DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Verborgen vrouwen

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4 ... 17 ... 31  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 19:11

Ik vind, dat het allemaal zo onnodig moeilijk wordt gemaakt.

Een keppeltje zié je bijna niet, je ziet het hele hoofd/gezicht.
Idem bij een kruisje.
Idem bij het dragen van hoeden bij de zwartekousenkerken.

Ik ben tegen gezichtsbedekkende klelding, simpelweg vanwege de non/communicatie, en het niet kunnen identificeren.

Zoals ik al vaker heb gezegd, ben ik niet tegen het dragen van een hoofddoek, behálve als dat door de werkgever als ongewenst wordt geacht.

Wat ik irritant vind, is, dat de ene keer, het mogen dragen van een hoofddoek wordt verdedigd uit het oogpunt godsdienstvrijheid,
en de andere keer uit "we mogen dragen wat we mooi vinden".
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin



Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 19:31

In de tijd dat hoofddoekjes normaal waren in het Nederlandse straatbeeld stonden vrouwen nog alle dagen aan het aanrecht, hadden ze geen stemrecht en bekleedden vrouwen ZEKER geen politieke functies. Wilt u daar naar terug mevrouw?
Roosje, Amsterdam | 18:10 | 12.02.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Goeie reactie
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 19:34

Ik ben tegen gezichtsbedekkende klelding, simpelweg vanwege de non/communicatie, en het niet kunnen identificeren.
Hier ben ik het helemaal mee eens, Marya.

Alleen dragen de nonnen het uit hoofde van hun professie en is het een verplichting; een hoofddoek is dat niet, dat is vrijwillig.
Grotendeels wel, Mootje maar in sommige landen is het dragen van een hoofddoek wél een verplichting, ook voor buitenlandse gasten.

In Egypte kan het inderdaad nog alle kanten opgaan en dat vind ik vooralsnog doodeng.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 19:49

Tjaa schreef:
In de tijd dat hoofddoekjes normaal waren in het Nederlandse straatbeeld stonden vrouwen nog alle dagen aan het aanrecht, hadden ze geen stemrecht en bekleedden vrouwen ZEKER geen politieke functies. Wilt u daar naar terug mevrouw?
Roosje, Amsterdam | 18:10 | 12.02.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Goeie reactie

Als kind zijnde kan ik me de tijd nog goed herinneren dat vrouwen een hoofdoekje droegen als zij de kleden buiten uitklopten. Niet als gevolg van het geloof, maar om geen onnodig stof in de haren te krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 20:10

Dat hoofddoekje werd gedragen om de haren in model te houden als het waaide of regende, zeker als een vrouw pas naar de kapper was geweest voor een permanent.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 20:38

Beekje schreef:
Dat hoofddoekje werd gedragen om de haren in model te houden als het waaide of regende, zeker als een vrouw pas naar de kapper was geweest voor een permanent.

Beekje, wat denk je van het plastic regenkapje?

Verborgen vrouwen - Pagina 3 Plasticregenkapje
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 20:49

hahahahaha, já,
charmant was dat regenkapje !
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 20:55

Je had ook nog van die opvouwbare dingetjes, een heel klein pakje dat je als een harmonica uitvouwde. Het was van heel dun plastic. Je kon ze geloof ik ook in strippen van 10 stuks of zo kopen.
Verborgen vrouwen - Pagina 3 Article6500124
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 20:58

Já, die herinner ik me ook, Verborgen vrouwen - Pagina 3 235979
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 21:05

Ook ik kan me het nog goed herinneren. Van nature heb ik golvend haar en ik ging in mijn tienertijd expres in de regen lopen in de hoop dat ik krullen zou krijgen. Het is ijdele hoop gebleken en doe het nog steeds met een 'slag' in mijn haar. Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 21:31

Ja die doorzichtige plastic kapjes herinner ik me ook nog goed. Dat was eigenlijk niet eens een hoofddoekje.

Agaath, ik heb ook een slag in het haar en mijn haren gaan wel krullen als ik in de regen loop. Tenminste, als het niet al te hard regent, miezerregen is daarvoor het beste Wink Als mijn haar drijfnat wordt dan gaat het hangen en zit er niet eens meer een slag in.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 21:35

mop schreef:
En een keppeltje dan?
En hoeden bij de zwartekousenkerk waar staan die dan?
Dat heeft ook allemaal met Godsdienst te maken.
Wel het een dan ook het ander,;aten we trots zijn dat wij die vrijheid hier hebben.
Persoonlijk kan ik mij er niets bij voorstellen,maar respect voor een ander kan ik wel opbrengen.

Wat hebben een keppeltje en hoeden van de zwarte kousenkerk hier mee te maken.

Ik heb bij mijn weten nog nooit gehoord dat jongens met een keppeltje op, op een scootertje oude vrouwtjes van hun tasjes gingen beroven. Evenmin als ik heb gehoord dat vrouwen van de zwarte kousenkerk met een hoedje op dit deden.
Graag uitleg hierover.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 21:42

Beekje schreef:
Ja die doorzichtige plastic kapjes herinner ik me ook nog goed. Dat was eigenlijk niet eens een hoofddoekje.

Agaath, ik heb ook een slag in het haar en mijn haren gaan wel krullen als ik in de regen loop. Tenminste, als het niet al te hard regent, miezerregen is daarvoor het beste Wink Als mijn haar drijfnat wordt dan gaat het hangen en zit er niet eens meer een slag in.

Beekje, dan ben jij in mijn ogen een bofkont. Ook als het miezert krijg ik geen krullen, maar ik heb me erbij neergelgd en ben tevreden met mijn korte koppie en een tikkie slag. Very Happy Dat scheelt een hoop geld bij de kapper! Hoewel ik veel mensen ken die krullen hebben en graag steil haar willen hebben. Zo zie je maar weer, zoveel hoofden, zoveel zinnen. Laughing


Laatst aangepast door Agaath1 op za 12 feb 2011, 21:45; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 21:45

Een keppeltje en een hoed zijn niet te vergelijken met een boerka of niqaab. Het eerste laat helemaal niets zien van de persoon eronder en het tweede is voor een deel te vergelijken met een bivakmuts. Een bivakmuts is op straat of in publieke gebouwen verboden, net zoals het ophouden van een integraalhelm.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 21:49

@Agaath, tevreden zijn met wat je hebt is een groot goed!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 21:56

Ik heb ook slag in mijn haar, maar die is niet bestand tegen het pijpenstelen regenen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 22:01

@ Beekje, ik was vandaag op de markt aan de Blaak in Rotterdam. Weet je, ik heb helemaal niets tegen medelanders die er hun boodschappen doen, maar ik ben wel geschrokken van het aantal vrouwen die er lopen met een burka en niqaab. Ik kreeg er koude rillingen van. Ogen die je aanstaren zonder het gezicht te zien. Ik probeerde een praatje te maken met een vrouw met een niqaab over het regenachtige weer en dat het tijd werd voor een zonnetje, maar kreeg geen antwoord. Alleen die starende ogen. Wat is er mooier dan de mimiek in iemands gezicht te zien. Je kunt er zoveel uit lezen.


Laatst aangepast door Agaath1 op za 12 feb 2011, 22:21; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 22:02

Beekje schreef:
@Agaath, tevreden zijn met wat je hebt is een groot goed!

Dat ben ik zeker Beekje. Ik tel mijn zegeningen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 22:04

Marya schreef:
Ik heb ook slag in mijn haar, maar die is niet bestand tegen het pijpenstelen regenen.

Heb je misschien nog een 'Carmenset' in een doos op zolder liggen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 22:12

Neeeeeeeeee, nooit in huis gehad

Ik kan me nog herinneren, dat mijn moeder haar slag wel eens in krullen omzette door haar/heur haar in te draaien met schuimrubber krullers/krulspelden Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 22:13

Tjaa schreef:
In de tijd dat hoofddoekjes normaal waren in het Nederlandse straatbeeld stonden vrouwen nog alle dagen aan het aanrecht, hadden ze geen stemrecht en bekleedden vrouwen ZEKER geen politieke functies. Wilt u daar naar terug mevrouw?
Roosje, Amsterdam | 18:10 | 12.02.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Goeie reactie
En nu politiek functies zelfs met hoofddoek, zo ver zijn we al!
Ik wil niet terug naar een tijd dat iemand mij kan vertellen wat ik op mijn hoofd moet zetten of af zetten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 22:18

Mootje schreef:
Klopt Sienna, het is beide uit het oogpunt van het geloof.
Alleen dragen de nonnen het uit hoofde van hun professie en is het een verplichting; een hoofddoek is dat niet, dat is vrijwillig.

Maar weet je waar ik zo bang voor ben met Egypte? Er wordt nu b.v. gezegd: ''De rechten van de Egyptenaren moeten worden gerespecteerd en hun wensen moeten worden ingewilligd’’. Maar ja, als die 40% (of meer?) nu juist die vrijheid voor mensen/vrouwen in gaan perken, omdat dat hun wens is? Daar ben ik nu juist zo bang voor. Zie Afghanistan...

Plus dat nonnen een beroep is , om het zo uit te duiden
en geen eissen stellen als ze werkzaam zijn ergens anders

zoals bijvoorbeeld geen vlees overhandigen als je al 10 jaar in een slagerij werkt en dan opeens je geloof hebt gevonden en verwacht dat de maatschappij zich aanpast aan jou
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 22:18

Pagan schreef:
Tjaa schreef:
In de tijd dat hoofddoekjes normaal waren in het Nederlandse straatbeeld stonden vrouwen nog alle dagen aan het aanrecht, hadden ze geen stemrecht en bekleedden vrouwen ZEKER geen politieke functies. Wilt u daar naar terug mevrouw?
Roosje, Amsterdam | 18:10 | 12.02.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Goeie reactie
En nu politiek functies zelfs met hoofddoek, zo ver zijn we al!
Ik wil niet terug naar een tijd dat iemand mij kan vertellen wat ik op mijn hoofd moet zetten of af zetten.

Denk niet dat de poster het heeft bedoeld zoals jij het uitlegt
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 22:21

Hoofddoek, burka of andere kledij is geen modeartikel
tis puur en alleen bedoeld als onderwerping

Ik vraag mij oprecht af wanneer vrouwen dit gaan inzien
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 22:21

Beekje schreef:
Een keppeltje en een hoed zijn niet te vergelijken met een boerka of niqaab. Het eerste laat helemaal niets zien van de persoon eronder en het tweede is voor een deel te vergelijken met een bivakmuts. Een bivakmuts is op straat of in publieke gebouwen verboden, net zoals het ophouden van een integraalhelm.
Hier ben ik het mee eens. Burka staat voor mijh ook op zelfde lijn als bivakmuts. Keppeltjes, mijters, nonnenkappen staan voor mij gelijk aan hoofddoeken en ik vind dat iemand zelf moeten weten of ie met zoiets wenst rond te lopen. Ik ben er niet kapot van, maar er zijn wel meer dingen die ik belachelijk vind, ik zie al dat het daarom verboden wordt.
Dan kan je je wel afvragen waarom deze dragers meer rechten hebben dan hoeden en petten dragers, maar oke dan moeten we eerst de vrijheid van godsdienst af schaffen.
Van mij mogen in openbare functies (is anders dan openbare gebouwen) godsdienstige versierselen achterwege blijven. Ik heb bijv. graag een neutrale trouwambtenaar, d.w.z.. geen hoofddoek, geen keppeltje en geen kruis (om de nek dan he). Toch zou ik me niet laten weigeren me door zo iemand te laten trouwen, maar ik heb het liever neutraal, ook rechters etc.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 22:27

Tjaa schreef:
Hoofddoek, burka of andere kledij is geen modeartikel
tis puur en alleen bedoeld als onderwerping

Ik vraag mij oprecht af wanneer vrouwen dit gaan inzien
Maar het is toch vreselijk dat jij wenst te bepalen dat ik me niet mag onderwerpen??
Dat is toch mijn vrijheid zeg.
Ik bepaal verdorie zelf of ik me wens te onderwerpen en of ik een hoofddoek opzet.
Net zoals nederlandse vrouwen zelf bepalen of ze gaan werken of voor de kinderen zorgen en het eten koken.
En als iemand het als modeartikel ziet is dat helemaal perfect zeg, dan wordt het dus genormaliseerd. Als je kettingen en leren armbanden draagt omdat dat bij het herfstseizoen 2011 hoort, kan ook wel iemand gaan leuteren dat zo de negerslaven erbij liepen, so what..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 22:29

Tjaa schreef:
Hoofddoek, burka of andere kledij is geen modeartikel
tis puur en alleen bedoeld als onderwerping

Ik vraag mij oprecht af wanneer vrouwen dit gaan inzien

Waarschijnlijk alleen als hun mannen het 'licht' zien en zij hun vrouwen niet als minderwaardig beschouwen. Als zij naast hun man kunnen lopen en niet twee passen erachter.
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 22:32

Pagan Verborgen vrouwen - Pagina 3 129659 Verborgen vrouwen - Pagina 3 724505
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 22:38

Pagan schreef:
Tjaa schreef:
Hoofddoek, burka of andere kledij is geen modeartikel
tis puur en alleen bedoeld als onderwerping

Ik vraag mij oprecht af wanneer vrouwen dit gaan inzien
Maar het is toch vreselijk dat jij wenst te bepalen dat ik me niet mag onderwerpen??
Dat is toch mijn vrijheid zeg.
Ik bepaal verdorie zelf of ik me wens te onderwerpen en of ik een hoofddoek opzet.
Net zoals nederlandse vrouwen zelf bepalen of ze gaan werken of voor de kinderen zorgen en het eten koken.
En als iemand het als modeartikel ziet is dat helemaal perfect zeg, dan wordt het dus genormaliseerd. Als je kettingen en leren armbanden draagt omdat dat bij het herfstseizoen 2011 hoort, kan ook wel iemand gaan leuteren dat zo de negerslaven erbij liepen, so what..

Pagan, jij hebt de vrijheid om je wel of niet te laten onderwerpen, maar geloof me, ik ken héél veel vrouwen die deze vrijheid niet hebben en zich de wet laten voorschrijven door hun echtgenoot. Zij gingen hoofddoekloos door het leven, maar zodra zij waren getrouwd door hun echtgenoot gedwongen werden om een hoofddoek te dragen. Zij leggen zich erbij neer en dat kan toch niet de bedoeling zijn van de verworven vrijheid die zij hadden voor hun huwelijk?
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 22:41

Agaath,ben jij ervan overtuigd dat iedere vrouw zonder hoofddoek niet onderdrukt kan zijn?
Ik niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 22:51

Agaath1 schreef:
Pagan schreef:
Tjaa schreef:
Hoofddoek, burka of andere kledij is geen modeartikel
tis puur en alleen bedoeld als onderwerping

Ik vraag mij oprecht af wanneer vrouwen dit gaan inzien
Maar het is toch vreselijk dat jij wenst te bepalen dat ik me niet mag onderwerpen??
Dat is toch mijn vrijheid zeg.
Ik bepaal verdorie zelf of ik me wens te onderwerpen en of ik een hoofddoek opzet.
Net zoals nederlandse vrouwen zelf bepalen of ze gaan werken of voor de kinderen zorgen en het eten koken.
En als iemand het als modeartikel ziet is dat helemaal perfect zeg, dan wordt het dus genormaliseerd. Als je kettingen en leren armbanden draagt omdat dat bij het herfstseizoen 2011 hoort, kan ook wel iemand gaan leuteren dat zo de negerslaven erbij liepen, so what..

Pagan, jij hebt de vrijheid om je wel of niet te laten onderwerpen, maar geloof me, ik ken héél veel vrouwen die deze vrijheid niet hebben en zich de wet laten voorschrijven door hun echtgenoot. Zij gingen hoofddoekloos door het leven, maar zodra zij waren getrouwd door hun echtgenoot gedwongen werden om een hoofddoek te dragen. Zij leggen zich erbij neer en dat kan toch niet de bedoeling zijn van de verworven vrijheid die zij hadden voor hun huwelijk?
Stel je nou voor dat dat zo is (ik ken heel veel islamitische vrouwen met en zonder hoofddoek, die net zo mans zijn thuis als wij hoor), denk jij dat je iets oplost door een hoofddoek te verbieden, en dus daarmee de democratie om zeep helpt en je eigenlijk net zo erg bent als iemand die juist zegt dat je er een op je kop moet zetten?
Vrijheid moet uit je zelf komen en kan niet worden opgelegd door een wet. Het zou juist een maatregel zijn die averechts werkt, het pakt de vrijheid van godsdienst of het zelfbeschikkingsrecht aan van alleen de vrouwen. Jammer dat Wilders het nooit heeft over een jurken en baarden verbod voor mannen, dan zou ik me er iets meer bij voor kunnen stellen, maar ik zou evengoed hard moeten lachen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 23:00

mop schreef:
Agaath,ben jij ervan overtuigd dat iedere vrouw zonder hoofddoek niet onderdrukt kan zijn?
Ik niet.

Mop, in mijn omgeving ken ik gelukkig geen vrouwen zonder hoofddoek die onderdrukt zijn, maar des te meer vrouwen met hoofddoek die wel onderdrukt zijn. Zij hadden voor hun trouwen de vrijheid om met vriendinnen op vrijdagmiddag na kantoortijd de plaatselijke kroeg in te duiken om gezellig met elkaar iets te drinken en dat hoefde niet persé alcohol te zijn, hoewel een wit wijntje met een portie bitterballen erin ging als koek. Na hun trouwen was dit over. Zelfs een kopje koffie drinken als ik ze tegenkwam in ons stadje in een uitspanning was er niet meer bij. Zij durfden dit niet. Is dit vrijheid? Niet in mijn ogen.
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyza 12 feb 2011, 23:09

Zonder hoofddoek zie je het er ook zomaar niet vanaf.
Ik zelf was er ooit één van.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Emptyzo 13 feb 2011, 00:44

Ik haat het sowieso om iets op mijn hoofd te hebben. Alleen als het hard regent en ik op de fiets naar mijn werk ga zet ik mijn capuchon op. Liefst dat ook niet maar dan kom je zo verzopen aan. Zelfs als het heel koud is ben ik zonder muts of wat dan ook.
Laat maar lekker waaien dat haar.
Daarom begrijp ik ook niet dat vrouwen zich dat laten opleggen om een hoofddoek te dragen. Mijn moeder droeg vroeger inderdaad ook af en toe een hoofddoek als ze net naar de kapper was geweest of als het hard waaide.
Ik had ook een tante die non was, die droeg ook zo'n kap op haar hoofd. Als kind vroeg ik me af of ze soms kaal was onder die nonnenkap.
Ik heb een collega die moslima is, ze draagt geen hoofddoek maar zegt wel eens dat ze dat wil gaan doen. Dan zeg ik dat ze stapelgek is want ze heeft zulk prachtig haar wat ze ook heel goed verzorgt. Ze zegt dat haar moeder ook heel modern was en nooit een hoofddoek wilde dragen. Toen zij (mijn collega) een jong meisje was en een hoofddoek op zette, trok haar moeder hem van haar hoofd, zegt ze.
Ik begrijp ook niet waarom ze het zou willen, eigenlijk kan ze daar zelf niet goed antwoord op geven, alleen dat ze het vanwege haar geloof zou willen.
Ik hoop dat ze er nooit echt aan begint.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Verborgen vrouwen
Terug naar boven 
Pagina 3 van 31Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4 ... 17 ... 31  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: