DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Religie

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4
AuteurBericht
Gast
Gast




Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Koranverbranding   Religie - Pagina 4 Emptyza 02 apr 2011, 08:43


http://www.nu.nl/buitenland/2482699/weer-doden-bij-protest-koranverbranding.html


Een angstige ontwikkeling, misschien worden de geitenharensokkenmensen nu wel wakker. Shocked

Ik ben van mening dat je nóóit een boek moet verbranden, laat staan een boek,
dat als leiddraad dient voor miljoenen gelovigen,
of je het er nu mee eens bent of niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptyza 02 apr 2011, 09:16

Ik zie ook de noodzaak van het verbranden van een koran niet in maar ik geloof niet dat christenen zo hysterisch reageren als iemand een bijbel verbrandt, per slot van rekening gaat het voor de zoveel miljoenste keer slechts om het gedrukte woord op papier. Dat woord verwijnt niet als het wordt verbrand.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptyza 02 apr 2011, 09:40

Eerlijk gezegd zou ik dat niet durven, op zo'n manier reageren.
Met kastdeurtjes knallen, of een bord kapotgooien, daar blijft het wel bij, maar ook niet als er ergens een imam de bijbel zou verbranden.
Meer als manlief iets stoms doet, of als ik kwaad op mezelf ben Laughing

Het gaat bij die mensen altijd zo extreem, dát is het angstige eraan, het breidt ook uit, dat zie je.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin



Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptyza 02 apr 2011, 10:57

Het verbranden van het boek (bijbel of Koran ) mag nooit de aanleiding zijn om mensen te vermoorden
Dan ben je niet goed bij je hoofd

Maar de term lange tenen en kort lontje zal zijn oorsprong wel hebben liggen in dat soort landen
Want tjeetje wat zijn die mensen heetgebakerd en kortzichtig

Overigens is het angstige dat er zoveel van die fanatieke gelovige mensen, die totaal geen ruimte hebben in hun gedachtenwereld dat het ook wel eens anders kan zijn dan dat het in het boek staat , de komende jaren deze kant op komen

En dat ondermijnt onze vrijheid die we hebben opgebouwd doordat we wat meer het boek als leidraad hebben losgelaten

Hun bekrompenheid is ondermijning van onze vrijheid
Daar zal het westen toch meer bij stil moeten staan en tegengas aan moeten geven


(overigens ga ik deze topic samenvoegen met de topic religie )
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin



Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptyza 02 apr 2011, 10:59

Wat bij deze nu dus is gebeurd Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptyza 02 apr 2011, 11:04

Vandaar dat ik me het apelazerus heb gezocht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptyza 02 apr 2011, 20:41

Ik wil het toch nog even kwijt, Tjaa,
juist omdat je e.e.a. hebt samengevoegd.

Waar ik het over heb, staat los van godsdienst/religie als instituut, maar valt onder de noemer "spiritualiteit".
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptyza 02 apr 2011, 20:50

Marya, je kunt toch gewoon een topic over spiritualiteit openen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptyza 02 apr 2011, 20:56

Jawel, dat kan, Marijke.
Ik heb nu niet nagelezen, hoe we bv op Kübler Ross, en over de geest en de ziel, kwamen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptydi 05 apr 2011, 11:20

di 05 apr 2011, 11:45 | 19 reacties
| lees voor

'Nederland onverklaarbaar fel tegen religie' TILBURG - Nederland loopt in de hele wereld voorop als het gaat om het ontmantelen van religie en religieuze waarden. Nergens ter wereld gaat de „ontinstitutionalisering” van de religie zo snel als in Nederland. Godsdienstsociologen breken zich het hoofd over een verklaring voor dat verschijnsel.


Foto: foto jan van eijndhoven Dat zegt theoloog Marcel Poorthuis, die woensdag zijn intreerede als hoogleraar interreligieuze dialoog aan de Universiteit van Tilburg uitspreekt. Zijn leeropdracht is nieuw voor Nederland en volgens Poorthuis „gecreëerd vanuit de actualiteit.”

„Mensen verlaten de zekerheden van de kerk, maar worden tegelijkertijd steeds fundamentalistischer in hun opvattingen over andersdenkenden, zoals moslims. Dialoog tussen de godsdiensten is nodig om de wereld leefbaar te houden”, aldus de hoogleraar.

Kan dit heel goed begrijpen
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptydi 05 apr 2011, 11:21

Marya schreef:
Ik wil het toch nog even kwijt, Tjaa,
juist omdat je e.e.a. hebt samengevoegd.

Waar ik het over heb, staat los van godsdienst/religie als instituut, maar valt onder de noemer "spiritualiteit".

Ik heb het samengevoegd omdat er op twee plekken over het zelfde krantenartikel gereageerd werd
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptydi 05 apr 2011, 11:26

Ja, ik snap het Tjaa.
Misschien open ik binnenkort, of later, wel een topic over de onderwerpen, die ter sprake kwamen in deze religie/topic.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptydi 05 apr 2011, 11:30

je hoeft geen hoogleraar te zijn om te verklaren waarom nederland de laatste jaren fel tegen (een bepaalde) religie is.
de goeie man pleit voor meer dialoog....word wakker man!
er is genoeg gedialoogd, genoeg van één kant gedoogd, genoeg islam door de strot geduwd.

genoeg is genoeg.

nu komt het op daden aan.
geen woorden maar daden !
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptydi 05 apr 2011, 11:39

Misschien beginnen de mensen in te zien dat geloof nergens toe leidt, dat het alleen een kapstok is om je ellende en onverklaarbare zaken aan op te hangen onder het motto "het is de wil van ... (vul maar in)". Je hebt het allemaal zelf in de hand, pech- en ongevallen daargelaten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptydi 05 apr 2011, 12:02

Tjaa schreef:
di 05 apr 2011, 11:45 | 19 reacties
| lees voor

'Nederland onverklaarbaar fel tegen religie' TILBURG - Nederland loopt in de hele wereld voorop als het gaat om het ontmantelen van religie en religieuze waarden. Nergens ter wereld gaat de „ontinstitutionalisering” van de religie zo snel als in Nederland. Godsdienstsociologen breken zich het hoofd over een verklaring voor dat verschijnsel.


Foto: foto jan van eijndhoven Dat zegt theoloog Marcel Poorthuis, die woensdag zijn intreerede als hoogleraar interreligieuze dialoog aan de Universiteit van Tilburg uitspreekt. Zijn leeropdracht is nieuw voor Nederland en volgens Poorthuis „gecreëerd vanuit de actualiteit.”

„Mensen verlaten de zekerheden van de kerk, maar worden tegelijkertijd steeds fundamentalistischer in hun opvattingen over andersdenkenden, zoals moslims. Dialoog tussen de godsdiensten is nodig om de wereld leefbaar te houden”, aldus de hoogleraar.

Kan dit heel goed begrijpen

Néé hr Marcel Poorthuis, het gaat niet om "Nederland onverklaarbaar fel tegen religie".

Het gaat om bevoordeling van mensen, die een bepaalde religie (islam) op een fundamentalistische manier aanhangen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptydi 05 apr 2011, 17:25

Religie - Pagina 4 A-040411
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptydi 05 apr 2011, 17:53

Hihi.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptyza 25 jun 2011, 23:15

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptyzo 26 jun 2011, 07:08

Vertel dat (wat in het artikel staast) maar eens aan een fundamentalist, ongeacht religie want ieder geloof en kent fundamentalisme.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptyzo 26 jun 2011, 13:46

Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptyma 14 nov 2011, 12:44

Get Microsoft Silverlight
Bekijk de video in andere formaten.


Beschrijving:

In deze documentaire van Jessica Villerius kijken we naar de achtergrond van eerwraak. Wat zijn de motieven van de vaak eigen familieleden. Bij hoge uitzondering mag Villerius vier jonge vrouwen interviewen die onherkenbaar in beeld worden gebracht. De meiden wonen in een uiterst beveiligde woning, gevlucht voor hun familie waaronder Donja(14). Donja werd jaren misbruikt door een familielid, buiten het feit dat dit al vernederend genoeg is, moet ze nu ook nog vrezen voor haar leven.

Verder reist Villerius af naar Zuidoost-Turkije en India. Ze interviewt daar verscheidene mannen en hun visie op eerwraak.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptyma 14 nov 2011, 13:19

Meisje uit Limburg slachtoffer van eremoord in India
vrijdag 02 juli 2010 om 08u48
De 17-jarige Amritpal Kaur uit het Limburgse Gingelom is in India vermoord door haar 55-jarige stiefvader. Het gaat om een eremoord. Het meisje wilde met een 24-jarige man uit Schakkebroek trouwen, die tot een lagere kaste behoorde.


Amritpal Kaur © Belga
Verschillende kranten berichten vrijdag dat het meisje naar India werd gelokt door haar ouders met de belofte dat ze nadien toch mocht trouwen met haar geliefde. Maar ze werd gewurgd in het huis van haar moeder.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/meisje-uit-limburg-slachtoffer-van-eremoord-in-india/article-1194766546203.htm

IN de documentaire gaat het onder ander ook over dit meisje AMRIT
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptyma 14 nov 2011, 13:26

Het Romeinse Rijk en de ‘zegeningen’ van de Islam

Nee, dit stukje gaat niet over Het Romeinse Rijk.
Behalve de reden van de ondergang ervan: decadentie, bandeloosheid en inteelt.
Dit stukje wil een licht doen schijnen op een bepaald aspect van de “wereldgodsdienst” die Islam wordt genoemd: eerwraak.

Ik grijp de documentaire van Jessica Villerius ‘ Code Rood, eerwraak’, uitgezonden vanavond op NL3, aan om te waarschuwen voor het verval van de West-Europese cultuur als de Islam vaste voet aan de grond krijgt op Europese bodem.

Ik citeer Pim Fortuyn:”de Islam is een achterlijke cultuur”. Ik hoop dat met onderstaand te bevestigen.

In genoemde documentaire word gewag gemaakt van de verschrikkelijke gewoonte binnen de Islam om meisjes te verbieden eigen keuzes te maken als het gaat om partnerkeuze, sex voor het huwelijk of het hebben van meerdere relaties voor het huwelijk.

Wie de documentaire niet gezien heeft, raad ik aan dit alsnog te doen.
Het geeft een inkijkje in een aspect van de Islam, die door velen niet of nauwelijks wordt gekend: de volstrekte intolerantie jegens de vrouw. De vrouw, de dochter, het meisje, zij dient volledig dienstbaar te zijn aan de man.
Zij heeft niets te vertellen. Zij dient te gehoorzamen aan de man en verder niets.

De documentaire verhaalt van 4 meisjes, alle streng beveiligd in gesloten inrichtingen, die alle moeten vrezen voor wraak van hun familie.
Vaak de eigen vader of een neef.
Louter en alleen omdat de vrouwen niet willen trouwen met die neef, vrijheid willen of meerdere (sexuele) relaties voor het huwelijk niet uitsluiten.
Hetgeen in de west europese cultuur ‘normaal’ gevonden wordt. Zelfs aangemoedigd wordt, om vroegtijdige huwelijksontbinding te voorkomen.

In Nederland vonden afgelopen jaar 14 eerwraak moorden plaats. Dat zijn er sowieso 14 teveel, maar de vraag dient zich aan: welke vader of moeder kan zijn dochter vermoorden omwille van het feit dat zij niet wil huwen met de persoon die vader heeft uitgekozen dan wel omdat zij geen maagd meer is ? Wat zijn dit voor ‘Middeleeuwse’ toestanden ?

De Islam en de West-Europese cultuur zijn als olie en water: ze zullen nimmer vermengen. Alleen al de tegenstellingen op dit vlak zorgen voor een onoverbrugbare kloof.

De meisjes in de docu zitten allen veilig opgeborgen achter slot en grendel in een of ander opvang tehuis.
Is het niet triest ? Zij zijn gevlucht voor eigen familie. Familie die er juist dient te zijn als er moeilijkheden zijn. Maar ze worden met de dood bedreigd. Door eigen ouders en overige familieleden.

Aangrijpend en veelzeggend was het relaas van de vriend van Amrit, een Indiaas meisje.
In de val gelokt door haar moeder ging ze nietsvermoedend naar India en …werd vermoord.
Om de enkele reden dat haar vriend niet in de juiste kaste paste.
Het is niet verzonnen, maar helaas waar.
Het werd niet duidelijk of dit meisje Hindoe was of moslim, maar in de docu kwam onomstotelijk vast te staan dat de Islam discrimineert tegenover haar eigen aanhang: de moslima.
Zij heeft geen recht anders dan te gehoorzamen aan man of familie.

In dit kader was ergerlijk het optreden van de pedagoge Linda Terpstra (waarschijnlijk familie van), die het louter over een cultuurverschil had. Nee, ‘de religie’ had er niks mee te maken. Gelukkig ontkende een echte ‘ervaringsdeskundige’ , een direct betrokkenen en islam gelovige, later in de docu dit relaas: het is de Islam die dit verbiedt.

De grootschaligheid waarmee inteelt binnen de islam wordt gepropageerd en aangemoedigd (neef trouwt met nicht), heeft mij doen besluiten tot het kiezen van de titel boven dit stuk. Ook het Romeinse Rijk ging ten onder aan bandeloosheid en promiscuiteit. Laten we gewaarschuwd zijn…

http://www.artikel7.nu/?p=42035
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Emptyma 14 nov 2011, 13:28

Ik ben heel blij dat ik geen geloof heb dat mij iets oplegt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Religie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie - Pagina 4 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Religie
Terug naar boven 
Pagina 4 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: