef:
Helemaal mee eens, Luna. Alleen de gedachten al dat die beestjes zo moeten lijden! Daar word ik gewoon opstandig van.

Dat de SGP dat verbod niet wil, kan ik me nog enigszins indenken want het is net zo kortzichtig als het niet mogen inenten van hun kinderen. Maar van het CDA, de Christenunie en de VVD begrijp ik het niet!

Eens. Vind ik ook onbegrijpelijk. Stemt me tot echt nadenken voor de volgende keer als ik met een rood potlood sta.....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptydo 07 apr 2011, 20:10

vvd vindt dat verdoofd slachten de vrijheid van godsdienst aantast
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptydo 07 apr 2011, 20:14

Ik ook, Gossa. Als de VVD niet met dat verbod meegaat, krijgen ze van mij als dierenliefhebber een flinke minpunt. Dan blijft er helaas voor mij niet meer stemkeuze meer over Crying or Very sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptydo 07 apr 2011, 20:15

pvv!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptydo 07 apr 2011, 20:23

Haha Luna, ik verwachtte al zo'n reactie. Daar heb ik nog nooit op gestemd. Ben het wel met een aantal dingen eens, dat wel maar ze zitten voor mij net wat te veel naar rechts. Gelukkig hebben we nog even de tijd om het stemgedrag te bepalen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptydo 07 apr 2011, 20:31

ik ben net blij dat de pvv 'net wat teveel naar rechts zit'.
anders was de pvv nooit opgevallen..
Terug naar boven Ga naar beneden
sarah
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptydo 07 apr 2011, 22:08

De orthodox-joodse gemeenschap protesteert heftig tegen het verbod op onverdoofd slachten.
Hebben jullie zo'n hekel aan joden, dat je hier zo blij om bent?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptydo 07 apr 2011, 22:54

Absoluut geen hekel aan joden, Sarah maar wel een grondige hekel aan dierenleed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sarah
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptyvr 08 apr 2011, 07:12

ik vind het goed dat er een eind komt aan onverdoofd slachten.
ten tijde van mozes bestond de verdoving niet.

tegenwoordig heeft elke jood een mobieltje. kijkt via de schotel tv. rijdt auto.
en als het goed is kan hij lezen en schrijven.
zaken die mozes nooit gekend heeft.
de vooruitgang heeft in de tussentijd niet stilgestaan. zoals blijkt.
en dat geldt ook voor het verdoofd slachten. ook dat is een zaak van de vooruitgang!

_________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptyvr 08 apr 2011, 10:18

Net als de Moslims zijn de Joden blijven steken in de tijden van weleer, ook al geeft de Joodse kalender een heel veel latere datum dan de onze. Bloed is het leven, daarom mag het niet worden gegeten (ff kort door de bocht) maar er zijn andere methodes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptyvr 08 apr 2011, 10:19

Wie zich wil verdiepen in de Joodse spijswetten wens ik een plezierige middag en avond, het duurt even eer je er doorheen bent.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptyvr 08 apr 2011, 10:22

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptyvr 08 apr 2011, 10:53

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptyvr 08 apr 2011, 10:59

Die man vindt wel veel addertjes onder het gras maar bij een algeheel verbod kun je er vergif op innemen dat je islamitische buurman op een goede nacht een schaap meesleurt naar de badkamer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptyvr 08 apr 2011, 13:18

sienna.50 schreef:
Absoluut geen hekel aan joden, Sarah maar wel een grondige hekel aan dierenleed.
Idiote vraag.
Ben het helemaal met je eens Sienna, het dierenleed staat boven alle wetten en religieuze tradities.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptyvr 08 apr 2011, 14:51

Marijke schreef:
Die man vindt wel veel addertjes onder het gras maar bij een algeheel verbod kun je er vergif op innemen dat je islamitische buurman op een goede nacht een schaap meesleurt naar de badkamer.

dat is een kwestie van handhaving.
gelukkig zijn er 500 animalcops die daar heel goed op gaan toezien!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptyvr 08 apr 2011, 17:45

Dat mag ik hopen, net als dat ik hoop dat iemand die de buurman met een schaap naar binnen ziet gaan meteen aan de bel trekt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptyvr 08 apr 2011, 18:37

vr 08 apr 2011, 19:29 | lees voor

Moslims willen Europese standaard halal vlees

DEN HAAG - Islamitische koepelorganisaties uit Nederland en andere Europese landen werken aan een Europese halalstandaard, waarin de regels voor ritueel slachten uitvoerig worden beschreven. Het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) neemt binnenkort deel aan een Europese conferentie hierover, maakte de belangenvereniging vrijdag bekend.





[url=https://opruiming.actieforum.com/javascript:fotovenster("http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00835/halal_835238d.jpg"," "," ",200,150);]Onverdoofd slachten Halal_835238d [/url]



Het CMO reageerde op het initiatiefwetsvoorstel van Marianne Thieme (Partij voor de Dieren) die een einde wil maken aan het onverdoofd ritueel slachten van dieren. Deze week tekende zich hiervoor een Kamermeerderheid af.
Voor moslims vormt ritueel slachten een onlosmakelijk onderdeel van hun geloofsbeleving. „Het CMO vindt de wijze waarop deze religieuze kwestie tot nu toe wordt behandeld niet passend bij de vrijheid van godsdienst in Nederland”, aldus het CMO.
Het CMO vindt dat het debat over ritueel slachten tot op heden niet op een evenwichtige manier wordt gevoerd en wijt dat aan een gebrek aan kennis, deskundigheid en bekendheid met wetenschappelijk onderzoek. De belangenorganisatie stelt bovendien dat moslims net als dierenwelzijnsorganisaties en politieke partijen veel waarde hechten aan het welzijn van dieren. Volgens het CMO lijden dieren door allerlei verplichte procedures tijdens de rituele slacht zo min mogelijk pijn.
De moslimorganisatie waarschuwt voor de gevolgen van een verbod op ritueel slachten en roept het parlement op zorgvuldig om te gaan met het voorstel van de Partij voor de Dieren. „Momenteel behoort Nederland tot de grote exporterende landen van halal vlees en voedingsproducten. Door een onzorgvuldige aanpak kan het veranderen in een land dat halal moet importeren, met alle gevolgen van dien”, aldus het CMO.


bron: de telegraaf
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptyvr 08 apr 2011, 18:56

quote

De moslimorganisatie waarschuwt voor de gevolgen van een verbod op ritueel slachten en roept het parlement op zorgvuldig om te gaan met het voorstel van de Partij voor de Dieren. „Momenteel behoort Nederland tot de grote exporterende landen van halal vlees en voedingsproducten. Door een onzorgvuldige aanpak kan het veranderen in een land dat halal moet importeren, met alle gevolgen van dien”, aldus het CMO.

unquote

1) geld speelt hier een enorme rol;
2) als halal vlees moet worden geïmporteerd uit landen waar men nog slechter met dieren, met ALLE dieren, omgaat importeer je ook dierenleed.

Wat ik een grof schandaal vind is dat Nederland tot de grote exporterende landen van halal vlees behoort, Nederland is geen islamitisch land maar het buigt wel voor het zwaard van de islam en waarom? Geld, geld en nog eens geld. Als het in de islam gebruikelijk zou zijn mensenoffers te brengen was Nederland het eerste land dat dat zou toestaan. Het zou me dan ook niet verbazen als we binnen afzienbare tijd de nodige openbare (in het geheim zijn ze er vast wel) sharia rechtbanken krijgen. Wat zullen er dan veel jongetjes rondlopen met één handje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptyvr 08 apr 2011, 19:02

bijna alle vleeswaren in de supermarkten is afkomstig van onverdoofd geslachte dieren.
soms staat het expliciet vermeld op de verpakking, maar heel vaak niet.
volgens info van mijn supermarkt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptyvr 08 apr 2011, 19:07

Niet als je ham, of spek koopt, ook in worst zit meestal varkensvlees. Bij Jumbo staat wel op het gehakt of het halal is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptyvr 08 apr 2011, 19:11

sarah schreef:
De orthodox-joodse gemeenschap protesteert heftig tegen het verbod op onverdoofd slachten.
Hebben jullie zo'n hekel aan joden, dat je hier zo blij om bent?
Wát een gekke interpretatie van je.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Emptyvr 08 apr 2011, 19:17

Voorzover mijn kennis van de geschiedenis strekt: Jezus was het laatste zoenoffer, na de dood van Jezus was het offer volbracht, er werden geen dieren meer geofferd om god gunstig te stemmen (wat sowieso klinkklare nonsens is want er heeft nog geen enkele god ooit een dienst verleend nadat er een offer was gebracht). De Joden hebben Jezus niet erkend als de messias of als de zoon van god, zij wachten nog steeds op de terugkeer van de messias en daarom worden dieren nog steeds ritueel geslacht in het bijzijn van een rabbijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Onverdoofd slachten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onverdoofd slachten   Onverdoofd slachten Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Onverdoofd slachten
Terug naar boven 
Pagina 1 van 17Ga naar pagina : 1, 2, 3 ... 9 ... 17  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: