DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Koranverbranding

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptydi 31 mei 2011, 20:37

Tsja, dat het Reformatorisch dagblad júist de vervolging van christenen noemt, is natuurlijk niet zo vreemd.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptydi 31 mei 2011, 20:49

Ik moest bij die blasfemiewet onmiddelijk aan Donner denken met zn godslasterwetje. Theo van Gogh was toen n.b. net vermoord, D'66 klom toen gelukkig meteen in de hoogste boom.
Nu is het zo dat de VVD, de partij waar je toch op stemt om hun liberalisme (kan weinig anders bedenken), g.v.d. hun handtekening heeft weggehaald onder het wetsvoorstel om die achterlijke wet te schrappen. Verkoopt hun ziel voor een zeteltje van de SGP.

Dan heb je nog Wilders met zn koran verbieden en andere wetten voor moslims dan voor niet moslims (dat is wat ik altijd meteen tegen had op de PVV).

EN DAT gebeurt allemaal in mijn eigen land, in een democratie. Daar kan ik me over lopen opwinden. En als ik me al opwind over de Pakistanen, waarvan ik behalve moorden toch eigenlijk vind dat ze zelf hun wetten moeten bepalen, is het om precies dezelfde reden. Dat bedoel ik dus, i.p.v. geschokt te zijn over Pakistan, steek ik liever de hand in eigen boezem, wat een kabinet zeg. Antidemocraten en geloofsgekken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptydi 31 mei 2011, 20:57

Over wélke, t.o.v. moslims, afwijkende wetten, heb je het ?



Natuurlijk is het 'hand in eigen boezem steken' waar het om gaat, maar dan kunnen we de internationale politiek wel afschaffen.

Wat een mens, een individu, leert in de omgang met zijn medemensen, is, vind ik, te vergelijken met een land in de omgang met het buitenland.
Ff kort door de bocht ;o)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptydi 31 mei 2011, 21:05

Vrijheid van onderwijs alleen afschaffen voor moslims, vrijheid van godsdienst alleen afschaffen voor moslims en belasting heffen op geloofsuitingen alleen bij moslims.

Verder ja daar heb je gelijk in daar leer je van, maar eigenlijk probeerde ik dat ook he: zo van spiegel het eens aan ons land.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptydi 31 mei 2011, 21:12

Er IS vrijheid van onderwijs, en ook vrijheid van godsdienst, maar die vrijheden worden/werden veel te ruim geïnterpreteerd.
En ja, dan is iemand als Wilders (of eerder Fortuyn) nodig, om maar énige beweging in de zaak te krijgen.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptydi 31 mei 2011, 21:15

Ja er is vrijheid van onderwijs en van godsdienst, maar Wilders wilt die alleen voor moslims afschaffen, staat in zijn programma. En de belasting is alleen voor hoofddoekjes, staat ook in zijn programma.

Zodra iemand het in zijn hoofd haalt, om voor een bepaalde groep mensen andere wetten te willen, haak ik af. Daarom schreef ik al dat dat het eerste was dat me opviel bij hem, in de tijd dat hij een beetje opkwam, raaskalde hij al over alleen islamitsche scholen dichtknallen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin



Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptydi 31 mei 2011, 22:02

Pagan schreef:
Ja er is vrijheid van onderwijs en van godsdienst, maar Wilders wilt die alleen voor moslims afschaffen, staat in zijn programma. En de belasting is alleen voor hoofddoekjes, staat ook in zijn programma.

Zodra iemand het in zijn hoofd haalt, om voor een bepaalde groep mensen andere wetten te willen, haak ik af. Daarom schreef ik al dat dat het eerste was dat me opviel bij hem, in de tijd dat hij een beetje opkwam, raaskalde hij al over alleen islamitsche scholen dichtknallen.

http://www.powned.tv/nieuws/raar/2011/05/meisje_gestenigd_na_missverkie.html
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptydi 31 mei 2011, 22:12

Nou erg, maar wat wil je ermee zeggen? Omdat in de oekraine een meisje wordt gestenigd, moeten wij onze democratie laten vallen??
Kijk ik kan rustig stellen dat het christelijk geloof een mensen heeft uitgemoord dat wil je niet weten. Recentelijk is de paus trouwens verantwoordelijk voor de dood van half afrika door het verbieden van condooms en de andere helft heeft hij misbruikt. Er zijn ook verhalen van leipe christenen die opeens mensen opensnijden en rondschieten, de amerikanen vallen landen binnen onder valse voorwendselen om hun godsdienstige mores en mondiale economische principes aan de hele wereld op te dringen, waar wij netjes achteraan hobbelen.

En daarom moeten wij verworven vrijheden gaan neerleggen, en zelfs dus groepen uit de samenleving niet aan de grondrechten mee laten doen?
Dit kan je niet menen Tjaa. Wat Wilders wilt is precies hetzelfde als een leipe imam doet, eigen wetten maken en bepalen wie wel recht heeft op vrijheid.
Let wel: van mij mag de vrijheid van godsdienst en van onderwijs vandaag nog worden afgeschaft, maar dan voor iedereen!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptywo 01 jun 2011, 06:07

Godsdienstvrijheid kun je in een democratisch land niet afschaffen maar er zijn bepaalde bevolkingsgroepen die menen op grond van hun geloof meer rechten te hebben dan andere bevolkingsgroepen. Het is inmiddels al zo ver dat de westerse wereld zich schikt naar de eisen van een bevolkingsgroep die een vreugdeloze religie aanhangt die niet openstaat voor vernieuwing.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptywo 01 jun 2011, 12:02

Marijke schreef:
Godsdienstvrijheid kun je in een democratisch land niet afschaffen maar er zijn bepaalde bevolkingsgroepen die menen op grond van hun geloof meer rechten te hebben dan andere bevolkingsgroepen. Het is inmiddels al zo ver dat de westerse wereld zich schikt naar de eisen van een bevolkingsgroep die een vreugdeloze religie aanhangt die niet openstaat voor vernieuwing.

precies
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptywo 01 jun 2011, 14:33

Tjaa schreef:

Dat effect zal ook hier komen zodra het de meerderheid wordt en moeten wij schikken [/b]


Dat is het principe van een democratie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptywo 01 jun 2011, 15:59

We schikken ons nu al naar een minderheid van 1 miljoen op 16 miljoen inwoners.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptywo 01 jun 2011, 16:52

Marijke schreef:
We schikken ons nu al naar een minderheid van 1 miljoen op 16 miljoen inwoners.

Ik ben het helemaal met je eens Marijke. Ook in ons stadje wonen veel moslims en zij weigeren ten enen male te integreren, op een enkele uitzondering na.
Al Jazeera voert nog steeds de boventoon.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptywo 01 jun 2011, 17:57

Marijke schreef:
Godsdienstvrijheid kun je in een democratisch land niet afschaffen maar er zijn bepaalde bevolkingsgroepen die menen op grond van hun geloof meer rechten te hebben dan andere bevolkingsgroepen. Het is inmiddels al zo ver dat de westerse wereld zich schikt naar de eisen van een bevolkingsgroep die een vreugdeloze religie aanhangt die niet openstaat voor vernieuwing.
Ik ben het hier helemaal mee eens.

Ik heb al eens eerder gezegd, dat volgens mij, de mens zich in de toekomst zó ontwikkelt, dat hij/zij geen godsdienstig instituut meer nodig heeft.
Volgens mij ook, zijn wij hier in het westen al op die weg beland, met uitzondering van de extreem gelovigen. Dat heeft even wat meer tijd nodig, en dan heb ik het niet over een paar jaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptywo 01 jun 2011, 18:43

Ik vind het best als iemand gelovig is, voor mensen die gelovig zijn is het een houvast, een troost, een steun maar geloof moet vreugdevol zijn en niet dwingend of dreigend met hel en verdoemenis. Als je geloof gebaseerd is op angst ben je niet oprecht.
Terug naar boven Ga naar beneden
m.
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptywo 01 jun 2011, 20:28

Kijk , dit vind ik nu een mooi voorbeeld van et gevolg van al die haatzaaierij.

Volkskrant 01-06-2011, pagina 15
Ik voel me bedrogen door mijn eigen land
LAMYAE AHAROUAY
Ik ben Nederlander. Tot op het bot. Ooit voerde ik een discussie met mijn oom uit Marokko. Hij kon moeilijk begrijpen dat ik mij Nederlander voel. 'Maar hbibie', zei ik, 'ik ben daar geboren, ik ga daar naar school en ik werk er. Mijn vrienden wonen er en ik voel me er thuis.' En zo is dat. Nederland is mijn land, u en ik maken deel uit van onze maatschappij. Dat dacht ik altijd. Maar ook ik begin in de ban van de angst te raken. Er komen scheurtjes in mijn liefde voor dit land. Ik voel me bedrogen. Bedrogen door mijn eigen land.

Ik ben het type dat discriminatie nuanceert. Als je het niet benadrukt, verdwijnt het vanzelf. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik ergens geweigerd ben vanwege mijn afkomst. Als iemand zegt een baan te zijn misgelopen wegens een hoofddoek bijvoorbeeld, dan kan ik dat moeilijk geloven. Als je iets wil dan kom je er wel, dat is mijn instelling. De stempel discriminatie wordt te snel gebruikt. Dacht ik. Maar die gedachte drijft langzaam maar zeker weg. Ik heb het gehad. De dame in Utrecht die door een buschauffeur geweigerd wordt omdat ze een hoofddoek draagt, is de spreekwoordelijke druppel. Geweigerd om haar hoofddoek. Het bestaat dus wel degelijk. Wat ik wil? Ik mis de nationale verontwaardiging. Dat dit kan, in een vrij land als Nederland. Vrijheid staat hier hoog in het vaandel, wij smaken zelfs het genoegen van een partij die de vrijheid in haar naam vermeldt. Nederland, het land van vrijheden. Driewerf hoera. Welja. Maar die vrijheid blijkt een illusie. Uitspraken van de PVV worden weggenuanceerd, of gebruikt door partijen om zichzelf even in het spotlight te zetten. Er is verdomme niemand die opstaat en durft te zeggen dat het te ver gaat.

Steeds vaker speel ik met de gedachte om na mijn studie in een ander land mijn geluk te zoeken. Hoe lang leef ik nog? Zestig, zeventig jaar? Waarom zou ik deze jaren verspillen in een land waarin ik niet eens mijzelf kan zijn? Waar er mensen zijn die mij wegzetten, enkel omdat ik moslim ben en een hoofddoek draag. Het feit dat ik studeer, dat ik werk en dat ik participeer doet er niet toe. Nee, het gaat om die hoofddoek. Men staart zich blind op de details. Dodelijk. Maar dan word ik boos op mezelf. Want wat ik soms lijk te vergeten, is dat dit ook mijn land is. Ik ben hier verdomme geboren. Ik ben hier opgegroeid. Ik ga hier naar school, ik werk hier. Ik voel me hier thuis. Weggaan is laf, volgens mijn moeder. En daar heeft ze gelijk in. Als ik wegga uit mijn eigen land, dan ben ik gewoonweg laf.

Ik baal ervan. Echt, ik baal ervan dat ik steeds vaker en steeds explicieter in een hokje wordt geduwd. Hokjesdenken, daar worden we alleen maar achterlijk van. Wat vergeten wordt is dat 'jullie' mijn maatschappij zijn. Ik ben hier geboren, dit is mijn land en dit is mijn maatschappij waar ook mijn normen en waarden gelden. Ik maak deel uit van 'jullie'. Zet me dan niet weg als 'apart'. Anders ga ik me daar ook naar gedragen.

We zijn Nederlanders, allemaal. Laten we nou eens verder kijken dan afkomst, religie of huidskleur. We willen toch een Nederland met een sterke economie, een Nederland dat ons kansen en een goed leven biedt? Laten we ons daar dan op focussen. Ik vraag niet om een speciale behandeling. Juist niet. Ik wil normaal behandeld worden. Door de politiek, maar ook door de mensen met wie ik leef. Dit is ook mijn land. Wen eraan.

Lamyae Aharouay is studente. Ze voelt zich door en door Nederlandse, maar er komen scheurtjes in haar liefde voor dit land. Ze raakt in de ban van de angst. Maar ze gaat niet weg. Dat zou laf zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptywo 01 jun 2011, 20:32

Is het bewezen dat die buschauffeur doorreed omdat hij iemand met een hoofddoek niet mee wilde nemen?
Terug naar boven Ga naar beneden
m
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptywo 01 jun 2011, 20:33

@We schikken ons nu al naar een minderheid van 1 miljoen op 16 miljoen inwoners.@
Wat nou schikken? Je schikt je zo veel als je zelf kiest. Er is toch geen wet die zegt dat jij (ik noem maar wat) moet toestaan dat een moslim jou geen hand wil schudden? Als je dat accepteert, is dat je eigen keuze. Niemand legt je op dat je je schikt. Je trekt je eigen grenzen. Als ik les geef aan buitenlandse leerlingen of studenten. Denk je dat ik het dan goed vind dat ze in mijn aanwezigheid een andere taal spreken? NEE
Daar heb ik namelijk last van,niet van een baard of hoofddoek.
Terug naar boven Ga naar beneden
m
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptywo 01 jun 2011, 20:34

@Is het bewezen dat die buschauffeur doorreed omdat hij iemand met een hoofddoek niet mee wilde nemen?@
hahah, je pikt echt de hoofdzaak eruit zeg!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptywo 01 jun 2011, 20:35

Ik pik de bijzaak eruit omdat er nogal wat ophef over was ontstaan, de bekende storm in een glas water.
Terug naar boven Ga naar beneden
m
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptywo 01 jun 2011, 20:36

Lees dan ook waar het om gaat, dat is wel zo eerlijk/
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptywo 01 jun 2011, 20:44

Geen tijd, ik ga naar bed, morgen om 05.00 op en dan ben ik weg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptywo 01 jun 2011, 20:53

Waarom is dat trouwens een storm in een glas water, ik vind het minstens zo walgelijk als dat een moslims chauffeur iemand met een hond weigert, wat denken al die mafketels toch hun mores aan iedereen te willen opleggen.


Overlast van m.n. marokkanse jongens, ik erger me er kapot aan. Ik irriteer me aan die groepjes met hun grote irritante bekken, zo brutaal als de beul, de woningovervallen etc. Daar maak ik me echt ongerust over. Een hoofddoek of een suikerfeest interesseren me niets. Ik word daarmee niet lastig gevallen, iedereen leeft maar zoals hij wilt. Dat ik godsdienst dom vind is een tweede, maar dat is mijn persoonlijke mening, ik heb de vrijheid om godsdiensten belachelijk te maken en tegen heilige huisjes aan te trappen. Maar niets hiervan rechtvaardigt het willen meten met verschillende maten, andere grondrechten voor moslims, op het moment dat dat zou gebeuren zijn we hetzelfde als zo'n sharialand.

Kijk, marokkanenoverlast: koran verbieden en vooral de hoofddoek, voetbalsupportersoverlast, voetbal verbieden en vooral de supporterssjaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptydo 02 jun 2011, 17:05

N.a.v. het stuk wat m. gast hier gisteren plaatste, om 10.28u.

Lamyae Aharouay voelt zich weg gezet.
Ze studeert in een vrij land, met vrijheid van godsdienst, met een sociaal stelsel, met alle vrijheden die er hier zijn.
Er zijn overal, in elk land, mensen, die buiten een groep vallen, bv de gepesten.
Brildragers, 'nerds', ogenschijnlijk 'slome duikelaars', sommige beugelbekkies, en noem ze allemaal maar op. Ze/we willen állemaal normaal behandeld worden.

Ik vind het stukje van Lamyeae Aharouay wat hysterisch geschreven.
Ze voelt zich "door en door Nederlandse"
Zeur dan niet zo.



Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptydo 02 jun 2011, 17:11

m schreef:
@We schikken ons nu al naar een minderheid van 1 miljoen op 16 miljoen inwoners.@
Wat nou schikken? Je schikt je zo veel als je zelf kiest. Er is toch geen wet die zegt dat jij (ik noem maar wat) moet toestaan dat een moslim jou geen hand wil schudden? Als je dat accepteert, is dat je eigen keuze. Niemand legt je op dat je je schikt. Je trekt je eigen grenzen. Als ik les geef aan buitenlandse leerlingen of studenten. Denk je dat ik het dan goed vind dat ze in mijn aanwezigheid een andere taal spreken? NEE
Daar heb ik namelijk last van,niet van een baard of hoofddoek.
Je kunt iemand niet dwingen je een hand te geven. Je kunt dan alleen d.m.v. je eigen gedrag iets duidelijk maken. Er consequenties aan verbinden. In een situatie leerkracht/leerling is dat idd te doen.

In openbare, en overheidsfuncties ligt het wat lastiger, óók omdat iedereen (behalve met name Wilders) zo politiek correct wil zijn.
Máár, veranderingen vinden al plaats. Gelukkig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptywo 08 jun 2011, 10:11




Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptywo 08 jun 2011, 11:00

Zou ze nog in leven zijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Emptywo 08 jun 2011, 11:19

Gossa schreef:
Zou ze nog in leven zijn?

Ik hem zo'n donkerbruin vermoeden dat zij is gestenigd! Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Koranverbranding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Koranverbranding
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: