DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Kijkje in een gereformeerde gemeente

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast




Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Emptydi 08 maa 2011, 12:23

AMERSFOORT - De omstreden Amersfoortse predikant Gertjan Goldschmeding pleit niet alleen voor een corrigerende tik, maar roept zijn kerkgangers zelfs op te blijven doorslaan. Ook als kinderen huilen van de pijn.

,,Daarmee mag je doorgaan tot de wil van het kind is gebroken,'' zegt hij in een preek uit 2007, waarvan deze krant opnames in bezit heeft. Hij zegt daarin ook: ,,God heeft bepaald dat die tik daar achterop de billen ervoor zorgt dat de dwaasheid er met brokken afschiet.''

Dat gaat aanzienlijk verder dan de 'opvoedende tik', waarmee Goldschmeding vorige week in het nieuws kwam. Justitie doet al twee jaar onderzoek naar de praktijken van de predikant van de ACC Jouwkerk, nadat er door een oud-kerkganger in 2007 aangifte tegen Goldschmeding is gedaan. Die persoon wil volgens justitie met zijn aangifte bereiken dat andere kerkgangers stoppen met het opvolgen van de adviezen van Goldschmeding. Deze onderwerpt ook zijn eigen kinderen aan tucht met de roede. Wat voor voorwerp hij gebruikt, wil hij niet zeggen.

Goldschmeding werd vorige week voor de tweede keer dit jaar op het politiebureau in Amersfoort verhoord. In maart gebeurde dat al op verdenking van mishandeling van zijn eigen kinderen, vorige week werd de opruiing en het aanzetten tot mishandeling onderzocht. Het onderzoek naar de achtergronden van de preken en gezinsconferenties waarin Goldschmeding de uitspraken doet, heeft volgens justitie voldoende juridische gronden opgeleverd om hem als verdachte te bestempelen.

Hard slaan om het kind te breken, zoals Goldschmeding predikt, heeft een averechts effect, zegt ontwikkelingspsycholoog Marc Noom van LUMC in Leiden. ,,Hoe harder of langer de vader slaat, des te harder het kind gaat huilen.'' Een kind slaan wordt kindermishandeling, stelt Noom, als het vaak gebeurt en niet meer in verhouding staat tot het vergrijp. ,,Een kind dat vaak klappen krijgt, heeft grotere kans uit te groeien tot iemand die zelf slaat.''
http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/430229/2009/09/15/-Blijf-slaan-als-je-kind-huilt-.dhtml
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Emptydi 08 maa 2011, 13:12

Hoe vaak je het ook hoort het blijft leuk en waar twinneke.
Ik heb nog wel andere voorbeelden dan Knevel maar wil niet te persoonlijk worden.
Kan alleen zeggen denk heel goed na voordat je je aansluit bij een behoudende kerk. Ten eerste kom je er niet tussen en ten tweede kom je er nooit meer vanaf. Over de aangeleerde schuldgevoelens wil ik het niet eens hebben.
Wel is het zo dat mishandeling overal voorkomt, al is het dubbel schijnheilig in de kerk te zitten en vervolgens je huisgenoten ervan langs te geven, want de roede niet sparen is vaak nog maar een eitje bij alles wat je naar je kop krijgt over slecht zijn en zondig vooral.
En dat gebeurt nog steeds, in 2011.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Emptydi 08 maa 2011, 15:06

Die bedoel ik idd Marijke.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Emptydi 08 maa 2011, 15:08

Die gasten zijn helemaal doorgeslagen net als bijv het niet vaccineren ,waardoor je toch eea in stand houd aan ziektes dat er wel is uitbraken zijn van bijv polio,kinkhoest etcc.
Ik kan mij jaren terug nog herinneren eind jaren 70 gingen we op schoolkamp in Lunteren idd de bekende bible belt en toen had je zo'n polio uitbraak in die contreien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Emptydi 08 maa 2011, 17:01

Heb je post helemaal over het hoofd gezien Marijke, sorry.

Extreem fanatisme waar je koud van wordt. Dat mensen dit toelaten en zich niet verdedigen, ik snap niet dat het kan bestaan. Niet vaccineren is nog het minste, als je bedenkt dat zulke kinderen voor het leven getekend zijn. Soms worden het criminelen, meestal bange mensen die zich niet kunnen verdedigen.
Zo'n kerel zou afgeranseld moeten worden tot hij geen stok meer in zijn poten kan vasthouden.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Emptydi 08 maa 2011, 17:05

Ja, dat herinner ik me ook maar al te goed, oudste is 1978 geboren, moeder was jarig, waar ik toen niet geweest ben, omdat onze oudste nog maar één enting had gehad, ik wilde niet het risico nemen dat tante en oom hem aan de polio zouden helpen, door hun kortzichtige gedrag, want die bleven niet thuis, stel je voor...

Nou nou, járen later moest ik het nóg horen van moeder, hoe ik dat heb durven doen, ze kwam niet voor haar dochter en kleinzoon op, maar had schaamte tegenover haar zus...

Ik weet dat de kinderen die nog geen volledige enting hadden, een suikerklontje met extra tussenenting kregen, zo ook mijn zoon, maar ik durfde de gok niet te wagen, dán maar niet naar moeders verjaardag! Laughing
Ik ben het er dus mee eens, de kortzichtigheid en druk vanuit die groepen, maar ik ben bang dat door zo'n artikel alles weer wordt veralgemeniseert, dit heeft niets met God te maken, maar alles met mensen en macht, dictatuur dus.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Emptydi 08 maa 2011, 17:14

Een paar jaar geleden reden we op een zondag door een kerkdorp in de regio, manlief moest iets afgeven bij iemand die met zijn schip bij een werf lag. We reden door een smalle straat waar iemand e.e.a. in of uit zijn auto aan het laden was, misschien ging die man met vakantie, of kwam hij net terug, hij had een onzedelijke bermuda aan. Er kwam een in stemmige kleding gekleed meisje, of jonge vrouw aanfietsen, ze ging recht op die man af om hem te vertellen dat hij de dag van de here ontheiligde. We konden het aardig volgen omdat we er niet langs konden. Het was ook niet netjes van die man dat hij haar voor gereformeerde t*r*ngtrut uitmaakte maar ik kon hem toch ook geen ongelijk geven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Emptydi 08 maa 2011, 17:21

Juist die extremen maken het zo erg, wij gaan ook soms naar de kerk, hangen daarna rustig de was op en gaan lekker ergens eten, zonder schuldgevoel hoor!

De mensen doen zichzelf zoveel te kort, denken niet zelf en dát is iets wat je altijd moet blijven doen...zelf denken...en dan maakt het niet uit, als je zélf de keus maakt, om zondags niets te doen of zo, maar val een ander er niet mee lastig.

Ik doe op woensdag wel eens niks, morgen dus.... cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Emptydi 08 maa 2011, 17:29

Helemaal eens Yoki, zelf ben ik ook niet gevaccineerd kreeg ook suikerklontjes ja. Broer moest toen hij voor de dienstplicht moest alles inhalen en was daar behoorlijk ziek van.
Daarom ook vind ik evangeliseren zo erg, anderen met zachte dwang en verradelijke teksten dingen belovende en de eigen overtuiging opleggen. Breek me de bek niet open over extreem behoudende kerken.
Daarom ook vind ik geen geloof in de politiek, je dwingt op die manier mensen met een heel andere levensovertuiging om jouw regels te handhaven. (o.a. winkelsluiting op zondag).
Toch vind ik net als jij dat er ook goeie groeperingen zijn, maar doe inderdaad ook waar ik zelf zin in heb, ook op zondag.
Jemig Marijke, dat jullie je in konden houden, ik had er denk ik wel een opmerking over gemaakt.


Laatst aangepast door Wipje op di 08 maa 2011, 17:33; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Emptydi 08 maa 2011, 17:31

Helemaal mee eens Yoky. Ik heb echt wel eens ruzie gehad met mensen die letterlijk naar de bijbel leven. Als je zegt dat het wel heel makkelijk is als je zelf niet hoeft te denken maar alles ophangt aan de kapstok van je geloof worden ze kwaad. Ik vind het bij die extreme gevallen ook zo erg voor hun kinderen, die staan volledig buiten de maatschappij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Emptydi 08 maa 2011, 18:28

Haha paar jaar terug hadden we autopech we kwamen uit Frysland en dit was op zondag ergens bij Staphorst na een uur op de wegenwacht gewacht te hebben in de stromende regen kwam die aan was mega druk hij ons slepen naar een veilige plek idd in STAPHORST nou echt werkelijk ze kwamen achter de ramen gluren hoor echt zo afkeurend kijken.
Haha die dachten weg zondagsrust Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Emptydi 08 maa 2011, 18:35

En toch vind ik die Ari Boomsma toen nog van de eo wel sympathiek hij is gelovig,maar wel op een moderne manier , helaas voor hem moest die wieberen van de eo refo's,want o wee o wee na die foto's in de linda.
Hij was behoorlijk vernieuwend voor die refo's oei oei.

Soms heb je wel is de eo jongeren dag op tv als je ziet hoe happy die zijn denk je mennn wat hebben die gesnoven Wink Ik heb dan zoiets,maar onder tussen Wink

Ik kreeg vroeger de kriebels van die Henk binnendijk op tv die ouwe vent met die regenjas die vroeg geloofd nu in god brrr net de vieze man.
:jas: tongue
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Emptydi 08 maa 2011, 19:43

Die Arie is wel te pruimen, hij gaat er niet zo krampachtig mee om.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Emptydi 08 maa 2011, 21:52

Idd dat vind ik een hele fijne persoonlijkheid ondanks dat die gelovig is,maar hij gaat er heel relaxed mee om.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Emptydi 08 maa 2011, 22:05

Daarom waren ze bij de EO niet zo blij met hem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Emptydi 08 maa 2011, 22:09

twinneke® schreef:
Idd dat vind ik een hele fijne persoonlijkheid ondanks dat die gelovig is,maar hij gaat er heel relaxed mee om.


En zo hoor je met een geloof om te gaan, niet zo krampachtig...!

Ik vind Arie een beetje een engerd, maar goed, ieder z'n meug, vind hem ook helemaal niet zo knap, sorry Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Emptydi 08 maa 2011, 22:10

Hij vindt zichzelf erg knap geloof ik. Ik griezel altijd van mannen met brede kaken (breedbekkikkers).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Emptydi 08 maa 2011, 22:28

Zijn gebreide muts mag die thuis laten dat vind ik dus echt geen porem

Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 2z9fsx2

Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 1z6s394

En dan nu een van de foto's die van de eo niet mochten

Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 2s5xj01

Ik zie hem toch liever met kort haar
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Emptydi 08 maa 2011, 22:30

Marijke schreef:
Hij vindt zichzelf erg knap geloof ik. Ik griezel altijd van mannen met brede kaken (breedbekkikkers).

Net als die andere breedsmoel Ridge uit die stropigere trage bold en beautifull blegh engerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Emptydi 08 maa 2011, 22:45

Daar is mijn buurvrouw helemaal verkikkerd op, ze kan zich niet voorstellen dat ik hem een griezel vind.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Emptydi 08 maa 2011, 23:41

Yoky schreef:
twinneke® schreef:
Idd dat vind ik een hele fijne persoonlijkheid ondanks dat die gelovig is,maar hij gaat er heel relaxed mee om.


En zo hoor je met een geloof om te gaan, niet zo krampachtig...!

Ik vind Arie een beetje een engerd, maar goed, ieder z'n meug, vind hem ook helemaal niet zo knap, sorry Razz
Echte popie jopie ja, krijg er braakneigingen van Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 828729
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kijkje in een gereformeerde gemeente   Kijkje in een gereformeerde gemeente - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Kijkje in een gereformeerde gemeente
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: