DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Welcome and say hi

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyza 22 okt 2011, 13:27

En in Spanje trekken ze een gezicht wanneer ze het over de fransen hebben. Zucht... Iedereen maar gewoon thuis blijven dan? Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyza 22 okt 2011, 13:28

Het lijkt wel of geen één land blij is met z'n buren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyza 22 okt 2011, 14:19

Marijke schreef:
Ik wist al hoe men in Frankrijk over Nederlanders denkt, coffeeshops op iedere straathoek, red light district, onsmakelijk eten maar onze zuiderburen (hun noorderburen) komen er ook niet al te best vanaf.



zo denkt men in spanje ook over ons landje. wél positief is dat ze lovend zijn over de tulpen en de kaas !
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyza 22 okt 2011, 19:47





Laatst aangepast door Agaath op za 22 okt 2011, 19:54; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyza 22 okt 2011, 19:49

ohhh....wat heeeeerlijk! Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyza 22 okt 2011, 20:22

Ha ha ha, leuk!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyza 22 okt 2011, 20:26

Vinnutzielug. Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyza 22 okt 2011, 20:33

Van dat muisje? Hij swingt de pan uit en ik zit mee te swingen! Hij komt echt niet in de muizenval terecht hoor! No Daar heb ik wel voor gezorgd. Het is fictie! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyza 22 okt 2011, 20:36

Ja, maar hij krijgt een harde klap op zijn koppie en rolt daarna heel zielig onder de bezem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyza 22 okt 2011, 20:44

Dat vind ik ook zielig, was al blij dat ie niet in de muizenval terecht kwam Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyza 22 okt 2011, 20:52

De muis is zonder dat iemand het zag onder de bezem vandaan gekropen. Hij heeft het echt overleefd en is de wijde wereld ingetrokken.

Zullen wij er een vervolgverhaal van maken? Laughing

Welcome and say hi  - Pagina 2 Nxt9j4


Laatst aangepast door Agaath op za 22 okt 2011, 21:03; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyza 22 okt 2011, 20:54

voor mij hoeft die muis niet meer terug te keren.

opgeruimd staat netjes. Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyza 22 okt 2011, 21:06

luna schreef:
voor mij hoeft die muis niet meer terug te keren.

opgeruimd staat netjes. Laughing

Ik lig in een deuk Luna! Jij met je fobie voor muizen en ze zijn zo schattig. Welcome and say hi  - Pagina 2 743312
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyza 22 okt 2011, 21:10

ik vind ze gruwelijk Welcome and say hi  - Pagina 2 132267 een flinke mep of een goede val en hoppa.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyza 22 okt 2011, 21:13

Muisjes zijn schattig. Ik weet niet hoe vaak ik op kantoor, in de tijd dat we in een oud pand zaten, al vallen heb weggehaald, een keer een prullenbak vol muizen vond, iemand had er etensresten ingegooid. Ik heb ze lekker buiten losgelaten maar ze zullen de weg terug vast ook wel hebben gevonden. Een paar jaar geleden waren hier in de flat ook muizen, alleen op de bovenverdieping waren ze bij iemand in huis gekomen. Wij hadden er wel eentje op het balkon, buurman in paniek want die is overal bang en vies van. Geen idee waar het beestje gebleven is, hij zat altijd in de plantenbak.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyza 22 okt 2011, 21:20

Wij hebben hier ook af en toe veldmuisjes in de tuin en wat zo gek is, die kat van ons doet geen enkele moeite om ze te vangen. Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyza 22 okt 2011, 21:26

Toen mijn bovenbuurvrouw zaliger een keer een muis in huis had ben ik met mijn boefje naar boven gegaan, balkondeur open gezet, alle andere deuren dicht gedaan want hij zat ergens in de woonkamer. Boef, buurvrouw en ik zaten aan de thee en ineens een hoop gekef, boef zag muis, muis zag boef, muis vluchtte naar het balkon, deur dicht, geen muis meer gezien. Nou was die buurvrouw er ook niet bang van maar het is natuurlijk niet leuk als je muizen in huis hebt, zeker niet als je een voorraadje levensmiddelen hebt staan in pakjes zoals bloem en macaroni, crackers, toast, ze vreten alles aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyza 22 okt 2011, 21:31

Mijn moeder heeft ooit getennist met een muis.Ze paktte een tennis racket toen ze er een zag lopen en tjak weg muis.Muis naar eeuwige jachtvelden.

Hier nog een muis filmpje nee niet programma met de muis deze hij leeft nog hoor deze muis:




Ok voor de liefhebber

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyzo 23 okt 2011, 15:42

Ik heb ook wel een paar muizenverhalen (waar gebeurd).

1. Destijds hadden wij een hond en een poes, maar op een gegeven moment ook een muis in huis. Deze muis rende af en toe door de huiskamer, waar hond en kat vredig lagen te soezen. Beiden deden niks anders dan de muis nakijken, elkaar aankijken om daarna het koppie weer neer te leggen en verder te soezen.

2. In die vroegere tijd gebruikte ik nog ouderwetse stofdoeken die ik een mandje bewaarde onderin een keukenkastje. Op een dag wilde ik een stofdoek pakken en voelde iets bewegen waarna ik het mandje op de keukenvloer zette. Muis rende de tuin in waar poes zat. Poes zette géén achtervolging in.

3. We lieten een nieuwe keuken neerzetten en braken zelf de oude keuken af. Na het verwijderen van de keukenkastjes, vonden we o.a.: een half leeggegeten zak macaroni, veel honden- en kattenbrokjes, veel keuteltjes en andere vreemd uitziende restanten maar ook: een stofdoek met gaatjes. Het was toen duidelijk: Muis had dáár z'n huis!

4. We hadden destijds een vouwwagen met voortent. In die voortent lag een grondzeil wat enigszins plooide. Tijdens één van onze vakanties in Frankrijk, hoorden we zo nu en dan geritsel en zagen we in de plooi wat heen en weer rennen. De hond zag dat ook en strekte af en toe lui haar poot uit om een vage poging te doen, de muis tegen te houden.

5. Inmiddels verhuisd en een aantal jaren verder, gingen we op vakantie. Onze inmiddels (bijna) volwassen kinderen gingen mee maar wel eerder weer naar huis. Toen ze thuis de oprit opreden, zagen ze een muis in de vitrage hangen (help!). Omdat ze bang waren een muizenplaag te krijgen, haalden ze gifkorrels bij de drogist en hebben die neergelegd. Na enkele uren kreeg dochter spijt en haalde de korrels weer weg maar het leed was al geschied: ze vond een muis in doodsnood. Het arme kind heeft ernaast zitten huilen, spijt betuigd en nadat het diertje z'n laatste adem had uitgeblazen, hebben ze hem aan de overkant in het gemeenteplantsoen een eervolle begrafenis gegeven.

De laatste jaren hebben we hier geen muizen meer in huis gezien. De buren wel want die hebben een konijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyzo 23 okt 2011, 16:09

En muizen zijn dol op konijnenvoer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyzo 23 okt 2011, 16:14

Omdat de buren op vakantie zijn, verzorg ik het konijn momenteel. Het voer staat (afgesloten) in de schuur en je kunt zien dat daar regelmatig muizen rondscharrelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyma 24 okt 2011, 12:31

Muizen in je schuurtje zijn een ramp, vooral als daar af en toe volle vuilniszakken staan. De troep wordt een ravage.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyma 24 okt 2011, 12:55

Wij hebben bos achter en water voor dus we moeten altijd oppassen met insecten, muizen, slangen, etc. Sinds we een dehumidifier en een soort zeil onder het huis hebben laten installeren hebben we geen veldmuis meer gezien. Voorheen kwamen ze in de herfst in huis. Ben er niet bang van maar inderdaad, zooitje als je niet oppast. Hondenvoer zit hier in enorme zakken en die bewaar ik in een grote (schone, nieuwe) vuilnisbak met beren klem erop zodat er niets in kan komen. Meel, suiker, pasta, cereal etc. kun je sowieso beter in tupperware bewaren omdat het bij jullie vochtig is. Blijven de muizen er ook meteen uit. Een gewone klem met pindakaas werkt het beste in mijn ervaring.

American Tail
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Emptyma 24 okt 2011, 18:58

Clineke, wat een prachtig filmpje! Een lach en een traan. Het gaat over muizen, maar het slaat natuurlijk op mensen. Schitterend het Vrijheidsbeeld en samen weg op een 'vredesduif'.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welcome and say hi    Welcome and say hi  - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Welcome and say hi
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: Welcome people from all over the world :: Welcome people from all over the world-
Ga naar: