DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 11:15

Stelling:

Het is beter om, mede naar aanleiding van het vervelende voorval van twee vermiste pubers in Parijs, schoolreisjes naar het buitenland af te schaffen. Het afschaffen van die reisjes heeft ook een financieel voordeel. Het argument dat die reisjes bedoeld zijn om de kinderen te laten kennismaken met een andere cultuur snijdt al jaren geen hout meer, er is bijna geen kind dat nog nooit in een ander land is geweest en met andere culturen maken we al sinds de jaren '50 kennis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 11:23

Mee eens, scheelt een bak met geld en een hoop gezeur thuis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 11:28

Zo denk ik er ook over. Wij gingen gewoon drie dagen naar Ulvenhout en een lol dat we hebben gehad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 11:31

Haamstede, schiet me te binnen, idem dito.

Volgens mij gaat het toch alleen maar om de onderlinge kontakten en dan maakt het niet uit, of dat nu hier of daar is, hoewel, voor die meiden toch wel, die hadden, (zo gaat het verhaal) een afspraakje in Parijs. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 11:38

P'sies, ze kunnen ook een paar dagen gaan kamperen op één van de Waddeneilanden, dat bevordert de saamhorigheid meer dan een reisje naar Parijs of Londen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 11:39

Helemaal eens met de stelling.
Wij gingen ergens naar de Veluwe. Lol hebben bestond toen nog uit de eerste zoen en een enorm schuldgevoel daarover.
Er is lang een tv programma geweest over pubers die van adres wissellen. Kost een stuk minder omdat ouders het zelf moeten betalen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 11:58

Katjeskelder Oosterhout met toen nog de houten barakken waar 's nachts de jongens stiekem door de raampjes naar binnen slopen. Spannend was dat!! Dolle pret, ik ben daar geloof ik 3x geweest. Gek hè, wat we overdag allemaal deden met de klas, kan ik me niet herinneren maar die dolle avonden/nachten wel.

Tijdens de middelbare schooltijd van onze kinderen was er keuze op een school hier in de buurt: Belgische Ardennen, Londen of nog verder weg (Italië, geloof ik). Je kreeg dan een splitsing van de klassen dus hoe kleiner het ouderlijk budget, hoe dichter bij huis. Alsof dat bevorderlijk was voor de saamhorigheid van de groep. Onze kinderen zaten gelukig niet op die school.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 12:05

Zo wordt kliekvorming mooi aangeleerd Sienna.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 12:17

Dom van die school.

Ik herinner me nog wel e.e.a. van één schoolreisje, de bonte avond, een dropping in het donker, natte voeten omdat bijna iedereen uitgleed in een beekje en het nachtelijk gespook waardoor ik samen met nog twee anderen een uur lang in het trappenhuis moest blijven zitten, daar hadden we nog meer lol dan op de slaapzaal. Bij het avondeten kregen we een afschuwelijk taai stukje vlees, we hebben toen in een deuk gelegen omdat het niemand lukte er een fatsoenlijk stukje af te snijden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 12:36

Katjeskelder was bij het afscheid van de lagere school en het eerste jaar Mulo dus toen waren we nog wel wat braver dan tijdens het examenuitje van de Mulo. Dat was meen ik in Sluipwijk. Ja, bonte avond en dropping waar je niet 'betrapt' mocht worden door de controleurs. Dan was je 'af'. Ik geloof dat ons groepje om 5 uur 's morgens binnen rolde maar we hadden wel gewonnen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 14:26

Helemaal mee eens ik heb het daar helemaal niet op niks mis met NL hoor.Ik vind het maar onzin om helemaal naar weet ik veel waar te gaan.Ik weet ook niet als mijn kids op het voortgezet onderwijs zitten of ik ze dan wel mee laat gaan mijn gevoel zegt nee.Kost klauwen met geld en ik heb het er gewoonweg niet op.

Had dat zelf vroeger al gingen we naar Belgie ik vond het vreselijk ,maar ik moest mee van mijn moeder liefste was ik gewoon thuis gebleven of een aangepast programma op school zeg maar.

Altijd dezelfde soort programma's dropping blegh ook een keer in de midle of nowhere in Zeeland was heeeel toevallig die avond ziek toen die dropping gehouden werd had ik dus echt totaal geen zin in.Je moest mee met die werkweek daar die ook telde als examenopdracht toen,we moesten hem met de klas organiseren compleet met spelletjes, eten, etcc aan toe zeg maar,budgeteren etccc inkoop.
Sport waar je leiding etcc moest geven aan je klas die dan een doelgroep moesten voorstellen etc etcc.Heb het overleefd,maar het is niet mijn ding.

Nu met die grietjes die er op los liegen ,je hoort ook vaak die survival toestanden nou echt niet he dat ze ergens gaan kanoën in eea wild water of wat dan ook.
Afschaffen die handel scheelt ook enorm voor ouders die krom moeten liggen voor deze zogenaamd cultureel verantwoorde ahem reisjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 17:07

Het moet elk jaar gekker en duurder en de druk vanuit de groep is groot
Heb al eerder op school aan de bel getrokken of ze beetje van lotje getikt zijn

Gelukkig op deze scholen waar de kinderen nu zitten geen last van

Maar wat betreft de stelling , eerder gisteren dan vandaag afschaffen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 19:02

Mee eens, afschaffen die (dure) reisjes. Helaas zal ik er dan zelf als ouder niet meer van profiteren, maar ik ben nooit blij geweest met die onzin. Ook al heb je het zelf krap, je zwicht in feite voor de sociale druk, want als je kind niet mee is geweest, wordt het er soms op aangekeken.

Op de school waar mijn kinderen zaten mochten ze kiezen uit drie bestemmingen in Europa, de een nog verder weg dan de ander met een navenant prijskaartje uiteraard.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 19:05

Ik weet niet hoe het tegenwoordig in zijn werk gaat, vroeger spaarde je voor de driedaagse schoolreisjes, een gulden per week dacht ik. Of er verder nog een bijdrage werd gevraagd weet ik niet maar drie dagen Ulvenhout en Nunspeet (?) zullen ongewtijfeld voordeliger zijn geweest dan een paar dagen Parijs.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 19:21

Ik weet nog van de lagere school 3 dgn Lunteren was toen 60 gulden.
Een keer kon ik niet mee had ik dubbele oorontsteking kreeg mijn moeder het geld terug.Nou vond ik dat niet heel erg hoor dat ik niet mee kon en ik was toen echt ziek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 19:29

Schoolreisjes zijn nu aanzienlijk duurder. Ik heb geen idee meer wat het kostte destijds, ik heb het over 1961 en 1962. De eerste schoolreis van drie dagen was niet zo geweldig, toen was het heel slecht weer waardoor een paar dingen niet doorgingen, we hebben toen spelletjes gedaan in plaats van een avondwandeling en dropping. Vroeger hoefde er ook nauwelijks rekening mee te worden gehouden of iemand halal eten moest of gewoon, je kreeg een bord voor je neus en dan werden de pannen en schalen doorgeschoven van de ene kant van de tafel naar de andere, lustte je het niet dan kon je brood en beleg halen in de keuken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 19:34

Tegenwoordig moet je gewoon aardig dokken als ouders als je je kind mee laat gaan op een buitenlandreisje. Het reisje zelf kost al aardig wat maar je kind moet natuurlijk ook zakgeld mee krijgen.

Soms is er voor minder draagkrachtigen de mogelijkheid dat je kind meegaat naar een of andere bestemming in eigen land, duurt korter en kost een heel stuk minder. Voor deze mogelijkheid wordt regelmatig gekozen door ouders wiens kind is blijven zitten en het jaar daarvoor al in het buitenland is geweest en door ouders die dit soort reisjes gewoon echt niet kunnen betalen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 20:01

Nou, ik ben het simpelweg helemaal met jullie eens. Ik heb er áltijd al zo over gedacht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 20:05

Het vervelende is dat kinderen die om financiële redenen niet mee kunnen daarop worden aangekeken. De kans dat ze daarmee worden gepest is altijd aanwezig. Bovendien lijkt het me voor die kinderen ook niet leuk als er nog weken later over de belevenissen wordt gepraat in de klas, compleet met foto's en filmpjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 20:07

Dit is een extra reden om de eenvoud terug te brengen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 20:51

Precies, afschaffen die dure buitenlandtrips.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 20:58

Ze kunnen beter wat meer excursies doen, misschien gebeurt dat nog steeds wel maar ik zie bijvoorbeeld nooit grotere kinderen naar het Schoolmuseum, Schielandhuis of het Maritiem Museum gaan (dat zijn de musea waar ik regelmatig langskom), meestal zijn het kinderen in de lagere school leeftijd. Wij gingen naar musea met de geschiedenisleraar of de klasseleraar, naar de dierentuin met de tekenleraar, naar toneelvoorstellingen (natuurlijk ontbrak De Gijsbrecht niet), we zijn ook naar een concert geweest en een balletvoorstelling. Ik weet niet meer of dat matinees waren, zou best kunnen want de meeste excursies waren wel binnen de schooluren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 21:01

Idd toneelvoorstellingen........, die herinner ik me ook.....

Er zijn meer dan genoeg excursies mogelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 21:05

En dan hoef je het ook niet ver weg te zoeken, iedere stad heeft musea en theaters, fabrieken waar je rondleidingen kunt krijgen. O ja, die kregen wij ook, onder andere de Coca Colafabriek en een keer een melkfabriek maar toen ben ik niet meegegaan, ik word al mijn hele leven lang kotsmisselijk van de lucht van melk. Ook de havens zijn geschikt voor een excursie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Emptyza 09 apr 2011, 21:12

Fabrieken, havens, musea, meubelmakerij, gemeentereiniging.
Ach, er is zoveel mogelijk.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Linken naar andere interessante websites

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: Polls-
Ga naar: