DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Man eet 25.000 BigMacs

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptydo 19 mei 2011, 20:14

Op zich niet verkeerd,maar het was echt op het overdrevene af the all American way zeg maar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptydo 19 mei 2011, 20:16

Ik vind er niets mis mee, integendeel. In veel andere zaken word je als klant tegenwoordig als lastig beschouwd, iemand die daar het dagritme (of rustritme) van de medewerker(s) komt verstoren. Een dergelijke houding ergert mij mateloos.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptydo 19 mei 2011, 20:31

Please and thank you is een van de eerste dingen die een kind hier leert en ja, je zegt het constant, de hele dag door, of je nu bij McDonald's werkt of niet. In New York en omstreken hoor je af en toe weleens een "bevel" zonder please or thank you, maar okay, da's New York Very Happy We wonen nu in Noth Carolina en ik moest even wennen aan het uiterst beleefde "yes Ma'am" en "no Ma'am". Niet enkel "yes" en "no" want dat is onbeleefd. Nu doe ik het ongemerkt zelf ook... Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptydo 19 mei 2011, 20:38

Eerlijk gezegd zou ik nog liever bij iemand gaan poetsen dan bij McDo te gaan werken.

Heb ik dat verhaal wel eens verteld, over wat kennissen van ons hebben meegemaakt bij een McDrive? Ze stonden op hun beurt te wachten, nadat ze hun bestelling hadden ingesproken reden ze door naar het loket en daar kregen ze meteen de rekening van de mensen die vóór waren, die reden net weg. Ze hadden gezegd dat de bestuurder van de volgende auto zou afrekenen. Enfin, kennissen woest natuurlijk, ze hebben niet op hun bestelling gewacht maar ze zijn als een speer achter die andere auto aangereden. Die reed ergens een industrieterrein op waar het akelig stil was. Uiteindelijk stopte die auto, kennis stopte ook en rende op de bestuurder af. Dat werd natuurlijk een fikse ruzie. De bestuurder van die andere auto liep naar de achterkant van zijn wagen en opende de achterklep. Je raadt nooit wat daaruit tevoorschijn kwam.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptydo 19 mei 2011, 20:58

Huh? En die kassiere nam aan dat de volgende auto zou betalen? Ha ha... nou, ik weet het niet zeker want ik heb zoiets nooit meegemaakt, maar ik denk dat je daar niet op aangekeken zou worden en de kassiere een flinke toespraak zou krijgen van de baas. Sorry, elke bestelling wordt apart afgerekend, tenzij de eerste auto betaalt voor de tweede, dat kan natuurlijk wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptydo 19 mei 2011, 20:59

In dit geval toch niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin



Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptydo 19 mei 2011, 23:31

Allereerst wil ik even kwijt dat ik het jammer vind hoe laagdunkend er over werken bij MC gedacht wordt door enkele
Vind wat voor werk er ook gedaan wordt door mensen niet iets om daar boven te staan
Iedereen is een schakel in het geheel
Deze jongens en meisjes die bij Mcdonalds achter de balie of in de keuken staan, doen dit ook vaak als bijbaan tijdens hun school en is het niet zo dat er alleen maar ongeletterde werken
En dan nog..ze werken tenminste voor hun centen

Verder vind ik dat de meisjes en jongens die daar werken altijd vrolijk en beleefd zijn en dat zie ik liever dan die chagerijnen en werkschuwe aard luiaards die hangen op een bank of in een winkelcentrum.
En van onze belastingcenten hun buik volvreten aan mcdonalds

Dat wilde ik toch even kwijt

En dan wat actueler
Ook bij Mc staan er binnenkort duizenden arbeidplaatsen op de tocht en kan de klant net zoals hij een kroket uit de muur trekt , zijn bestelling invoeren en tegemoet zien



wo 18 mei 2011, 14:13
McDonalds gaat voor aanraakschemen door onze redactie
Fastfoodketen McDonalds heeft het plan om bij haar Europese vestigingen in totaal 7.000 touchscreen-kassa's plaatsen. Met deze nieuwe apparaten moet bestellen en betalen makkelijker worden. Dat meldt The Financial Times.


McDonals gaat touchscreens installeren bij Europese vestigingen. De schermen worden eerst in 1.200 vestigingen in Groot-Brittannië geïnstalleerd. Als het daar succesvol blijkt te zijn, worden ze ook in andere Europese landen uitgerold.

Naast het feit dat klanten niet meer met een kassière te maken hebben, kan het bedrijf op deze manier ook veel meer data verzamelen over hoe mensen bestellingen plaatsen omdat deze gegevens direct in het systeem worden ingevoerd. De fastfoodgigant hoopt hiermee beter te kunnen inspelen op de behoeftes van hamburgerliefhebbers.
[/i]
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyvr 20 mei 2011, 00:34

Tjaa, daar heb je gelijk in. Winkelpersoneel (overal) heeft een moeilijke taak en wordt er relatief niet genoeg voor betaald. Het minste dat wij als klant kunnen doen is "alsjeblieft", "dank je wel", en "prettige dag" terug zeggen, het liefst met hun voornaam (die op hun shirt geprikt zit). Het lijkt overdreven maar het maakt hun dag een stuk plezieriger, daar kan Twin wel van mee praten, zeker weten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyvr 20 mei 2011, 00:37

Beekje schreef:
Ik vind er niets mis mee, integendeel. In veel andere zaken word je als klant tegenwoordig als lastig beschouwd, iemand die daar het dagritme (of rustritme) van de medewerker(s) komt verstoren. Een dergelijke houding ergert mij mateloos.

Overigens mag je daar ook zeker een opmerking over maken vind ik. Als dit werk je niet ligt kun je beter wat anders zoeken. Fijner voor jou en fijner voor de klanten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyvr 20 mei 2011, 05:45

Heeft niets te maken met laagdunkend, het personeel wordt gedwongen de hele dag met een glimlach, die uiteindelijk een vermoeide grijns wordt, rond te lopen, alles moet op de seconde (net als in de gezondheidszorg), jongeren worden uitgebuit en voortdurend in de gaten gehouden en als je even je afgedwongen maniertjes vergeet kun je opstappen. Het zelfde regime wordt gehanteerd bij Disneyworld en Eurodisney en niet te vergeten de prijsvechters zoals Aldi en Lidl. Alles voor de commercie maar op, zoals ik uit een bericht van Clineke begreep, goede sociale voorzieningen na, weinig hart voor het personeel.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyvr 20 mei 2011, 10:47

Marijke, dit regime wordt nu praktisch overal gehanteerd. McD en Walmart zijn zelfs geen slechte plaatsen om te werken voor mensen met weinig opleiding omdat je er de kans krijgt je op te werken tot je maximum potentieel, als je wilt werken. Ik zie het dagelijks om me heen, niet alleen in ons eigen werk maar vooral in de directe dienstverlening. De wedijver is zo enorm hoog dat een bedrijf, en dus de bedrijfnemer en zijn werkers, wel moeten anders kaapt een ander je bedrijf, je werk, en je levensvoorziening simpel voor je neus weg. Wat jij niet wilt willen duizenden anderen graag dus het is jouw keuze. Overleving van de sterksten. Part time werken is maar een gedeeltelijke oplossing omdat je minder uren maar net zo hard moet werken. Sociale voorzieningen worden terug geschroefd want het is een enorm kostenpakket dat niet meer is op te brengen en ALLES moet worden terug geschroefd, dus dat ook. Het is geen mooi plaatje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyvr 20 mei 2011, 10:56

Maar willen is iets anders dan kunnen. Als je niet tegen de bedrijfsmentaliteit blijkt te kunnen ga je eraan kapot maar wat moet je als je geen andere keuze hebt?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyvr 20 mei 2011, 17:48

Je leert ermee omgaan en je gaat door tot je erbij neer valt. Crying or Very sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyvr 20 mei 2011, 18:03

Tot je er bij neervalt, dat kun je wel zeggen. Als je geen andere mogelijkheden hebt zit er niet veel anders op.

Niemand weet nog wat er uit de kofferbak van die doorrijder bij McDo tevoorschijn is gekomen. Dan zeg ik het niet ook.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyvr 20 mei 2011, 20:50

Beter een baan bij MacDonalds dan geen baan. Zo vervelend lijkt het werken er me overigens niet, over het algemeen lijkt het personeel het goed met elkaar te kunnen vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyvr 20 mei 2011, 20:59

Tjaa schreef:

........
Ook bij Mc staan er binnenkort duizenden arbeidplaatsen op de tocht en kan de klant net zoals hij een kroket uit de muur trekt , zijn bestelling invoeren en tegemoet zien



wo 18 mei 2011, 14:13
McDonalds gaat voor aanraakschemen door onze redactie
Fastfoodketen McDonalds heeft het plan om bij haar Europese vestigingen in totaal 7.000 touchscreen-kassa's plaatsen. Met deze nieuwe apparaten moet bestellen en betalen makkelijker worden. Dat meldt The Financial Times.


McDonals gaat touchscreens installeren bij Europese vestigingen. De schermen worden eerst in 1.200 vestigingen in Groot-Brittannië geïnstalleerd. Als het daar succesvol blijkt te zijn, worden ze ook in andere Europese landen uitgerold.

Naast het feit dat klanten niet meer met een kassière te maken hebben, kan het bedrijf op deze manier ook veel meer data verzamelen over hoe mensen bestellingen plaatsen omdat deze gegevens direct in het systeem worden ingevoerd. De fastfoodgigant hoopt hiermee beter te kunnen inspelen op de behoeftes van hamburgerliefhebbers.
[/i]


Ik hoop dat die aanraakschermen niet gaan betekenen dat je je bestelling niet meer kunt personificaliseren. Bijvoorbeeld een BigMac zonder kaas en dergelijke dingen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyvr 20 mei 2011, 21:03

No worries, Beekje, ik weet zeker dat McD een mogelijkheid heeft voor de personal touch Wink Mee eens, beter een baan dan geen baan. Er zijn plenty mensen die er blij mee zijn en er zelfs een carriere hebben opgebouwd, maar je moet wel de bedrijfsmentaliteit eigen maken. Het is een psychisch iets: Jezelf bewapenen en er het beste van maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyvr 20 mei 2011, 21:15

Beekje schreef:
Tjaa schreef:

........
Ook bij Mc staan er binnenkort duizenden arbeidplaatsen op de tocht en kan de klant net zoals hij een kroket uit de muur trekt , zijn bestelling invoeren en tegemoet zien



wo 18 mei 2011, 14:13
McDonalds gaat voor aanraakschemen door onze redactie
Fastfoodketen McDonalds heeft het plan om bij haar Europese vestigingen in totaal 7.000 touchscreen-kassa's plaatsen. Met deze nieuwe apparaten moet bestellen en betalen makkelijker worden. Dat meldt The Financial Times.


McDonals gaat touchscreens installeren bij Europese vestigingen. De schermen worden eerst in 1.200 vestigingen in Groot-Brittannië geïnstalleerd. Als het daar succesvol blijkt te zijn, worden ze ook in andere Europese landen uitgerold.

Naast het feit dat klanten niet meer met een kassière te maken hebben, kan het bedrijf op deze manier ook veel meer data verzamelen over hoe mensen bestellingen plaatsen omdat deze gegevens direct in het systeem worden ingevoerd. De fastfoodgigant hoopt hiermee beter te kunnen inspelen op de behoeftes van hamburgerliefhebbers.
[/i]


Ik hoop dat die aanraakschermen niet gaan betekenen dat je je bestelling niet meer kunt personificaliseren. Bijvoorbeeld een BigMac zonder kaas en dergelijke dingen.

Of een cheesehamburger zonder kaas , en een patat met zonder Razz


Maar begrijp wat je bedoelt hoor cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyvr 20 mei 2011, 21:18

Je een bedrijfsmentaliteit eigen maken moet je zo ongeveer in elk bedrijf, daarom zie ik het probleem niet zo.

De Mac is zo'n beetje de enige zaak waar ze specifiek zijn in wat er in welk voedingsproduct zit. Niet alleen qua voedingsstoffen en vetpercentages, maar ook allergenen worden duidelijk vermeld (zowel op de placemats als op de website) en er wordt ook heel goed gelet op mogelijke kruisbesmettingen in de keukens.

De enige plek in West-Europa waar het nog beter is geregeld is Eurodisney in Parijs. Daar kun je zelfs compleet allergeenvrije maaltijden bestellen. De keuze is dan wel beperkter dan wanneer je daar niet op hoeft te letten, maar je kunt er wel eten en je hebt er nog keuzemogelijkheden ook. De maaltijd wordt dan speciaal verpakt neergezet voor degene die m besteld heeft. Een voorbeeld dat veel restaurants zouden kunnen volgen, maar niet doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyvr 20 mei 2011, 21:49

Beekje, de wet is hier onlangs veranderd in dat binnen 2 jaar alle fast food restaurants een complete voedings specificatie moeten geven bij het menu. Veel restaurants hebben daar nu al aan meegewerkt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyvr 20 mei 2011, 22:57

Dat is een goed initiatief Clineke, ik hoop dat dat er hier ook door komt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyvr 20 mei 2011, 23:42

Obesitas, diabetes, hart en vaatziekten, kanker, etc. De statistieken hebben aangewezen dat 75% van de ziekten die mensen krijgen (ooral op oudere leeftijd natuurlijk) veroorzaakt zijn door leefwijze. Een regering die zich teveel in het leven van de mensen bevoegt is bezwaarlijk maar in deze is het verstandig. In New York is de hoeveelheid zout die restaurants mogen toevoegen beperkt via de wet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyza 21 mei 2011, 05:29

Deden ze hier ook maar eens iets aan die enorme hoeveelheden zout in voedingsmiddelen. Nou ben ik alles behalve een kant-en-klaar-maaltijd eter, hooguit een keer als Jaap een (paar) dag(en) weg moet, dan wil ik het wel eens proberen maar ik weet dan al van tevoren dat ik de hele nacht aan de kraan hang. Nou is mijn bloeddruk erg laag, misschien ook wel omdat ik veel zout sowieso vies vind en daardoor tamelijk zoutarm eet, dus het zal wel geen kwaad kunnen maar het weerhoudt me ervan om vaker iets uit het koelvak te rukken. De lasagne van de Hema kan ermee door en de bami van de C1000.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyza 21 mei 2011, 17:29

Het gaat bij ons helaas niet alleen om zout- en vetpercentages. Maar die zaken zijn wel belangrijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyza 21 mei 2011, 18:12

Toevallig was de enorme hoeveelheid zout in ons dagelijks voedsel een onderwerp in Kassa. Toch vinden héél veel mensen veel zout lekker, kijk maar eens om je heen als je in een restaurant zit (ik vraag vaak zoutloos) hoe er met de zoutpot wordt gestrooid terwijl het eten in een restaurant dikwijls toch al veel zouter is dan normaal. Er werd een testje gedaan, twee mensen kregen iets te eten, iets met een blauw labeltje was minder zout, met een roze label erg zout. Helaas gaven maar twee mensen commentaar, eentje die iets met minder zout lekker vond en een ander die iets met veel zout lekkerder vond. Ik denk dat ze beter een stuk of tien mensen hadden kunnen laten proeven, dat zou een beter beeld hebben gegeven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyza 21 mei 2011, 19:49

Ja twee mensen is wel erg weinig en heeft niets met een steekproef te maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyza 21 mei 2011, 19:58

Een tijd geleden kocht ik eens een potje kant en klare pastasaus, alleen gehakt rul bakken en de saus toevoegen. Nou doe ik er gelukkig nooit zout bij als ik gehakt rul voor een saus, die maak ik pas later op smaak af. Het was niet lekker. Ik heb er snel nog wat verse tomaten bij gedaan en laten meesmoren, het zoutgehalte verdwijnt daar niet mee maar het komt wel de smaak ten goede, scheutje room erdoor en toen was het te eten maar daar was dan ook alles mee gezegd. Het was eens maar nooit weer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyza 21 mei 2011, 22:47

De New Jersey Italian mamas zijn het helemaal met je eens Marijke. Een pot saus is een "sin". Ik neem meestal verse tomaten of in de winter Delmonte of Contadina tomaten in blik, en een blikje tomatenpuree. De rest voeg ik zelf toe: uien, paprika, champigons, basilicum, oregano, peper en zout naar smaak, een stronkje bleekselderij, een fijn gesneden wortel, gehakt of italiaanse verse worst, whatever...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyza 21 mei 2011, 22:51

Er gaat niets boven zelfgemaakt maar dat moet je niet tegen de generaties na ons zeggen, die zweren op wat uitzonderingen na bij gemaksvoer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyzo 22 mei 2011, 10:50

Vaak is het helemaal niet sneller, zeker niet goedkoper, en je voelt je veel beter wanneer je "dicht bij de bron" eet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyzo 22 mei 2011, 12:09

Ik maak vrijwel alles zelf.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyzo 22 mei 2011, 14:17

Voor noodgevallen of tijdgebrek heb ik wel potjes groenten, blikjes vis en blikken vruchten in huis maar het komt regelmatig voor dat de houdbaarheidsdatum zó ver is overschreden dat ik ze moet wegmikken. Sinds Jaap hevig zijn best doet om af te vallen, wat aardig lukt, gebruik ik wel zo nu en dan saus uit een pakje, die is een stuk magerder dan zelfgemaakte sausjes. Daarvan heb ik een voorraadje meegenomen uit Duitsland omdat de keuze daar veel ruimer is. Zoek hier maar eens naar saus voor Sauerbraten om maar een voorbeeld te noemen. Ik gebruik die sausjes overigens niet puur want ook die zijn erg zout, ik doe ongeveer een kwart van de inhoud bij het braadvocht van vlees, dat is genoeg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyzo 22 mei 2011, 15:49

Ik heb ook een paar van die zakjes bij de hand, van Knorr or McCormick "brown gravy mix" maar dan doe ik weinig of geen zout op het vlees, dat kan altijd later nog. Ik heb een manhoge dubbeldeur koelkast/vriezer en heb daarom een ruime voorraad bevroren groenten en fruit. Het fruit is lekker in smoothies en de groenten zijn handig aan het eind van de week wanneer de groentenla leeg is. De voedingswaarden zijn hetzelfde of beter dan vers (wanneer het van ver geimporteerd wordt) dus daar hoef je het niet om te laten.

Overigens begint dit topic helemaal "a la Libelle" te worden he? Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Emptyzo 22 mei 2011, 16:15

Mijn vriezer, ook manshoog maar met maar één deur, is ook aardig vol, zelfs nu ik er twaalf porties voor mams heb uitgehaald. Zo nu en dan maak ik zelf wat kant en klaar maaltijden die zo de magnetron ingeschoven kunnen worden, meestal zijn dat gerechten die wat bewerkelijk zijn. Laatst ook nog een lading verse doperwten ingevroren. Er ligt ook altijd een voorraadje gerookte zalm en gepelde garnalen in, handig bij een maaltijdsalade.

Het wordt inderdaad een Libelle topic, erg huishoudelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Man eet 25.000 BigMacs
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: Bizar Nieuws-
Ga naar: