DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Man eet 25.000 BigMacs

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Emptyza 21 mei 2011, 19:49

Ja twee mensen is wel erg weinig en heeft niets met een steekproef te maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Emptyza 21 mei 2011, 19:58

Een tijd geleden kocht ik eens een potje kant en klare pastasaus, alleen gehakt rul bakken en de saus toevoegen. Nou doe ik er gelukkig nooit zout bij als ik gehakt rul voor een saus, die maak ik pas later op smaak af. Het was niet lekker. Ik heb er snel nog wat verse tomaten bij gedaan en laten meesmoren, het zoutgehalte verdwijnt daar niet mee maar het komt wel de smaak ten goede, scheutje room erdoor en toen was het te eten maar daar was dan ook alles mee gezegd. Het was eens maar nooit weer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Emptyza 21 mei 2011, 22:47

De New Jersey Italian mamas zijn het helemaal met je eens Marijke. Een pot saus is een "sin". Ik neem meestal verse tomaten of in de winter Delmonte of Contadina tomaten in blik, en een blikje tomatenpuree. De rest voeg ik zelf toe: uien, paprika, champigons, basilicum, oregano, peper en zout naar smaak, een stronkje bleekselderij, een fijn gesneden wortel, gehakt of italiaanse verse worst, whatever...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Emptyza 21 mei 2011, 22:51

Er gaat niets boven zelfgemaakt maar dat moet je niet tegen de generaties na ons zeggen, die zweren op wat uitzonderingen na bij gemaksvoer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Emptyzo 22 mei 2011, 10:50

Vaak is het helemaal niet sneller, zeker niet goedkoper, en je voelt je veel beter wanneer je "dicht bij de bron" eet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Emptyzo 22 mei 2011, 12:09

Ik maak vrijwel alles zelf.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Emptyzo 22 mei 2011, 14:17

Voor noodgevallen of tijdgebrek heb ik wel potjes groenten, blikjes vis en blikken vruchten in huis maar het komt regelmatig voor dat de houdbaarheidsdatum zó ver is overschreden dat ik ze moet wegmikken. Sinds Jaap hevig zijn best doet om af te vallen, wat aardig lukt, gebruik ik wel zo nu en dan saus uit een pakje, die is een stuk magerder dan zelfgemaakte sausjes. Daarvan heb ik een voorraadje meegenomen uit Duitsland omdat de keuze daar veel ruimer is. Zoek hier maar eens naar saus voor Sauerbraten om maar een voorbeeld te noemen. Ik gebruik die sausjes overigens niet puur want ook die zijn erg zout, ik doe ongeveer een kwart van de inhoud bij het braadvocht van vlees, dat is genoeg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Emptyzo 22 mei 2011, 15:49

Ik heb ook een paar van die zakjes bij de hand, van Knorr or McCormick "brown gravy mix" maar dan doe ik weinig of geen zout op het vlees, dat kan altijd later nog. Ik heb een manhoge dubbeldeur koelkast/vriezer en heb daarom een ruime voorraad bevroren groenten en fruit. Het fruit is lekker in smoothies en de groenten zijn handig aan het eind van de week wanneer de groentenla leeg is. De voedingswaarden zijn hetzelfde of beter dan vers (wanneer het van ver geimporteerd wordt) dus daar hoef je het niet om te laten.

Overigens begint dit topic helemaal "a la Libelle" te worden he? Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Emptyzo 22 mei 2011, 16:15

Mijn vriezer, ook manshoog maar met maar één deur, is ook aardig vol, zelfs nu ik er twaalf porties voor mams heb uitgehaald. Zo nu en dan maak ik zelf wat kant en klaar maaltijden die zo de magnetron ingeschoven kunnen worden, meestal zijn dat gerechten die wat bewerkelijk zijn. Laatst ook nog een lading verse doperwten ingevroren. Er ligt ook altijd een voorraadje gerookte zalm en gepelde garnalen in, handig bij een maaltijdsalade.

Het wordt inderdaad een Libelle topic, erg huishoudelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Emptyzo 22 mei 2011, 16:53

Bewerkelijke recepten, geweekte en gekookte bonen, zilvervlies rijst, draadjesvlees, etc. maak ik altijd extra en vries dan de rest in. Ben vaak alleen en dan is het makkelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Emptyma 23 mei 2011, 20:52

Ik heb wel wat groenten in de diepvries en doorgaans wat vlees, vis en aardappelschijfjes oid. Helaas heb ik niet genoeg vriesruimte om zelf maaltijden in te vriezen. Omdat wij maar één bepaalde soort brood kunnen eten, ligt mijn vriezer doorgaans voor de helft vol met brood. En nee, ik heb geen zin om ook nog brood zelf te bakken.

Ook ligt er altijd een zak diepgevroren erwten in die we niet opeten. Ik gebruik die zak een paar keer als koudecompres bij verstuikingen/verwondingen. Na twee/drie keer opnieuw ingevroren te zijn gooi ik ze meestal weg. Iedereen hier weet dat die zak niet bedoeld is voor consumptie Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Man eet 25.000 BigMacs   Man eet 25.000 BigMacs - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Man eet 25.000 BigMacs
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: Bizar Nieuws-
Ga naar: