DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Islam en de Radicalisering

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyvr 27 mei 2011, 19:54

Da's toch niet bij te fietsen, moet ie iedere dag op zijn knieën de trap op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyvr 27 mei 2011, 20:23

Islam en de Radicalisering - Pagina 5 577270
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyvr 27 mei 2011, 20:27

lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin



Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptydo 09 jun 2011, 09:40

Al-Zawahri dreigt VS met vernietiging

De rechterhand van wijlen Al-Qaidaleider Bin Laden, Ayman al-Zawahri, heeft woensdag een videoboodschap vrijgegeven. Hij zweert daarin de VS te vernietigen.




Copyright 2010, Novum

Al-Zawahri dreigt met vernietiging

(Novum/AP) - CAÏRO - De rechterhand van wijlen Al-Qaidaleider Osama bin Laden, Ayman al-Zawahri, heeft woensdag een videoboodschap vrijgegeven. Hij prijst daarin Bin Laden en waarschuwt de Verenigde Staten dat een internationale gemeenschap van moslims het land gaat vernietigen.

Op de videoboodschap van 28 minuten verscheen Al-Zawahri in een Arabisch gewaad en een tulband. Naast zich had hij een Kalasjnikov staan. "Vandaag, Allah zij geprezen, heeft Amerika niet te maken met een individu, een groep of een factie. Het heeft te maken met een natie die in opstand is gekomen, opgestaan is uit zijn lethargie voor een renaissance van de jihad", aldus Al-Zawahri. "Onze broeders die overal in naam van de islam bezig zijn, ik zeg jullie dat onze hand is uitgestoken naar jullie en dat onze harten open staan voor jullie, zodat we samen kunnen werken om het woord van Allah het hoogste te maken."

Al-Zawahri prees in zijn toespraak tevens Bin Laden. Hij zei dat hij 'Amerikanen angst heeft aangejaagd' toen hij in leven was en dat hij dat blijft doen, ook al is hij overleden. Hij uitte tevens felle kritiek op de VS, omdat Bin Laden een zeemansgraf heeft gekregen. "Hij is naar Allah gegaan als een martelaar, de man die Amerikanen angst aanjoeg toen hij in leven was en ze doodsbang maakt nu hij gestorven is. Zo zeer zelfs dat zij trillen van angst bij het idee dat ze zijn tombe in bezit zouden hebben." Volgens Al-Zawahri blijft Bin Laden een 'bron van afgrijzen en een nachtmerrie die Amerika, Israël en hun bondgenoten achtervolgt'.

Al-Zawahri uitte tevens zijn woede jegens de Pakistaanse regering. Hij impliceerde dat zij een rol hebben gespeeld bij de dood van Bin Laden. Al-Zawahri riep de bevolking van Pakistan dan ook op om in opstand te komen tegen de militaire en politieke leiders van het land, die hij 'verraders' noemde.

Al-Zawahri is de vermoedelijke opvolger van Bin Laden als leider van Al-Qaida. Het vermoeden bestaat dat Al-Zawahri zich schuilhoudt in het grensgebied tussen Pakistan en Afghanistan.

© novum


Gezellige mensen heb je toch op de wereld
Hoe zullen die wakker worden sochtends ?
Altijd sjaggie denk ik
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin



Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptydo 09 jun 2011, 09:41

Overigens zie ik de opmerkingen aan mijn adres nu pas
Maar om jullie niet te teleur te stellen
Ben niet voor niets laag gaan wonen Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptydo 09 jun 2011, 09:58

Islam en de Radicalisering - Pagina 5 918726
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyza 11 jun 2011, 11:35

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyza 11 jun 2011, 12:48

Dat las ik vanochtend in een krant.
Ik hoop dat hij zich voldoende zorgen maakt om Turkije terug te trekken als EU kandidaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyza 11 jun 2011, 12:53

waarom maakt hij zich zorgen? hij kan zich beter schamen en zich zorgen maken om zijn onderdanen die naar europa uitmoeten wijken om dat er geen werk genoeg is, laat hij zich daarom eens druk maken en wat wij doen is onze zaak, gaat hem niets aan
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyzo 26 jun 2011, 14:41

zo 26 jun 2011, 15:55 | 41 reacties
'Terroristen gebruiken kind (Cool bij aanslag'
KABUL - Moslimextremisten hebben zaterdag een achtjarig meisje een bomaanslag laten uitvoeren in de Zuid-Afghaanse provincie Uruzgan. Ze moest met een tas vol explosieven naar een politieauto lopen. Toen ze daar was, brachten de extremisten de bom tot ontploffing. Het meisje kwam om.

Dat stelde het Afghaanse ministerie van Binnenlandse Zaken zondag. „De vijanden van vrede en stabiliteit hebben opnieuw een onvergeeflijke en schandelijke misdaad gepleegd”, aldus het departement. De verklaring wees geen daders aan, maar in het gebied zijn vooral de radicaalislamitische Taliban actief.

Het gebruik van kinderen was tot voor kort ongehoord in Afghanistan. In mei toonden de Afghaanse autoriteiten vier jonge jongens die zouden zijn opgeleid tot zelfmoordcommando's. Kort tevoren pleegde een 12-jarige jongen een aanslag op een markt, waardoor vier mensen omkwamen.

Dit heeft helemaal niets meer met geloof of moslim zijn te maken , dit zijn compleet van de pot gerukte lieden die de macht willen hebben en nergens voor terug deinzen
Afgrijselijk , wat een wereld
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyzo 26 jun 2011, 17:26

Vreselijk. Afrika ligt ook nog bezaaid met mijnenvelden waar men, om ze te ontdekken, kinderen doorheen stuurt. Wat een wereld!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyzo 03 jul 2011, 14:41

Zo'n vredelievend geloof, ik open het filmpje niet, op verzoek verwijder ik het meteen.

http://madaboutmahound.blogspot.com/2011/06/frau-vor-der-kaaba-gekopft.html
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyzo 03 jul 2011, 14:56

Ik heb je link niet bekeken, Marijke.

Vandaag is in Amsterdam een vergadering van radicale islamitische groepering Hizb-ut-Tahrir.

Opstelten zag geen mogelijkheid om dit te weigeren. De groepering wordt in sommige westerse, maar ook in moslimlanden verboden, en dan vraag ik me af, op wélke grond, en waarom Nederland dat niet kan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyzo 03 jul 2011, 14:58

Dat heb ik ook nooit begrepen Marya. In eigen land mogen ze geen bijeenkomsten houden, geen protest-optochten, maar in Nederland mag dat allemaal wel, in de ons omringende landen mag het ook niet. Het braafste jongetje van de klas?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyzo 03 jul 2011, 14:58

Zolang men hier de Islam koestert, koestert men een adder aan de borst.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyzo 03 jul 2011, 15:01

Ja, het braafste jongetje van de klas, maar ook (en dat komt daar uit voort) "kijk eens wat hier allemaal kan", "kijk eens wat wij kunnen" .
Ik vind het een vorm van naïviteit/onbewustheid.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyzo 03 jul 2011, 15:03

Voortgekomen uit politieke correctheid
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyzo 03 jul 2011, 15:05

Ja, idd.
Niet kunnen/durven uitkomen voor wat je werkelijk vindt.

Niet authentiek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyzo 03 jul 2011, 16:24

Marya schreef:
Ik heb je link niet bekeken, Marijke.

Vandaag is in Amsterdam een vergadering van radicale islamitische groepering Hizb-ut-Tahrir.

Opstelten zag geen mogelijkheid om dit te weigeren. De groepering wordt in sommige westerse, maar ook in moslimlanden verboden, en dan vraag ik me af, op wélke grond, en waarom Nederland dat niet kan.

geen mogelijkheid om deze bijeenkomst van hizb ut tahrir te weigeren??????
hizb enz is een regelrecht gevaar voor onze rechtstaat. ze ondermijnt de democratie en de daarbij behorende verworvenheden.

als dat geen reden is om hizb te verbieden, dan weet ik het ook niet meer. dan is het heel slecht gesteld met de positie van vrouwen, homo's, joden, niet moslims.

nederland denk aan uw saeck
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyzo 03 jul 2011, 16:32

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyzo 03 jul 2011, 16:34

Islam en de Radicalisering - Pagina 5 El-hema-barbie-fulla
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyzo 03 jul 2011, 16:39

Sharia-o-fielen vergaderen in Amsterdam


Islam en de Radicalisering - Pagina 5 SpekeneiZondag! Katertje van de alcohol van gisteravond. Wakker geworden naast een prachtige mevrouw van wie je de naam niet meer zo goed weet. Lekker eitje bakken met spek er op als ontbijt. Zomaar drie dingen die niet meer kunnen als de makkers Hizb ut-Tahrir hun zin krijgen. Die lui houden momenteel een vergadering in Amsterdam. Uitnodiging! Soort Dungeons&Dragons, maar dan met de sharia, fundi-islamitische wereldheerschappij en one kalief to rule them all. Daar gaat onze zonnige en zorgeloze zondag. Zijn die gnoompjes die laatst op de Dam stonden te gillen met hun vrouwen in een apart hoekje. Op de poster staat nu expliciet vermeld dat vrouwen ook welkom zijn, maar we gokken dat ze wel exclusief een eigen hok krijgen. In menig Islamitisch en Europees land zijn de Hizbiërs persona non grata. In Nederland niet, maar vanuit het struikgewas worden ze wel nauwkeurig bespied door de autoriteiten. Hoezo geen tolerant land? Er is ook ruimte voor schizofrene soepjurken die net zo lang doordrammen tot iedere wereldburger extreem-moslims praat [repo:]. Of er in ieder geval noodgedwongen naar luistert. En dat allemaal omdat er ooit een knakker was die allerlei profetieën over werelddominatie en Allah's in de hemelen bij elkaar hallucineerde. Jup. En als de ring niet in Mordor komt, is Middenaarde ook eeuwig verloren. Als je het maar hard genoeg gelooft, is het vanzelf waar. Dit zijn mensen die heel de wereld willen onderdrukken met hun middeleeuwse totalitaire woestijndictatuur en dan gaan janken dat ze gepest worden als mensen zeggen 'uh, nee, geen zin, sukkels'. Het prototype sneu geobsedeerde lafaard. Rationaliteitsstalkers. God onderwerpt geen mensen. Mensen met een God onderwerpen mensen. Trailer!


bron: geenstijl
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyzo 03 jul 2011, 19:23

Ik begrijp de scepsis en de evt. verontwaardiging. Maar ik vind dat laatste, anonieme, stukje ook niet bepaald van beschaving getuigen. Qua taalgebruik en stijl getuigt het van een onderontwikkeld brein, waarvan ik me graag zou distantiëren. Ik vind dat een goed onderbouwd stuk veel meer bijdraagt en overtuigender is, dan dit goedkope gescheld dat nergens het niveau van een mavoscholier haalt. Jammer dat het hier wordt geplaatst. Het bevestigt zo het vooroordeel dat de Wilders-aanhang onderontwikkeld is. Er zijn beter ebijdragen te vinden. Dit is zó goedkoop. Vind ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyzo 03 jul 2011, 19:29

Miep, het is de typische Geenstijl-stijl, je moet er doorheen lezen en de linkjes aanklikken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyzo 03 jul 2011, 19:41

Goed stukje van Geen Stijl, raakt weer eens precies de essentie en nog leuk ook!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyzo 03 jul 2011, 20:21

ik heb de link wel bekeken

zag al die kerels hollen hoe hufterig kan je zijn bah wat een geloof en wat een volk
om misselijk van te worden
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyza 23 jul 2011, 10:01

Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: islam en de radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyza 23 jul 2011, 14:59

In de hoorn van Afrika sterven er op moment meer dan één in elke vijf minuten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyza 23 jul 2011, 15:05

Ja, vreselijk.
Laten "we" 1/3 van de miljardenensteun aan Griekenland aan Afrika "geven".
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyza 23 jul 2011, 15:20

Condooms/paus/afrika....tja,... heel wat geloofsslachtoffers!
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: islam en de radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyza 23 jul 2011, 16:46

Kruisvaarders!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyza 23 jul 2011, 16:48

mop schreef:
Kruisvaarders!

Wat geweest is is geweest, we leven nu.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyza 23 jul 2011, 17:22

het zal daar nooit anders zijn,er is zo vaak honger geweest in die contreien en het zal nog vaak zijn

en dan dit!

'Er is helemaal geen hongersnood in Somalië'

'Geen hongersnood in Somalië' aldus al-Shabaab. © reuters
Islamitische terroristen die het gebied in Somalië controleren waarvan de Verenigde Naties officieel hebben erkend dat er hongersnood heerst, hebben dit laatste ontkend. Leden van de militante beweging al-Shabaab, die banden hebben met al-Qaeda, willen daarom niet langer toestemming verlenen aan hulporganisaties om actief te zijn in het gebied.

Sheik Ali Mohamud Rage verkondigde tegen persbureau AFP dat er wel droogte in het gebied heerst, maar dat er zeker niet gesproken kan worden van een hongersnood. De sheik wil daarom een verbod op hulporganisties in de regio's die onder controle staan van al-Shabaab.

Al sinds 2009 verbiedt al-Shabaab de toegang aan verscheidene hulporganisties, waaronder het World Food Programme (WFP) van de VN. De organisatie is niettemin doorgegaan met hun werk, voornamelijk in en rond de hoofdstad Mogadishu. Het WFP maakte gisteren bekend 'binnen enkele dagen' een luchtbrug op de hoofdstad te openen om de hongerende bevolking te helpen.
Eerder gaf al-Shabaab buitenlandse organisaties toestemming de hongerende bevolking in het midden en zuiden van Somalië te helpen.


'Somalië heeft te kampen met een ernstige droogte, maar berichten van de VN over een hongersnood zijn 100% gelogen' aldus een woordvoerder van al-Shabaab. 'De verklaringen zijn politiek gekleurd.'

Arme bevolking
Er klonken echter ook tegenstrijdige geluiden vanuit het al-Shabaabkamp. Een hoge functionaris, die anoniem wilde blijven, meldde in een telefoongesprek met AFP dat de droogte miljoenen mensen met de hongerdood bedreigde en dat alle hulp aan de arme bevolking meer dan welkom is.

Een woordvoerster van WFP reageerde nuchter op de uitlating van sheik Rage. 'Al-Shabaab is niet één blok. Degenen die de macht in verscheidene delen van het zuiden (van Somalië) in handen hebben, hebben niet het centrale commando. Het is belangrijk op te merken dat wij doen wat we kunnen. Wij maken plannen om daar actief te zijn waar het haalbaar is', aldus de zegsvrouw van WFP.

De VN schatten eerder dat zo'n twaalf miljoen mensen bedreigd worden met de dood door de extreme droogte in de Hoorn van Afrika. In Somalië wordt de humanitaire crisis nog verergerd door interne strijd tussen al-Shabaab en de regering. In Somalië zijn twee gebieden in acute nood volgens de VN. Het gaat daarbij om de zuidelijke gebieden Bakool en Lower Shabelle. (Redactie/ AFP)

Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Emptyza 23 jul 2011, 18:03

Ik las van de week dat de radicalen geen hulp toelaten
Dus met andere woorden ...
Ze onderwerpen de eigen bevolking al aan gruwel heden, martelingen en verkrachtingen
en daar komt het sterven aan de hongerdood nog bij
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Islam en de Radicalisering   Islam en de Radicalisering - Pagina 5 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Islam en de Radicalisering
Terug naar boven 
Pagina 5 van 6Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Islam in Europa
» Volgens Wilders begrijpen veel moslims de islam niet

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: