DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Hoofddoekprijs 2011

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 10:44

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 11:07

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 14:02; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 11:33

ik vind het beangstigend dat de hoofddoek, hét symbool van vrouwenonderdrukking, in nederland getolereerd wordt.
nederland, het land waar eens de rooie vrouwen op de barricaden stonden voor de gelijkberechtiging van de vrouw.
rooie vrouwen én idem mannen die nu een warm pleitbezorger zijn voor vrouwenonderdrukking!
ongehoord. beschamend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 11:41

Het zou pas beschamend zijn als iemand wordt verboden een hoofddoek te dragen. Ook dat valt onder vrijheid, het is iemands eigen keuze. Daarvoor stond mijn opoe op de barricades: haar zelfbeschikkingsrecht!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 11:45

als een buschauffeur zijn ketting met kruisje niet mag dragen, dan moet een hoofddoek ook verboden worden.
dat gebeurt echter niet. dus wordt er met twee maten gemeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 11:50

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 14:02; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 11:50

Het maakt niet uit of een buschauffeur christelijk is of islamitisch w.b. godsdiesntsymbolen,zolang hij zich aan de veiligheidsvoorschriften houdt. Kettingen worden daarin vaak genoemd, omdat je daarmee gewurgd kan worden door een meereizende Fin.
Verder hebben we in Nederland vrijheid van godsdienst, een democratisch principe dat voor iedereen die hier woont geldt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 11:53

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 14:02; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 12:06

Dat heeft sowieso niets met godsdienst te maken, vrijheid van godsdienst staat in de wet. Een reetveter, en verder niets, lijkt me verboden, schending van de openbare zeden, dus dat voorbeeld heb ik niet zoveel aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 12:08

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 14:03; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 12:13

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 14:03; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 12:18

Fleur41 schreef:
Dat zeg je nu, maar dit kan mijn religie zijn.
Wie bepaalt dat dit wel of geen religie is. De een bid bij een kaarsje de ander bij een orgasme.
Maar dat mag toch ook allemaal, moet je zelf weten. Je geeft alleen een voorbeeld waarbij iemand alleen een reetveter draagt en dat botst met de openbare zeden, een wet die we met z'n allen hebben bedacht, dankzij onze democratisch stelsel.
Een moslima mag ook niet met alleen een reetveter achter een balie.
Vandaar ik het in deze discussie een zinloos voorbeeld vind.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 12:20

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 14:03; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 12:28

Ik zeg helemaal niet dat het zelden voor komt, laat staan dat ik dat als argument neem, ik heb het over de wet en schending van de openbare zeden en dat dat dus voor iedereen opgaat.
Jouw voorbeeld slaat nergens op in deze discussie.
Ik kan wel een beter voorbeeld kiezen voorje: neem een hanekam en een neuspiercing, daar zullen ze niet blij mee zijn achter een balie bij een bank, maar dat geldt ook voor een hoofddoekje.
Gelukkig mag iedereen zelf weten in Nederland of ie met een hanekam, hoofddoekje, piercings etc. door het leven gaat en daar ben ik erg blij om!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 12:38

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 14:03; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 12:39

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 14:04; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 13:32

Mannen- en vrouwenloketten, waar dan ook, het OV, gemeentehuis, uitkeringsinstantie = discriminatie.
Daarmee benadruk je alleen maar de ongelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 13:34

En weet je wat er gaat gebeuren als je ergens een mannen- en een vrouwenloket krijgt?
De vrouwen om wie het gaat worden niet geacht handelingsbekwaam te zijn, die worden bij dat loket allemaal "geholpen" door hun man, vader, broer, oom of oudste zoon.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 15:42

een hoofddoek heeft niks met godsdienst te maken.
godsdienst beperkt zich tot huis tuin en keukengebruik.

de islam daarentegen gaat iets verder.
die wil, in tegenstelling tot het katholicisme, jodendom, boedisme enz., de wereld onderwerpen.
de islam is geen godsdienst, maar een totalitaire ideologie. gebaseerd op fascisme, omdat, uitgaand dat moslims übermenschen zijn, het niet-moslims, vrouwen, joden, homo's tot vijand verklaart.
een ideologie die voor het vrije westen staatsgevaarlijk is, omdat de islam ons democratisch stelsel ondermijnt.

daarom moet er een totaal hoofddoekverbod zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 16:35

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op ma 28 feb 2011, 14:04; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 16:42

Ik zie een heleboel lijken maar wat er precies gebeurt of gebeurd is is me niet echt duidelijk. Het bijschrift begrijp ik ook niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 16:59

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptyma 24 jan 2011, 18:47

Luna schreef:
een hoofddoek heeft niks met godsdienst te maken.
godsdienst beperkt zich tot huis tuin en keukengebruik.

de islam daarentegen gaat iets verder.
die wil, in tegenstelling tot het katholicisme, jodendom, boedisme enz., de wereld onderwerpen.
de islam is geen godsdienst, maar een totalitaire ideologie. gebaseerd op fascisme, omdat, uitgaand dat moslims übermenschen zijn, het niet-moslims, vrouwen, joden, homo's tot vijand verklaart.
een ideologie die voor het vrije westen staatsgevaarlijk is, omdat de islam ons democratisch stelsel ondermijnt.

daarom moet er een totaal hoofddoekverbod zijn.
Maar als moslims zichzelf ubermenschen vinden, hoe zit het dan met de dames-moslims?
Zij worden door jou ook weer als vijand van de islamitische "ideologie" gemaakt. Dus dan voelen zij zich blijkbaar niet uber, en dan pak je juist deze vrouwen een basaal recht af om te dragen en op hun hoofd te zetten wat zij willen? Dan worden ze eigenlijk dubbel gepakt.
Ik beschouw mezelf niet als ubermensch en dat houdt o.a. in dat ik niet voor een ander bepaal wat hij moet denken, gelovene, schrijven of op z'n kop moet zetten.
Of dat ik mensen die gebruik maken van de persvrijheid en vrijheid van meningsuiting wilt laten doodschieten (Assange) of om nog eens een ideologie te noemen: massale kinderverkrachting in een grote doofpot stop (paus)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptydi 25 jan 2011, 06:58

Ik blijf toch bij een symbool van onderdrukking. Vrouwen moeten zich bedekken omdat mannen zich niet kunnen beheersen bij het zien van een haar of een teen, de omgekeerde wereld. Vrouwen die zeggen dat ze die hoofddoek uit vrije wil dragen "dat moet van mijn geloof" hebben dat al sinds mensenheugenis ingeprent gekregen, ze denken dat ze hem uit vrije wil dragen maar ergens in de geschiedenis is die verplichting door mannen opgelegd. Nu weten ze niet beter, ze weten soms zelfs niet dat ze een vrije wil hebben. Een mooi voorbeeld was een tijdje geleden die vrouw in Almere. Een verslaggever vroeg haar wat ze zou doen als de PVV hoofddoekjes zou verbieden, zou ze hem dan afdoen? "Dat moet ik eerst aan mijn man vragen". Ze zal vast niet de enige zijn die eerst toestemming moet vragen, waarmee ik overigens niet zeg dat ze allemaal toestemming moeten vragen aan hun man/vader/broer/oom.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Emptydi 25 jan 2011, 08:13

Maar wat dan nog?
We bemoeien ons toch ook niet met de SGP, of met vrouwen die op zondag de was niet mogen ophangen van hun man. Of met niet godsdienstige mensen waar de man thuis de baas is. Zolang iemand zich aan de wet houdt en mij niet lastig valt, heb ik er toch niets mee te maken hoe iemand zijn leven inricht, wat ie op z'n kop zet of aan kettingen draagt?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Hoofddoekprijs 2011 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoofddoekprijs 2011   Hoofddoekprijs 2011 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hoofddoekprijs 2011
Terug naar boven 
Pagina 1 van 8Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Winter 2011-2012

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: RELIGIE-
Ga naar: