DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Levenseindekliniek in Nederland.

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

is een levenseindekliniek haalbaar?
voorkom je daarmee dat mensen zich voor een trein gooien?
Levenseindekliniek in Nederland.  Vote_lcap15%Levenseindekliniek in Nederland.  Vote_rcap
 15% [ 2 ]
kun je begrijpen dat mensen in een uitzichtloze situatie een eind willen maken aaan hun leven?
Levenseindekliniek in Nederland.  Vote_lcap85%Levenseindekliniek in Nederland.  Vote_rcap
 85% [ 11 ]
Totaal aantal stemmen : 13
 

AuteurBericht
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 08:19

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 08:21

\volgens mij heb ik iets verkeerd gedaan bij het neerzetten van de enquête, Tjaa, hellup!
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 11:48

het vinkje stond bij multi choice , is aangepast
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 11:55

Maar volgens mij kan niemand bij de enquête, of zie ik iets verkeerd?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 11:56

O ja, kennelijk zie ik iets verkeerd want de percentages zijn veranderd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 11:57

ik zie nog steeds niet hoe ik aan deze enquete kan meedoen
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 12:29

Nu wel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 15:19

Heb gestemd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 15:44

Ik ook
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 15:49

Er zullen wel weer de nodige bezwaren worden ingebracht vanuit de kerkelijke hoek waar men voor ieder probleem een kapstok heeft.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 16:00

Vast Marijke. Die kliniek komt er nog lang niet.

De 1e enquette vraag over een voorkoming....daar geloof ik niet direct in. Mensen die zich voor een trein gooien doen dat, voorzover bekend is, in een zeer depressieve toestand. Lijkt me niet dat ze eerst de kliniek gaan bellen,of zit ik er ver naast?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 16:08

Als je zulke draconische maatregelen neemt als je voor een trein gooien of van een hoge flat springen denk ik dat je op dat moment helemaal wanhopig bent. Er staat trouwens een goed artikel in Trouw van vandaag. Ik word alleen een beetje ziek van de reacties, om de haverlap wordt de bijbel erbij gesleept om aan te tonen dat zelfmoord (raar woord eigenlijk) wordt gestraft met hel en verdoemenis. Ik vind dat iedereen het recht heeft over zijn eigen leven te beschikken en dat het mogelijk moet zijn de middelen te krijgen waarmee je er een eind aan kunt maken, desnoods na een bedenktijd zoals men dat ook verlangt van mensen die zich melden bij die kliniek. Psychisch lijden kan net zo uitzichtloos zijn als langzaam en vaak pijnlijk doodgaan aan een ongeneeslijke ziekte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 16:25

Helemaal eens. Van mij hoeft die bedenktijd niet eens. Men gaat er niet naar toe met twijfels.
Psychisch lijden lijkt me nog erger. Bij vaststelling dat het einde nadert van een ongeneeslijke ziekte wordt over het algemeen goede medische hulp geboden..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 16:37

Het zelfde zeiden ze gisteren in een nieuwsrubriek waar het een onderwerp was, die bedenktijd is eigenlijk niet nodig. Je gaat immers niet naar zo'n kliniek vanwege je zweetvoeten. Zo'n bedenktijd kan voor sommige mensen ook een drempel zijn met alle gevolgen van dien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 17:40

Het probleem is vaak dat de huisarts niet wil meewerken aan euthanasie. Als je ,na doorvewijzing van je huisarts, niemand vindt die je wil helpen wordt euthanasie (op legale basis) onmogelijk.

In dergelijke gevallen kan een leveneindekliniek een oplossing zijn. De levenseinde kliniek moet dan wel zorgvuldig te werk gaan, net zoals dit nu bij "normale'euthanasie gebeurt.

Ik zie overigen niet dat er snel in Nederland een levenseindekliniek zal komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 18:34

Gisteren hoorde ik iemand zeggen dat het de bedoeling is de kliniek in 2012 te realiseren. "De bedoeling" biedt natuurlijk geen zekerheid.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 18:47

ik hoop dat die kliniek er vlug komt.
zelfdoding is een taboe dat doorbroken moet worden.
ieder mens heeft het recht om op een humane wijze te sterven. ook op het moment dat hij zelf verkiest.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 19:02

CDA, CU en SGP zullen de hakken wel stevig in het zand zetten, al zwaaiend met toepasselijke bijbelteksten. Iedereen krijgt kracht naar kruis of zoiets.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 20:57

Zometeen in nieuwsuur op Ned. 2 al de eerste discussie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 21:59

Heb die discussie niet gezien, maar ik denk dat zo'n kliniek, als die er komt, gratis zou moeten zijn. Want als er een prijskaartje aan hangt (en klinieken zijn niet goedkoop), dan is dat een extra drempel. Van een flat of voor de trein springen kost ook een hoop geld, maar dat betaalt de gemeenschap en niet jijzelf.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 22:07

Niets let je om een lening af te sluiten, je hoeft hem niet terug te betalen en verder zoeken je erven het maar uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 22:14

Het is niet niks om je erven met schulden achter te laten. Heb recentelijk gelezen dat het verwerpen of benificiair aanvaarden van een erfenis toch geld kost omdat er een en ander bij een notaris geregeld moet worden.

Bovendien, als mensen het vanwege financiële problemen niet meer zien zitten dan zullen ze ook geen lening meer af kunnen sluiten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 22:17

Daar zal wel een regeling voor zijn of komen.

Je kunt overigens zelf naar de rechtbank zonder tussenkomst van de notaris, dat scheelt weer een paar duiten, als je maar een overlijdensakte over kunt leggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 22:22

Very Happy


Laatst aangepast door Fleur41 op wo 02 maa 2011, 23:38; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Emptydo 20 jan 2011, 22:25

P'sies, ik heb het ook nog even nagekeken voor de zekerheid, ik las ergens 110 Euro. Fooitje als je weet dat de erflater een enorme schuld heeft achtergelaten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Levenseindekliniek in Nederland.  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Levenseindekliniek in Nederland.    Levenseindekliniek in Nederland.  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Levenseindekliniek in Nederland.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nederland 24
» Marokkanen en Nederland
» Nederland van boven
» Nederland islamiseert
» Weer waarschuwingen voor Nederland

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: Polls-
Ga naar: