DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Massale vogelsterfte

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyzo 09 jan 2011, 13:04

Die berichten uit Australië en Nieuw-Zeeland zijn er al Tjaa.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin



Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyzo 09 jan 2011, 13:07

Oooh dat wist ik nog niet
Maar gelet op hoe een golstroom loopt is er denk ik wat in zee terecht gekomen
Vandaar dat de eerste berichten ook uit denemarken etc kwamen
Oko het punt waar de golfstroom aan de kust bij Amerika komt ligt ongeveer op de hoogte waar op het land veel meldingen zijn geweest

Voor hetzelfde geld is dit ook nog een na effect van de BP ramp
Die lag ongeveer op de zelfde hoogte
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin



Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyzo 09 jan 2011, 13:09

Hoewel ik BP wat onwaarschijnlijker vind
In elk geval is er wat gebeurd wat niet bekend gemaakt wordt

Misschien zijn er wel proeven geweest met chemische wapens wat verkeerd is afgelopen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyzo 09 jan 2011, 13:19

"Men" wil mensen nu laten geloven dat dit een "normaal" verschijnsel is en dat dit soort dingen veel vaker voorkomt. Dat er onderling geen verband is, maar dat onwetende mensen deze "incidenten" aan elkaar koppelen omdat we, door internet, uit de hele wereld alle nieuws binnenkrijgen. Raar hoor, internet is tenslotte niet uitgevonden in 2010, het bestaat al een tijd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyzo 09 jan 2011, 13:29

Dit is wat ik even snel kon vinden (buiten de meldingen in Amerika en het noorden van Europa).

Australië:

http://www.smh.com.au/environment/water-issues/fish-dying-in-blackwater-20101214-18wtn.html

http://www.themorningbulletin.com.au/story/2010/12/13/barramundi-found-dead-after-flood/

Nieuw-Zeeland:

http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=10697906

http://www.3news.co.nz/Dead-fish-as-far-as-the-eye-can-see-PHOTOS/tabid/1160/articleID/193199/Default.aspx

Brazilië:

http://www.parana-online.com.br/editoria/cidades/news/502434/?noticia=MORTANDADE+MISTERIOSA+DE+PEIXES+NO+LITORAL

Italië (niet aan een oceaan gelegen maar aan de Middellandse Zee:

http://www.geapress.org/ambiente/faenza-piovono-tortore-morte-foto/10282

(kan maar 1 url vinden, maar dit is zeker op 2 verschillende dagen gerapporteerd)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyzo 09 jan 2011, 13:30

'men' probeert ons wijs te maken dat deze plotselinge vogelsterfte veroorzaakt kon worden door koude, bliksem, stress enz.
deze natuurverschijnselen doen zich al eeuwen voor en ik heb nooit eerder gehoord dat er dan dode vogels uit de lucht vielen.
tjaa's gedachte dat er ergens in de wereld iets vreselijks (chemisch?) is gebeurd, vind ik heel goed denkbaar.
en men probeert dat uit alle macht onder het tapijt te houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin



Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyzo 09 jan 2011, 13:33

Beekje schreef:
"Men" wil mensen nu laten geloven dat dit een "normaal" verschijnsel is en dat dit soort dingen veel vaker voorkomt. Dat er onderling geen verband is, maar dat onwetende mensen deze "incidenten" aan elkaar koppelen omdat we, door internet, uit de hele wereld alle nieuws binnenkrijgen. Raar hoor, internet is tenslotte niet uitgevonden in 2010, het bestaat al een tijd.

dat is hetzelfde dat men ons wil laten geloven dat de volgels uit de lucht zijn gevallen door vuurwerk

En dat er 2 MILJOEN vissen zijn aangespoeld door het te koude water
Als er tussen de gebeurtenissen tijd zou zitten kan je nog twijfelen
Maar het gebeurt binnen een week over de hele wereld

En dat is geen toeval meer

Fireworks spelt death for birds
5:30 AM Wednesday Jan 5, 2011 Share Email
Print

Expand Beebe residents examine one of the thousands of dead birds. Photo / AP.BEEBE - New Year's revellers in a small Arkansas town were enjoying midnight fireworks when they noticed something other than sparks falling from the sky: thousands of dead blackbirds.

The red-winged blackbirds rained out of the darkness onto rooftops and pavements and into fields.

Birds were "littering the streets, the yards, the driveways, everywhere", said Robby King, a county wildlife officer in Beebe, a community of 5000 northeast of Little Rock.

More than 3000 birds fell to the ground. Scientists said that fireworks appeared to have frightened the birds into such a frenzy that they crashed into homes, cars and each other.

"The blackbirds were flying at rooftop level instead of treetop level to avoid explosions above," said Karen Rowe, an ornithologist with the Arkansas Game and Fish Commission. "Blackbirds have poor eyesight, and started colliding with things."
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin



Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyzo 09 jan 2011, 13:33

Luna schreef:
'men' probeert ons wijs te maken dat deze plotselinge vogelsterfte veroorzaakt kon worden door koude, bliksem, stress enz.
deze natuurverschijnselen doen zich al eeuwen voor en ik heb nooit eerder gehoord dat er dan dode vogels uit de lucht vielen.
tjaa's gedachte dat er ergens in de wereld iets vreselijks (chemisch?) is gebeurd, vind ik heel goed denkbaar.
en men probeert dat uit alle macht onder het tapijt te houden.

Alle tekenen wijzen er op , toch
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyzo 09 jan 2011, 13:40

Tjaa schreef:
Beekje schreef:
"Men" wil mensen nu laten geloven dat dit een "normaal" verschijnsel is en dat dit soort dingen veel vaker voorkomt. Dat er onderling geen verband is, maar dat onwetende mensen deze "incidenten" aan elkaar koppelen omdat we, door internet, uit de hele wereld alle nieuws binnenkrijgen. Raar hoor, internet is tenslotte niet uitgevonden in 2010, het bestaat al een tijd.

dat is hetzelfde dat men ons wil laten geloven dat de volgels uit de lucht zijn gevallen door vuurwerk

En dat er 2 MILJOEN vissen zijn aangespoeld door het te koude water
Als er tussen de gebeurtenissen tijd zou zitten kan je nog twijfelen
Maar het gebeurt binnen een week over de hele wereld

En dat is geen toeval meer

Fireworks spelt death for birds
5:30 AM Wednesday Jan 5, 2011 Share Email
Print

Expand Beebe residents examine one of the thousands of dead birds. Photo / AP.BEEBE - New Year's revellers in a small Arkansas town were enjoying midnight fireworks when they noticed something other than sparks falling from the sky: thousands of dead blackbirds.

The red-winged blackbirds rained out of the darkness onto rooftops and pavements and into fields.

Birds were "littering the streets, the yards, the driveways, everywhere", said Robby King, a county wildlife officer in Beebe, a community of 5000 northeast of Little Rock.

More than 3000 birds fell to the ground. Scientists said that fireworks appeared to have frightened the birds into such a frenzy that they crashed into homes, cars and each other.

"The blackbirds were flying at rooftop level instead of treetop level to avoid explosions above," said Karen Rowe, an ornithologist with the Arkansas Game and Fish Commission. "Blackbirds have poor eyesight, and started colliding with things."

Dit is al tegengesproken door mensen die daar in de buurt wonen. Met de jaarwisseling wordt er op veel beperktere schaal vuurwerk afgestoken ter plekke dan bijvoorbeeld op 4 juli. Een dag die echt groots met veel vuurwerk wordt gevierd. En op die dag of kort erna is er niets van deze aard gebeurd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyzo 09 jan 2011, 13:44

@ Beekje

dankjewel voor delinks

Italie ligt inderdaad niet aan de grote oceaan , maar heeft wel een open verbinding met de indische oceaan
En de middelandse zee heeft wel een verbinding met de atlantische oceaan

Maar ik denk dat het bericht uit Italie los staat van de andere
Vertaald via google begrijp ik uit het verhaal dat dit al regelmatig gebeurde
Tis een afvalverwerkingsgebied (terrein ) waar de vogels uit de lucht vielen

En de berichtgeving is 2 dagen eerder dan de alarmerende berichten vanuit de wereld
Maar desalniettemin, het uit de lucht vallen in Italie van de vogels blijft wel door menselijk chemische gemaakte produkten
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyzo 09 jan 2011, 13:46

Dus in een afvalverwerkingsgebied is het normaal begrijp ik? Zullen we dan maar niet vragen of er ook effecten zijn op mensen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyzo 09 jan 2011, 22:25

Tienduizenden dode vissen Arkansas
Na duizenden dode vogels, zijn in de Amerikaanse staat Arkansas ook honderdduizend dode vissen gevonden.
TIENDUIZENDEN DODE VISSEN ARKANSAS
Foto

Baarzen
Het zijn vooral baarzen. Het is onbekend waaraan ze zijn gestorven. Volgens experts gaat het niet om milieuvervuiling, want dan zouden alle vissen dood zijn. Ze denken dat het toeval is dat er vrijwel tegelijkertijd veel vogels en vissen doodgaan.

Gestresste vogels
De vogels zijn mogelijk op grote hoogte geraakt door de bliksem of door een hagelbui. Het kan ook zijn dat ze stress kregen van nieuwjaarsvuurwerk. Voor de inwoners van Beebe in Arkansas is het flink schrikken. Een vrouw werd door een vogel geraakt tijdens het uitlaten van de hond. Ook een poltieauto kreeg een vogel op het dak.

© RTL Nieuws.nl

Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyzo 09 jan 2011, 22:44

Dat kan geen toeval zijn

het kunnen natuurlijk ook stoffen zijn waar alleen een baars gevoelig voor is die geloost zijn
Net zo goed dat een kip niet ziek wordt van de varkenspest bijvoorbeeld
Ik noem maar een dwarsstraat
net zo goed dat er nog geen mensen met duizenden tegelijk neer gevallen zijn
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyma 10 jan 2011, 09:10

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptywo 12 jan 2011, 10:59

Net op het nieuws, er zouden door de vogels teveel druiven zijn gegeten, die gaan gisten. Zo zijn volgens de onderzoekers de vogels dood gegaan. Ja ja, zal wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptywo 09 maa 2011, 11:53



wo 09 mrt 2011, 10:37
Miljoen dode sardines aangespoeld AMSTERDAM - Een haven in het zuiden van de Amerikaanse staat Californië is veranderd in een massagraf van sardines. Maar liefst 1 miljoen dode vissen spoelden er dinsdag aan. Een feestmaal voor vogels, een ramp voor de havenautoriteiten.


Foto: EPA
Foto: EPA Vermoedelijk zijn de sardines door zuurstofgebrek om het leven gekomen nadat ze in de haven gedesoriënteerd zijn geraakt. "Alles wijst erop dat het een natuurlijke gang van zaken is geweest", zegt Andrew Hughan, woordvoerder van het Californische visserijagentschap. De massale sterfte is ongebruikelijk, maar niet uniek.

In de ochtend lag er rond alle boten in King Harbor een zilveren laag vis. Ook de bodem zou bezaaid zijn met een halve meter dode sardines.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptywo 09 maa 2011, 13:21

Zal wel lekker gaan stinken.

Er is iets heel raars aan de hand, nog even en we gaan er allemaal aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptywo 09 maa 2011, 13:36

binnenkort gaat een planeet rakelings langs de aarde. ik dacht 19 maart.
verschillende wetenschappers waarschuwen voor extreme natuurverschijnselen zoals aardbevingen, extreme stormen.
andere wetenschappers ontkennen deze verschijnselen en zeggen dat er niks aan de hand is.

ik weet het niet..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptywo 09 maa 2011, 14:18

De kans is dus 50 : 50. Eén troost, als het BOEM doet ga je niet alleen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptywo 09 maa 2011, 15:55

luna schreef:
binnenkort gaat een planeet rakelings langs de aarde. ik dacht 19 maart.
verschillende wetenschappers waarschuwen voor extreme natuurverschijnselen zoals aardbevingen, extreme stormen.
andere wetenschappers ontkennen deze verschijnselen en zeggen dat er niks aan de hand is.

ik weet het niet..
19 maart :vaderdag in Spanje
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptydo 10 maa 2011, 07:50

san josé
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyvr 11 maa 2011, 20:45

Er is veel aan de hand in en op de aarde.
W.b. de sterfte van vogels en vissen, denk ik, dat het te maken heeft met veranderingen in het aardmagnetisch veld.

http://www.kennislink.nl/publicaties/vogel-ziet-magnetisch-veld-met-rechteroog

http://www.scientias.nl/aardmagnetisch-veld-draaide-supersnel/15446

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyvr 11 maa 2011, 20:52

De wereld zit vol met wonderen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyvr 11 maa 2011, 20:56

Zou de massale sterfte iets te maken kunnen hebben met de Tsunami... confused
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyvr 11 maa 2011, 21:00

Wie zal het zeggen. Ik vind het allemaal nogal vreemd, de ene natuurramp volgt op de andere, het klimaat verandert, misschien raakt de aarde uitgeput.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyvr 11 maa 2011, 21:04

Welnee, de aarde is nog piepjong, ze kan nog miljoenen jaren mee. Deze rampen gebeurden honderden eeuwen geleden ook, alleen woonden er toen geen mensen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyvr 11 maa 2011, 21:05

Da's waar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyvr 11 maa 2011, 21:13

Gossa schreef:
Welnee, de aarde is nog piepjong, ze kan nog miljoenen jaren mee. Deze rampen gebeurden honderden eeuwen geleden ook, alleen woonden er toen geen mensen.
Gossa,
Je klinkt nogal zeker, met "ze kan nog miljoenen jaren mee".
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyvr 11 maa 2011, 21:17

De bodemschatten raken een keer op, ik denk niet dat mijn generatie dat nog meemaakt maar kijk eens naar Groningen, daar komen ook aardbevingen, kleintjes, en grondverzakkingen voor door de gasboringen. De druk onder de bodem valt weg en de boel zakt, ff kort door de bocht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyvr 11 maa 2011, 21:20

Ik denk, dat de aarde nog wel een aardige poos meegaat, maar dat er veranderingen gaande zijn, is duidelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyvr 11 maa 2011, 21:30

Als je leest over verschuiven van de polen, klinkt dat best eng.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyvr 11 maa 2011, 21:32

Marya schreef:
Er is veel aan de hand in en op de aarde.
W.b. de sterfte van vogels en vissen, denk ik, dat het te maken heeft met veranderingen in het aardmagnetisch veld.

http://www.kennislink.nl/publicaties/vogel-ziet-magnetisch-veld-met-rechteroog

http://www.scientias.nl/aardmagnetisch-veld-draaide-supersnel/15446


http://sites.google.com/site/patriciapoppe/dewereldcatastrofeinhetjaar2012
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyvr 11 maa 2011, 21:38

Tjaa schreef:
Marya schreef:
Er is veel aan de hand in en op de aarde.
W.b. de sterfte van vogels en vissen, denk ik, dat het te maken heeft met veranderingen in het aardmagnetisch veld.

http://www.kennislink.nl/publicaties/vogel-ziet-magnetisch-veld-met-rechteroog

http://www.scientias.nl/aardmagnetisch-veld-draaide-supersnel/15446


http://sites.google.com/site/patriciapoppe/dewereldcatastrofeinhetjaar2012
Dank je wel voor deze link.
Ik heb me al een tijd bezig gehouden met alle mogelijke scenario's, waaronder dan ook die datum van 2012.

Ik geloof erin, dat de aarde onderdeel is van het evolueren van het geheel. Ik geloof in reïncarnatie, wat daar dan mooi in past.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Emptyvr 11 maa 2011, 21:55

Hebben vissen ook last van veranderingen in magnetische velden? Geven gsmmen ook magnetische velden? Ik weet er geen flikker van.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Massale vogelsterfte   Massale vogelsterfte - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Massale vogelsterfte
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: MILIEU en WEER-
Ga naar: