DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Fout fietsgedrag strenger aanpakken

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Verdient dit project alle lof of gaat deze aanpak u te ver
Uitstekend
Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Vote_lcap60%Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Vote_rcap
 60% [ 6 ]
Gaat veel te ver
Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Vote_lcap0%Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Belachelijke aktie
Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Vote_lcap0%Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Meer boetes uitdelen
Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Vote_lcap10%Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Vote_rcap
 10% [ 1 ]
Fietsers zijn losgeslagen projectielen
Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Vote_lcap20%Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Vote_rcap
 20% [ 2 ]
Anders ... geef je mening in een bericht
Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Vote_lcap10%Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Vote_rcap
 10% [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 10
 

AuteurBericht
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Emptywo 14 sep 2011, 19:08

De Liefkenshoektunnel hebben wij één keer gereden, toen de tunnel in Antwerpen op de schop ging. Ik vond het geen prettige weg met al die betonplaten.
Wel vind ik de billboards met waarschuwingen langs de snelwegen vaak erg pakkend in België.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Emptywo 14 sep 2011, 19:15

Die zijn inderdaad erg pakkend maar volgens mij heeft niemand er een boodschap aan, net als aan die omgekeerde V, bij slecht zicht twee tekens, plakken kunnen ze als de beste.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Emptywo 14 sep 2011, 19:17

Bij de Kennedytunnel staat het bijna altijd vast, of het nou spitsuur is of weekeinde, maakt niet uit. Net als de periferique interieur in Parijs, daar is meestal ook bijna geen doorkomen aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Emptywo 14 sep 2011, 19:26

Ik kom even terug op het fout gedrag van jonge fietsers. In onze directe omgeving staat een school met 1.200 leerlingen. De meeste leerlingen komen van buiten ons stadje. Heen en terug moeten zij een rotonde van de provinciale weg oversteken. Mijn hemel, zij denderen gewoon door met gevaar voor eigen leven. Daarna moeten zij door een smalle straat om de school te bereiken. Zij fietsen niet met drie, maar met z'n vijven naast elkaar en bestrijken de hele straat. Zit je er met je auto achter, zij trekken zich er niets van aan. Soms geef ik een beetje extra gas om te laten merken dat ik er langs wil. Wat ik krijg zijn opgestoken middelvingers en gaan zijn extra langzaam rijden. O ja, ik fiets ook regelmatig, maar hou rekening met het overige verkeer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Emptywo 14 sep 2011, 19:30

Zulk fietsgedrag is onder jongeren heel normaal. Schijt aan alles en iedereen en dan vinden ze het nog gek als ze een ongeluk krijgen. Ik denk echt wel eens "plankgas, ruitenwissers aanzetten".
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Emptywo 14 sep 2011, 19:31

Nee, niemand heeft wat aan die billboards maar elk jaar vind ik het wel weer leuk om de nieuwe te zien. De omgekeerde V's zijn ook een farce.
Wij hebben eigenlijk al jaren geen last meer gehad van files in de Kennedytunnel. Op de heenweg rijden we daar 's morgens erg vroeg en terug is het meestal 's avonds rond een uur of 9 omdat we altijd eerst gaan eten bij Nazareth. Daar hadden ze zulke heerlijke Gentse biefstuk maar dat is nu helaas uit het menu geschrapt (teveel werk).

Ik ken die weg, Agaath. Zoonlief heeft er 4 jaar op (die bekende) school gezeten. Hij kwam altijd met de bus en het was flink uitkijken daar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Emptywo 14 sep 2011, 19:48

Wat dacht je van die moe landers of te wel Polen die met hun zatte kop in de auto zitten zelfs in vrachtauto's hebben die gasten wel meer dan een slok te veel op.Levensgevaarlijk die gasten.Denken ze ook nog dat ze over snelwegen kunnen lopen of zo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Emptywo 14 sep 2011, 20:08

Nazareth ken ik, daar ontbijten we als we zo nu en dan boodschappen gaan doen in Lille, of eigenlijk Ronq, of we eten er iets warms op de terugweg.

Poolse chauffeurs hebben soms de fles wodka op de bijrijdersstoel, in Frankrijk worden oostblokchauffeurs vaak aangehouden, niet voor niets.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Emptywo 14 sep 2011, 20:17

sienna.50 schreef:
Nee, niemand heeft wat aan die billboards maar elk jaar vind ik het wel weer leuk om de nieuwe te zien. De omgekeerde V's zijn ook een farce.
Wij hebben eigenlijk al jaren geen last meer gehad van files in de Kennedytunnel. Op de heenweg rijden we daar 's morgens erg vroeg en terug is het meestal 's avonds rond een uur of 9 omdat we altijd eerst gaan eten bij Nazareth. Daar hadden ze zulke heerlijke Gentse biefstuk maar dat is nu helaas uit het menu geschrapt (teveel werk).

Ik ken die weg, Agaath. Zoonlief heeft er 4 jaar op (die bekende) school gezeten. Hij kwam altijd met de bus en het was flink uitkijken daar.

Het is zeker uitkijken, zeker in de bocht, waar bus, noch overig verkeer uitzicht heeft. Ook komt er verkeer van rechts waar haaientanden staan, maar niemand er zich iets van aantrekt. Soms hoor ik de bus in alle hevigheid remmen en durf ik niet te kijken omdat ik bang ben dat er een fietser onder de wielen ligt.
Ook is het de route naar drie verschillende basisscholen/peuterspeelzalen en fietsen er moeders met die kleintjes met een oranje vlaggetje op hun fietsjes.

Het is zo gek, want ik loop de dreef en singel over en sta binnen een mum van tijd in een uitgestrekte polder waar de stilte overheerst.

Jeetje Sienna, je zoon had zijn boterhammetjes bij mij op kunnen eten. lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Emptywo 14 sep 2011, 20:24

Ja, grappig hè Agaath. Hij moest elke dag behoorlijk lang reizen met trein en bus maar heeft dat altijd zonder mopperen gedaan omdat hij eindelijk de opleiding volgde die hij al vanaf kleuterleeftijd wilde. Leuke school trouwens!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Emptywo 14 sep 2011, 20:30

Wij treffen het altijd in België omdat we meestal op een doordeweekse dag vertrekken. Als we hier rond 07.00 of iets vroeger wegrijden zitten we daar net in de spits, dan zit de Kennedytunnel meestal wel vast. Volgend jaar nemen we een andere route, via Duitsland. Dan maar drie keer overnachten in plaats van twee keer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Emptywo 14 sep 2011, 20:39

De laatste paar keer vertrokken wij op zondag. Ik vind dat ideaal en probeer in het vervolg ook op zondag terug te gaan. Nergens file, snel dwars door Parijs en bijna geen vrachtverkeer.


Laatst aangepast door sienna.50 op wo 14 sep 2011, 22:55; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Emptywo 14 sep 2011, 20:46

Da's waar, wij vertrekken doorgaans op woensdag of donderdag, dan heb je wel veel vrachtverkeer maar meestal is er een inhaalverbod, dat scheelt. Ook op andere routes mogen ze niet overal rijden, dan worden ze omgeleid. In ieder geval gaan we niet meer via Parijs, de laatste keren was het daar echt hopeloos, dan maar een beetje omrijden. Toen vriendin nog bij Parijs woonde konden we niet anders, we kunnen de periferique dromen maar ik geloof dat we in al die jaren maar twee keer normaal konden doorrijden. Als er "fluide" op de matrixborden staat is dat altijd voor het verkeer dat toevallig niet naar Porte de la Chapelle moet maar als er een waarschuwing is voor debris de pneux is dat op onze route.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Emptywo 14 sep 2011, 23:09

Op de terugweg, vorige week donderdag, heb ik niet veel gemerkt van het inhaalverbod voor vrachtwagens. Ze trekken zich er niks van aan en rijden soms met 3 naast elkaar waardoor er geen auto meer door kan. Echt belachelijk. Waarschijnlijk zijn dat oost Europeanen die de mentaliteit hebben van "ikke niet weten".

Weet je dat ik "debris de pneux" nog nooit heb zien staan op de matrixborden? Wat moet ik me daarbij voorstellen: stukken van banden op de weg (door slecht wegdek)? Nee, door Parijs rond 's middags 4 uur was geen pretje vorige week donderdag. Ik stelde manlief nog voor om de buitenste periferique te nemen maar hij wilde tomtom blijven volgen en die koos voor de binnenste ring. Ik heb maar niet gezegd "zie je nou wel??".
Aan de andere kant, breken we op zondagmorgen bij de heenreis wel alle records door via de periferique binnen een half uur door Parijs te kachelen. We hoeven dan niet langzamer dan 80 km per uur.

Ik ga nu maar eens mijn mandje opzoeken (morgen vrij, heerlijk!).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Emptydo 15 sep 2011, 07:18

Sienna, 't kan ook zijn dat ze dat omroepen op 107.7, die zet ik altijd meteen aan als we op de autoweg rijden. Op de borden staan wel ongelukken aangegeven op zoveel kilometer afstand. Als er resten van banden liggen zijn ze meestal van vrachtwagens. Wij stonden een keer in een file toen aan de andere kant van de weg zo'n band knalde, de autoruiten sprongen er bijna uit. Oost Europeanen en Spanjaarden negeren vaak het inhaalverbod, ik denk altijd maar dat ze in die landen andere cijfertjes hebben en dat ze de tijden waarop het verboden is niet kunnen lezen. Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Emptydo 15 sep 2011, 12:29

Ik heb altijd gedacht dat die bandenresten restanten waren van klapbanden. Maar dat is meestal niet zo zag ik een tijdje terug toevallig (zat te zappen) in een tv-programma. In andere landen (België vooral maar vast ook andere landen) rijden vrachtwagens vaak met banden die een tweede leven hebben gekregen door de oude band te hergebruiken door er een nieuw loopvlak op te plakken. Die dingen schijnen nogal eens los te raken en er finaal afgereden te worden. Die liggen dan op of naast de weg. In België zie ik ze nogal vaak.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Emptydo 15 sep 2011, 12:33

Marijke schreef:
Inderdaad, het lijkt wel of richtingaanwijzers niet meer standaard worden bijgeleverd tegenwoordig maar veel fietsers zijn ook echt kamikaze-piloten, gewoon links afslaan zonder te kijken want de automobilist krijgt toch wel de schuld. Bovendien kennen heel wat fietsers en bromfieters de verkeersregels niet, die denken dat rood alleen voor anderen geldt, net als haaientanden.

Zie het door mij vet gemaakte deel. Ze denken dat inderdaad heel vaak, maar is natuurlijk niet altijd waar. Het is als automobilist echter heel moeilijk om te bewijzen dat je er echt niets aan kon doen en dat de schuld bij de fietser lag.

Ik begrijp die fietsers echt niet, want ook al kun je de schuld (of in ieder geval de verantwoordelijkheid) afschuiven op de automobilist, zij zijn de zwakste partij. En een aanrijding met een auto is toch doorgaans wel heel erg hard. Zij zijn degenen die zwaar gewond raken of zelfs overlijden. Maar daar schijnen ze met heel velen niet bij stil te staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Emptydo 15 sep 2011, 12:50

Ze gaan er, omdat ze denken dat de automobilist toch wel de schuld krijgt, gewoon vanuit dat die automobilist rekening met ze houdt. Uit zelfbescherming moet je dat als automobilist ook doen, al is het alleen maar omdat je geen krassen op je auto wilt maar als het een keer mis gaat omdat fietsers zich zo idioot gedragen in het verkeer heb ik echt geen medelijden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Emptydo 15 sep 2011, 12:57

Klopt, als automobilist ben ik altijd erg voorzichtig, wil geen fietser of voetganger onder mijn wielen krijgen. Niet omdat ik medelijden heb met iemand die zo slordig met zijn/haar eigen leven omgaat, maar vooral om de troep die veroorzaakt wordt. De schade aan je auto en vooral de papieren rompslomp en bij ernstig letsel ook een hoop gezeur met de sterke arm der wet. Logisch wel, maar niettemin vervelend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Emptydo 15 sep 2011, 12:59

Bovendien kost het heel veel moeite de lijken weg te werken en de bloedvlekken uit de onderkant van je auto te halen, je moet minstens tien keer door de wasstraat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Emptydo 15 sep 2011, 13:00

lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Fout fietsgedrag strenger aanpakken
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: Polls-
Ga naar: