DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 huisartsenprotest

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast




huisartsenprotest Empty
BerichtOnderwerp: huisartsenprotest   huisartsenprotest Emptyvr 07 okt 2011, 08:37

Gisteren gingen 400 Limburgse huisartsen en duizenden collega's uit de rest van het land demonstreren in de Amsterdamse RAI tegen de bezuinigingen van minister Edith Schippers want zij wil de huisartsen 132 miljoen euro korten. De huiasartsen waarschuwen voor de gevolgen. De kosten die de minister wil besparen zullen met honderden miljoenen oplopen. Door de actie waren veel praktijken dicht, patienten werden naar huisartsenposten verwezen.

Ik vind het heel goed dat de huisartsen gingen protesteren.

Hoe kan het nou dat een minister zo dom kan zijn?
Is er geen respect meer voor de zieke mens en voor de wijze dokter?

In de wachtkamer hoor je zoveel kwaaltjes, maar sommige mensen spreken er liever niet over.
Behalve Ratko Mladic die de krant haalt met zijn geklaag over nierstenen en pijn in de urinebuis en er alles aan wil doen om van de klachten af te komen.


Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




huisartsenprotest Empty
BerichtOnderwerp: Re: huisartsenprotest   huisartsenprotest Emptyvr 07 okt 2011, 08:53

Het is te gek voor woorden dat op de huisartsen moet worden bezuinigd. Er gaan ook ik weet niet hoeveel SEH 's dicht dus dat betekent een extra belasting voor de huisartsenposten waar het toch al heel moeilijk is om een afspraak te maken, laat staan dat er een arts aan huis komt. Je moet bijna dood neervallen voor er iemand komt, heb het zelf een jaar of acht geleden meegemaakt, klachten waren zwaar onderschat, de volgende dag lag ik in het ziekenhuis, kantje boord. Twee jaar geleden mijn buurvrouw idem, ik heb een uur zitten wachten op de dienstdoende arts, ze werd meteen opgenomen nadat ze, buiten adem, verschillende keren had gebeld. Het lijkt een mooi salaris maar ze vallen a) in een hogere belastingschrijf, b) moeten bijblijven en vakliteratuur is niet bepaald gratis. Ze krijgen soms wel leuke reisjes, dat zijn dan seminars die worden aangeboden door de farmaceutische industrie maar wel met een paar vrije dagen ertussen, beetje skieën, beetje lanterfanten, beetje naar lezingen luisteren. Ze kunnen beter de farmaceutische industrie eens onder de microscoop leggen, die kost veel meer. Als dit zo doorgaat gaat iedereen die zich niet goed voelt 112 bellen, ook voor een ingegroeide teennagel.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
huisartsenprotest
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: Polls-
Ga naar: