DE ROMMELZOLDER
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DE ROMMELZOLDER


 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Fout fietsgedrag strenger aanpakken

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Verdient dit project alle lof of gaat deze aanpak u te ver
Uitstekend
Fout fietsgedrag strenger aanpakken Vote_lcap60%Fout fietsgedrag strenger aanpakken Vote_rcap
 60% [ 6 ]
Gaat veel te ver
Fout fietsgedrag strenger aanpakken Vote_lcap0%Fout fietsgedrag strenger aanpakken Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Belachelijke aktie
Fout fietsgedrag strenger aanpakken Vote_lcap0%Fout fietsgedrag strenger aanpakken Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Meer boetes uitdelen
Fout fietsgedrag strenger aanpakken Vote_lcap10%Fout fietsgedrag strenger aanpakken Vote_rcap
 10% [ 1 ]
Fietsers zijn losgeslagen projectielen
Fout fietsgedrag strenger aanpakken Vote_lcap20%Fout fietsgedrag strenger aanpakken Vote_rcap
 20% [ 2 ]
Anders ... geef je mening in een bericht
Fout fietsgedrag strenger aanpakken Vote_lcap10%Fout fietsgedrag strenger aanpakken Vote_rcap
 10% [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 10
 

AuteurBericht
Tjaa
Admin
Tjaa


Man Aantal berichten : 5444
Registratiedatum : 16-09-10

Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 10:29

wo 14 sep 2011, 10:10
Fout fietsgedrag strenger aanpakken AMSTERDAM -

Naar school fietsende jongeren in Kampen die de verkeersregels overtreden, worden streng aangepakt.


Wie het rode licht negeert of met z’n drieën naast elkaar fietst, krijgt direct een werkstraf bij bureau Halt opgelegd.
De campagne moet asociaal en gevaarlijk fietsgedrag tegengaan.

Verdient dit project alle lof of gaat deze aanpak u te ver?


http://www.telegraaf.nl/binnenland
------
Het zal eens tijd worden dat men fietsers gaat aanpakken
Geen licht, negeren verkeerslichten, over de stoep, met tig naast elkaar, verkeersregels niet weten
Ga maar door ..
Het is een hele grote groep zowel jongeren als ouderen die er een zooitje van maakt
Van mij mag de verkeer bescherming ook uit de wet gehaald worden


Gisteren nog meegemaakt...
Loop op de stoep naar mijn huis
Komt er een of ander knul bij de buren
Zet zijn fiets overdwars op de stoep , zodat de hele doorgang versperd werd
Vraag aan hem om de fiets opzij te zetten , krijg als antwoord "loop er maar omheen en wil naar binnen gaan
Heb zijn fiets opgepakt en keurig netjes in de bosjes gedeponeerd
Vloeken, tieren ga maar door
Mij niks van aangetrokken of wat terug gezegd en door gelopen
De fiets werd daarna wel keurig op de plek waar het hoor neergezet

Is zo maar een voorbeeld van het asociale gedrag van fietsers
Loop je ergens , ze scheuren link en rechts langs

Nee wat mij betreft ..aanpakken die hap want het loopt de spuigaten uit

Je kan ook heel snel je mening geven door de poll in te vullen


Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 10:40

Helemaal mee eens, dat moeten ze landelijk in gaan voeren!
het is wel zo: als ik in de auto zit, erger ik me aan het gedrag van de fietsers en als ik op de fiets zit, erger ik me aan het gedrag van veel automobilisten. Maar ja, die laatsten worden al steeds strenger aangepakt.

Vanmorgen nog op een rotonde: komt een fietser aan met de linker hand omhoog waar ze mee zeggen wilde: "allemaal stoppen want ik rij door!!" Zo deed ze 3/4 rondje rotonde terwijl er voor de fietsers haaientanden op de weg staan, grrr.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 10:59

Mee eens gelijk ook het mobiel bellen op de fiets aanpakken en nog strenger op bellende automobilisten letten.Vrachtauto's op een rij strook laten rijden voor altijd die zijn ook levens gevaarlijk.

Dat naast elkaar fietsen is een ramp minstens met 3 a 4 man en op zij gaan wat is dat??
Of met tig man naast elkaar passeren op de fiets toen ik nog met de fietskar reed dat was een doffe ellende en zeg je er iets van kon je nog een grote bek krijgen.
Heb ooit wel eens zo'n groepje bijna laten vallen onder het mom van domino day .

Fietsen over winkel promenades jong en oud ook streng aanpakken dan lees je dat in een stad verderop het ineens mag echt zooo iritant.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 11:05

Van mij mogen ze ze stevig aanpakken, ook spookrijders op het fietspad, hier zijn al verschillende ongelukken gebeurd door frontale botsingen tussen pizzakoeriers en andere gebruikers van het fietspad. Ze rijden ook overal over het trottoir en als ze door een politieagent of stadswacht worden aangesproken breekt de spreekwoordelijke pleuris uit. Vooral die mountainbikes zijn levensgevaarlijk, je hoort ze niet maar je schikt je een ongeluk als ze ineens langs je scheuren, je zult maar net een stap opzij doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 11:10

Bij sommige automobilisten behoren de richtingaanwijzers ook bij de opties of zo.Fiets je geeft zelf richting aan komt zo'n oetlul aan gescheurd waar die niet eens hard mag rijden die ffe zonder richting aan te geven rechts gaat, terwijl jij naar links moet afslaan grrrr geef verdomme richting aan lul de behanger. Fout fietsgedrag strenger aanpakken 719301 Fout fietsgedrag strenger aanpakken 77058

Of van die iritante golfje ,petje achterste voren op kop en kaboem muziek verschrikkelijk die gasten met een noodgang over drempels scheuren,wat mij betreft blijft die gehele verlaagde onderstel op de weg hangen. Fout fietsgedrag strenger aanpakken 132267
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 11:12

Of van die ouwe opa's in een te strakke wielren outfit Very Happy mennn dat ziet dus echt niet uit he ,voorbij razen en zeiken als je niet snel genoeg voor die ouwe knakkers aan de kant gaat.Die menen ook dat ze het fietspad voor zich zelf hebben.
Scooter bimbo's zonder helm want ja het bimbo kapsel mag niet door de war raken.scooter tuig raast je ook voorbij op een winkel promenade en politie in verweggistan te zoeken.

Nee als jij is een metertje de stoep op schiet krijg je een prent aan de broek(jarennnnn geleden) ok mocht niet ik weet, Embarassed maar er werd niemand op dat moment gehindert,maar zo'n geval op scooters of fietsen die je van de sokken rijden daar wordt niks aan gedaan.

Heel soms fiets ik wel is door het rood,maar is omdat die stomme stoplichten daar voor geen meter werken bij fietsers schijnt ook iets te maken te hebben met aluminium in de fiets waardoor de detectie lussen niet werken.
Sta je te wachten dan kan je wachten tot pasen en pinksteren op een dag vallen.Andere verkeersdeelnemers zijn al div keren door mogen gaan en sta je er trouw te wachten op je fiets tot je wortel schiet .



Laatst aangepast door twinneke® op wo 14 sep 2011, 11:20; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 11:14

Inderdaad, het lijkt wel of richtingaanwijzers niet meer standaard worden bijgeleverd tegenwoordig maar veel fietsers zijn ook echt kamikaze-piloten, gewoon links afslaan zonder te kijken want de automobilist krijgt toch wel de schuld. Bovendien kennen heel wat fietsers en bromfieters de verkeersregels niet, die denken dat rood alleen voor anderen geldt, net als haaientanden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 11:26

Ouders die hun kroost bij school afzetten met de auto ook een crime.
Hier ontstaan geregeld gevaarlijke situaties door er 2 scholen bij elkaar zitten en een psz en kdv.


Ik fiets achter mijn kids aan en houd soms mijn hart vast met die su(v)fmutsen soms oeffff.
Kids los op de voorbank of achterbank,pers mijn sufje er maar tussen of zelfs midden op de weg en dan met elkaar nog ffe ouwe hoeren er kan niemand meer langs.

Om de zoveel tijd controleerd politie krijgen ze een gele kaart dan denk ik schrijf maar gelijk een boete uit en een flinke .Liefst willen ze hun kroost met suv of gewone auto op het plein voor de deur afzetten en een stukkie verder moeten lopen en je auto veilig parkeren wat is dat kun je dat eten verder lopen neeee dat kan niet hoor als het regent smelt je,terwijl je door weer en wind fietst of wandeld naar school.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 11:32

Vroeger fietste je rustig een half uur of soms langer door weer en wind. Nou was het verkeer in die tijd niet zo gevaarlijk als nu maar in Nederland zijn bijna overal fietspaden. Als al die fietsertjes zich nou ook eens aan de verkeersregels zouden houden, taak voor ouders en school om ze de beginselen van het gedrag in het verkeer bij te brengen, zouden er heel wat minder ongelukken gebeuren. Door het plaatsen van een stopverbod bij een school kunnen ze misschien ook voorkomen dat er twee rijen auto's staan, gewoon meteen bekeuren als iemand dat stopverbod negeert.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 17:55

Van mij mogen ze álle idioten op de weg + fietspad aanpakken, ja.

Gisteren maakten wij trouwens nog iets heel vervelends mee, wat maar nét goed afliep.
We reden in de auto, buiten de bebouwde kom, en moesten van de linkerbaan naar de rechterbaan, om rechts af te kunnen slaan. Richtingwijzer aan,......gaat die vent die we inhalen gas geven.......Getoeter over en weer. Manlief geeft gas bij om eraf te kunnen, en blijft die vent zodanig rijden, dat ie in onze dode hoek zit. Ik zág het gelukkig wel, en het liep maar nét goed af.
De chauffeur van de andere auto zwaaide naar manlief.
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 18:05

Had ie een wit nummerbord met rode letters? In België flikken ze dat om de haverklap.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 18:09

Nee, het was gewoon een Nederlands kenteken.
Is dat zo, in België ?

Ik vind de bewegwijzering in België onduidelijk, maar ja, ...... Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 18:32

Belgen kunnen echt niet rijden, ik sta iedere keer als we naar Frankrijk gaan of terugkomen weer doodsangsten uit, ook vanwege de slechte wegen en het feit dat er bij ongevallen héél vaak sprake is van het gebruik van alcohol en/of drugs, vaker dan in Nederland. Als er ongelukken gebeuren zijn daar vaak buitenlanders bij betrokken, dat ligt niet aan die buitenlanders, die kunnen allemaal goed rijden maar die zijn dat idiote rijgedrag van die Belgen niet gewend, daar kun je bijna niet op anticiperen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 18:44

De bewegwijzering in België vind ik ook erg onduidelijk, Marya.
Vorige week viel het me ook weer op dat ze bijvoorbeeld de plaats die het eerst komt, onderaan zetten op de borden. Er waren vorige week trouwens erg veel stukken baan afgesloten wegens 'werkzaamheden', kilometers lang maar wat ze er aan het 'doen' waren, was onduidelijk. Geen kip gezien en ook geen opgebroken stukkies.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 18:49

Half Bëlgië ligt op de schop maar wat ze doen is nogal onduidelijk, de wegen blijven slecht. Ze zetten alleen maar steeds meer borden neer met de tekst "slecht wegdek", die borden staan er over tien jaar nog. Wij rijden altijd via de Liefkenshoektunnel, daar heb je normaal gesproken weinig oponthoud tenzij er iets gebeurd is in een tunnelbuis, ze zijn dan niet zo slim om de andere buis open te stellen voor verkeer in beide richtingen, dat doen ze hier wel, gewoon een rood kruis en één rijbaan voor doorgaand verkeer van de andere kant. Een groot deel van de weg naar de Liefkenshoektunnel bestaat uit van die akelige betonblokken, doenkedoenkedoenk, lekker voor je schokbrekers.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 19:07

Goeieavond.
Moet nog even wennen aan dit forum. (Ik dacht eerst echt met de 2e kamer van doen te hebben!)
Ik word trouwens ook schijtziek van die fietsers; tuig is het! Zit je met je busje onderweg, vol bejaarden, gaat de middelvinger omhoog omdat ze verrekken op het fietspad te blijven. Midden op de weg door fietsen.! Sta ik bij een stoplicht , gaan de handen loeihard tegen de ruiten, omdat ze er langs willen. Geen doorgelopen streep bij een fietspad is een gedoogfietspad, daar mag ik dus op staan als ik niet anders kan. Die oudjes schrikken zich het laplazerus van die gasten! Etters!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 19:08

De Liefkenshoektunnel hebben wij één keer gereden, toen de tunnel in Antwerpen op de schop ging. Ik vond het geen prettige weg met al die betonplaten.
Wel vind ik de billboards met waarschuwingen langs de snelwegen vaak erg pakkend in België.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 19:15

Die zijn inderdaad erg pakkend maar volgens mij heeft niemand er een boodschap aan, net als aan die omgekeerde V, bij slecht zicht twee tekens, plakken kunnen ze als de beste.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 19:17

Bij de Kennedytunnel staat het bijna altijd vast, of het nou spitsuur is of weekeinde, maakt niet uit. Net als de periferique interieur in Parijs, daar is meestal ook bijna geen doorkomen aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 19:26

Ik kom even terug op het fout gedrag van jonge fietsers. In onze directe omgeving staat een school met 1.200 leerlingen. De meeste leerlingen komen van buiten ons stadje. Heen en terug moeten zij een rotonde van de provinciale weg oversteken. Mijn hemel, zij denderen gewoon door met gevaar voor eigen leven. Daarna moeten zij door een smalle straat om de school te bereiken. Zij fietsen niet met drie, maar met z'n vijven naast elkaar en bestrijken de hele straat. Zit je er met je auto achter, zij trekken zich er niets van aan. Soms geef ik een beetje extra gas om te laten merken dat ik er langs wil. Wat ik krijg zijn opgestoken middelvingers en gaan zijn extra langzaam rijden. O ja, ik fiets ook regelmatig, maar hou rekening met het overige verkeer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 19:30

Zulk fietsgedrag is onder jongeren heel normaal. Schijt aan alles en iedereen en dan vinden ze het nog gek als ze een ongeluk krijgen. Ik denk echt wel eens "plankgas, ruitenwissers aanzetten".
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 19:31

Nee, niemand heeft wat aan die billboards maar elk jaar vind ik het wel weer leuk om de nieuwe te zien. De omgekeerde V's zijn ook een farce.
Wij hebben eigenlijk al jaren geen last meer gehad van files in de Kennedytunnel. Op de heenweg rijden we daar 's morgens erg vroeg en terug is het meestal 's avonds rond een uur of 9 omdat we altijd eerst gaan eten bij Nazareth. Daar hadden ze zulke heerlijke Gentse biefstuk maar dat is nu helaas uit het menu geschrapt (teveel werk).

Ik ken die weg, Agaath. Zoonlief heeft er 4 jaar op (die bekende) school gezeten. Hij kwam altijd met de bus en het was flink uitkijken daar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 19:48

Wat dacht je van die moe landers of te wel Polen die met hun zatte kop in de auto zitten zelfs in vrachtauto's hebben die gasten wel meer dan een slok te veel op.Levensgevaarlijk die gasten.Denken ze ook nog dat ze over snelwegen kunnen lopen of zo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 20:08

Nazareth ken ik, daar ontbijten we als we zo nu en dan boodschappen gaan doen in Lille, of eigenlijk Ronq, of we eten er iets warms op de terugweg.

Poolse chauffeurs hebben soms de fles wodka op de bijrijdersstoel, in Frankrijk worden oostblokchauffeurs vaak aangehouden, niet voor niets.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Emptywo 14 sep 2011, 20:17

sienna.50 schreef:
Nee, niemand heeft wat aan die billboards maar elk jaar vind ik het wel weer leuk om de nieuwe te zien. De omgekeerde V's zijn ook een farce.
Wij hebben eigenlijk al jaren geen last meer gehad van files in de Kennedytunnel. Op de heenweg rijden we daar 's morgens erg vroeg en terug is het meestal 's avonds rond een uur of 9 omdat we altijd eerst gaan eten bij Nazareth. Daar hadden ze zulke heerlijke Gentse biefstuk maar dat is nu helaas uit het menu geschrapt (teveel werk).

Ik ken die weg, Agaath. Zoonlief heeft er 4 jaar op (die bekende) school gezeten. Hij kwam altijd met de bus en het was flink uitkijken daar.

Het is zeker uitkijken, zeker in de bocht, waar bus, noch overig verkeer uitzicht heeft. Ook komt er verkeer van rechts waar haaientanden staan, maar niemand er zich iets van aantrekt. Soms hoor ik de bus in alle hevigheid remmen en durf ik niet te kijken omdat ik bang ben dat er een fietser onder de wielen ligt.
Ook is het de route naar drie verschillende basisscholen/peuterspeelzalen en fietsen er moeders met die kleintjes met een oranje vlaggetje op hun fietsjes.

Het is zo gek, want ik loop de dreef en singel over en sta binnen een mum van tijd in een uitgestrekte polder waar de stilte overheerst.

Jeetje Sienna, je zoon had zijn boterhammetjes bij mij op kunnen eten. lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fout fietsgedrag strenger aanpakken   Fout fietsgedrag strenger aanpakken Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Fout fietsgedrag strenger aanpakken
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DE ROMMELZOLDER :: AKTUEEL politiek en maatschappij :: Polls-
Ga naar: