DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Islam en de Radicalisering

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
AuteurBericht
Tjaa
Admin



Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptydi 17 mei 2011, 13:09

http://nos.nl/artikel/241125-imam-haselhoef-fraudeverdachte.html

zo zie je maar weer , grote mond , schijnheilig en vooral een grote oplichter
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptydi 17 mei 2011, 13:28

Het is ook niet de eerste keer dat dit sujet in opspraak is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptydi 17 mei 2011, 13:38

En zeker niet de laatste keer bah wat een man
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 10:08

Alles op een rijtje, het begint er op te lijken dat er wisselingen komen.
Westerse inwoners vluchten naar de niet Westerse landen en het westen Islamiseert. Het zal onze tijd wel duren, maar het gaat wel hard.
Hoeveel hazelhoefs zijn er die nog niet gepakt zijn?

Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 10:37

Nou, dat zal nog wel even duren. Ik ken niemand die naar een niet-westers land is gevlucht. Ik ken wel mensen die in het buitenland werken en wonen om er zelf beter van te worden, maar vluchtelingen? Ik begrijp je vast niet goed. Over welke vluchtelingen heb je het dan? Uit welk land?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 12:20

Zeker zal het onze tijd wel duren. Maar feit is wel dat veel mensen hier weg willen en/of emigreren. Als je ziet hoever de islamisering in vrij korte tijd al gevorderd is kan volledige islamisering heel snel gaan.
Begrijp ook niet dat het maar doorgaat, lees deze pagina door en je ziet hoeveel moskeeën er al zijn, en dat is nog niet het einde. De gewoontes en rituelen van andere bevolkingsgroepen dan nederlanders lijken soms veel belangrijker.
Het wordt systematisch ontkend dat allochtonen voorkeursbehandelingen krijgen en toch.
Zie jij in Turkije of Marokko bijvoorbeeld kerken, zijn daar onze gewoontes al gemeengoed?
Het rijst de pan uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 14:16

Er zijn altijd Nederlanders geweest die naar het buitenland wilden. Ik moet er zelf niet aan denken en heb ook helemaal geen last van de zogenaamde islamisering. Ik zie wel meer moslims, maar ga zelf vooral gebukt onder mijn eigen gereformeerde opvoeding. Hoewel ik als 30 jaar niet meer in de kerk kom, laat het nog steeds zijn sporen na. Ik kan nog steeds last hebben van ijn geweten asl ik iets doe wat in strijd is met de normen en waarden uit mijn opvoeding. En dan ben ik al bijna vijftig! Dat redeneer je kennelijk niet zomaar weg.
Laat iedereen lekker geloven wat-ie wil maar val mij er niet mee lastig. En eerlijk gezegd heeft niemand mij ooit lastig gevallen met de islam, in tegenstelling tot het christendom.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 14:54

Je hoeft geen rechtstreekse last te ondervinden van Islamisering maar het sluipt ongemerkt binnen, zelfs de sharia, sla de kranten er maar op na. Nederlanders moeten zich op allerlei manieren schikken naar de wensen van Moslims, ongemerkt eten we veel halal producten, je wordt er niet ziek van maar ik vind het alles behalve prettig om een stukje vlees te eten van een dier dat op pijnlijke wijze is geslacht. Bedrijven die honderd mensen in dienst hebben, onder wie bijvoorbeeld zes Moslims, serveren halal broodbeleg, geen worst, geen ham. Overigens eet ik steeds minder vlees en ik mis het niet. Er staan inmiddels 500 moskeeën in Nederland, probeer jij maar eens een kerk te bouwen in een Islamitisch land, neem een bijbel mee als je met vakantie gaat naar Saudi Arabië, je komt het land niet in of je wordt opgesloten. Islamitische taxichauffeurs weigeren mensen met een hond, zelfs met een hulphond. Stond van de week in de krant, het ging weliswaar over Brussel maar in Nederland is dat al jaren het geval. Zelfs chauffeurs die voor Vervoer op Maat werken (ouderen en invalidenvervoer) weigeren honden, ook een blindegeleidehond of een hondje dat in je binnenzak past. Het zal niet lang meer duren of je mag niet meer met een hond in bus, tram, trein of metro.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 15:00

Dan heb je hier een lotgenoot Miep, weet dus precies wat je voelt. Ben het schuldgevoel nooit te boven gekomen en dat kan ook niet na jarenlang preken over hel en verdoemenis.
Er zijn wel gelijkenissen met Islam en geref., maar dan de behoudende strengere stromingen.

Aansluitend bij het bericht van Marijke:
Het lijkt door de secularisering in Nederland dat de behoudende kerken toch in de minderheid komen. Daar staan dan talloze hoofddoeken tegenover met alle gewoontes die daar bij horen. Daar erger ik me soms aan, omdat wij ons in hun thuislanden wel aan moeten passen. We komen daardoor 30 jaar achterop, en de hoeveelheid allochtonen vooral in de grote plaatsen kan mij soms wel beangstigen. Is dit nog wel Nederland.

Ik ben beslist geen racist, vind dat allochtonen die zich normaal gedragen en aanpassen hier gewoon thuis moeten horen en voelen.
Maar, als wij niet fatsoenlijk onze taal etc. spreken geen werk, terwijl voor veel allochtonen wel degelijk uitzonderingen worden gemaakt.
Gelijke monniken gelijke kappen, is hier wel heel erg toepasselijk

Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 15:04

Ik ben daar allemaal eigenlijk niet zo bang voor. Ik begrijp ook nooit waarom je hier vergelijkt met de maten van daar. Ik ben blij dat ik in een land leef waar iedereen mag geloven wat-ie wil. Daarom peins ik er ook niet over om te emigreren, júist omdat het in veel landen minder vrij is. Dat gebruik je toch niet als maatstaf?
Natuurlijk ben ik tegen de sharia, maar dat is dan ook in strijd met onze wetten en komt er dan ook niet, tenminste ik geloof daar niks van. Bovendien is het maar een klein deel van de moslims die voor de sharia is. Extremisme is eng, daar weet ik ( helaas) alles van! Kortzichtigheid is gevaarlijk en dat moet je dan ook bestrijden. En 500 moskeeën? Je zal het best hebben opgezocht, maar ik heb toch echt niet het gevoel dat ik erover struikel. En dan nog...ik hoef toch niet naar binnen?
Nee hoor, leven en laten leven. En halal voedsel? Jij zegt het, maar ik kan me niet herinneren het voorgeschoteld te hebben gekregen. Gisteren nog bij de Japanner gegeten. Het was misschien radioactief, maar halal?
Maar misschien heb je gelijk en geven ze het me stiekem. Misschien is er sprake van een groot en duister complot en ben ik naief. Voorlopig leef ik mijn leven in alle vrijheid en doe ik, behalve de taken die voortkomen uit mijn eigen keuzes ( werk, huishouden, gezin) niets wat ik niet wil.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 15:06

En nu vinden ze dat het leren van de Nederlandse taal niet zo noodzakelijk is. Stond gisteren in de krant. Als ik in een ander land ga wonen zal ik me moeten aanpassen aan de daar geldende gebruiken, als ik dat niet wil of niet kan dan blijf ik hier. Wat me het meest stoort is, dat een groot deel van de hier wonende Moslims spuugt op alles wat westers is maar tegelijkertijd profiteren ze wel van alle voorzieningen die ze in hun eigen land niet hebben, uitkering, kinderbijslag, gezondheidszorg, een fatsoenlijke woning in plaats van een hutje of een tent, scholing enzovoort.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 15:07

De sharia wordt in Nederland al volop toegepast
Gepubliceerd: 8 juli 2009 14:49 | Gewijzigd: 10 juli 2009 16:00
Polygamie is in Nederland verboden, maar gemeenten registreren het wel. Toch bestaat het formeel niet. Dit is typerend voor dit land.Door Nahed Selim

Foto: Reuters
Opinie - Er is hier helemaal geen shariarechtbank

Terwijl Maurits Berger vaststelt dat er geen shariarechtbanken in Nederland bestaan, stel ik van mijn kant vast dat er in Nederland wel degelijk shariarechtspraak plaatsvindt.

Of die rechtspraak in een ruimte gebeurt die de omschrijving ‘shariarechtbank’ draagt of niet, maakt volgens mij weinig verschil. Het gaat erom dat de islamitische regels voor huwelijk, scheiding, voogdij, ouderlijk gezag, alimentatie en erfrecht volgens de sharia worden toegepast, terwijl die regels niet stroken met de Nederlandse wet. Het duidelijkste voorbeeld hiervan is polygamie. Het was mij al langer bekend dat er in sommige moskeeën huwelijken worden gesloten en ontbonden – ook polygame huwelijken.

Op 19 september 2008 meldde De Telegraaf (onder het kopje ‘Veelwijverij wordt netjes geregistreerd’) dat er in Amsterdam 173 mannen staan geregistreerd met twee wettige echtgenotes. Twee mannen zelfs met drie vrouwen. In andere grote steden gebeurt hetzelfde. In deze krant gaf vorig jaar de heer T. Verhoeven, woordvoerder van de gemeente Rotterdam, dat ook toe. Volgens hem worden in Rotterdam bijna wekelijks polygame huwelijken ingeschreven.

Jammer is dat het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) die gegevens er weer uitgooit. Het denkt dat het om administratieve fouten gaat. Daardoor bestaan er officieel geen landelijke gegevens over polygamie. (En dan hebben we het slechts over de geregistreerde polygamie. De omvang van de niet-geregistreerde polygamie is waarschijnlijk veel groter.)

Hetzelfde geldt voor huwelijken met minderjarige meisjes. Die worden meestal niet, maar soms ook wel geregistreerd en toch bestaan die volgens het CBS niet.

Feitelijk hebben we nu twee parallelle rechtssystemen: voor niet-moslims zijn er verboden, die niet gelden voor moslims. Dit is exemplarisch voor de Nederlandse houding tegenover de islamisering van de Nederlandse samenleving. Dingen gebeuren, maar de overheid weet er niets van en wil het ook niet weten. Ze gooien de gegevens gewoon weg en dan zijn ze foetsie.

Zelfs als uitspraken van imams in achterkamers van moskeeën worden gedaan, met toestemming van de gelovigen, vind ik dat Nederland ze niet zou mogen toelaten. Dat katholieken en joden ook religieuze regels praktiseren, zoals Berger stelt, moeten ze zelf weten. Volgens hun regels hoeven afvalligen en homo’s waarschijnlijk niet onthoofd te worden en ongehoorzame vrouwen niet door hun mannen geslagen. Want alles in de sharia discrimineert vrouwen: trouwen met een niet-moslim mag van de sharia niet, scheiden mag niet, tenzij met toestemming van haar man. Van zijn kant mag de man, wanneer hij maar wil, de vrouw verstoten. Zelfs een sms’je waarin staat ‘ik verstoot je’ is voldoende (volgens de shariarechtbank in Maleisië). Maar als de man binnen drie maanden van mening verandert, dan mag hij zijn ex-vrouw terugnemen, tot drie keer toe. De ouderlijke macht ligt altijd bij de vader: de moeder mag voor de kinderen zorgen, maar hij neemt de beslissingen.

In islamitische landen zijn er duizenden scheidingszaken die meer dan tien jaar wachten zonder beslissing van de shariarechtbank. Dat zijn uiteraard scheidingsaanvragen van vrouwen. De mannen hebben in de meeste islamitische landen niet eens goedkeuring van de rechter nodig.

Om al die redenen ben ik tegen shariarechtspraak in Nederland. Volgens de sharia is de vrouw slechts een halve man waard. Bij een erfenis krijgt ze de helft van wat haar broer krijgt. In een rechtbank is haar getuigenis de helft waard van die van een man.

Zover moeten we het in Nederland niet laten komen. Moskeeën die doen aan shariarechtspraak, moeten dicht. De minister beweert dat daarvoor geen rechtsgrond bestaat, maar volgens mij is die er wel degelijk: het arrest van het Europees Hof in Straatsburg (13-02-2003). Dat arrest stelt dat shariarechtspraak in strijd is met de principes van democratie. Het arrest kwam voort uit een hoger beroep dat de verboden Turkse Refah-partij had aangespannen tegen Turkije.

Het lijkt mij sterk dat Nederland, met dit arrest in de hand, niet een paar moskeeën kan verbieden, aangezien deze de sharia daadwerkelijk invoeren. Het arrest van het Europees Hof staat boven uitspraken van Nederlandse rechtbanken.

De toegeeflijkheid van de politiek tegenover de fundamentalistische moslims moet stoppen, ook ter wille van de gematigde moslims. De getto’s moeten niet geïnstitutionaliseerd worden door parallelle rechtspraak toe te staan.

En zelfs als de helft van de moslims in Nederland voorstander is van zulke rechtspraak, dan is er nog steeds een andere helft die ertegen is. Deze helft vormt de betere bondgenoot, omdat ze niet vijandig staat tegenover het Westen en graag volgens dezelfde wetten wil leven als de andere burgers. Lees websites als ‘Muslims against sharia’, ‘Women against sharia’, ‘Women living under moslim laws’, ‘No-sharia’, ‘One law for all’ en besef dat overal ter wereld mensen strijden om onder het juk van de sharia uit te komen.

Als je moslims wilt helpen, help dan de juiste groep en niet de versteende fundamentalisten die de komende generaties willen laten opgroeien volgens een vrouwvijandige ideologie.

Nahed Selim is tolk en schrijfster.


Bron: NRC
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 15:09

Dit is recenter dan het artikel uit het NRC, het is namelijk van gisteren:

'Sharia-recht in Nederlandse rechtbanken'
Uitgegeven: 18 mei 2011 06:16
Laatst gewijzigd: 18 mei 2011 08:35

DEN HAAG – Nederland komt langzaam maar zeker onder invloed van het islamitische sharia-recht. Dat stelt PVV-leider Geert Wilders in een gastcolumn op NU.nl.

© NU.nl/Lucas BenschopKomende weken volgen nog twee columns van politieke prominenten.

Volgens Wilders tonen recente uitspraken aan dat sharia-recht in Nederland wordt toegepast.



Hij noemt het voorbeeld van een met een Iraniër getrouwde vrouw die vanwege het huwelijk ook de Iraanse nationaliteit kreeg. Doordat hierdoor Iraans, op de sharia gebaseerd vermogensrecht van toepassing was, had zij geen recht op een deel van de boedel.

“‪Hoe diep zijn wij gezonken dat wij aan fundamentele waarden, zoals de gelijkheid van man en vrouw, laten tornen door een barbaars en achterlijk rechtsstelsel”, aldus Wilders.

Volgens hem begint het met het tolereren van zaken als haarbedekking voor vrouwen, maar mondt dit uit in het tolereren van verboden praktijken als polygamie.

“Zo glijden we af naar het vervangen van ons seculiere rechtsbestel door sharia-wetgeving”, aldus Wilders.

“Aanvankelijk lijkt het of de sharia-regels alleen gelden voor moslims, maar uiteindelijk worden sharia-verboden, zoals kritiek leveren op de islam of zijn zogenaamde profeet, opgelegd aan ons allemaal.”

Bron: NU.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 15:11

Met de laatste zin ben ik het helemaal eens!
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 15:12

Ahum...juist, jij gaat me te snel.. Laughing
Ik doelde op deze zin:
Als je moslims wilt helpen, help dan de juiste groep en niet de versteende fundamentalisten die de komende generaties willen laten opgroeien volgens een vrouwvijandige ideologie.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 15:12

Wilders brengt het weliswaar een beetje grof maar hij heeft geen ongelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 15:15

Wilders poneert zijn mening als een waarheid. Hij is er bang voor maar mij overtuigt hij niet van het realistische gehalte van die angst. Wél moeten we alert blijven, zoals we altijd alert moeten blijven op alles wat ons recht aantast.
Maar misschien ben ik naief hoor en loop ik met oogkleppen op. Ik zie nl. Nederland wel veranderen en ook hier en daar verloederen, maar de oorzaak daarvan ligt echt niet uitsluitend bij de moslims.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 16:06

Miep schreef:
Wilders poneert zijn mening als een waarheid. Hij is er bang voor maar mij overtuigt hij niet van het realistische gehalte van die angst. Wél moeten we alert blijven, zoals we altijd alert moeten blijven op alles wat ons recht aantast.
Maar misschien ben ik naief hoor en loop ik met oogkleppen op. Ik zie nl. Nederland wel veranderen en ook hier en daar verloederen, maar de oorzaak daarvan ligt echt niet uitsluitend bij de moslims.

Dat zegt ook niemand alhoewel Rotterdam, waar inmiddels meer dan 50 % van de inwoners allochtoon is, in sneltreinvaart is verloederd en die verloedering zet in bepaalde wijken door, ondanks alle pogingen dit een halt toe te roepen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 16:12

Ja, dat geloof ik graag. Ook al omdat veel allochtonen toch in de laag sociale klasse valt. Dat is niet goed. De bevolking moet in evenwicht zijn. Dus ik snap heus wel dat Wilders veel aanhang heeft in Rotterdam. Er is veel fout gegaan in het verleden.
Ik voel me eerlijk gezegd ook niet lekker als ik in een straat loop die meer op klein-Casablanca lijkt. Maar in grote delen van Nederland is dat helemaal niet zo en is de angst meer een onderbuikgevoel dan beredeneerd lijkt het. Kijk eens op een willekeurige HBO opleiding en je ziet verrassend veel moslim-meisjes. Dat stemt me dan weer hoopvol.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 16:18

Rotterdam west is klein Turkije, daar voel ik me wel op mijn gemak maar er zijn in Rotterdam zuid wijken waar zelfs de politie altijd met méér dan één wagen komt. Hier is het mis gegaan met de spreiding.
Terug naar boven Ga naar beneden
m.
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 16:20

@Kijk eens op een willekeurige HBO opleiding en je ziet verrassend veel moslim-meisjes. Dat stemt me dan weer hoopvol.@

Helamaal waar, miep! Je voelt je nooit prettig op plaatsen waar een bepaalde (te herkennen) bevolkingsgroep waar jij niet toe behoort, overheerst. Maar het is goed om te weten dat de werkelijkheid meerdere kanten kent.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 16:53

m. schreef:
@Kijk eens op een willekeurige HBO opleiding en je zietveel moslim-meisjes. Dat stemt me dan weer hoopvol.@

Helamaal waar, miep! Je voelt je nooit prettig op plaatsen waar een bepaalde (te herkennen) bevolkingsgroep waar jij niet toe behoort, overheerst. Maar het is goed om te weten dat de werkelijkheid meerdere kanten kent.

Ik ben het met je eens dat je op een willekeurige HBO-opleiding verrassend veel moslim-meisjes ziet, maar tegelijkertijd vraag ik me af, waar blijven de jongens? (De goeden niet te na gesproken). Ik heb als moederoverste op groot kantoor gewerkt, waar veel moslim-meisjes werkten en als ik aan deze meisjes vroeg: 'waarom komen jullie broers die langs de straat lopen en spijbelen van school hier niet werken?' Het steevaste antwoord: 'het zijn jongens en zij maken bij ons thuis nog steeds de dienst uit'. Zelfs onze ouders hebben niets meer over onze broers te zeggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 17:07

Het is ook vaak een vlucht, ouders vinden het geweldig als hun dochters een goede opleiding krijgen en sommige van die meisjes maken daar gebruik van om aan een gedwongen huwelijk te ontkomen, soms lukt dat ook.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 17:13

Miep schreef:
Ahum...juist, jij gaat me te snel.. Laughing
Ik doelde op deze zin:
Als je moslims wilt helpen, help dan de juiste groep en niet de versteende fundamentalisten die de komende generaties willen laten opgroeien volgens een vrouwvijandige ideologie.

Ergens zeg je, misschien loop ik met oogkleppen op. Dat weet ik niet. Maar de groep helpen die niet versteend is en fundamentalistisch is haast onmogelijk. Ook die groep leeft onder angst voor de extremen en Sharia. Het is goed als er molsmim meisjes studeren als je in Nederland woont kan je ook profiteren van alle voordelen. Maar bij voordelen horen ook plichten, en het onderscheid wat momenteel wordt gemaakt bij werkzoekenden is duidelijk.
Zolang er voedselbanken groeien en de sharia scheiden verbiedt, net zoals scheiden verboden wordt bij orthodox christelijke gezindten, zijn we nog aan het begin van veel ontwikkelingen in eigen land.
Die zouden eerst opgelost moeten worden, voordat je andere groeperingen k
unt helpen.


Laatst aangepast door Wipje op wo 18 mei 2011, 20:23; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 17:33

Ik denk toch dat scholing helpt. Dus als je investeert in de groepen die wél willen, dan betaalt het uiteindelijk zichzelf uit. Goed opgeleide meisjes zullen andere moeders worden dan hun eigen moeders. Bovendien, als zij werken, carrière maken, dan leveren zij ook hun aandeel aan de maatschappij, betalen ook belasting etc. En zij zullen hun zonen een ander voorbeeld geven.
En echt hoor, degene die de sharia willen dat is echt maar een kleine groep. Het lijkt veel, omdat er veel aandacht aan wordt geschonken, maar de meeste moslims hebben geen enkel belang bij de sharia. In elke gemeenschap heb je mensen die hun invloed willen uitoefenen, macht over mensen willen hebben. Dat was in de christelijke gemeente waarbinnen ik ben opgegroeid niet anders. Zij zouden best de macht over een veel grotere groep gehad willen hebben, maar door het gezonde verstand van het merendeel van Nederland kregen ze verder geen poot aan de grond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 17:51

Marijke schreef:
Het is ook niet de eerste keer dat dit sujet in opspraak is.
Wees voorzichtig met dat woord "sujet". Hiddema kreeg er voor op zijn donder Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 17:53

Leuke vent, die Hiddema, vroeger had ik hem zo nu en dan aan de telefoon, die man heeft een goed gevoel voor humor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 17:55

Miep schreef:
Ik zie wel meer moslims, maar ga zelf vooral gebukt onder mijn eigen gereformeerde opvoeding.
Laat iedereen lekker geloven wat-ie wil maar val mij er niet mee lastig. En eerlijk gezegd heeft niemand mij ooit lastig gevallen met de islam, in tegenstelling tot het christendom.
Dát is dus het punt.
Omdat je zelf nog gebukt gaat onder je eigen gereformeerde opvoeding, kom je daartegen eerder in het verzet, dat de mogelijke inbreuken die je ondervindt van de islam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 17:56

Ben het helemaal met je eens. Ook ik vind Hiddema een leuke vent met humor, die door sommige mensen niet begrepen wordt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 17:58

Hij is wat we hier een "droogkloot" noemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 18:02

droogkloot, ja !

Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 18:07

Marya schreef: Dát is dus het punt.
Omdat je zelf nog gebukt gaat onder je eigen gereformeerde opvoeding, kom je daartegen eerder in het verzet, dat de mogelijke inbreuken die je ondervindt van de islam.


Misschien heb je gelijk. Het hemd is altijd nog nader dan de rok. Je gaat toch uit van je eigen referentiekader. Ik erger me ook weleens, maar voel me niet bedreigd door de islamisering. Ik voel me er niet door beperkt en ervaar het ook niet als iets dat me wordt opgedrongen.
Dit in tegenstelling tot het christendom dat me heeft opgezadeld met een eeuwig zondebesef. ik kan het met mijn verstand wel wegredeneren, maar zoiets zit dieper dan je denkt.
Vandaar dat ik tegen elke vorm van extremisme of radicalisering ben. En volgens mij is iedereen met gezond verstand dat, ook moslims.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 18:10

Mensen die zo radicaal zijn zien alleen de vermeende fouten van anderen, zelfreflectie is een onbekend begrip.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Emptywo 18 mei 2011, 18:14

Miep,
Alleen wegredeneren is idd niet de manier om vrij te worden van de door een godsdienst opgelegde beperkingen.
Heb jij last van een eeuwig zondebesef ?
Mag ik vragen of je daar wat specifieker in kunt zijn ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Islam en de Radicalisering
Terug naar boven 
Pagina 3 van 6Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Islam in Europa
» Volgens Wilders begrijpen veel moslims de islam niet

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: