DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Emptyza 09 apr 2011, 19:34

Tegenwoordig moet je gewoon aardig dokken als ouders als je je kind mee laat gaan op een buitenlandreisje. Het reisje zelf kost al aardig wat maar je kind moet natuurlijk ook zakgeld mee krijgen.

Soms is er voor minder draagkrachtigen de mogelijkheid dat je kind meegaat naar een of andere bestemming in eigen land, duurt korter en kost een heel stuk minder. Voor deze mogelijkheid wordt regelmatig gekozen door ouders wiens kind is blijven zitten en het jaar daarvoor al in het buitenland is geweest en door ouders die dit soort reisjes gewoon echt niet kunnen betalen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Emptyza 09 apr 2011, 20:01

Nou, ik ben het simpelweg helemaal met jullie eens. Ik heb er áltijd al zo over gedacht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Emptyza 09 apr 2011, 20:05

Het vervelende is dat kinderen die om financiële redenen niet mee kunnen daarop worden aangekeken. De kans dat ze daarmee worden gepest is altijd aanwezig. Bovendien lijkt het me voor die kinderen ook niet leuk als er nog weken later over de belevenissen wordt gepraat in de klas, compleet met foto's en filmpjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Emptyza 09 apr 2011, 20:07

Dit is een extra reden om de eenvoud terug te brengen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Emptyza 09 apr 2011, 20:51

Precies, afschaffen die dure buitenlandtrips.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Emptyza 09 apr 2011, 20:58

Ze kunnen beter wat meer excursies doen, misschien gebeurt dat nog steeds wel maar ik zie bijvoorbeeld nooit grotere kinderen naar het Schoolmuseum, Schielandhuis of het Maritiem Museum gaan (dat zijn de musea waar ik regelmatig langskom), meestal zijn het kinderen in de lagere school leeftijd. Wij gingen naar musea met de geschiedenisleraar of de klasseleraar, naar de dierentuin met de tekenleraar, naar toneelvoorstellingen (natuurlijk ontbrak De Gijsbrecht niet), we zijn ook naar een concert geweest en een balletvoorstelling. Ik weet niet meer of dat matinees waren, zou best kunnen want de meeste excursies waren wel binnen de schooluren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Emptyza 09 apr 2011, 21:01

Idd toneelvoorstellingen........, die herinner ik me ook.....

Er zijn meer dan genoeg excursies mogelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Emptyza 09 apr 2011, 21:05

En dan hoef je het ook niet ver weg te zoeken, iedere stad heeft musea en theaters, fabrieken waar je rondleidingen kunt krijgen. O ja, die kregen wij ook, onder andere de Coca Colafabriek en een keer een melkfabriek maar toen ben ik niet meegegaan, ik word al mijn hele leven lang kotsmisselijk van de lucht van melk. Ook de havens zijn geschikt voor een excursie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Emptyza 09 apr 2011, 21:12

Fabrieken, havens, musea, meubelmakerij, gemeentereiniging.
Ach, er is zoveel mogelijk.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Emptyza 09 apr 2011, 21:13

Het is in sommige gevallen meteen een goede oriëntatie voor een eventuele stageplaats.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Emptyza 09 apr 2011, 21:16

Natuurlijk !
Zulke excursies doen meer, dan de eenmalige leerstage die ze krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Emptyza 09 apr 2011, 22:16

Wat ik van nichtjes begrepen heb is er op div scholen een soort van spaar regeling waar ouders een x bedrag storten voor die buitenlandse trips.

Van mij mogen ze het echt gelijk nog afschaffen die handel.Ik zie er ook het nut niet van in.Samenhorigheid teambuilding blabla mijn neus die is soms in klassen in verweggistan te zoeken dat krijg je er echt niet in met een buitenlandse trip met een snuifje van dit en een snufje van dat lees cultuur,geschiedenis eea ruine bezoeken etcc dat intereseerd vaak ook de jeugd nog is geen ene bal eea oude arena of zuilen in Griekenland of zo die willen alleen maar feesten.

Die ge eikte iritante droppings blegh,levend stratego waar ik tot de dag van vandaag nog de ballen niet van snap al dan niet in aangepaste vormgegoten.Op de aw ook bijv verschrikkelijk vond ik het.

Keten wie kent dat niet de eerste nacht leiding gek maken door kussens etccc te gooien.
Ik ken ook een keer die hadden drank meegenomen en s morgens bij het ontbijt hadden ze een mega kater .

Al die werkweken etcc in buitenland en in NL gewoon afschaffen laten ze zich maar met gewoon les geven bezig houden,want dat is zo wie zo al in een erbarmelijke staat het onderwijs in NL.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Emptyza 09 apr 2011, 22:23

Hier mijn kids zitten nog op de basisschool doen ze veel van dat soort uitstapjes gemeente archief ,musea's bos ,de Peel ,met veldkisten gaan ze op pad in het bos,vliegveld, ontdekhoek,prehistorisch museum etccc
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Emptyzo 10 apr 2011, 12:27

Wat mij betreft mag het ook wel afgeschaft worden.
De ouders worden hiermee op kosten gejaagd.
Gelukkig heb ik er nog maar eentje die op de hogere school zit, maar je zult er meer kinderen op hebben zitten.
En dan nog de kinderen die "kamp" al helemaal niet zien zitten. Ik ben blij dat m'n zoon het wel leuk vindt, want anders is het ook een drama.
Toevallig vertrekt hij morgenochtend voor een paar dagen naar Londen met de school.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.    Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.  - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Schoolreisjes naar het buitenland moeten worden afgeschaft.
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: Polls-
Ga naar: