DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Islam en de Radicalisering

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptywo 18 mei 2011, 17:51

Marijke schreef:
Het is ook niet de eerste keer dat dit sujet in opspraak is.
Wees voorzichtig met dat woord "sujet". Hiddema kreeg er voor op zijn donder Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptywo 18 mei 2011, 17:53

Leuke vent, die Hiddema, vroeger had ik hem zo nu en dan aan de telefoon, die man heeft een goed gevoel voor humor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptywo 18 mei 2011, 17:55

Miep schreef:
Ik zie wel meer moslims, maar ga zelf vooral gebukt onder mijn eigen gereformeerde opvoeding.
Laat iedereen lekker geloven wat-ie wil maar val mij er niet mee lastig. En eerlijk gezegd heeft niemand mij ooit lastig gevallen met de islam, in tegenstelling tot het christendom.
Dát is dus het punt.
Omdat je zelf nog gebukt gaat onder je eigen gereformeerde opvoeding, kom je daartegen eerder in het verzet, dat de mogelijke inbreuken die je ondervindt van de islam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptywo 18 mei 2011, 17:56

Ben het helemaal met je eens. Ook ik vind Hiddema een leuke vent met humor, die door sommige mensen niet begrepen wordt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptywo 18 mei 2011, 17:58

Hij is wat we hier een "droogkloot" noemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptywo 18 mei 2011, 18:02

droogkloot, ja !

Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptywo 18 mei 2011, 18:07

Marya schreef: Dát is dus het punt.
Omdat je zelf nog gebukt gaat onder je eigen gereformeerde opvoeding, kom je daartegen eerder in het verzet, dat de mogelijke inbreuken die je ondervindt van de islam.


Misschien heb je gelijk. Het hemd is altijd nog nader dan de rok. Je gaat toch uit van je eigen referentiekader. Ik erger me ook weleens, maar voel me niet bedreigd door de islamisering. Ik voel me er niet door beperkt en ervaar het ook niet als iets dat me wordt opgedrongen.
Dit in tegenstelling tot het christendom dat me heeft opgezadeld met een eeuwig zondebesef. ik kan het met mijn verstand wel wegredeneren, maar zoiets zit dieper dan je denkt.
Vandaar dat ik tegen elke vorm van extremisme of radicalisering ben. En volgens mij is iedereen met gezond verstand dat, ook moslims.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptywo 18 mei 2011, 18:10

Mensen die zo radicaal zijn zien alleen de vermeende fouten van anderen, zelfreflectie is een onbekend begrip.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptywo 18 mei 2011, 18:14

Miep,
Alleen wegredeneren is idd niet de manier om vrij te worden van de door een godsdienst opgelegde beperkingen.
Heb jij last van een eeuwig zondebesef ?
Mag ik vragen of je daar wat specifieker in kunt zijn ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptywo 18 mei 2011, 18:25

Het heeft te maken met je gewetensvorming. Alleen is deze niet altijd ingegeven door je eigen gevoel van wat goed of slecht is, ( je eigen moreel besef, zeg maar) maar door de "wrakende God". De God van mijn ouders was niet die van Liefde, maar vooral die van straf en wraak.
Als klein kind sidderde ik van angst als ik bijvoorbeeld had gejokt. Ik geloofde in een God die een klein meisje genadeloos zou laten branden in de hel, een boekhouder die mijn zonden noteerde.

Ik denk niet dat je kunt begrijpen wat dit met je doet als je het niet hebt ervaren. Toen ik voor het eerst met een jongen vree, stond God aan het voeteneind. Dat de man de baas is in het huwelijk en een vrouw zich naar hem moet richten heb ik ernstig moeten bezuren. Zelfs al had ik me formeel al losgemaakt van de kerk, ik droeg en draag het nog altijd met me mee. Als het niet bewust is, dan droom ik er wel van.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptywo 18 mei 2011, 18:32

Dat leg je inderdaad niet zomaar naast je neer, zeker niet als het geloof je met de paplepel is ingegeven. Mijn stiefje, zo noemen we elkaar plagend en zonder bijbedoelingen, worstelt met een soortgelijk probleem. Ik ga er ook verder niet op in vanwege eventuele herkenbaarheid maar ik weet wel dat het alles behalve leuk is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptywo 18 mei 2011, 18:38

Miep, dit vind ik heel erg voor je.

Ik ben katholiek opgevoed, maar ik had ouders, die kritisch waren t.o.v. de kerk, als instituut.
Mijn moeder is ooit boos naar een priester gegaan, omdat hij had gezegd, dat ik een doodzonde had begaan.
Er waren bij mij meer factoren, die er toe leidden, dat ik me los kon maken van de kerk.

Je hebt gelijk, dat het moeilijk is, om na de hersenspoeling (want zo noem ik dat), daar weer vrij van te worden, en je eigen Gevoel te volgen.
Vertrouw op jezelf en de kracht van de Liefde, die ook zonder welke kerk dan ook, aanwezig is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptywo 18 mei 2011, 18:38

Nou ik wil het niet teveel dramatiseren hoor. Als je me zou kennen zou je me waarschijnlijk een vrolijke, gezellige vrouw vinden. Het gaat echt wel goed met me en ik tel ook mijn zegeningen, dat zijn er veel. Maar we zijn allemaal min of meer het product van onze opvoeding en vroege jeugd. Ik heb me behoorlijk losgemaakt, maar er blijft altijd nog wel wat zitten. Nou ja, dat is het leven. Niemand komt er zonder littekens doorheen, toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptywo 18 mei 2011, 18:42

We hebben allemaal een rugzakje, bij de een is het wat zwaarder dan bij de ander, soms lukt het om er iets uit te gooien maar een andere keer komt er plotseling weer iets bij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptywo 18 mei 2011, 19:34

Marijke schreef:
Leuke vent, die Hiddema, vroeger had ik hem zo nu en dan aan de telefoon, die man heeft een goed gevoel voor humor.

Jullie hebben het over Hiddema, hier gaat Ghislaine Plag van Netwerk in gesprek met Theo Hiddema i.v.m. de rechtszaak tegen Geert Wilders.
Mijn hemel wat wordt zij ingemaakt door Hiddema. Ik heb destijds zitten genieten hoe zij de ballenbak in ging.

http://luxetlibertasnederland.blogspot.com/2010/01/theo-hiddema-bij-netwerk.html
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptywo 18 mei 2011, 19:37

Ja geweldig was dat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptywo 18 mei 2011, 19:55

Ik wil in geen geval afbreuk doen aan jullie conversatie met Miep. Ik heb het met grote belangstelling gevolgd. Wat een geloof al dan niet te weeg kan brengen.

@ Miep, in mijn ogen ben je een fantastische vrouw en het is wat je zegt, je bent een product van je opvoeding en hoe je je ook hebt losgemaakt, sommige dingen blijven je je hele leven bij. Daar kun je niet omheen.
Ik denk dat iedereen die hier schrijft, zoals Marijke zegt, een rugzakje heeft.
Maar, als je mensen om je heen hebt die je in je waarde laten en nemen zoals je bent, heb je al heel wat gewonnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptywo 18 mei 2011, 20:42

Helemaal eens Agaath. Kritisch zijn kan nooit kwaad. Dat houdt de discussie ook levendig. En, zoals gezegd, ik herken je gewetensnood en schuldgevoel. Al is het bij mij grotendeels verdwenen. Jij bent erdoor gegroeid en hebt begrip voor misstanden, veel meer dan anderen denk ik.
Vanavond waren we bij moslims die zo positief omgingen met hun koran en sharia, dat we stil hebben geluisterd. Gastvrij, blijf maar eten etc., dat maak je niet mee bij Nederlanders waar alles op afspraak moet.
Toch heb ik wel wat moeite met de voorkeurs behandelingen, en deze mensen hebben dat zelf ook. Het is niet goed, het is nooit goed om mensen voor te trekken omdat ook dat een vorm is van discriminatie. Iedereen gelijk, dezelfde rechten en dezelfde plichten. Daar ben ik het 100% mee eens.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptyvr 27 mei 2011, 18:16

‘Polygamie goed voor het westen, vanwege vrouwenoverschot door vele homo’s’
Ingediend door copywriter op 6 juli, 2010 - 09:30. Overheid
Nederland, juli 2010

De gemeente Nijmegen geeft een subsidie van 3480 euro aan de ultra-islamitische en antiwesterse organisatie Ar Rayaan, die kennis over de islam wil bevorderen en gastlessen en informatieavonden verzorgt over vooroordelen rond de islam op scholen in Nijmegen. De subsidie valt onder de noemer 'participatie allochtonen'. Ar Rayaan krijgt sinds 2005 jaarlijks subsidie.
Hoewel deze lessen gematigd lijken, is de website van Ar Rayaan ultra-islamitisch en biedt ruimte aan twee omstreden islamitische sprekers. Een van hen werd afgelopen maand de toegang tot Groot-Brittannië geweigerd. Op de website staat ook dat polygamie ook in het Westen een goed idee is, omdat er door het grote aantal homo's een vrouwenoverschot is. Ook vertoont de site antisemitische cartoons. Ar Rayaan wil het Sinterklaasfeest verbieden.
Volgens een woordvoerder van de gemeente Nijmegen is de enige inhoudelijke voorwaarde voor de subsidie dat de stichting maatschappelijke thema's bespreekt.
Het college van B&W Nijmegen bestaat uit GroenLinks, PvdA en D66.


bron: http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/3802

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptyvr 27 mei 2011, 18:24

Als er een overschot van mannen zou zijn vanwege de vele lesbische vrouwen hadden we een mannenoverschot, dan hadden vrouwen recht op een "hijnem" in plaats van mannen een "harem".
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptyvr 27 mei 2011, 18:37

Ja, natuurlijk !
Ze verzinnen de gekst mogelijke argumenten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptyvr 27 mei 2011, 18:41

Marya schreef:
‘Polygamie goed voor het westen, vanwege vrouwenoverschot door vele homo’s’
Ingediend door copywriter op 6 juli, 2010 - 09:30. Overheid
Nederland, juli 2010

De gemeente Nijmegen geeft een subsidie van 3480 euro aan de ultra-islamitische en antiwesterse organisatie Ar Rayaan, die kennis over de islam wil bevorderen en gastlessen en informatieavonden verzorgt over vooroordelen rond de islam op scholen in Nijmegen. De subsidie valt onder de noemer 'participatie allochtonen'. Ar Rayaan krijgt sinds 2005 jaarlijks subsidie.
Hoewel deze lessen gematigd lijken, is de website van Ar Rayaan ultra-islamitisch en biedt ruimte aan twee omstreden islamitische sprekers. Een van hen werd afgelopen maand de toegang tot Groot-Brittannië geweigerd. Op de website staat ook dat polygamie ook in het Westen een goed idee is, omdat er door het grote aantal homo's een vrouwenoverschot is. Ook vertoont de site antisemitische cartoons. Ar Rayaan wil het Sinterklaasfeest verbieden.
Volgens een woordvoerder van de gemeente Nijmegen is de enige inhoudelijke voorwaarde voor de subsidie dat de stichting maatschappelijke thema's bespreekt.
Het college van B&W Nijmegen bestaat uit GroenLinks, PvdA en D66.


bron: http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/3802


Als ik dit soort berichten lees dan raak ik helemaal van de kook
Krijg hyperventilatie aanvallen , kan er niet van slapen , niet meer tijd uittrekken om het forum te laten functioneren , ben er 24 uur per dag mee bezig met dit gif
Het beheerst mijn leven in negatieve manier

Tijd voor een schadeloosstelling dacht ik zo
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptyvr 27 mei 2011, 19:01

Islam en de Radicalisering - Pagina 4 743312

Tjaa Islam en de Radicalisering - Pagina 4 136756
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptyvr 27 mei 2011, 19:33

Tjaa, je bent in het verkeerde land geboren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptyvr 27 mei 2011, 19:48

tjaa geen harem Islam en de Radicalisering - Pagina 4 685278
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptyvr 27 mei 2011, 19:54

Da's toch niet bij te fietsen, moet ie iedere dag op zijn knieën de trap op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptyvr 27 mei 2011, 20:23

Islam en de Radicalisering - Pagina 4 577270
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptyvr 27 mei 2011, 20:27

lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptydo 09 jun 2011, 09:40

Al-Zawahri dreigt VS met vernietiging

De rechterhand van wijlen Al-Qaidaleider Bin Laden, Ayman al-Zawahri, heeft woensdag een videoboodschap vrijgegeven. Hij zweert daarin de VS te vernietigen.




Copyright 2010, Novum

Al-Zawahri dreigt met vernietiging

(Novum/AP) - CAÏRO - De rechterhand van wijlen Al-Qaidaleider Osama bin Laden, Ayman al-Zawahri, heeft woensdag een videoboodschap vrijgegeven. Hij prijst daarin Bin Laden en waarschuwt de Verenigde Staten dat een internationale gemeenschap van moslims het land gaat vernietigen.

Op de videoboodschap van 28 minuten verscheen Al-Zawahri in een Arabisch gewaad en een tulband. Naast zich had hij een Kalasjnikov staan. "Vandaag, Allah zij geprezen, heeft Amerika niet te maken met een individu, een groep of een factie. Het heeft te maken met een natie die in opstand is gekomen, opgestaan is uit zijn lethargie voor een renaissance van de jihad", aldus Al-Zawahri. "Onze broeders die overal in naam van de islam bezig zijn, ik zeg jullie dat onze hand is uitgestoken naar jullie en dat onze harten open staan voor jullie, zodat we samen kunnen werken om het woord van Allah het hoogste te maken."

Al-Zawahri prees in zijn toespraak tevens Bin Laden. Hij zei dat hij 'Amerikanen angst heeft aangejaagd' toen hij in leven was en dat hij dat blijft doen, ook al is hij overleden. Hij uitte tevens felle kritiek op de VS, omdat Bin Laden een zeemansgraf heeft gekregen. "Hij is naar Allah gegaan als een martelaar, de man die Amerikanen angst aanjoeg toen hij in leven was en ze doodsbang maakt nu hij gestorven is. Zo zeer zelfs dat zij trillen van angst bij het idee dat ze zijn tombe in bezit zouden hebben." Volgens Al-Zawahri blijft Bin Laden een 'bron van afgrijzen en een nachtmerrie die Amerika, Israël en hun bondgenoten achtervolgt'.

Al-Zawahri uitte tevens zijn woede jegens de Pakistaanse regering. Hij impliceerde dat zij een rol hebben gespeeld bij de dood van Bin Laden. Al-Zawahri riep de bevolking van Pakistan dan ook op om in opstand te komen tegen de militaire en politieke leiders van het land, die hij 'verraders' noemde.

Al-Zawahri is de vermoedelijke opvolger van Bin Laden als leider van Al-Qaida. Het vermoeden bestaat dat Al-Zawahri zich schuilhoudt in het grensgebied tussen Pakistan en Afghanistan.

© novum


Gezellige mensen heb je toch op de wereld
Hoe zullen die wakker worden sochtends ?
Altijd sjaggie denk ik
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptydo 09 jun 2011, 09:41

Overigens zie ik de opmerkingen aan mijn adres nu pas
Maar om jullie niet te teleur te stellen
Ben niet voor niets laag gaan wonen Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptydo 09 jun 2011, 09:58

Islam en de Radicalisering - Pagina 4 918726
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptyza 11 jun 2011, 11:35

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptyza 11 jun 2011, 12:48

Dat las ik vanochtend in een krant.
Ik hoop dat hij zich voldoende zorgen maakt om Turkije terug te trekken als EU kandidaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Emptyza 11 jun 2011, 12:53

waarom maakt hij zich zorgen? hij kan zich beter schamen en zich zorgen maken om zijn onderdanen die naar europa uitmoeten wijken om dat er geen werk genoeg is, laat hij zich daarom eens druk maken en wat wij doen is onze zaak, gaat hem niets aan
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 4 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Islam en de Radicalisering
Terug naar boven 
Pagina 4 van 6Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Islam in Europa
» Volgens Wilders begrijpen veel moslims de islam niet

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: