DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Christenen in islamitische landen

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4
AuteurBericht
Gast
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptyma 17 okt 2011, 16:52

Mijn blik op fundamentalisten? Wat is jouw blik dan op fundamentalisten, ongeacht of het om katholieke, gereformeerde of islamitische fundamentalisten gaat? Ik keur fundamentalisten geen blik waardig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptyma 17 okt 2011, 17:40

mop schreef:
Van wie zijn meeste oliemaatschappijen die de olie daar wegpompen?
Door wie werden decenia lang de dictators gesteund?
Ja ja wij hebben het er goed van genomen,en nemen het nog!!!
En dan geven we een religie de schuld van de onrust,lekker makkelijk hoef je niet je eigen fouten te erkennen.
En gelijk gaat het gevecht om de olierechten weer verder!



het is géén religie.

islam is een fascistische ideologie die de wereld met geweld én bloedvergieten wil onderwerpen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptyma 17 okt 2011, 17:58

mop schreef:
Van wie zijn meeste oliemaatschappijen die de olie daar wegpompen?
Door wie werden decenia lang de dictators gesteund?
Ja ja wij hebben het er goed van genomen,en nemen het nog!!!
En dan geven we een religie de schuld van de onrust,lekker makkelijk hoef je niet je eigen fouten te erkennen.
En gelijk gaat het gevecht om de olierechten weer verder!

Wie bedoel je met "wij"?

Je trekt zaken uit hun verband.

Degenen die die bewuste religie aanhangen hoeven hun eigen fouten niet te erkennen, het is immers allemaal de wil van allah?

De westerse maatschappij doet op het ogenblik niet anders dan fouten erkennen, is het niet de slavernij dan is het wel het kolonialisme. Ik voel me daar niet schuldig over. Het waren andere tijden, uiteindelijk heeft iemand het licht gezien en een eind gemaakt aan de slavernij, die overigens in islamitische landen nog volop bestaat, kijk maar naar het uitbuiten, mishandelen, verkrachten en vermoorden van kindermeisjes uit niet islamitische landen. Het kolonialisme heeft niet alleen ellende gebracht in die landen, er was een redelijke welvaart in Indonisie, tot de "oran blanda" werden verdreven. Het zelfde gebeurt in Afrikaanse landen, Mugabe verdreef de blanken, het land is met zijn bevolking ten dode opgeschreven, Mugabe niet, die steekt het ontwikkelingsgeld in zijn zakken. Hoppa, de asbak van mijn Mercedes is vol, tijd voor een nieuwe auto.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin



Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptyma 17 okt 2011, 18:57

mop schreef:
Dat is nu eens een giga vooroordeel waar mijn broek van afzakt!

als die maar gewassen is dan is het goed
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin



Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptyma 17 okt 2011, 19:01

mop schreef:
Van wie zijn meeste oliemaatschappijen die de olie daar wegpompen?
Door wie werden decenia lang de dictators gesteund?
Ja ja wij hebben het er goed van genomen,en nemen het nog!!!
En dan geven we een religie de schuld van de onrust,lekker makkelijk hoef je niet je eigen fouten te erkennen.
En gelijk gaat het gevecht om de olierechten weer verder!

Ik neem echt niet de verantwoording als een of ander islam aanhanger de hersens inslaat van een christen in egypte
Dat is hetzelfde , zoals je dit brengt met de maatschappijen etc , als iemand hier een ander vermoord en het word gegooid op een slechte jeugd ..

Zo lust ik ook nog wel drie peren en appelmoes

Het zijn toch mensen met hersens , neem ik aan
Tis alleen jammer dat ze die niet gebruiken



Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptyma 17 okt 2011, 19:32

Ze kunnen ze wel gebruiken maar een verlichte moslim is zijn leven niet zeker. De islam is een dwingende godsdienst die het individu geen vrijheid laat. Islamitische godsgeleerden kunnen hun mening niet verkondigen, tenzij ze helemaal vermomd zijn en hun stem onherkenbaar is gemaakt. Ze riskeren onherroepelijk de doodstraf.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptyma 17 okt 2011, 19:59

mop schreef:
De oorzaak van de veranderende tolerantie ten opzichte van de Christenen in Islamitische landen,komt door de onrust die er heerst in die landen.
De Christenen hebben decenia ongestoord kunnen leven in die landen.
En ja wat is oorzaak van de onrust,daar mogen wij als westerse wereld wel eens goed over nadenken!
De Kopten werden toch al regelmatig een kopje kleiner gemaakt ? ! dat was toch al vóór de "lente"?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptyma 17 okt 2011, 20:02

Ook in de paar islamitische landen waar godsdienstvrijheid bestaat is het een papieren tijger. Neem maar een bijbel mee in je koffer of het dagboek van Anne Frank, je krijgt geheid problemen als je het land binnenkomt en eruit wordt gepikt door de douane.
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptyma 17 okt 2011, 20:19

De laatste 150jaar hebben de Kopten in vrede kunnen leven in Egyte,de laatste jaren is daar al behoorlijk wat onrust.
En dan is het jammer genoeg altijd een partij die niet zoveel vertegenwoordigd is in een land die als pispaal worden gebruikt.
En dat zijn daar dan de Kopten.

Kunnen bijna weer één lijn trekken met ons eigen land en de inport Nederlanders,die ook hier als groep door een grotere groep word weg gezet.

De mens is o zo voorspelbaar!

Waar haal jij je verhalen weg Marijke,ik reis regelmatig naar die landen met mijn bijbel in mijn handbagage,nog nooit geen problemen gehad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptyma 17 okt 2011, 20:30

Van een familielid dat drie jaar geleden twee dagen heeft vastgezeten Mop.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptyma 17 okt 2011, 20:30

Ik wil helemaal geen lijn trekken tussen de import Nederlanders en de Kopten.
Maar gelukkig zeg je "bijna"....
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptyma 17 okt 2011, 20:50

Ik trek die lijn wel,er zijn nog wel meer lijnen te trekken.
Of druf jij je hersenen niet te gebruiken Marya?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptyma 17 okt 2011, 20:53

Trek eens een paar lijntjes Mop.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptyma 17 okt 2011, 21:08

@ Mop

Quote
Kunnen bijna weer één lijn trekken met ons eigen land en de inport Nederlanders,die ook hier als groep door een grotere groep word weg gezet.Unquote

Als er één land tolerant is in verband met import-Nederlanders, is het Nederland wel.

http://www.trouw.nl/tr/nl/5088/Geweld-tegen-Christenen/article/detail/2965474/2011/10/12/Nederland-wil-onderzoek-naar-geweld-Egypte-tegen-Kopten.dhtml


Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptyma 17 okt 2011, 21:19

mop schreef:
De laatste 150jaar hebben de Kopten in vrede kunnen leven in Egyte,de laatste jaren is daar al behoorlijk wat onrust.
En dan is het jammer genoeg altijd een partij die niet zoveel vertegenwoordigd is in een land die als pispaal worden gebruikt.
En dat zijn daar dan de Kopten.

Kunnen bijna weer één lijn trekken met ons eigen land en de inport Nederlanders,die ook hier als groep door een grotere groep word weg gezet.

De mens is o zo voorspelbaar!

Waar haal jij je verhalen weg Marijke,ik reis regelmatig naar die landen met mijn bijbel in mijn handbagage,nog nooit geen problemen gehad.



Een groep katholieken zet de groep gereformeerden weg, zonder geweld te gebruiken.

Joden zetten een groep Moslims weg, dat gaat niet altijd zonder slag of stoot maar omgekeerd is het van het zelfde laken een pak.

Gereformeerden zet een groep atheïsten weg, eveneens geweldloos.

Boeddhisten zetten niemand weg, die zijn zeer vredelievend maar zij worden wel door andere groepen weggezet.

Moslims zetten iedere andersdenkende weg, dat gaat meestal gepaard met grof geweld zoals moord en doodslag of het inkorten van tegenstanders.

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptyma 17 okt 2011, 23:15

mop schreef:
De laatste 150jaar hebben de Kopten in vrede kunnen leven in Egyte,de laatste jaren is daar al behoorlijk wat onrust.
En dan is het jammer genoeg altijd een partij die niet zoveel vertegenwoordigd is in een land die als pispaal worden gebruikt.
En dat zijn daar dan de Kopten.
Volledig NIET mee eens. Ik kom al 25 jaar in Egypte, ben gek op dat land en ga er regelmatig naartoe. Zo'n 25 jaar geleden was zo'n 45% Christen en slechts 15% moslim. Inmiddels is bijna 50% moslim, in slechts één generatie tijd... en zie dat hele land veranderen. Dat als "pispaal" worden gebruikt richting Kopten/Christenen is dus écht iets van de laatste tijd en écht de invloed van de moslims daar nu!
Als je moslims hoort zeggen dat ze de wereld over gaan nemen (en, wat wij hier in NL vaak zeggen: fokken als konijnen) dan is Egypte juist het schrijnende voorbeeld hiervan!


Kunnen bijna weer één lijn trekken met ons eigen land en de inport Nederlanders,die ook hier als groep door een grotere groep word weg gezet.
Deze vergelijking snap ik absoluut niet. Een bepaalde groep wordt hier niet weggezet, die willen zélf steeds het onderscheid maken met de mensen die hier in NL al honderden jaren leven. Die willen zélf hun eigen gebruiken hier doorvoeren, terwijl ze juist weg willen van het land waar al die gebruiken gelden. Het heeft ab-so-luut niets met wegzetten van moslims in NL te maken; dat onderscheid maken zij zelf. Als er één land tolerant is, dan is het NL wel!

De mens is o zo voorspelbaar!
What's your point?

Waar haal jij je verhalen weg Marijke,ik reis regelmatig naar die landen met mijn bijbel in mijn handbagage,nog nooit geen problemen gehad.
Als je nog nooit geen problemen hebt gehad, heb je dus altijd problemen gehad in die landen.
Lees je eigen tekst nog eens door en kom tot een hele normale conclusie: als jij in dat soort landen reist (net als ik), pas jij je blijkbaar dusdanig aan dat je geen mensen tegen het hoofd stoot en je opgaat in de gebruiken van dat land (net als ik)... ring-a-bell...? Trek het vergelijk met de Nieuwe Nederlanders in Nederland en zoek de verschillen.
Terug naar boven Ga naar beneden
mop
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptydi 18 okt 2011, 10:25

Het word me weer eens duidelijk hier,niemand die ook maar iets van politiek snapt hier bij de tweede kamer.
Wens jullie een fijne dag.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptydi 18 okt 2011, 10:26

Dank je, ingelijks.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptydi 18 okt 2011, 10:43

mop schreef:
Het word me weer eens duidelijk hier,niemand die ook maar iets van politiek snapt hier bij de tweede kamer.
Wens jullie een fijne dag.
Inderdaad, ik snap er helemaal niets van, ben maar zo'n simpele VVD-stemmer die nooit naar politieke debatten luistert, nooit andere media benadert om meer kennis te vergaren, niet zelf na kan denken etc.
Gelukkig hebben we jouw nobele kennis daarvoor. Teach us, honey!
Ook een fijne dag, geniet ervan. Dag!
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptydi 18 okt 2011, 11:09

mop schreef:
Het word me weer eens duidelijk hier,niemand die ook maar iets van politiek snapt hier bij de tweede kamer.
Wens jullie een fijne dag.

Sorry mop , maar hier heb ik even hartelijk om gelachen

Jij ook een fijne dag
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptydi 18 okt 2011, 12:05

Ik lees in die link van Agaath dat slechts 10% van de Egyptenaren Kopt is. Hoe kan het Mootje, dat 25 jaar gelede n 45% Christen was? Waar zijn al die mensen gebleven, geëmigreerd?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptydi 18 okt 2011, 15:25

Ik vermoed dat het aantal moslims flink is gestegen, waardoor zij een groter percentage van de complete Egyptische bevolking zijn geworden, Beekje. Een behoorlijk aantal is geëmigreerd.
Overigens zijn Kopten niet gelijk aan Christenen, het is een stroming.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptydi 18 okt 2011, 15:40

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptydi 18 okt 2011, 15:50

De vrees dat de moslimbroederschap de macht gaat overnemen lijkt me niet ongegrond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptydi 18 okt 2011, 18:33

mop schreef:
Ik trek die lijn wel,er zijn nog wel meer lijnen te trekken.
Of druf jij je hersenen niet te gebruiken Marya?
Toe maar, ik lees dit nu pas.
Eh mop, met lijnen trekken moet je altijd voorzichtig zijn, want even later kun je die lijnen uitgummen. Dat kon en kun je al zien in de 'Arabische lente".
Wees niet te snel met je lijnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptydi 18 okt 2011, 18:35

Marijke schreef:
mop schreef:
De laatste 150jaar hebben de Kopten in vrede kunnen leven in Egyte,de laatste jaren is daar al behoorlijk wat onrust.
En dan is het jammer genoeg altijd een partij die niet zoveel vertegenwoordigd is in een land die als pispaal worden gebruikt.
En dat zijn daar dan de Kopten.

Kunnen bijna weer één lijn trekken met ons eigen land en de inport Nederlanders,die ook hier als groep door een grotere groep word weg gezet.

De mens is o zo voorspelbaar!

Waar haal jij je verhalen weg Marijke,ik reis regelmatig naar die landen met mijn bijbel in mijn handbagage,nog nooit geen problemen gehad.



Een groep katholieken zet de groep gereformeerden weg, zonder geweld te gebruiken.

Joden zetten een groep Moslims weg, dat gaat niet altijd zonder slag of stoot maar omgekeerd is het van het zelfde laken een pak.

Gereformeerden zet een groep atheïsten weg, eveneens geweldloos.

Boeddhisten zetten niemand weg, die zijn zeer vredelievend maar zij worden wel door andere groepen weggezet.

Moslims zetten iedere andersdenkende weg, dat gaat meestal gepaard met grof geweld zoals moord en doodslag of het inkorten van tegenstanders.

.
Ik zal mop's lijnen ff uitgummen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Emptydi 18 okt 2011, 18:39

Mootje schreef:
mop schreef:
Het word me weer eens duidelijk hier,niemand die ook maar iets van politiek snapt hier bij de tweede kamer.
Wens jullie een fijne dag.
Inderdaad, ik snap er helemaal niets van, ben maar zo'n simpele VVD-stemmer die nooit naar politieke debatten luistert, nooit andere media benadert om meer kennis te vergaren, niet zelf na kan denken etc.
Gelukkig hebben we jouw nobele kennis daarvoor. Teach us, honey!
Ook een fijne dag, geniet ervan. Dag!
Nou....., ik snap wél iets van politiek...., en ik praat zeer regelmatig met een politicoloog in mijn familie......, en ben blij, dat ik niet in dat "spel" "speel"....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Christenen in islamitische landen   Christenen in islamitische landen - Pagina 4 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Christenen in islamitische landen
Terug naar boven 
Pagina 4 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Christenen het meest vervolgd.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: