DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Koranverbranding

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Koranverbranding   Koranverbranding Emptyma 04 apr 2011, 09:16

Koranverbranding? Christenvervolging is pas erg!



maandag 4 april 2011 10:05




Koranverbranding 0bc5c287-c5ac-4dd8-9cc1-8eb0cec50444_vlag0404 Woedende Afghanen reageren op de verbranding van een Koran in Amerika
Zouden ze in Afghanistan het woord proportioneel wel kennen? Kan het begrip vertaald worden? Een verbrande koran van een maand geleden wordt door groepen Afghanen vertaald in tientallen gevallen van moord en doodslag, op mensen die met die verbranding overigens niets van doen hadden.
Haat
Dit is niet eens oog om oog meer te noemen, het is gewoon aangeboren blindheid van haat. Natuurlijk werden ook Israël en de joden er weer bijgehaald, terwijl de Koran daar echt niet verbrand werd. De verantwoordelijke was dominee Terry Jones uit Amerika.
Dat lijkt me geen sympathiek persoon; hij voelt zich in het geheel niet verantwoordelijk, terwijl ik toch wel iets van een schuldgevoel zou hebben in zijn geval. Want er zijn wel onschuldige mensen omgekomen.
Maar op zich heeft hij gelijk als hij stelt dat sommige islamieten altijd wel een reden zullen vinden om slachtpartijen aan te richten, al dan niet in naam van Allah. Maar of hij nu de aangewezen persoon is om dat te zeggen?
Pacificatie
Ondertussen is het qua pacificatie wel begrijpelijk, maar tegelijkertijd intellectueel toch ook belachelijk dat president Obama het verbranden van een Koran op een lijn stelt met het onthoofden van onschuldige mensen.
En dat een Amerikaanse generaal ter plaatse zich drukker maakt om een dominee dan om de werkelijke vijanden en idioten die koppen hebben gesneld voor 'het goede doel', is eveneens tekenend. Maar ja, die glazen kin van Allah's volgelingen, hè?
Westerse vlaggen
Want hoeveel westerse vlaggen zijn er niet verbrand door islamitische heefthoofden? Lynchen wij dan ook maar gelijk een willekeurige 'vertegenwoordiger' van pak hem beet Iran of Afghanistan? We kunnen dan wel eeuwig boos blijven en met meer reden bovendien.
Nee hoor, wij keren altijd de andere wang toe. Daar moest ik vanmorgen nog aan denken toen ik langs een woning liep, hier op de Haagse Laan van Meerdervoort. Voor het raam hing een heuse 'Ranglijst Christenvervolging'. Je kunt deze nazien op www.opendoors.nl.
Ik weet niet van wat voor organisatie die ranglijst is, maar dat maakt ook weinig uit. We kennen de berichten ook van Amnesty en van een enkel krantenartikel.
Marteling
Vervolging, marteling en doodslag van christenen, is schering en inslag, in het bijzonder in islamitische landen (naast communistische). Dat zet het geëmmer over een enkele moskee die in Nederland beklad wordt wel in een juist perspectief.
Overigens hoor ik van de politieke partijen in Nederland weinig tot niets over die vervolgde christenen elders. Ik ben zelf geen christen, maar vind dat toch een beetje typisch. Maar ja, die glazen kin, hè? Daarvoor wenden we ons glazen oog maar af. Vrede zij met ons.


Paul Lieben







bron: elsevier





helemaal mee eens.

dit bevestigt de opportunistische houding van het westen ten opzichte van moslims.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptyma 04 apr 2011, 11:02

Het verbranden van een Koran door een geschifte gelovige homohater om andere geschifte gelovigen uit de tent te lokken die dan weer nationale vlaggen verbranden en in opstand komen zodanig dat er doden vallen moeten niet zo uitgebreidt in het nieuws worden gezet.
Geen woord over vuil maken, ze doen hun best maar, en ze kruipen snel terug in hun eenzame smerige holen.....
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptyma 04 apr 2011, 13:14

Precies zoals ik er ook over denk luna dat stuk wat je geplaatst hebt

Daarom is het ook zaak om hier de boel eens wat strakker te gaan hanteren
Want er komen veel van dit soort idioten deze kant op
die hun frustraties uitten en ondergronds de boel aan het ophitsen zijn
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptyma 04 apr 2011, 15:31

waar ik nog het meest om moet lachen is het feit dat die moordende moslims niet in de gaten hebben dat het westen ze vergelijkt met het achterend van een varken...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptyma 04 apr 2011, 16:02

Ik ben het met de vorige spreker/spreeksters helemaal eens! Geen woord aan toe te voegen. No
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptydi 31 mei 2011, 17:52

LAHORE – In Pakistan is een rechtszaak in gang gezet om de Bijbel te verbieden. Directe aanleiding is het verbranden van de Koran, door de Amerikaanse predikant Terry Jones. Moslims beweren nu dat de Bijbel zoveel onwaarheden bevat dat het boek niet meer uitgegeven mag worden.
De actie is in gang gezet door een aantal moslimleiders in de Pakistaanse stad Lahore. Zij noemen de Bijbel een blasfemisch boek, aldus de Pakistaanse krant The News dinsdag. Een aantal profetieën uit de Koran zouden volgens de moslims in de Bijbel gewijzigd zijn weergegeven. Daardoor kunnen aan profeten een aantal criminele daden worden toegeschreven. Die zouden de heiligheid van de profeten ondermijnen.

De moslimleiders hebben de kwestie aanhangig gemaakt bij het Pakistaanse Hooggerechtshof. Eén van de drijvende krachten achter het proces zegt dat de christenen als Terry Jones met gelijke munt moeten worden terugbetaald. Een rechtszaak achten de moslims echter een geëigender middel dan het verbranden van de Bijbel.

De moslims zeggen niet uit te zijn op een conflict tussen het christendom en de islam. „Zolang de rechter zich aan de wet houdt, zien we dat niet gebeuren”, aldus één van hen.

Pakistan kent een omstreden blasfemiewet, die belediging van de islam strafbaar stelt. In de praktijk hebben vooral christenen in het land het door die wet zwaar te verduren. De achterliggende jaren vonden tientallen rechtszaken plaats tegen christenen, vaak vanwege in scène gezette situaties waarbij de aangeklaagde de profeet Mohammed zou hebben beledigd.

De situatie in Pakistan lijkt op die in Egypte of Irak, maar ze verschilt vooral in juridische zin. In Egypte en Irak stelt de wet dat alle burgers, ongeacht religieuze achtergrond, gelijke rechten bezitten. De Pakistaanse wet maakt duidelijk onderscheid tussen moslims en niet-moslims. Dat hangt samen met de toenemende islamisering van het land, die begon met de staatsgreep van generaal Zia ul-Haqq in 1977. Er volgde een snelle islamisering van het Pakistaanse strafrecht.

In 1984 werd de Wet op het getuigenis ingevoerd, die de juridische positie van christenen ernstig verslechterde. De wet stelt dat het getuigenis van een niet-moslim tijdens een rechtszaak slechts half zo veel waarde heeft als dat van een moslim. Het beruchtst zijn de blasfemiewetten. Op het beledigen van de islam en de profeet Mohammed staan straffen met de dood of levenslange gevangenis.



bron: http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieuws/pakistaanse_moslims_willen_verbod_op_bijbel_1_567156
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptydi 31 mei 2011, 18:03

IN egypte is er een behoorlijke jacht op de christen, vanmiddag op de radio
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptydi 31 mei 2011, 18:11

Afschuwelijk.
Ik heb het niet gehoord, en ook nog niet gelezen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptydi 31 mei 2011, 18:38

Marya schreef:
Afschuwelijk.
Ik heb het niet gehoord, en ook nog niet gelezen.

http://www.radio1.nl/contents/31441-moslim-willen-geen-koptische-kerk
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptydi 31 mei 2011, 18:43

Bedankt voor de link !
De reportage doet het bij mij niet.
Straks zal ik nog eens proberen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptydi 31 mei 2011, 18:54

Vinden jullie dat afschuwelijk? Wilders wilt de koran verbieden...
En die amerikaanse idioot steekt boeken in de fik en die pakistanen beginnen keurig een proces....
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptydi 31 mei 2011, 18:56

Pagan schreef:
Vinden jullie dat afschuwelijk? Wilders wilt de koran verbieden...
En die amerikaanse idioot steekt boeken in de fik en die pakistanen beginnen keurig een proces....

Nadat ze eerst 20 man hebben vermoord 2 maanden geleden om het verbranden van dat éne boek
Los van de vele doden die daarvoor al zijn geweest
Ik meen 5000 , maar dat zal ik moeten opzoeken

En de wetten , volgens het artikel , de christenen al op een achterstand zetten

Je haalt het nu beetje boel uit de context


Laatst aangepast door Tjaa op di 31 mei 2011, 18:59; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptydi 31 mei 2011, 19:12

Ik reageer op het krantenartikel wat ik hier geplaatst zie, ik heb geen andere context. Als je wilt dat zo'n bericht in een bepaalde samenhang wordt geinterpreteerd, moet je dat erbij benoemen of naar die artikelen verwijzen.Of je moet geen krantenartikelen meer plaatsen, ik ben gewend ad hoc te kunnen reageren op berichtgeving.

Dus nog een keer: Wilders wilt hier andersom precies hetzelfde en die amerikaan steekt boeken in de fik, tja...

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptydi 31 mei 2011, 20:32

Pagan schreef:
Ik reageer op het krantenartikel wat ik hier geplaatst zie, ik heb geen andere context. Als je wilt dat zo'n bericht in een bepaalde samenhang wordt geinterpreteerd, moet je dat erbij benoemen of naar die artikelen verwijzen.Of je moet geen krantenartikelen meer plaatsen, ik ben gewend ad hoc te kunnen reageren op berichtgeving.

Dus nog een keer: Wilders wilt hier andersom precies hetzelfde en die amerikaan steekt boeken in de fik, tja...

Ik reageer met "afschuwelijk" op de tekst van Tjaa "de jacht op christenen".

Ik ben tegen het verbod van boeken, ook tegen het verbod op Mein Kampf
Terug naar boven Ga naar beneden
m.
Gast




Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptydi 31 mei 2011, 20:33

De bron van het artikel is het Reformatorisch dagblad. Niet echt een objectieve bron,ik denk zomaar dat in deze krant weinig aandacht is voor geweld tegen mensen van andere geloven
Wanneer je puur dit artikel beoordeelt, is de reactie van Pagan terecht.Een Koran verbranden of verscheuren is een bizarre actie die nooit goed te praten is.

De situatie in Pakistan is echter wel zorgwekkend, nog niet zo lang geleden is er b.v. een politicus vermoord die het openlijk niet eens was met de de blasfemie wet. Een land waar fundamentalisme een gevaarlijke kracht is.


Naar aanleiding van de koranverbrandingsplannen vond ik de reactie van Obama niet erg prettig. Zie fragment hieronder. Uit dit commentaar kun je lezen dat de Koranverbrander uiteindelijk geweld in de Islamitische wereld op zijn geweten heeft. Dat is nogal een kromme redenering, vind ik.

"In een interview met ABC's Goodmorning America reageert Obama geërgerd op het plan. 'Dit staat zo ver van onze Amerikaanse normen en waarden. Ik hoop dat de predikant beseft dat ons land juist is gebouwd op vrijheid van godsdienst.'

De president vreest dat de boekverbranding kan leiden tot gewelddadige reacties in de islamitische wereld. Het zal volgens hem werken als 'een wervingsfolder voor Al-Qaida "

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptydi 31 mei 2011, 20:36

Marya schreef:
Pagan schreef:
Ik reageer op het krantenartikel wat ik hier geplaatst zie, ik heb geen andere context. Als je wilt dat zo'n bericht in een bepaalde samenhang wordt geinterpreteerd, moet je dat erbij benoemen of naar die artikelen verwijzen.Of je moet geen krantenartikelen meer plaatsen, ik ben gewend ad hoc te kunnen reageren op berichtgeving.

Dus nog een keer: Wilders wilt hier andersom precies hetzelfde en die amerikaan steekt boeken in de fik, tja...

Ik reageer met "afschuwelijk" op de tekst van Tjaa "de jacht op christenen".

Ik ben tegen het verbod van boeken, ook tegen het verbod op Mein Kampf

Ja ik ook.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptydi 31 mei 2011, 20:37

Tsja, dat het Reformatorisch dagblad júist de vervolging van christenen noemt, is natuurlijk niet zo vreemd.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptydi 31 mei 2011, 20:49

Ik moest bij die blasfemiewet onmiddelijk aan Donner denken met zn godslasterwetje. Theo van Gogh was toen n.b. net vermoord, D'66 klom toen gelukkig meteen in de hoogste boom.
Nu is het zo dat de VVD, de partij waar je toch op stemt om hun liberalisme (kan weinig anders bedenken), g.v.d. hun handtekening heeft weggehaald onder het wetsvoorstel om die achterlijke wet te schrappen. Verkoopt hun ziel voor een zeteltje van de SGP.

Dan heb je nog Wilders met zn koran verbieden en andere wetten voor moslims dan voor niet moslims (dat is wat ik altijd meteen tegen had op de PVV).

EN DAT gebeurt allemaal in mijn eigen land, in een democratie. Daar kan ik me over lopen opwinden. En als ik me al opwind over de Pakistanen, waarvan ik behalve moorden toch eigenlijk vind dat ze zelf hun wetten moeten bepalen, is het om precies dezelfde reden. Dat bedoel ik dus, i.p.v. geschokt te zijn over Pakistan, steek ik liever de hand in eigen boezem, wat een kabinet zeg. Antidemocraten en geloofsgekken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptydi 31 mei 2011, 20:57

Over wélke, t.o.v. moslims, afwijkende wetten, heb je het ?



Natuurlijk is het 'hand in eigen boezem steken' waar het om gaat, maar dan kunnen we de internationale politiek wel afschaffen.

Wat een mens, een individu, leert in de omgang met zijn medemensen, is, vind ik, te vergelijken met een land in de omgang met het buitenland.
Ff kort door de bocht ;o)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptydi 31 mei 2011, 21:05

Vrijheid van onderwijs alleen afschaffen voor moslims, vrijheid van godsdienst alleen afschaffen voor moslims en belasting heffen op geloofsuitingen alleen bij moslims.

Verder ja daar heb je gelijk in daar leer je van, maar eigenlijk probeerde ik dat ook he: zo van spiegel het eens aan ons land.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptydi 31 mei 2011, 21:12

Er IS vrijheid van onderwijs, en ook vrijheid van godsdienst, maar die vrijheden worden/werden veel te ruim geïnterpreteerd.
En ja, dan is iemand als Wilders (of eerder Fortuyn) nodig, om maar énige beweging in de zaak te krijgen.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptydi 31 mei 2011, 21:15

Ja er is vrijheid van onderwijs en van godsdienst, maar Wilders wilt die alleen voor moslims afschaffen, staat in zijn programma. En de belasting is alleen voor hoofddoekjes, staat ook in zijn programma.

Zodra iemand het in zijn hoofd haalt, om voor een bepaalde groep mensen andere wetten te willen, haak ik af. Daarom schreef ik al dat dat het eerste was dat me opviel bij hem, in de tijd dat hij een beetje opkwam, raaskalde hij al over alleen islamitsche scholen dichtknallen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptydi 31 mei 2011, 22:02

Pagan schreef:
Ja er is vrijheid van onderwijs en van godsdienst, maar Wilders wilt die alleen voor moslims afschaffen, staat in zijn programma. En de belasting is alleen voor hoofddoekjes, staat ook in zijn programma.

Zodra iemand het in zijn hoofd haalt, om voor een bepaalde groep mensen andere wetten te willen, haak ik af. Daarom schreef ik al dat dat het eerste was dat me opviel bij hem, in de tijd dat hij een beetje opkwam, raaskalde hij al over alleen islamitsche scholen dichtknallen.

http://www.powned.tv/nieuws/raar/2011/05/meisje_gestenigd_na_missverkie.html
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptydi 31 mei 2011, 22:12

Nou erg, maar wat wil je ermee zeggen? Omdat in de oekraine een meisje wordt gestenigd, moeten wij onze democratie laten vallen??
Kijk ik kan rustig stellen dat het christelijk geloof een mensen heeft uitgemoord dat wil je niet weten. Recentelijk is de paus trouwens verantwoordelijk voor de dood van half afrika door het verbieden van condooms en de andere helft heeft hij misbruikt. Er zijn ook verhalen van leipe christenen die opeens mensen opensnijden en rondschieten, de amerikanen vallen landen binnen onder valse voorwendselen om hun godsdienstige mores en mondiale economische principes aan de hele wereld op te dringen, waar wij netjes achteraan hobbelen.

En daarom moeten wij verworven vrijheden gaan neerleggen, en zelfs dus groepen uit de samenleving niet aan de grondrechten mee laten doen?
Dit kan je niet menen Tjaa. Wat Wilders wilt is precies hetzelfde als een leipe imam doet, eigen wetten maken en bepalen wie wel recht heeft op vrijheid.
Let wel: van mij mag de vrijheid van godsdienst en van onderwijs vandaag nog worden afgeschaft, maar dan voor iedereen!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Emptywo 01 jun 2011, 06:07

Godsdienstvrijheid kun je in een democratisch land niet afschaffen maar er zijn bepaalde bevolkingsgroepen die menen op grond van hun geloof meer rechten te hebben dan andere bevolkingsgroepen. Het is inmiddels al zo ver dat de westerse wereld zich schikt naar de eisen van een bevolkingsgroep die een vreugdeloze religie aanhangt die niet openstaat voor vernieuwing.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Koranverbranding Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koranverbranding   Koranverbranding Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Koranverbranding
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: