DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Nederland van boven

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Nederland van boven  Empty
BerichtOnderwerp: Nederland van boven    Nederland van boven  Emptywo 07 dec 2011, 10:56

Get Microsoft Silverlight
Bekijk de video in andere formaten.



DE VPRO is gister gestart met een 10dlg serie over Nederland

Een soort documentaire zoals in de jaren zestig ook geweest is ( ben even zijn naam kwijt)
Alleen nu met de huidige technieken, informatiestroom die voor handen is en gefilmd van boven
En uiteraard in de huidige tijd


De eerste aflevering gezien en dat smaakt naar meer


In de eerste aflevering kijken we 24 uur lang hoe onze dagelijkse patronen en ritmes er uit zien. Soms chaotisch, soms strak geordend. Hoe en door wie wordt ons land draaiende gehouden? En wat gebeurt er als het mis of bijna mis gaat? Water uit de kraan, de dagelijkse gang naar het werk, mobiele telefoonverkeer.

Als het stilvalt, zijn we ten einde raad. Wie zit er dan aan de knoppen om onze ogenschijnlijk chaotische mierenhoop van ruim 16 miljoen mensen in goede banen te leiden? Vanuit de lucht is te zien dat ons kleine, overvolle land eigenlijk heel bijzonder maar ook heel voorspelbaar in elkaar steekt.

6 december, 22.20 uur, Nederland 1
(HH: 8 december, 15.25 uur, Ned 2 en 10 december, 17.20 uur, Ned 1)

http://nederlandvanboven.vpro.nl/afleveringen/24uurnl.html#/mobility/0:63/0:255:0/0:255:0/@8/52.198/6.168?mode=transit&zip=3552
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Nederland van boven  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nederland van boven    Nederland van boven  Emptywo 07 dec 2011, 12:04

Ik heb het ook gezien. Wat heerlijk om weer eens kwaliteit te zien, een met zorg gemaakte documentaire temidden van alle troep op de buis. Zeker een aanrader!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nederland van boven  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nederland van boven    Nederland van boven  Emptywo 07 dec 2011, 15:43

Ik vond het een geweldige documentaire, zo worden ze tegenwoordig helaas zelden nog gemaakt. Chapeau voor de makers!
Terug naar boven Ga naar beneden
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Nederland van boven  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nederland van boven    Nederland van boven  Emptywo 07 dec 2011, 16:49

Vooral door het visualiseren van onder andere de telefoongesprekken vond ik leuk

Ik weet de naam weer in de jaren zestig , Bert Haanstra

Niet te vergelijken met deze docu maar de opzet was ongeveer het zelfde

Kijk in elk geval uit naar het vervolg
Terug naar boven Ga naar beneden
Miep
Gast




Nederland van boven  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nederland van boven    Nederland van boven  Emptywo 07 dec 2011, 16:58

Je bedoelt "Alleman". Daar deed het mij ook aan denken, maar dan in de moderne versie. Het commentaar leek er ook op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nederland van boven  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nederland van boven    Nederland van boven  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nederland van boven
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Levenseindekliniek in Nederland.
» Nederland 24
» Nederland islamiseert
» Marokkanen en Nederland
» Weer waarschuwingen voor Nederland

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: ALGEMEEN-
Ga naar: