DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Verborgen vrouwen

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 16 ... 31  Volgende
AuteurBericht
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyvr 11 feb 2011, 17:21

De jonge vrouw uit Afghanistan is gered door Amerikaanse soldaten en in de VS voor zien van een nieuwe neus,hoop niet dat ze ooit terug moet naar dat vreselijke land.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin



Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyvr 11 feb 2011, 17:32

Dames ,elkaar niet zo opnaaien

Althans ik ga uit van dames door de namen

Probeer het onderwerp te blijven ook al ben je het niet met elkaar eens
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyvr 11 feb 2011, 17:46

Probeer mij te aller tijde als een dame te gedragen Tjaa
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 08:40

Verborgen vrouwen - Pagina 2 752241
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 10:59

Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 11:06

Wat wil je hier mee duidelijk maken Luna?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 11:21

hoe bedoel je
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 11:27

luna vergeet mijn vraag maar,want als je antwoord niet weet dan heb ik mijn eigen gedachten wel hierover.



Laatst aangepast door Tjaa op za 12 feb 2011, 17:45; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : geen persoonlijke aanvallen of opmerkingen)
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 11:52



Vergroot de foto even dan zul je zien dat er ook andere vrouwen zijn,die je wel aanstaan!
Laten we onze blik niet vertroebelen door foute informatie,in een land waar 80% Moslim is zul je nu eenmaal meer vrouwen met hoofddoekjes zien.
Dat is zo gevormd door de onderdrukking als je geen andere uitweg meer ziet zullen geloven altijd de overhand krijgen.

Toen ik 40 jaar geleden naar het vervolg onderwijs ging mochten meisjes geen lange broek dragen,ook dat is intussen veranderd.
Nu gaan ze in kleding naar school waarvan je eerder zal verwachten dat je die naar een feestje aandoet,een andere groep loopt nog alleen in rokken en dan ver over de knie,weer een ander in een broek met een hoofddoek op.

Wat is het probleem,alles opkloppen of proberen verschillende mensen met verschillende achtergronden te zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 12:46

mop schreef:
luna vergeet mijn vraag maar,want als je antwoord niet weet dan heb ik mijn eigen gedachten wel hierover.
.
Jammer hoor...
Terug naar boven Ga naar beneden
Mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 13:04



Hier nogmaals de link,hoop dat nu wel doorkomt.
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 13:08

Link werkt dus niet ga even kijken in de Stentor van 31-01-2011 daar staat de foto.
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 13:09

Ga nu even shoppen zodat ik mij niet hoef te verbergen Verborgen vrouwen - Pagina 2 857697
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 13:24

Het lijkt mij duidelijk wat Luna duidelijk wil maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 14:20

Die foto maakt veel duidelijk, Luna, en de reacties daaronder. Heb je die gelezen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 14:34

Mop schreef:


Hier nogmaals de link,hoop dat nu wel doorkomt.

Mop, over verborgen vrouwen gesproken, jij verbergt je toch ook als gast of zie ik dat verkeerd??
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 16:01

Ja Anky dat doe ik,en die vrijheid heb ik.
Ben maandag wel weer toonbaar als ik naar mijn werk ga,ben me weer even te buiten gegaan in het kopen van kleding en een paar prachtige dure laarsen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 16:18

Naar mijn mening mag iedereen dragen wat hij of zij wil, zolang het niet aanstootgevend is.
Een burka vind ik aanstootgevend omdat je alleen een paar ogen ziet en verder niet weet wat er achter dat kleed schuil gaat.
Mijn moeder droeg vroeger ook een hoofddoek maar dan om haar haren in het gareel te houden. Nu zou ze dat niet meer gekund hebben omdat ze dan meteen in een 'vakje' gestopt zou worden. Nonnen mochten vroeger ook hun haren niet laten zien. (Misschien nog steeds niet maar ik zie ze nooit meer.)
Daarom heb ik in principe geen moeite met een (gewone) hoofddoek tenzij het dragen ervan is opgelegd door derden en de vrouw dit tegen haar zin draagt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 16:33

Mij zal het ook een zorg zijn, of iemand een hoofddoek draagt, er zijn schitterende hoofddoeken bij!
Sienna, bij een burka, zie je helemaal niets, dan is het net of er een wandelende gordijnrol voorbijkomt, dát is niet prettig. En volgens mij ook opgelegd.

Ja, die nonnnen, inderdaad...daar maakt ook niemand zich druk om...

Verborgen vrouwen - Pagina 2 141m5u1

'k vind trouwens die knullen met hun pet tot over de ogen net zo min prettig...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 16:36

Mag ik hier even op inhaken, gesproken uit eigen ervaringen in Egypte?

mop schreef:


Vergroot de foto even dan zul je zien dat er ook andere vrouwen zijn,die je wel aanstaan!
Laten we onze blik niet vertroebelen door foute informatie,in een land waar 80% Moslim is zul je nu eenmaal meer vrouwen met hoofddoekjes zien.
Dat is zo gevormd door de onderdrukking als je geen andere uitweg meer ziet zullen geloven altijd de overhand krijgen.
Toen ik voor het eerst naar Egypte ging (23 jaar geleden) las ik in alle reisgidsen dat ongeveer 15% van de inwoners moslim was. Hoofddoekjes waren daar amper in het straatbeeld aanwezig. Voornamelijk gewoon moderne vrouwen in het centrum van Caïro, en in de buitenwijken en dorpen zag je wel lange jurken (ben de naam even kwijt), maar ook daar amper hoofddoekjes.

Inmiddels ben ik daarna nóg 8x in Egypte geweest, een jaar geleden voor het laatst. En over de landinfo ging het percentage moslims van 15 naar 25 en inmiddels naar 40%. Het straatbeeld van nu is volledig anders dan 23 jaar geleden. Nu "struikel" je over hoofddoeken daar.

Dus JA, óók daar verandert men. Maar hier in NL mogen tegenwoordig wél spijkerbroeken voor vrouwen, maar daar is de spijkerbroek juist haast verdwenen uit het straatbeeld en vervangen door hoofddoeken. Dus JA, ook daar verandert e.e.a., maar het lijkt er sterk op dat het land verislamiseert.

Ik ben dan ook heel benieuwd wat er b.v. in Egypte gaat gebeuren voor de vrouw indien de Moslim Broederschap de macht over gaat nemen. Of het een tweede Afghanistan gaat worden (waar het tot een paar decennia geleden óók redelijk vrij leven was, óók voor de vrouw, maar nu niet meer), of dat het land juist iets gaat 'verwesteren' en moderniseren... Ik hou dit héél nauw in de gaten; ik heb Egypte in mijn hart gesloten en hoop niet dat de bevolking nu moet gaan lijden onder een situatie die nóg schrijnender gaat worden dan dat die onder Mubarak was...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 16:38

Ik vind het trouwens niet terecht wanneer hoofddoeken worden vergeleken met de kledij van nonnen. Bij nonnen is het een soort 'bedrijfskleding' wat ze dragen. Een herkenbaarheid van vroeger uit wat hun status/positie aangeeft. Iets wat een hoofddoek niet heeft.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 16:56

Ik wilde de hoofddoek zeker niet vergelijken met de kledij van nonnen hoor Mootje maar beiden worden wel gedragen uit het oogpunt van het geloof. Vroeger werd je overigens ook niet altijd op vrijwillige basis non. Soms 'moest' de oudste dochter naar het klooster.

Zes jaar geleden waren wij ook voor een vakantie in Egypte. In de resorts zag je nauwelijks Egyptische vrouwen (personeel) maar daar buiten waren ze allemaal gesluierd. Ik volg de ontwikkelingen ook op de voet en hoop van harte dat er een democratie zal komen. De tijd zal het leren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 17:35

Klopt Sienna, het is beide uit het oogpunt van het geloof.
Alleen dragen de nonnen het uit hoofde van hun professie en is het een verplichting; een hoofddoek is dat niet, dat is vrijwillig.

Maar weet je waar ik zo bang voor ben met Egypte? Er wordt nu b.v. gezegd: ''De rechten van de Egyptenaren moeten worden gerespecteerd en hun wensen moeten worden ingewilligd’’. Maar ja, als die 40% (of meer?) nu juist die vrijheid voor mensen/vrouwen in gaan perken, omdat dat hun wens is? Daar ben ik nu juist zo bang voor. Zie Afghanistan...
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 17:48

En een keppeltje dan?
En hoeden bij de zwartekousenkerk waar staan die dan?
Dat heeft ook allemaal met Godsdienst te maken.
Wel het een dan ook het ander,;aten we trots zijn dat wij die vrijheid hier hebben.
Persoonlijk kan ik mij er niets bij voorstellen,maar respect voor een ander kan ik wel opbrengen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 18:07

Keppeltjes en hoedjes worden (zo ver als ik weet) enkel bij kerkbezoek gedragen en niet in het dagelijkse leven. Bovendien zijn dit ook geen verplichtingen vanuit de godsdienst, maar is het een stilzwijgende afspraak onder gelijkgelovigen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 19:11

Ik vind, dat het allemaal zo onnodig moeilijk wordt gemaakt.

Een keppeltje zié je bijna niet, je ziet het hele hoofd/gezicht.
Idem bij een kruisje.
Idem bij het dragen van hoeden bij de zwartekousenkerken.

Ik ben tegen gezichtsbedekkende klelding, simpelweg vanwege de non/communicatie, en het niet kunnen identificeren.

Zoals ik al vaker heb gezegd, ben ik niet tegen het dragen van een hoofddoek, behálve als dat door de werkgever als ongewenst wordt geacht.

Wat ik irritant vind, is, dat de ene keer, het mogen dragen van een hoofddoek wordt verdedigd uit het oogpunt godsdienstvrijheid,
en de andere keer uit "we mogen dragen wat we mooi vinden".
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 19:31

In de tijd dat hoofddoekjes normaal waren in het Nederlandse straatbeeld stonden vrouwen nog alle dagen aan het aanrecht, hadden ze geen stemrecht en bekleedden vrouwen ZEKER geen politieke functies. Wilt u daar naar terug mevrouw?
Roosje, Amsterdam | 18:10 | 12.02.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Goeie reactie
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 19:34

Ik ben tegen gezichtsbedekkende klelding, simpelweg vanwege de non/communicatie, en het niet kunnen identificeren.
Hier ben ik het helemaal mee eens, Marya.

Alleen dragen de nonnen het uit hoofde van hun professie en is het een verplichting; een hoofddoek is dat niet, dat is vrijwillig.
Grotendeels wel, Mootje maar in sommige landen is het dragen van een hoofddoek wél een verplichting, ook voor buitenlandse gasten.

In Egypte kan het inderdaad nog alle kanten opgaan en dat vind ik vooralsnog doodeng.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 19:49

Tjaa schreef:
In de tijd dat hoofddoekjes normaal waren in het Nederlandse straatbeeld stonden vrouwen nog alle dagen aan het aanrecht, hadden ze geen stemrecht en bekleedden vrouwen ZEKER geen politieke functies. Wilt u daar naar terug mevrouw?
Roosje, Amsterdam | 18:10 | 12.02.11
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Goeie reactie

Als kind zijnde kan ik me de tijd nog goed herinneren dat vrouwen een hoofdoekje droegen als zij de kleden buiten uitklopten. Niet als gevolg van het geloof, maar om geen onnodig stof in de haren te krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 20:10

Dat hoofddoekje werd gedragen om de haren in model te houden als het waaide of regende, zeker als een vrouw pas naar de kapper was geweest voor een permanent.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 20:38

Beekje schreef:
Dat hoofddoekje werd gedragen om de haren in model te houden als het waaide of regende, zeker als een vrouw pas naar de kapper was geweest voor een permanent.

Beekje, wat denk je van het plastic regenkapje?

Verborgen vrouwen - Pagina 2 Plasticregenkapje
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 20:49

hahahahaha, já,
charmant was dat regenkapje !
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 20:55

Je had ook nog van die opvouwbare dingetjes, een heel klein pakje dat je als een harmonica uitvouwde. Het was van heel dun plastic. Je kon ze geloof ik ook in strippen van 10 stuks of zo kopen.
Verborgen vrouwen - Pagina 2 Article6500124
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Emptyza 12 feb 2011, 20:58

Já, die herinner ik me ook, Verborgen vrouwen - Pagina 2 235979
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verborgen vrouwen   Verborgen vrouwen - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Verborgen vrouwen
Terug naar boven 
Pagina 2 van 31Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 16 ... 31  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: