DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Religie

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Religie   Religie Emptyma 28 maa 2011, 15:57

Hitchens over religie

Na een interview op TV heb ik Hitchens geGoogled en ja, zet je aan het denken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptyma 28 maa 2011, 19:39

Ik heb je link nog niet bekeken, dat doe ik een dezer dagen.
Wel heb ook ik even gegoogled.

http://www.welingelichtekringen.nl/12141-.html

Ik ben wel benieuwd in welke zin het jou aan het denken zet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptyma 28 maa 2011, 20:13

Marya, zelf geloof ik dat God bestaat ook al heb ik geen vertrouwen (meer) in de administratie van de kerk zelf, hetgeen slecht beheerd wordt door de mens. Wat mij aan het denken zet is de logica van Mr. Hitchens, waar je toch wel even van op je hoofd gaat krabben. Zijn argumenten TEGEN het bestaan van God zijn sterk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptyma 28 maa 2011, 20:23

Clineke, zijn argumenten bestonden al. Je lijkt me niet de persoon die hier overheen heeft gekeken. Misschien ben je in een twijfel fase.
Btw, de Rabbi vond ik beschamend. Het kan ook door de sterkte van Hitchens komen...
de audio was flut.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptyma 28 maa 2011, 20:27


Je hebt gelijk wat betreft de twijfel fase en dat maakt me gevoeliger voor the voice of reason Wink Die argumenten zijn inderdaad niet nieuw en ik wist er van, maar wanneer iemand ze zo helder, to the point, in een paar minuten voor je uiteen zet, dan raakt het je ineens tussen je ogen en heb je dat "ahaaa moment". Mee eens dat de rabbi slecht uit de bus kwam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptyma 28 maa 2011, 20:33

Oké....
ik heb jullie gelezen,
de film nog niet gezien.

Ik geloof in God, maar op een heel andere manier, dan die wordt gepredikt en beleden door kerken/godsdiensten.

Ik geloof ook in reïncarnatie, in het leven voorbij de materie. Dat heb ik niet vanuit mijn denken, maar vanuit mijn ervaringen/voelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptydi 29 maa 2011, 07:19

Noch het bestaan, noch het niet bestaan van een opperwezen is te bewijzen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptydi 29 maa 2011, 15:06

En toch gelooft de mensheid er in.....er is geen bewijs voor, het is simpelweg een stelling.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptydi 29 maa 2011, 15:07

Of een aanname.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptydi 29 maa 2011, 15:14

Marijke schreef:
Of een aanname.
door beïnvloeding van anderen bedoel je?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptydi 29 maa 2011, 15:20

Bijvoorbeeld. Toen de oudste van manlief van de basisschool kwam was het advies Mavo omdat hij een kind is van gescheiden ouders. Het was een refo school. Het is maar goed dat ze hun zin niet hebben gekregen, hij heeft twee titels en hij verdient meer dan zijn vader.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptydi 29 maa 2011, 16:04

Goed dat dit schooladvies als vrijblijvend gezien is.
Meeste ouders slikken het voor zoete koek en gaan mee met het advies.


Veel mensen hebben wel van nature de neiging om te geloven dat er "iets" is, iets hogers, iets wat hun leven meer inhoud of betekenis kan geven.
Gelovigen denken dat ze een patent hebben op het na-de-dood, de zin van het leven, geluk, moraal, liefde, etc. vind ik echt onzin. Alsof je gelovig moet zijn en naar de kerk moet gaan om hierover na te denken......
Deze vragen zijn er ook zonder een geloof, die zijn er dankzij ons bestaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptydi 29 maa 2011, 17:23

Schooladvies moet je met een korreltje zout nemen zou ik zeggen. Je kent je eigen kinderen het best. Onze Katrien kreeg destijds (in de 7e klas) het advies om in advanced algebra geplaatst te worden. Dat heb ik neergeschoten en ze ging in de "gewone" wiskunde klas. Kende de lerares die ze zou krijgen en wist dat dat niet zo'n slimme zet zou zijn. Wiskunde werkt als bouwstenen; als er een gammele tussen zit valt het muurtje in elkaar. Het is overigens helemaal goed gekomen Wink

On topic: Ik geloof dat er een Schepper is, maar de rest staat op gammele poten bij me. Er is meer dan wat wij weten, ook dat geloof ik, en ik sluit reincarnatie dan ook niet uit. Maar een God die de wereld micro manages, eh...nee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptydi 29 maa 2011, 18:09

Er is veel meer voorbij materie.


Daar heb ik geen bewijs voor nodig, alleen mijn eigen ervaringen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptydi 29 maa 2011, 19:00

Ik ben dus eerder geneigd te geloven dat onze verre voorouders ooit verbannen zijn van een andere planeet en met een broodtrommeltje, water en een lading zaad de ruimte in zijn gestuurd, zoals vanuit Europa vroeger misdadigers overzee werden gestuurd. Het schijnt dat de scientology kerk zoiets ook verkondigt maar daar heb ik dat idee niet van. Je gaat je in dat geval natuurlijk wel afvragen waar dan de bewoners van die andere planeet ooit vandaan zijn gekomen, was er een schepping of was het evolutie? Je kunt beide theorieën tot in het oneindige doortrekken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptydi 29 maa 2011, 19:05

Hoe dan ook, Marijke, er moet toch ergens een begin zijn geweest en hoe en waarom is dat gegaan?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptydi 29 maa 2011, 19:16

Of onze verre voorouders ooit getransporteerd zijn vanaf een andere planeet, weet ik niet, betwijfel ik.

Ik geloof in reïncarnatie, en daarin past ook mijn gedachte, dat de mensheid op andere planeten heeft geleefd. Evolutie van mens, maar ook van de leefwereld/planeten.

Daarbij geloof ik in zowel schepping als evolutie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptydi 29 maa 2011, 19:18

Clineke, ik denk dat niemand dat zeker weet of ooit te weten zal komen. Het bestaan van god kan niet worden bewezen, de evolutietheorie is per slot van rekening een theorie. Als bijvoorbeeld het leven uit de zee komt, ook iets wat regelmatig wordt gezegd of beweerd, waarom zijn er dan nooit fossielen gevonden die aantonen dat er een overgangsfase is geweest? Dolfijnen en andere in zee levende zoogdieren hebben de rudimenten van ledematen maar is dat een bewijs? Nou staat de wetenschap niet stil, je weet niet wat er nog meer gevonden wordt, zoals onlangs nog een enorme schedel en slagtanden van een tot nu toe onbekend prehistorisch dier, wie weet wat er in diepere aardlagen verborgen ligt, misschien komt er na die ramp in Japan wel iets tevoorschijn waarvan niemand het bestaan ooit heeft kunnen vermoeden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptydi 29 maa 2011, 19:20

Marya schreef:
Of onze verre voorouders ooit getransporteerd zijn vanaf een andere planeet, weet ik niet, betwijfel ik.

Ik geloof in reïncarnatie, en daarin past ook mijn gedachte, dat de mensheid op andere planeten heeft geleefd. Evolutie van mens, maar ook van de leefwereld/planeten.

Daarbij geloof ik in zowel schepping als evolutie.

Creationisme dus, daar geloven heel veel mensen in.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptydi 29 maa 2011, 19:24

Ja, maar daar zijn ook diverse vormen in:
Creationisme
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptydi 29 maa 2011, 19:27

Moet ik ook al die linken aanklikken? Dan mag ik nu alvast wel drie liter koffie gaan zetten Wink .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptydi 29 maa 2011, 19:29

Ha ha... nee joh, alleen het begin (de rest alleen wat je interessant vindt).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptydi 29 maa 2011, 19:30

Pak van mijn hart, ik voorzag al een doorwaakt nachtje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptydi 29 maa 2011, 19:33

No worries mate Wink

Marya, mijn broer is onlangs overleden en mijn ouders zweren dat ze hem in hun huis hebben gezien, de week na zijn dood en net voor de crematie. Ook vertelde mijn moeder dat hij de telefoon 2 x over liet gaan, zoals hij vroeger weleens deed toen hij nog in de USA woonde, als seintje dat alles okay was met hem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Emptydi 29 maa 2011, 19:33

Ik geloof er niet in, dat de mens afstamt van de dieren.
Er is wel een relatie, maar niet
eerst dier, en toen de overgang naar mens
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Religie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Religie   Religie Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Religie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: