DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 We gaan een droge tijd tegemoet

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptydo 21 apr 2011, 19:38

'Nog maanden warm en droog' Zeist - We zijn voorlopig nog niet van het droge en warme weer af. Weerbureau MeteoVista denkt dat er tot in juli geen regen van enige betekenis zal vallen.


Door de aanhoudende droogte moeten boeren hun gewas kunstmatig beregenen Foto: ANP "Er zit nauwelijks vocht in de bodem. Alles verdampt snel, waardoor temperaturen nog sneller oplopen. Het proces versterkt zichzelf," zegt Jaco van Wezel van MeteoVista tegen BN/De Stem. Dankzij een hoge drukgebeid boven Oost-Europa hebben we bovendien hoofdzakelijk oostelijke wind, waardoor er nauwelijks buien vanaf zee het land opdrijven.

De maand april verloopt tot nu toe extreem warm en droog. Normaal is het overdag in deze maand een graad of 14, nu haalt de temperatuur waarden van meer dan 25 graden.

Natuurbranden

In het oosten en midden van Nederland is donderdag sprake van de zogeheten code oranje wegens groot gevaar voor natuurbranden. In het noordoosten van Brabant is zelfs de zogenoemde code rood van kracht. Dat betekent dat het er extreem droog is en er een grote kans is op natuurbranden. Dat meldden de gezamenlijke veiligheidsregio's. De code oranje geldt voor de provincies Utrecht, Gelderland, Overijssel en het noordelijke deel van Limburg. Vanwege het grote brandgevaar zijn roken, barbecuen en andere vormen van open vuur in natuurgebieden verboden. Ook is er een stookverbod voor tuinafval van kracht.

Verkenningsvliegtuigen houden de natuurgebieden in de gaten. In de provincie Utrecht hebben deze week al heidebrandjes gewoed in Leusden, Baarn en Leersum. Donderdag woedde korte tijd brand in een natuurgebied in Vught (Noord-Brabant). De brandweer rukte met groot materieel uit en had het vuur snel onder controle.

Verscheidene gemeenten in de provincies Groningen, Friesland en Drenthe hebben een verbod op paasvuren afgekondigd. Onder meer Pekela, Haren, Bellingwedde en Heerenveen moeten het zonder paasfik doen. Een deel van de gemeenten in Drenthe laat de paasvuren wel doorgaan.

Bron: Telegraaf
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptydo 21 apr 2011, 19:52

Eerlijk gezegd heb ik zelf ook het gevoel, dat het tamelijk droog blijft.
Je ziet het nú al aan het gras.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptydo 21 apr 2011, 19:53

Ik merk het aan mijn genies en ik zie het aan de bomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptydo 21 apr 2011, 19:57

Hooikoorts ? !
Wat zie jij aan de bomen ?
Vorig jaar om deze tijd vond ik de bomen nl er minder fris bij staan dan nú.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptydo 21 apr 2011, 20:09

De dichtstbijzijnde bomen zien er zo stoffig uit, net als kamerplanten die een tijdje geen sproeier hebben gezien.

Ik heb aardig last van hooikoorts, eigenlijk begint het al in maart, pas als alles zo'n beetje is uitgebloeid houdt het niezen een keer op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptydo 21 apr 2011, 20:13

Wij hebben de tuin al 2x gesproeid. Dat is in april nog nooit voorgekomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptydo 21 apr 2011, 20:19

Iedereen die ik ken die een tuin heeft sproeit zich 's avonds een ongeluk. Soms heeft een balkonnetje zijn voordelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptydo 21 apr 2011, 20:20

Ja, maar ik vind het sproeien wel een ontspannende bezigheid. Maar dan moet de hond even naar binnen want die vindt het nóg leuker.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptydo 21 apr 2011, 20:20

Mijn man had vorig jaar érg last van hooikoorts maar nu nog niet.

En Sienna, wij sproeien de tuin zelden of nooit, maar we hebben nu een paar bomen gerooid, en er wat nieuws voor in de plaats geplant, en dús hebben wij ook behoorlijk gesproeid . Moet wel, met planten en wortelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptydo 21 apr 2011, 20:24

Wij zijn ook niet zo sproeierig, Marya maar er staan een aantal nieuwe planten en we hebben kort geleden nogal wat verplaatst dus dat moet weer wortelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptydo 21 apr 2011, 20:24

Mijn boef vindt het ook geweldig. Ze maakt het niet vaak mee natuurlijk maar de keren dat we ergens waren waar de tuin moest worden gesproeid was het dolle en kletsnatte pret.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptydo 21 apr 2011, 20:26

sienna.50 schreef:
Wij zijn ook niet zo sproeierig, Marya maar er staan een aantal nieuwe planten en we hebben kort geleden nogal wat verplaatst dus dat moet weer wortelen.
Aha ! Hetzelfde verhaal als van mij .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptyvr 22 apr 2011, 21:47

Vanmiddag hebben we een intense stort- en onweersbui gehad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptyvr 22 apr 2011, 22:08

Ach straks begint de zomervakantie dan begint het weer te regenen en houd het niet meer op,was vorig jaar ook het geval.

Kan mij 2000 nog herinneren daar ik toen hoog zwanger was van de twin en was het al warmer dan anders in april niet zo als nu hoor.Herinner mij wel dat ik in april al ffe in de tuin zat.
30 april was ook redelijk warm niet te maar ook niet koud en 30 april s avonds laat werd ik opgenomen in het zh.
Vanaf mei kreeg je toen die enorme hittegolf ohhh men op dat moment blij dat ik in het zh lag ik heb toen 6 wkn in het zh gelegen.De zomer was overigens wel redelijk.
Maar laatste paar jaar begint de warmte vroeg en is de zomer net herfst vertrekken we met regen naar Spanje en komen we terug in NL met regen zuchtr na warme dgn Spanje.

Ok een jaar overstroming gehad in Spanje in het hotel kort en krachtige bui gelijk lobby hotel onderwater :

Heb ik nog foto's van en op you tube zijn er nog filmpjes van te vinden zal is opzoeken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptyvr 22 apr 2011, 22:21












Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptyvr 22 apr 2011, 22:33

Uur later was het weer mooi weer nou nog geen uur later overigens.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptyzo 24 apr 2011, 18:39

Beekje schreef:
Vanmiddag hebben we een intense stort- en onweersbui gehad.
Hier is geen drup gevallen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptyzo 24 apr 2011, 18:52

Hier ook niet hardstikke droog hier.Net de tuin gesproeid en mijn bakken die kunnen er weer ffe tegen aan.
De moestuin bak ook die moet elke dag ffe gesproeid worden ffe geen zin om met gieters te slepen dan maar ffe met de tuinslang.
Langzaam aan komt er al eea op ook in de bakken.Maar een verfrissende bui kan geen kwaad,maar dan 's nachts en overdag weer mooi graag Wink.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptyma 25 apr 2011, 09:33

'k zag net dat er behoorlijk wat branden zijn(geweest), dus best zorgelijk voor de brandweer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptyma 25 apr 2011, 09:36

Ja eng. In Frankrijk ben ik ook wel eens bang voor bosbrand, we hebben er een keer vlakbij gezeten in de Herault, het is een angstaanjagend gezicht, je voelt de hitte van een afstand en je ziet het vuur gewoon op je afkomen, het was nog heel ver weg. Wij moesten dezelfde richting uit als de Canadairs die af en aan vlogen, gelukkig reden wij van het vuur af richting Camarque.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptyma 25 apr 2011, 09:51

Lijkt me ook Marijke, ik heb begrepen dat in Italie, Portugal, Spanje ook wel eens brand wordt gesticht, door projektontwikkelaars, is dat in Frankrijk ook zo, of is het toch nalatigheid enz?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptyma 25 apr 2011, 10:36

Of gewoon brandstichting. Ik heb een keer goed in de rats gezeten in midden Frankrijk, we hadden daar een gite midden in het bos, dat was tijdens de hittegolf in 2003. Het was niet te harden, we konden 's avonds tegen een uur of negen buiten zitten, gelukkig had de gite dikke muren. Op een goeie, of kwade, dag begon het te onweren, eerst droog en dat is doodeng. Zoals vaak in Frankrijk lopen de electriciteitskabels boven de grond, ik heb er op het platteland wel hooiwagens tegenaan zien rijden, breekt zo'n kabel dan is het risico op een vonk heel groot. Gelukkig begon het na een paar uur ook te regenen en niet zo zuinig ook. Ik heb heel wat zwaar onweer meegemaakt, ook in Turkije maar dit duurde bijna de hele nacht, de stroom was uitgevallen maar ik ben altijd goed voorbereid, er gaan altijd waxinelichtjes mee. De volgende ochtend vond de boer die vlakbij woonde zijn fokstier dood in de wei, bliksem. Mijn hond heeft de hele nacht trillend tussen ons in gelegen, we moesten haar vasthouden want ze werd helemaal gek. Aan het eind van de dag na het onweer was de zandvlakte die de tuin was helemaal met mini grassprietjes bedekt, alles was ineens groen in plaats van grijs en we konden buiten zitten zonder meteen te veranderen in een plasje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptyma 25 apr 2011, 10:53

Er is al code rood afgegeven voor de provicies Noord-Brabant, Limburg en Utrecht. En verder volgens mij voor gedeeltes van provincies.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptyma 25 apr 2011, 11:35

Da's idd akelig vroeger toen we onderweg waren richting Portugal ik was nog kind en in Spanje de nachtelijke stop hadden met de auto en sleurhut.Ik zag ineens iets raars oranje licht keek naar buiten stond verderop een deel bos in de fik we wisten niet hoe snel we daar weg moesten zijn da's echt eng om te zien.Gzd wel een stuk verder,maar wat je al zegt je voelt die hitte al van grote afstand.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Emptyma 25 apr 2011, 11:49

Jaren geleden waren we in Turkije in Millipark, dat is een natuurgebied niet ver van Kusadasi. Ik vond het heel eng, je kon met de auto nauwelijks vn de overvolle parkeerplaats wegkomen. We zaten wel aan het strand maar overal om ons heen was struikgewas en verder naar boven was het een vrij dicht bos. Er werd volop gebarbecued onder de bomen, de vonken vlogen door de lucht. Ik was blij dat we na een paar uur wegreden. Eén of twee dagen nadat we weer thuis waren hoorde ik dat er een enorme brand had gewoed in een groot deel van het gebied.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





We gaan een droge tijd tegemoet Empty
BerichtOnderwerp: Re: We gaan een droge tijd tegemoet   We gaan een droge tijd tegemoet Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
We gaan een droge tijd tegemoet
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: MILIEU en WEER-
Ga naar: