DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel

Ga naar beneden 

Google begint te balanceren tussen democratie en dictatuur
Eens
Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_lcap0%Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Oneens
Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_lcap0%Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Google gaat de kant op van Microsoft
Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_lcap0%Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Google krijgt teveel macht
Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_lcap29%Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_rcap
 29% [ 2 ]
Het succes stijgt ze naar het hoofd
Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_lcap14%Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_rcap
 14% [ 1 ]
Onzin, het is illegaal dus terecht
Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_lcap0%Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Google is geen wetgever
Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_lcap0%Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Google is super
Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_lcap29%Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_rcap
 29% [ 2 ]
Google benadert de grens van toelaatbaarheid
Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_lcap14%Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_rcap
 14% [ 1 ]
Was Neelie er nog maar die tikte ze wel terug
Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_lcap14%Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_rcap
 14% [ 1 ]
Google wordt te groot
Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_lcap0%Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Anders....nl....
Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_lcap0%Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 7
 

AuteurBericht
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Empty
BerichtOnderwerp: Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel   Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Emptywo 25 mei 2011, 19:12

ma 23 mei 2011, 17:25 | 5 reacties
Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel door onze redactie
Gebruikers die hun Android toestel ‘geroot’ hebben kunnen geen films huren bij de onlangs geïntroduceerde YouTube filmdienst. De door Google gepredikte openheid van het systeem loopt daarmee opnieuw een deukje op.


Wedding Crashers is één van de meer dan 3000 films die Amerikanen kunnen huren via YouTube. Google zegt tot de blokkade gedwongen te zijn door de filmmaatschappijen. Op toestellen met roottoegang zou de kopieerbeveiliging niet werken.

Het is de eerste keer dat Google geroote toestellen uitsluit van een bepaalde dienst. Gebruikers voorzien hun Android toestel van roottoegang om meer functionaliteit toe te voegen, zoals software componenten van andere toestellen of een softwareupdate die nog niet publiekelijk beschikbaar is gemaakt. Ook is het mogelijk de gebruikersinterface aan te passen.

De YouTube filmdienst is voorlopig alleen beschikbaar in de Verenigde Staten. Het is niet bekend wanneer de dienst de oversteek naar Europa maakt.

De laatste tijd is Google regelmatiger in het nieuws met soortgelijke berichten
Ze bepalen wat wel en niet gebeurt op het internet
En ze verzamelen zoveel informatie dat hun databank voor de privacy een gevaar begint te vormen
Balanceert Google op de dunne grens tussen dienstverlener of dictator ?

Ben wel benieuwd hoe jullie daarover denken en heb daar een Poll voor gemaakt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel   Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Emptywo 25 mei 2011, 19:46

Sorry Tjaa, ik heb het 2x gelezen maar weet niet waar je het over hebt....

Android toestel ‘geroot?
Wedding Crashers ?
roottoegang?
gebruikersinterface ?

confused
Terug naar boven Ga naar beneden
michèle
Gast




Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel   Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Emptywo 25 mei 2011, 20:32

Het kan mij niet ver genoeg gaan. Zit voortdurend met mijn kleine lieve Android (Xperia mini) en mijn leuke Apps te spelen. Leve de vooruitgang!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel   Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Emptywo 25 mei 2011, 20:35

ik heb een samsung galaxy. Hmmm ik wilde net gaan rooten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel   Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Emptywo 25 mei 2011, 21:03

Ik heb ook een xperia mini maar of die geroot is goeie vraag wat is dat eigenlijk rooten en ik huur er geen films of zo mee daar is mij dat schermpje te klein voor.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel   Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Emptywo 25 mei 2011, 21:03

Pagan schreef:
ik heb een samsung galaxy. Hmmm ik wilde net gaan rooten.
Root niet over de grens...is peperduur.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel   Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Emptywo 25 mei 2011, 21:09

Wat bedoel je met over de grens? Ik kan onbeperkt internetten met gsm.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel   Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Emptywo 25 mei 2011, 21:10

Wat is rooting?

Rooting is het proces waarbij je administratieve rechten krijgt over je telefoon. Het is een manier om je toestel volledig te kunnen controleren en zo naar je eigen smaak te zetten.

Vergelijk het met Windows, voor sommige programma's en functies heb je ook administratieve rechten nodig.


Wat zijn de voordelen?


Je kan een Linux distributie installeren zoals Debian
Je kan apps installeren die root toegang vereisen, bvb om een screenshot te nemen
Je kan een snapsnot nemen, dit is een volledige backup van je telefoon
Je kan custom ROM's installeren
Je kan applicaties installeren op de SD kaart (anders is dit alleen op het intern geheugen)
Je kan je telefoon gebruiken om te tetheren
Je kan overclocken

Hmmmmmmm ook beetje abacadabra soort van downloaden of zo dus.

Ik heb wel een paar apps op mijn mini xperia.


Mij te ingewikkeld dat geroot en gedinges .


Laatst aangepast door twinneke® op wo 25 mei 2011, 21:13; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel   Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Emptywo 25 mei 2011, 21:11

Ik kan ook onbeperkt interbeppen,maar wel binnen NL heb abbo bij Ben.Had voorheen altijd prepaid nu een abbo via ben met onbeperkt internet abbo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel   Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Emptywo 25 mei 2011, 21:22

Pagan schreef:
Wat bedoel je met over de grens? Ik kan onbeperkt internetten met gsm.
Ik heb er geen verstand van zoals ik al zei. Heb hetzelfde toestel als jij. Mij is bij aanschaf verteld dat indien ik gebruik zou maken van rooten er verstandig aan doe om het uit te zetten als ik de grens over ga omdat menig gebruiker zich lam schrikt van de rekening die dan volgt....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel   Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Emptydo 26 mei 2011, 05:28

Goeie genade...ben blij dat ik nog achterloop geloof ik, 'k heb een gewone telefoon om te bellen, smssen, en meer niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel   Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Emptydo 26 mei 2011, 05:42

ik snap niet waar jullie het over hebben
Terug naar boven Ga naar beneden
m.
Gast




Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel   Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Emptydo 26 mei 2011, 06:56

Ik moet straks met de trein. Via de NS app heb ik de beste route uitgezocht. Ik word gewaarschuwd dat ik uit moet checken en als er een vertraging is. In de trein lees ik het laatste nieuws en bekijk de mail die op mijn werk en thuis is binnengekomen. Met de AH app. maak ik mijn boodschappenlijstje. Mijn man die altijd boodschappen doet, haalt dit op door te synchroneren en de app zet de boodschappen direct in de volgorde van 'onze'' AH die toruwens iedere dag tot 22..00 uur open is.
Via facebook chat ik met mijn zoon en MSN met de andere. Als ik ergens de weg niet weet zet ik Google maps aan en met GPS weet ik dan waar ik ben.
Oh, wat maakt dit alles mijn leven leuk! Jammer van dat kleine k*t schermpje van de Xperia mini.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel   Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Emptydo 26 mei 2011, 07:57

Haha jaa daarom heet die ook mini Wink leuk toestel,maar idd mini heb hem zelf ook .Wel de touchscreenversie niet de pro met uitschuifbaar toetsenbordje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel   Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Emptydo 26 mei 2011, 08:24

Ik heb een Sony Ericsson van vóór de jaartelling, geweldig apparaatje, kan alles behalve foto's maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel   Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Emptydo 26 mei 2011, 08:37

Foto's maken vind ik juist een van de geweldige dingen van een gsm, ik let altijd op pixels. Ik heb mijn mobiel altijd bij de hand en mijn fototoestel alleen met speciale gebeurtenissen, nu kan je snel een foto maken van onverwachte leuke situaties. Ook met shoppen, als je iets moois tegenkomt voor je interieur of zo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel   Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Emptydo 26 mei 2011, 08:40

Ik heb een vrij kleine camera maar inderdaad, die neem ik alleen mee als daar een reden voor is. Zolang mijn oude vertrouwde telefoontje nog werkt blijf ik hem gebruiken, met mijn ogen dicht (behalve wanneer ik een SMS 'je stuur).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel   Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Emptydo 26 mei 2011, 09:16

o hebben jullie het over mobiele telefoons
ik heb een nokia, al 4 jaar en ik zweer er bij
voor internet heb ik een computer en foto's maak ik met mijn camera
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel   Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Emptydo 26 mei 2011, 09:24

Foto's kon ik al maken met m'n "oude" nokia. Nu met de galaxi ace kan ik ook filmen, best leuk!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel   Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Google blokkeert filmdienst voor geroot Android toestel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Voor de filmliefhebbers
» Weer waarschuwingen voor Nederland
» Ramjeet Raghav (94) stopt met het drie keer per nacht aanduwen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: Polls-
Ga naar: